Olisiko voinut kyse olla vain siitä, että yhdelle miehelle liikaa työtä vain. Olenko ihan ymmärtänyt väärin, että Dufva käytännössä hoiti myös UTJ:n virkaa ja olisi nyt halunnut saada tukea siihenkin hommaan, mutta Toivakka oli kieltäytynyt. Tuo kumiukko vain paistoi silmään.
Mitä sitten tarkoitti Dufva oma sanoma kumiukko. Dufvan ja Tammiruusun välille tuli riita, koska RD halusi lisää valtaa ja tätä tuli kun toimari lähti. Jo Jyväskylän aikana Dufvalle oli ongelma että joukkuetta rakentaa Holtari. eikä pelkästään itse, Mikkelissä hoiti tätä todennäköisesti ihan omasta halustaan.
RD.llä on yksi perisynti ollut koko valmennusuransa aikana. hän on kova neuvomaan työantajaansa miten homma pitää hoitaa ja unohtaa yhden perussäännön hän on palkansaaja kyseeisessä yhteisössä, Olisko nyt taas käynyt niin ja tulee yhteisestä taipaleesta vaikea.
Minua ihmetytti RD.n oma kommenti, Slovenian olympiaretken loikkaus. Jotain kortti/sökö termiä käytti. minulle jäi tästä lausunnosta tunne, Risto kertoi työnantajalleen että hän lähtee Koreaan sanotte te nyt mitä tahansa. ja tämä loikkaaus ei ollut niin yhteisymmärrykssä tehty kuten annettiin ymmärtää.
Se että tässä on Jukurien pääomistaja vaihtunut Toivakasta Viitikkoon myös tuo oman sävynsä.
Se että Viitikko on sanonut että seuran kulupuoli on raskas. No nythän sieltä toimistolta ja vaihtoaitiosta on poistunut runsaasti väkeä. Keneltä on lähtenyt aloite RD sopimuksen purkuun ja mistä syystä.
Itse en usko että tässä haetaan jotain säästöä, Jos ei sitten Hall/Hakkarainen ole tuleva valmennuskaksikko. Tuskin ulkopuolelta ketään tulee talkoohengellä hommia hoitamaan. Jonkun verran RD.lle maksetaan jos on suorat potkut niin kaksi vuotta jukurit maksaa palkkaa jos RD on irtisanoutunut niin Jukurit vapautuu palkan maksusta.
Ajankohta on vähän outo, Jukurit aloittanut kausikortti myynnin korottanut merkittääti hintoja, jauhettu kolmannen vuoden tärkeyttä ja valmetaja häipyy, joka suureessa osassa joukkueen rakentamista. Ei paranna kausari myynitä yhtään.
Mutta jos omistajat ovat nähnyt että peli ei parane tästä niin turha sitä on kolmatta ja neljättä vuotta enää harjoitella liigaa. jatkosopimushan tehtiin marraskussa näin jälkikäteen turhan hätiköityä. Kausi Jukurien osalta on ohi ja varmaan joku keskustelu on käyty viime viikkoina. ja tähän lopputulokseen on päädytty. Senhän tarkkaan kiekoa seuranneet tietää että RD.n valmennus on pelaajia kuluttava enemmän henkisesti kun fyysisesti. Tässä voin heittää ajatuksen että onko sittenkin RD ollut rasite uusien korkeamman profiilin pelaajien tulossa Mikkeliin. kuin se että tulisi juuri RD.n vuoksi.
Ehkä jotain selviää kun nämä Rantaset, Sihvoset ja kumppanit tonkii taustoja