@Bafforosso , vastaan tänne Nättisestä omat kommenttini. Olen aiemmin
ollut samaa mieltä siitä, että Nättinen on pehmeä ja jotenkin surffailijan oloinenkin. Mutta, olen nyt nähnyt sen verran monta Nättisen peliä, että uskallan sanoa oman mielikuvani olleen väärä.
Nykyisin olen sitä mieltä, että Nättinen on vähän sellainen kyttääjä, stalkkeri. Ei paljasta korttejaan etukäteen, vaan tarkkailee rauhallisesti tilannetta ja iskee vasta, kun on paikka. Ei tuhlaa energiaa jonninjoutavuuksiin, vaan olennaiseen.
Toivottavasti sallitte vähän erikoisen kuvauksen Julius Nättisestä, eikä kukaan nyt tästä loukkaannu, koska tämä on kieliposkessa heitetty eikä tätä pidä ottaa kirjaimellisesti. Julius Nättisen pelityyli on vähän kuin äänetön, mutta erittäin pahalle mädäntyneelle kananmunalle haiseva pieru: et kuule mitään, etkä siksi pysty ennakoimaan, mutta jälkeenpäin silmiä kirvelee ja meinaat tukehtua pahaan hajuun. Kun Nättinen isokokoisena pelaajana kiilaa vastustajan laitaan, se sattuu eikä sieltä pääse helposti pois. Kun Nättinen laukoo, hän ampuu kovaa. Eteen on pakko mennä ja osuma sattuu. Kun Nättinen tavoittelee irtokiekkoa, näyttää aluksi, ettei tule kiekkoa saamaan, mutta yhtäkkiä vastustaja näkeekin hänen selkänsä, kun Nättinen on ohittanut vastustajansa. Kun vastustaja tökkii Nättistä, Nättinen tökkii ilmekään värähtämättä takaisin. Kun vastustaja sikailee HIFK:n pelaajaa kohtaan Nättisen ollessa kentällä, Nättinen on nopeasti paikalla ja lähes aina vastustaja perääntyy. Erikoinen ja välillä hyvinkin hämmentävä pelaaja. Mutta olen alkanut digata hänestä enemmän ja enemmän.
Itse tykkään tosi paljon ketjusta Pakarinen-Koivistoinen-Nättinen. On vastustajalle vittumainen ja vaarallinen isojen miesten ketju. Vähän on tulokset vielä vajaita, mutta potentiaali on todella iso. Nättinen, kuten moni muukin, tarvitsisi nyt sellaisen parin maalin putken näin alkuun, koska uskon sen avaavan tämän ketjun sellaiseen liitoon, joka tappaa vastustajalta peli-ilon ja takaa meille voiton.