Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 640 241
  • 13 571

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Olen asunut n. 200 asukkaan kylässä, n. 35000 asukkaan kaupungissa, n. 50000 asukkaan kaupungissa sekä noin 130000 asukkaan kaupungissa. Nykyään asun vähän vajaan 2 miljoonan asukkaan kaupungissa.

Olen huomannut, että sekä kusipäisyysprosentti, että junttiprosentti ovat jokapuolella jotakuinkin samaa luokkaa.

Helsingissä en ole koskaan asunut, mutta kohtuullisen kattavien empiiristen havaintojeni mukaan, myöskään Helsinki ei tee tässä poikkeusta.
 
Viimeksi muokattu:

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Olen huomannut, että sekä kusipäisyysprosentti, että junttiprosentti ovat jokapuolella jotakuinkin samaa luokkaa.

Samaa olen huomannut minakin. 16000, 26000, 60000, 200000, 500000 seka 8 miljoonan asukkaan kaupungissa on tullut asuttua, ja jokaisessa kaupungissa nakee suht samat ihmiset suhteutettuna vakilukuun. Niin Kuusamossa, Tampereella, Helsingissa seka maailmalla.

Junttiprosentti on aika vakio.
 

mestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ruutu bros. Ilves. George Parros. Vaasan Sport
En tiedä meneekö oikean otsikon alle, mutta ainakin hyvät naurut siitä saa. Eli 95% jatkoajan kirjoittajista, jotka kirjoittavat johonkin tappelu aiheiseen ketjuun, kirjoittavat ISOT värilasit päässä.
Mikä siinä voi ottaa niin koville, jos oman suosikkijoukkueen pelaaja on hävinnyt tappelussa toisen joukkueen pelaajalle, että siitä pitää jankata vastaan vieläpä anonyyminä kirjoittajana netissä? Miksei voi myöntää, että hyvä tappelu, joka toi väriä peliin, mutta tälläkertaa oma pelaaja otti turpiin? Eikö ne perkele kehtaa kannattaa omaa joukkuetta, jos jossain helvetin lätkämyllyssä on tullut pataan.. :D
Olisin iloinen, jos joku tämän voisi minulle selvittää.
 

Wolves

Jäsen
Eihän tuo olekaan junttiuden multihuipentuma, koska kusipäisiä PK-seutulaisia on olemassa, ihan samalla tavalla, kuin on kusipäisiä Lappeen-rantalaisia.

On varmasti, sitä en epäilekkään. Pointtini oli lähinnä se, että ihmiset, jotka ovat oman mielensä mukaan käyneet Helsingissä, Vantaalla, Espoossa tai Kauniaisissa, ovat todellisuudessa "käyneet" siellä eli ajaneet kymmenen kilometrin päästä keskustasta tai "tuomitsevat" pääkaupunkiseutulaiset junteiksi, ilman, että ovat viettäneet esimerkiksi kahta päivää peräkkäin missään kyseessä olevista kaupungeista. Tällä en siis viitannut sinuun vaan näihin ihmisiin, jotka eivät siellä koskaan ole asuneet. Tämä sama koskee myös pääkaupunkiseutulaisia, porilaisia, raumalaisia, turkulaisia, kuin minkä tahansa kaupungin asukasta. Minun tapauksessa kyseessä on vaan ollut kyse pääkaupunkiseutulaisista.

Ja jotta saisit vastauksen tuohon provo tyyliseen Lappeen-ranta vitsiisi, niin minä olen alkuperäinen Helsinkiläinen. Asunut jopa raumalla ja selvinnyt hengissä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Faktahan on, että helsinkiläiset ovat suurimmalta osaltaan juntteja. Esimerkiksi liikennekäyttäytyminen on käytännössä samaa tasoa ylimielisten venäläiskatumaasturien kanssa täällä Lappeenrannassa.

En voi väittää, että olisin ajanut pk-seudulla kovinkaan paljon - vuosia työmatkoja kuitenkin, sen huomasin siellä, että esim. liittymissä osattiin ottaa toiset huomioon aivan toisella tapaa kuin kotikaupungissani - yllätys yllätys - Lappeenrannassa, jossa myös on tullut autoiltua jonkin verran. Nykyään tosin vain fillaroitua.

Samaten liikenne oli pk-seudulla pääosin sujuvampaa kuin täällä, kaistojen vaihdoissa kaistaa vaihtavan auton vilkunkäyttö huomioitiin paljon paremmin mitä Lappeenrannassa. Täällä lähinnä painetaan kaasua ja ajatellaan "Vittu, miun eteen et kyllä tule". Tähän syyllistyvät muutkin kuin ne venäläiset katumaastureineen.

Minusta myös polkupyöräilijät huomioitiin pk-seudulla paremmin kuin ne huomioidaan täällä Lappeenrannassa. Täällä saa aina pelätä, että milloin se auto liukuu sieltä kolmion takaa eteen, kuskin katsomatta sivuille lainkaan. Siellä tarvitsi harvemmin pelätä tätä, tai ainakaan en kokenut tällaista pelkoa siellä.

Kyllä, jois pitäisi valita missä autolla ajan niin lähisin huomattavasti mielummin liikenteeseen pk-seudulle sen liikennevirrasta huolimatta. Sama pätee pyöräilyyn, välimatkoista huolimatta.

vlad.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
En tiedä meneekö oikean otsikon alle, mutta ainakin hyvät naurut siitä saa. Eli 95% jatkoajan kirjoittajista, jotka kirjoittavat johonkin tappelu aiheiseen ketjuun, kirjoittavat ISOT värilasit päässä...

Joo ei ehkä oikea ketju ole, mutta tuo mainitsemasi asia on huomattu kyllä tosiaankin, ja se on pääsyy siihen, miksi en juurikaan missään taklaus- tai tappeluketjuissa aktiivinen ole. Välillä toki käyn niissä, ja se yleensä johtaa tällaisiin kommentteihin itseltäni, joka alla on:

Järventie taklaa Mankista päähän. Olisi Mara tosiaan voinut jättää vähintäänkin kädet alas, tulee lisäksi aika lailla puun takaa.

No tässä on malliesimerkki siitä, milloin ei tee sitten yhtään pahaa sanoa, että "oman jengin pelaajan" taklaus on selkeästi vääränlainen. Järventieltä törkeä taklaus!

Mutta voi vittu että se on joillekin vaikeaa... siis tilanteiden arvioiminen ilman värilaseja. Mua oksettaa se, että esim. joukkueen X pelaaja taklaa joukkueen Y -pelaajaa, ja vain X:t puolustavat omiaan, ja Y:t omiaan sokeasti. Eiköhän olisi oikesti paras lopettaa kokonaan keskustelut noiden taklauksien "oikeellisuudesta", kun ei sitä värilasitonta keskustelua saada täällä JA:ssa(kaan) aikaiseksi.

Olisi oikeasti hienoa, että jengi pystyisi ja osaisi kekustella tilanteista niinkuin kuuluisi! Tilanteet tilanteena, éikä niiden arvioimiseen suosikkijengin pitäisi vaikuttaa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Liikennekäyttäytyminenhän on Helsingissä aivan huippuluokkaa verrattuna esimerkiksi Lohjaan ja Kouvolaan, joista allekirjoittaneella on kokemusta. Helsingissä annetaan tilaa ja jalankulkijana uskaltaa jopa ylittää tien. Noissa pikkukaupungeissa ei anneta tilaa autoilijoille, eikä jalankulkijoille.

En kyllä yhtään ymmärrä mikä legenda tämä helsinkiläisten kusipäisyys liikenteessä on. Ehkäpä juntteja ahdistaa kun kehätiellä on niin paljon autoja ja ihmiset ajavat tilan puutteen vuoksi lähellä toisiaan.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...

En kyllä yhtään ymmärrä mikä legenda tämä helsinkiläisten kusipäisyys liikenteessä on. Ehkäpä juntteja ahdistaa kun kehätiellä on niin paljon autoja ja ihmiset ajavat tilan puutteen vuoksi lähellä toisiaan.

Tuota noin...
Minulla on hieman toisenlaisiakin kokemuksia vuosien varrelta lähinnä kai eteläsuomalaisten liikennekäyttäytymisestä ja -kurista näillä selkosilla. Nyt varmaan tarkkasilmäisimmät jo huomasivatkin, etten rajannut huomioitani yksin helsinkiläisten liikennekäyttäytymiseen.

Olen nimittäin syntieni ja edellisen työni tähden joutunut ajelemaan autolla vuositolkulla pitkin ja poikin tätä Puolen Suomen aluetta, jossa myös turismilla on tietty vankka jalansija.
Varmimpia Etelä-Suomen hiihtolomien merkkejä ovat aina olleet ne toivorikkaat, ehkä muutenkin rikkaat, autoilijat, jotka toisten ja omaa kuolemaansa halveksuen ajelevat näillä POHJOISEN teillä kuin idiootit ja pullopersesiat. Välillä on vaikuttanut siltä, kuin heitä ei koskisi minkään valtakunnan liikennesäännöt kohteliaisuussäännöistä puhumattakaan - vain Venäjällä olen törmännyt yhtä piittaamattomaan liikennekäytökseen.

Lisään vielä, että muuten saisivat toki törttöillä, miten lystää, mutta kun eivät ole tien päällä yksin. Joten minun puolestani voisivat pysyä autoinensa siellä kehäteillään ja matkustaa tänne vain julkisilla kulkuneuvoilla niin kauan, kunnes oppivat ajamaan ihmisiksi eli ottamaan muutkin tiellä liikkujat huomioon.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Faktahan on, että helsinkiläiset ovat suurimmalta osaltaan juntteja. Esimerkiksi liikennekäyttäytyminen on käytännössä samaa tasoa ylimielisten venäläiskatumaasturien kanssa täällä Lappeenrannassa. Luulevat siellä meren äärellä olevansa jotain herrakansaa Stockmanneineen ja Kiasmoineen, mutta loppujen lopuksi ovat vaan aivan tavallisia pulliaisia. On siellä Helsingin Yliopisto ja Aalto-korkeakoulu, mutta siihen se sivistys sitten jääkin.

Tuollaista käyttäytymistä kutsutaan ylimielisyydeksi tai rehvasteluksi. Junttiuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Faktat kuntoon.
 

Tumppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hokki, Kärpät
Tuollaista käyttäytymistä kutsutaan ylimielisyydeksi tai rehvasteluksi. Junttiuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Faktat kuntoon.

Ylimielisyys ja rehvastelu on junttimaista ;-)
 

brendadervin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas, Ilves, hcbat
Täysin mustavalkoinen ajattelu ja suhtautuminen asioihin hieman vanhemmalla iällä. Ennakkoluulot voisi lisätä listaan myös.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen nimittäin syntieni ja edellisen työni tähden joutunut ajelemaan autolla vuositolkulla pitkin ja poikin tätä Puolen Suomen aluetta, jossa myös turismilla on tietty vankka jalansija.
Varmimpia Etelä-Suomen hiihtolomien merkkejä ovat aina olleet ne toivorikkaat, ehkä muutenkin rikkaat, autoilijat, jotka toisten ja omaa kuolemaansa halveksuen ajelevat näillä POHJOISEN teillä kuin idiootit ja pullopersesiat. Välillä on vaikuttanut siltä, kuin heitä ei koskisi minkään valtakunnan liikennesäännöt kohteliaisuussäännöistä puhumattakaan - vain Venäjällä olen törmännyt yhtä piittaamattomaan liikennekäytökseen.
Tästä ei ole allekirjoittaneella yhtään kokemuksia, mutta voi hyvinkin pitää paikkansa. Itse vertasin juurikin Helsingin liikennettä muun Etelä-Suomen liikenteeseen, ja siinä vertailussa Helsingissä on reiluimmat kuskit.

Toki idiootteja löytyy myös Helsingistä.
 

Sinom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ylimieliset oululaiset
Kehuminen sillä, että on joutunut tekemisiin poliisin kanssa. Ihan kuin se kuuluisi kovan miehen maineeseen, että on ollut tekemisissä poliisin kanssa ja sitä pitää mainosta ja kehuskella sen kanssa.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Crocksit. Ja kaikki niiden johdannaiset. Talvimallit ja muut.

Kuka niitä oikeasti haluaa ja kehtaa käyttää? Ne on saatanan rumiakin.
 

J.Petke

Jäsen
Crocksit. Ja kaikki niiden johdannaiset. Talvimallit ja muut.

Kuka niitä oikeasti haluaa ja kehtaa käyttää? Ne on saatanan rumiakin.

We have a winner

Mutta kun ne on niin helvetin mukavat jalassa.

Mielestäni nuo Crocsit ovat liittyneet tähän samaan kategoriaan vyölaukun kanssa. Ei siinä mitään jos niitä pidetään kotona esim pihakenkinä mutta kun niiden kanssa lähdetään jumalauta kauppaan ja melkein joka tilaisuuteen missä ei ole pukukoodia. Olen ehkä helvetin suppea ihminen mutta aina kun nään jollain ihmisellä yleisellä paikalla nuo lätkyttimet jalassa niin tuomitsen hänet heti automaattisesti juntiksi. Omistaja asuu kaupungin vuokra-asunnossa, omistaa 3 lasta alle 10v ja käy Prismassa kaupassa kun siellä käy se vihreä korttikin. Päällään hänellä on yleensä vanha t-paita jossa on joko liekki- susi- tai kiitoskuvat. Ja 99 sadasta tapauksesta nuo Crocsit eivät ole aidot vaan jotkut halvat kopiot Kanariansaarilta tai juuri Prismasta.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kuka niitä oikeasti haluaa ja kehtaa käyttää? Ne on saatanan rumiakin.

Mulla ei ole vielä mutta aion hankkia kotitossuiksi. Kehtaan siis myös käyttää. Aivan sama onko jaloissa "reinot", Crocsit tai muut kevyesti jalkaan heitettävät lipokkaat. Kuitenkin pitää tossut heittää kun käy tallissa naukuilla tai vajassa hakemassa puita. Mutta kuten todettua...meikäläinen onkin juntti jo monesti tämän ketjun mukaan.
 

AJTSS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars, TPS
Hommaa mieluummin reinot. Ne on komiat.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Hommaa mieluummin reinot. Ne on komiat.

On komiat on...mutta meikäläisen käytössä täällä kotona eri keleillä on vaara, että tossut hieman kastuvat eli siksi nuo Crocsit tuntuvat paremmalta vaihtoehdolta. Edelliset lipokkaat ovat jo aikansa eläneet eli uudet on hakusessa. Crocseja olen testaillu kaupassa ja ovat kyllä helkkarin mukavan tuntuiset ja kevyet. Ja junttia.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Mulla ei ole vielä mutta aion hankkia kotitossuiksi. Kehtaan siis myös käyttää. Aivan sama onko jaloissa "reinot", Crocsit tai muut kevyesti jalkaan heitettävät lipokkaat. Kuitenkin pitää tossut heittää kun käy tallissa naukuilla tai vajassa hakemassa puita. Mutta kuten todettua...meikäläinen onkin juntti jo monesti tämän ketjun mukaan.

Lähinnä tarkoitin kuitenkin noissa Crocseissa sitä, kun ihmiset käyttää niitä julkisilla paikoilla. Kyllähän kotona voi ja saa käyttää mitä lystää mutta pitääkö niiden kanssa lähteä baariin, ravintolaan, kauppaan tai ihan mihin vaan pois sieltä kotipihalta?

Reiskat nyt on aivan eri juttu. Ne on myös hienot.

Mites muuten kun sanot, että Reiskat kastuu kotihommissa niin eikö nuo reiälliset kumiavokkaat sitten päästä muka vettä läpi niistä kahden euron kolikon kokoisista reiistä?

Niin ja juntteja me ollaan kaikki.
 

Nick Neim

Jäsen
Mites muuten kun sanot, että Reiskat kastuu kotihommissa niin eikö nuo reiälliset kumiavokkaat sitten päästä muka vettä läpi niistä kahden euron kolikon kokoisista reiistä?

Ei kai kukaan crocsien kanssa pidä sukkia, sehän vasta junttimaista olisikin. Tai ainakin junttimaisen näköistä.

Tosin en koskaan ole omistanut reinoja, tiedä sitten kuinka hyvä niitten kanssa on kävellä ilman sukkia. Kuitenkin pointti oli se, että mikäli kulkee crocseilla ilman sukkia, tuskin jalkojen kastuminen pahemmin haittaa..

E: Puhumattakaan sandaaleista. Se on junttimaista, tai ainakin sen näköistä, mikäli on sukat + sandaalit..
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hommaa mieluummin reinot. Ne on komiat.

Reinot on ihan jumalattoman liukkaat talvella, eikä ole sitä paitsi lähellekään niin lämpimät kuin talvi-Crocsit. Minulle kun ei ole ongelma myöntää olevani juntti niin minä pidän aika paljon molempia - niin Reinoja kuin Crocsejakin. Onhan nuo Crocsit ihan helvetin ruman näköiset kengät mutta niin mukavat jalassa (ja talvi-Crocsit niin pirun lämpimät) että tulee kyllä pidettyä aika paljon. Tuollaiset helposti jalkaan tökättävät, mutta silti myös talvelle riittävän lämpimät kengät on vaan niin helppo ja mukava ratkaisu näin laiskalle ihmiselle.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Lähinnä tarkoitin kuitenkin noissa Crocseissa sitä, kun ihmiset käyttää niitä julkisilla paikoilla. Kyllähän kotona voi ja saa käyttää mitä lystää mutta pitääkö niiden kanssa lähteä baariin, ravintolaan, kauppaan tai ihan mihin vaan pois sieltä kotipihalta?

Reiskat nyt on aivan eri juttu. Ne on myös hienot.

Mites muuten kun sanot, että Reiskat kastuu kotihommissa niin eikö nuo reiälliset kumiavokkaat sitten päästä muka vettä läpi niistä kahden euron kolikon kokoisista reiistä?

Niin ja juntteja me ollaan kaikki.

No joo...ei ole sellainen ollut kyllä mielessäkään, että lähtisi Crocseilla maailmalle. Tuolla kastumisella tarkoitin sitä kun maa on hieman sohjoinen ja märkä niin Reinot voivat olla hieman arat tälle. Tosin ei ole aikomus pihahommia nuo jaloissa tehdä. Kesällä takapihalla ehkäpä Crocsit on mukavammat pitää.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Lähinnä tarkoitin kuitenkin noissa Crocseissa sitä, kun ihmiset käyttää niitä julkisilla paikoilla.

Minä pidin crocseja Kyproksella, kun oli niin hemmetin kuuma ettei tuulipukua viitsinyt laittaa, kotimaassa on ihan vaan kotikäytössä.

Monesti menee mukavuus tyylin edelle, mutta minulle on muutenkin kohtalaisen samantekevää, mistä muut ihmiset ahdistuu.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä junttimaisuuteen tulee niin siinä Reinot = Crocsit. Junttimaista on haukkua Crocseja junttimaisiksi jos itse käyttää Reinoja - ja sama päinvastoin.

Mielenkiintoisen näkökulman junttimaisuuteen antoi eräs vanhempi sukulaiseni, jolle hankin muutama vuosi sitten joululahjaksi sellaisen heijastinliivin:
"Emmä mitään heijastimia (kävellessä pimeällä autotiellä) pidä koska niitä käyttävät vain juntit"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös