Onnea Mikkeli! Ihan odotettu uutinen. Älkää tarttuko tähän, mutta toivottavasti siellä on enemmän roposia kuin Kouvolalla. Tuolla 2500-3000 yleisöka:n tuloilla en uskoisi montaa vuotta Liigassa pärjäävän. Edelleen olen skeptinen niin kouvolalaisten, kuin myös mikkeliläisten löytävän hallille, jos pelit eivät suju. Enemmän olen huolissani Mikkelistä. KooKoon peleissä, vaikka pelit eivät olekaan menneet hyvin, niin silti Kouvolassa peleissä on porukkaa käynyt. Paljonko Jukurit meinaa panostaa ensimmäiseen kauteen? Risto on tottunut saamaan suht hyvän joukkueen ja saanut tehdä töitä rauhassa. Nyt alkaa työ vaikka kausi on vasta aluillaan. Saako Risto sellaisen joukkueen kuin haluaa ja mitä hän pystyy organisoimaan haluamallaan tavallaan? Itse odotan juuri tästä syytä Jukurien nousua Liigaan ja mielestäni Jukurit ovat ansainneet paikkansa Liigassa, jopa enemmän, kuin KooKoo.
Liigalisenssistä sen verran, että muutama katsoja pitää saada mahdutettua halliin lisää (muistaakseni 200) ja talous on jo valmiiksi miinuksella. Organisaatioon tullee muutoksia ja se maksaa. Eli pelaajapudjetti, hallin pikku remppa ja organisaatio tuo lisää haasteita tilanteeseen. Mielenkiintoista nähdä miten Jukurit lähtevät kauteen: kaikki peliin vai talouden kannalta? Kysyn tämän siksi, koska vaikka Jukurit ovat Mestiksessä ja Divarissa pärjänneet, niin yleisö ei ole löytänyt hallille. Onnistuuko sarjatason nousu joukuttelemaan kansan Kalevankankaalle vai tuleeko tyhjennysmyynti keväällä?
Itse tulen varmasti Mikkeliin ainakin yhden Liigapelin katsomaan, vaikka muutama idiootti on ilmoittanut lopettavansa vieraspelimatkat rakkaan "paikkallisvastustajan" kotiluolaan. KooKoo -Jukurit, never forget!
Onnea tulevaan "the välikauteen".