Nyt sie Lähäri kyllä sorruit offtopicin syntiin.
Lueskelin tuota Jukureiden tiedotetta, joka on yhtä puiseva kuin yleensäkin ja kävin miettimään, että kun kuitenkin tämä case on ravistellut koko yhteisöä, niin eikö olisi asiallista tulla ulos vaikka avoimella kirjeellä, jossa kärkeen nostettaisiin anteeksipyyntö, sitten avattaisiin homma vielä kertaalleen omasta näkökulmasta ja lopussa nostettaisiin henkeä jo tulevaa kautta varten? Jotenkin näin:
"Hyvät ystävät!
Hovioikeus on tuominnut minut liikenteen vaarantamisesta sakkoihin. Otan tuomioni vastaan nöyränä ja haluan samalla esittää anteeksipyynnön, jos joku on kokenut toiminnassani olevan jotain huomauttamista.
Tuomioon johtanut tilanne sattui joulukuussa 2018 Mikonkadulla. Haluan tässä valottaa hieman tapahtuneen taustoja. Tapahtumapäivää edeltävänä yönä olin valvonut myöhään pelaten Playstationilla NHL 19 -videopeliä kotimme takkahuoneessa. Pelatessani olin nauttinut lihapasteijoita, jotain juustoa minkä nimeä en nyt muista, makeisia ja trappist-olutta. Aamulla herätessäni olo oli turvonnut, päätä särki unenpuutteen vuoksi, ja mieli oli äreä. Aamupäivällä tuli huonoja uutisia, kun rakennusliikkeeni työkohteella oli aliurakoitsija unohtanut kiristää putkiliitoksen ja 4 asuntoa oli kärsinyt vesivahingon. Illalla minun oli tarkoitus osallistua Mikkelin Nuorkauppakamarin kuusijuhlaan kutsuvieraan ominaisuudessa, jota varten olin vienyt smokkini pesulaan jo alkuviikolla. Aikataulut pettivät pitkin päivää, ja jouduin lopulta hakemaan smokin erittäin kovassa kiireessä. Smokkia hakiessani harmitti jo valmiiksi, koska muistin jo edellisissä juhlissa housujen olleen pakaroiden ja vyötärön kohdalta hieman "käpäkät", eikä turvotus edellisillan jäljiltä tuntunut laskeneen. Palattuani pesulasta huomasin pysäköinninvalvojan olevan kirjoittamassa pysäköintivirhemaksua. Tällöin verenpaineeni nousi ja kerroin kieltäytyväni vastaanottamasta kyseistä sakkoa. Tilanne johti sanaharkkaan, jonka seurauksena istuin autooni ja käynnistin moottorin. Tuplaturbomoottori ärjähti käynnistyessään voimakkaasti ja tuotti minulle adrenaliiniryöpyn. Myönnän, että poistuessani paikalta ajotyylini saattoi olla urheilullinen.
Tapahtunutta on ruodittu sosiaalisessa mediassa ja lehtien palstoilla laajasti. Uskallan väittää, että tämä on kääntynyt voitoksi, ja Mikkelin Jukurit kannattajineen on tapahtuneen ansiosta vahvempi kuin koskaan. Erityisellä ilolla olen pannut merkille, että jopa sapkolaisfanit ovat antaneet keskustelupalstoilla tukea toiminnalleni.
Hokiterveisin
Jukka Toivakka"