Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 638 241
  • 13 571

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En väitä, etteikö se voisi olla samanlaista, mutta ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää miksi juuri Arsenal, miksei vaikkapa Swansea? Itsellä on todella paljon kavereita jotka ovat viime vuosien aikana ruvenneet kannattamaan Valioliigaseuroja(parhaita joukkueita tietenkin), vaikkeivat aiemmin ole juuri edes jalkapalloa seuranneet. En sano sillä, että siinä mitään väärää olisi, mutta ihmetyttää mistä tälläinen "muoti-ilmiö" on syntynyt.

Muoti-ilmiö taitaa koskea vain kaveripiiriäsi? Silloin aikoinaan brittijoukkueita kannatettiin huomattavasi enemmän kuin nykyään tai siltä ainakin tuntuu. Espanjalaiset joukkueet ovat nyt pop. Mutta miksi nyt ylipäänsä joku joukkue tulee omaksi suosikkijengiksi. Miksi HIFK eikä Jokerit? Ei siihen tarvitse sen isompaa syytä olla. Itse kannatin pienenä Napolia, koska Maradona pelasi siellä. Ruotsia aloin kannattaa, kun tykästyin Ravellin tyyliin. Ravelli on pistänyt nappikset naulaan aikoja sitten, mutta Ruotsi on edelleen ykkönen futiksessa, silloinkin kun pelaa Suomea vastaan.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
En väitä, etteikö se voisi olla samanlaista, mutta ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää miksi juuri Arsenal, miksei vaikkapa Swansea? Itsellä on todella paljon kavereita jotka ovat viime vuosien aikana ruvenneet kannattamaan Valioliigaseuroja(parhaita joukkueita tietenkin), vaikkeivat aiemmin ole juuri edes jalkapalloa seuranneet. En sano sillä, että siinä mitään väärää olisi, mutta ihmetyttää mistä tälläinen "muoti-ilmiö" on syntynyt.

Arsenal on lähtenyt ihan siitä, että on tullut seurattua aina valioliigassa eniten. Joskus kun en vielä futista paljoa seurannut, niin Arsenal oli kuitenkin se, mikä jaksoi kiinnostaa. Myöhemmin se nousi sitten ihan suosikki jengiksi ja aloin muutenkin seuraamaan myös futista enemmän. Eipä ole vielä juhlimaan päässyt, mutta toivottavasti sekin hetki vielä koittaa. Nää asiat on kuitenkin sellaisia, että jotkut seuraa Valioliigaa ja toinen jotain kotimaan liigaa, niin ei se mikään ihme ole jos näkemyseroja on, mutta kunhan rupesi ärsyttämään tuo, että ruvetaan väittään, että ei olla ns. kunnon kannattajia, kun ei kannateta oman kylän jengiä.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Ulkomaalaista fudista seuraavista vain murto-osa tuntee ja tietää millaista on asua siinä yhteisössä mitä joukkue edustaa, millaista on kokea matsipäivä livenä, kokea matsissa voiton/tappion hetket muiden kanssa ja matsin jälkeen poistua näiden kanssa puimaan lopputulosta. Ja toki on selvää etteivät kaikki asu kotijoukkueensa paikkakunnalla enää, mutta kyseenalaistan miten voi pitää suosikkijoukkueenaan sellaista joukkuetta, jonka esityksiä ei ole koskaan livenä nähnyt

Jokaisella meistä on halut ja tarpeet, eli motiivit. Mikä seura täyttää sinun, minun, kenen tahansa halut ja tarpeet? Tästä on kyse, ei mistään muusta.
Tuon kun sisäistää, on helppo ymmärtää muita.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Myönnän joskus tai aika useinkin käyttäväni tuota "me voitettiin" tai vastaavaa termiä puhuttaessa kotimaisesta tai ulkomaisesta seurasta.
En koe, että olisin osa kyseisiä seuroja, mutta jollain tavalla ne seurat ovat osa minua, koska ne jotain tunteita minussa herättävät.
Jos tämä tekee minusta juntin, niin olen sitä mielelläni.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä mun mielestä vaikuttaa todella paljon asutko lähellä missä joukkue pelaa ja käytkö matseissa vai et.
...
kyseenalaistan miten voi pitää suosikkijoukkueenaan sellaista joukkuetta, jonka esityksiä ei ole koskaan livenä nähnyt.
Mietin että miten pitää toimia tilanteissa joissa asut paikkakunnalla jossa on vähän heikommin futistarjontaa. Tässä Oulun lähellä on esimerkiksi Pudasjärven kaupunki niin mitä joukkuetta siellä saa kannattaa?

Vaihtoehtoina on ainakin nämä:
- alasarjapalloilu (Kurenpojat taitaa pelata 4.divarissa)
- AC Oulu (1.divaria puoli-amatööri meiningillä)
- OPS (1.divaria puoli-amatööri meiningillä)
- Jaro (pääsarjatason lähin paikka)

Pietarsaaren Jaro taitaa olla lähin paikka jossa voi katsella pääsarjatason futista. Matkaa peleihin on kuitenkin 330km joten usein tuota matkaa ei jaksa matkustaa. Oulussa olisi sitten tarjolla puoliammattilaismeininkiä, mutta ei siis pääsarjatason futista. Ja matkaa Ouluun on melkein 100km joten sekään ei kuullosta hyvältä. Oman paikkakunnan futista on sitten tarjolla Kurenpoikien toimesta,mutta toisaalta onko järkeä veren maku suussa kannattaa 4.divarin futista? Ymmärrän että monella ei välttämättä mielenkiinto riitä katsoa edes yhtä peliä kaudessa 4.divarissa.

Mitä joukkuetta tällaisessa tilanteessa saa kannattaa? Onko ulkolainen joukkue sallittu vai pitääkö unohtaa futiksen kannattaminen koska ei ole pääsyä oman joukkueen peleihin?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
-Wrestling ja erityisesti tuota "viihdettä" seuraava yleisö.

-Nascar ja sitä "viihdettä" seuraava yleisö.

Voitaneen näistä vetää johtopäätös, että perus amerikkalainen punaniskakin on aika saatanan juntti.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
En tiedä onko junttimaista, mutta ainakin erittäin typerän näköistä on pitää palamatonta tupakkaa/sikaria suupielessä pokeripöydässä.

Tuttiako ne sillä korvaa.
 

pale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lebarin Pantterit
Junteista juntein

-Wrestling ja erityisesti tuota "viihdettä" seuraava yleisö.

-Nascar ja sitä "viihdettä" seuraava yleisö.

Voitaneen näistä vetää johtopäätös, että perus amerikkalainen punaniskakin on aika saatanan juntti.

Euroopassa on paljon lajeja minkä rinnalla NasCar on hyvinkin kultivoitunut laji. Se, miksi sinä näet naskaarin juntteiluna on se, ettet ymmärrä siitä mitään. Hienointa tässä juntti-ketjussa on sinun kaltaiset nimimerkit, jotka avoimesti ilmoittavat olevansa juntteja kun eivät ymmärrä jotain eivätkä viitsi ottaa asioista selvää.

Yleisöllä näyttää pääsääntöisesti olevan vitun nastaa. Väärä laji ja väärin kannatettu?

Wrestlingistä olen kyllä samaa mieltä kanssasi.
 
Viimeksi muokattu:

pale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lebarin Pantterit
Pale, kerro meille nascarin hienouksista. Kuulostaa helvetin hienolta lajilta.

Turha tökkii, lajissa on yhtä paljon munaa kuin missä tahansa autourheilulajissa. Se, ettei sitä pääse seuraa kaljapussin kanssa metsänreunasta ja Suomessa, ei vähennä pätkääkään niiden kuskien taitoja tai hevosvoimien määrää. Vai?
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Eikös Nascaria pidetä jenkeissäkin melko junttina?

Jos South Parkiin on uskomista, ja miksipä ei olisi, pitää olla ainakin tyhmä ja köyhä ajaakseen Nascaria. Luultavasti myös fanittaakseen.

Mä en omaa oikein minkäänlaista mielipidettä koko lajista, mutta mielenkiinnolla menisin junttiuttani testaamaan, jos sattuisin oikeaan aikaan oikeaan paikkaan.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Turha tökkii, lajissa on yhtä paljon munaa kuin missä tahansa autourheilulajissa. Se, ettei sitä pääse seuraa kaljapussin kanssa metsänreunasta ja Suomessa, ei vähennä pätkääkään niiden kuskien taitoja tai hevosvoimien määrää. Vai?

En töki. Kysyin lajin hienouksista, kun selkeästi sanoit joidenkin ihmisten olevan:
juntteja kun eivät ymmärrä jotain eivätkä viitsi ottaa asioista selvää.

Nyt olis paikka kertoa juntille, missä mennään.

Lajissa on yhtä paljon munaa kuin missä tahansa autourheilulajissa. Se, ettei sitä pääse seuraa kaljapussin kanssa metsänreunasta ja Suomessa, ei vähennä pätkääkään niiden kuskien taitoja tai hevosvoimien määrää. Vai?

On varmasti munaa, hevosvoimia ja taitavia kuskeja. Kävihän Räikkönenkin kokeilemassa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jollain lailla junttina mäkin tuota Nascar -touhua pidän, mutta jossain Top Gearin jaksossa Hammond kävi tuollaista autoa kokeilemassa ja siinä kävi selväksi, että ympyrän ajaminen tuollaisella autolla ei ole todellakaan mikään helppo pala kakkua. Suosittelen katsomaan.

Toki jos pitää kaikkea moottoriurheilua junttina, niin ei kai Nascar siinä tee poikkeusta.
 

pale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lebarin Pantterit
Fan-tastic!

Rednecks, keeping Nascar in business since 1952. Eikös Nascaria pidetä jenkeissäkin melko junttina?

Tähän voisi vastata monellaque tavalla, mutta helpompi näin aluksi vastata köyhään kysymykseesi: Kyllä, paikallisten junttien laji. New Jorissa harva edes kuullut, saati osais kirjoittaa.

Kerro mulle, erittele, mikä siinä on junttia vr. F1, ralli, dragrace, sadanmetrin juoksu, kuulantyöntö tai purjehdus?
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Kerro mulle, erittele, mikä siinä on junttia vr. F1, ralli, dragrace, sadanmetrin juoksu, kuulantyöntö tai purjehdus?

En tiedä onko NasCar junttia. Junttius taitaa koskea enemmän lokaaleja faneja, kuin itse lajia. NasCar urheiluna, on minulle tuntematon, melko neutraali laji.

"Köyhään kysymykseeni" vastasit muuten myöntävästi. Jotain junttia taustalla siis on. Veikkaan tosin itsekin niitä faneja, kuten lainaamassasi pätkässä vitsikkäästi asian ilmaisin.
 

pale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lebarin Pantterit
En tiedä onko NasCar junttia. Junttius taitaa koskea enemmän lokaaleja faneja, kuin itse lajia. NasCar urheiluna, on minulle tuntematon, melko neutraali laji.

"Köyhään kysymykseeni" vastasit muuten myöntävästi. Jotain junttia taustalla siis on. Veikkaan tosin itsekin niitä faneja, kuten lainaamassasi pätkässä vitsikkäästi asian ilmaisin.

"Olemalla jonkun mielestä juntti kannattamalla jonkun lajin junttia jota joku toinen pitää junttina kannattamalla junttia, joka halveeraa juntin suoritusta, saattaisi olla juntti." Reippaasti kaapista ulos.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
"Olemalla jonkun mielestä juntti kannattamalla jonkun lajin junttia jota joku toinen pitää junttina kannattamalla junttia, joka halveeraa juntin suoritusta, saattaisi olla juntti." Reippaasti kaapista ulos.

Johan mä sanoin aikaisemmassa viestissäni, että olen juntti. Ei taida tästä meidän keskustelusta tulla yhtään mitään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös