Nättisellä on ihan mahtava laukaus. Lähtee nopeasti, kovaa ja tarkasti. Mutta miksi mies ei ammu? Pyrkii jakamaan viimeiseen asti kiekkoa, vaikka tollaisella kudilla ihan perus skode on aina vaarallinen ratkaisu. Vesalaisella vähän samaa. Mutta mietin, että miksi ihmeessä, kun ei HIFK:n hyökkäyspelaaminen nyt niin laadukasta ole ettei tollaiset laukaukset avopaikoista olisi laadukkaita ratkaisuja. Vähän saisi alkaa Nättinen ottamaan vastuuta enemmän.
Nättinenhän on sellainen hiipivä, suhteellisen näkymätön pelaaja, kunnes badam, tekee maalin. Sen jälkeen hänen koko olemuksensa ja melkeinpä pelityylinsä muuttuu ja hänestä tulee joka tilanteessa kokonaisvaltaisesti vaarallisempi.
Itse tulkitsen sen niin, että kysymys on nimenomaan itseluottamuksesta. Ei välttämättä suoranaisesti itseluottamuksen puutteesta, vaan siitä, että on hyvin rauhallinen ja harkitsevainen, eikä yritä pakottaa suorituksia. Mutta sen yhden onnistumisen jälkeen, ikään kuin kaikki muuttuu. Sanoisin, että on nimenomaan korvienvälistä kiinni. Kun tuoreita onnistumisia ei ole, itseluottamus ei tietenkään ole tapissa eikä pelaaminen flowssa ja tällaisessa tilanteessa Nättinen pyrkii ehkä jollain tavalla myös minimoimaan virheitään. Tekee kuitenkin oikeita asioita kentällä koko ajan ja pelaa sitoutuneesti jengille, se vain tapahtuu hänelle ominaisella tavalla, ikään kuin varkain hiipimällä.
Mun mielestäni tämä on nähty tällä kaudella jokaisen loukkaantumisen jälkeen. Ja sen yhden maalin jälkeen, kaikki muuttuu. Mulle käy tämä tyyli, koska selkeästi Nättinen itse tietää, mikä hänellä toimii. Se vaatii vain sen yhden maalin, että hiiviskely loppuu. Toivottavasti se maali tulee pian, koska silloin Nättinen on todella paljon nykyistä vaarallisempi. Ja silti hän on vaarallinen koko ajan nytkin.