Julius Nättinen HIFK:ssa

  • 79 864
  • 393

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Jos Nättinen jonnekin lähtee niin Anaheimiin.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Eikös siellä oo Joonaksesta puhuttu vai oonko ollu ihan pihalla?
Joonaksestakin, mutta Jyväskylässä on loppukesästä/alkusyksystä saakka huhuiltu, että myös Julius saattaisi olla palaamassa ensi kaudeksi. En osaa sanoa mitään luotettavuudesta, kun lähde on itselleni uusi/tuntematon, mutta ainakin huhua on kahdesta eri suunnasta tullut. Toivottavasti ei pidä paikkaansa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

MK47

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Joonaksestakin, mutta Jyväskylässä on loppukesästä/alkusyksystä saakka huhuiltu, että myös Julius saattaisi olla palaamassa ensi kaudeksi. En osaa sanoa mitään luotettavuudesta, kun lähde on itselleni uusi/tuntematon, mutta ainakin huhua on kahdesta eri suunnasta tullut. Toivottavasti ei pidä paikkaansa.
Okei mennyt iteltä ohi. Toivottavasti pysyy Stadissa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen niin suuresti syttynyt viime aikoina Nättiselle, että olisi kamalaa nähdä hänet JYPin paidassa, oli miten kasvattajaseura tahansa. Miksi palata jyviin, kun voisi skulata meilläkin? En ymmärrä.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kun Nättinen pääsi jatkoajalla läpi niin päässäni alkoi soida nykyisen valmentajamme Liigan ikimuistoisimmat-hetket juttusarjassa ollut sitaatti ”jos minun pitäisi valita tästä jengistä yksi pelaaja tähän paikkaan läpiajoon niin se olisi Ki.. Nättinen”. Maalintekijän maali ja myös tärkeä sellainen.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Mulla on hetken aikaa ollut jo hyvä fiilis tästä jätkästä, vaikka onkin ollut hiljaista ja välillä vähän vaikeaa. Oon satavarma, että tekee keväällä jonkun ratkasevan maalin.
Minun verkkokalvoilleni on ikuisesti piirtynyt seuraava muistikuva Nättisestä.

Viime kevään Lukko-sarjan 6. peli Helsingissä, ollaan maalin tappiolla (1-2) ja peliaikaa on jäljellä alle pari minuuttia. Kiekko on Lukon päädyssä ja HIFK ottaa maalivahdin pois. Kuudentena pelaajana kaukaloon hyppää Nättinen ja hän ehtii juuri pysäyttämään siniviivaa kohti lipuvan kiekon. Nopea vilkaisu sivulle ja millimetrin tarkka syöttö suoraan Koivistoiselle, joka tinttaa alakulmaan 2-2 tasoituksen. Halli räjähti, peli meni jatkoille ja lopulta Larsson, Dyk, Tallberg ja Paajanen värkkäsivät sarjan ratkaisseen maalin (vähän oli kieltämättä kiistanalainen).

Mun HIFK:ssa on aina tilaa Nättiselle, nousee esiin ratkaisuhetkillä.
 

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
Mikä tärkeintä ja parasta niin aina Jullen osuessa saa Niki Juuselan maailman paskinta maalihehkutusta siteeraten huutaa että HOHOHOHO NÄTTINEN, ON SE NÄTTI KUN SE TEKEE SEN!
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Paljon parjattu pelaaja, mutta painelee edelleen vahvalla pistekeskiarvolla.
Sanoisin että myös melko kokonaisvaltainen pelaaja kyseessä, itse arvostan suuresti.

Ura IFK:ssa: 78. 23+35=58
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Nostetaan Nättisen ketju kolmannelta sivulta ylös. Kaksi maalia tällaiseen peliin on hatunnoston arvoinen suoritus. Alkanut löytämään myös hyvin kemiaa Lehterän kanssa, joka tietää hyvää.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, SAB, NYR, Inkvisitio 1480-
Erittäin hyvä juttu, että Nättinen saa etenkin juuri nyt onnistumisia, kun Vesa Laine on ikiroudassa syväjäässä. Ei haittaa vaikka lähtis herralla ihan isostikin korkealiitoon tässä kevättä kohden.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Mieluusti näkisin Nättisen meillä myös ensi kaudella; nyt kun saanut pelata ehjän kauden (ja toivottavasti myös loppukauden) niin varmasti vielä kovempi ensi kaudella jos tilanne jatkuu samana.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mäkin haluaisin Nättisen ehdottomasti jatkavan meillä. Nättinen on vain sellainen kivikasvo, että hänestä on valtavan vaikea tulkita, onko tyytyväinen vai tyytymätön. Pelien aikana on niin zonessa, että näyttää koko ajan siltä, että kaikki on ihan päin persettä. Jossain JYPissä saisi aivan varmasti pelata enemmän kuin meillä, mutta paljonko se lisääntynyt peliaika sitten isommassa kuvassa lopulta merkitsee?

Itse koen, että Nättinen on parhaassa peli-iässään, mutta tietynlainen tasaisuus on ollut haaste. Toki, hänellä on ollut vaikeita kausia alla ja viime kausikin oli rikkonainen. Silti 38 peliin 32 pinnaa, eli varsin hyvää suorittamista. Tällä kaudella tasaisuuden puute on vaikuttanut vieläkin enemmän, mutta silti mun mielestäni ihan ok kausi. Sitä en osaa sanoa, mitkä Nättisen tavoitteet ovat tulevaisuuden suhteen: haluaako vielä ulkomaille vai "riittääkö" Liiga? Veikkaisin ensimmäistä. Siinä tapauksessa toinen kysymys, aika tärkeäkin, on se, haluaako tosissaan voittaa mestaruuden vai onko tärkeämpää maksimoida omat tehot?

En tiedä, kuinka todenperäisiä ne JYP-huhut ovat, mutta mä näkisin, että paluu JYPiin nyt olisi steppi taaksepäin. Aika isokin. Kasvattajaseuraan paluu voisi olla edessä vasta myöhemmin, jos nyt edes jyviin haluaa takaisin vielä joskus muuttaa. Jos Julle haluaa pelata yhdessä broidinsa kanssa, melko yksinkertainen ratkaisu siihen olisi se, että hankitaan se Joonas Nättinen tänne ja Julle tekee jatkosopparin.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika moni huudellut jo täällä vieraiden suunnalta ja omien suunnalta että viimeistä kautta pelaa Nättinen IFK:ssa. JYPiin ilmeisesti siirtymässä ja varmaan soppari tehty kun Rautakorpi & Nieminen ollut puikoissa?
 

Seeepra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Aika moni huudellut jo täällä vieraiden suunnalta ja omien suunnalta että viimeistä kautta pelaa Nättinen IFK:ssa. JYPiin ilmeisesti siirtymässä ja varmaan soppari tehty kun Rautakorpi & Nieminen ollut puikoissa?
Kannattaa varmaan hieman varauksella suhtautua tohon Nättinen JYPiin huhuun.

Onhan sinne Pesosta, Joonas Nättistä ja Vatastakin huhuttu enemmän tai vähemmän varmoina. Oikeestaan varmaan kaikkia omia poikia.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika moni huudellut jo täällä vieraiden suunnalta ja omien suunnalta että viimeistä kautta pelaa Nättinen IFK:ssa. JYPiin ilmeisesti siirtymässä ja varmaan soppari tehty kun Rautakorpi & Nieminen ollut puikoissa?

Ja huhut ovat kertoneet myös, että Nättinen ei ole Rautakorven alaisuudessa halunnut pelata... Että olisiko tehnyt sopparin JYPiin "ihan sama kuka valmentaan, kunhan ei ole Rautakorpi"-mentaliteetilla? Vähän rohkenen epäillä, mutta mahtuuhan sitä maailmaan muitakin hulluja asioita.
 

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja huhut ovat kertoneet myös, että Nättinen ei ole Rautakorven alaisuudessa halunnut pelata... Että olisiko tehnyt sopparin JYPiin "ihan sama kuka valmentaan, kunhan ei ole Rautakorpi"-mentaliteetilla? Vähän rohkenen epäillä, mutta mahtuuhan sitä maailmaan muitakin hulluja asioita.
Mun tietojen mukaan oli juuri niin, että ei tullut tänne aikaisemmin Rautakorven takia, junnukisat oli jättänyt aikanaan jälkensä. Itse en ole varmaksi kuullut siirtoa tänne ens kaudeksi, mutta jos on tulossa, niin silloin on varmasti kerrottu, että Rautakorpi ei täällä ens kaudella valmenna jos ei sit ole mielipide muuttunut ihan täysin aikaisemmasta.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun tietojen mukaan oli juuri niin, että ei tullut tänne aikaisemmin Rautakorven takia, junnukisat oli jättänyt aikanaan jälkensä. Itse en ole varmaksi kuullut siirtoa tänne ens kaudeksi, mutta jos on tulossa, niin silloin on varmasti kerrottu, että Rautakorpi ei täällä ens kaudella valmenna jos ei sit ole mielipide muuttunut ihan täysin aikaisemmasta.

Mun pointti oli siis se, että riittääkö Nättiselle "kuka tahansa muu kuin Rautakorpi"? Koska nythän JYPin valmennus ei varsinaisesti ole vakuuttanut, jos suoraan sanotaan. Mutta toiset ihmiset ovat toki ennakkoluulottomia kuin toiset :D.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös