Jukurit kaudella 2018–2019

  • 231 786
  • 840
Sivukuluineen Dufvan kahden vuoden sopparin ulosmaksu kun tuli maksamaan kuta kuinkin sen 200k.
Pientä täsmennystä omaan viestiini: Tätä 200k:n kustannusta itse toki vähän kohtuullistin/sovittelin. Dufva ansaitsi 2016 verotuksessa 172k, josta toki merkittävä osa tuli Raumalta. Siitä päädyin n. 90k vuosipalkkioon Jukureissa (totuuden toki tietää vain RD itse, verottaja ja Jukurien toimisto, vai onko 2017 tiedot jo julkisia?), jota kohtuullistin purkuneuvotteluihin 75k/kausi. Tästä päädyin lopputulemaan 150k kahdelta kaudelta + 30% sivukuluja. Eli 200k.
 
Suosikkijoukkue
Jukurit, TML
Heitän silti oman lusikan soppaani ja heitän ilmoille nimen Ismo "Ika" Lehkonen.
Sen verran on itselläni Ikasta ensi käden tietoa suoraan KooKoon pelaajalta, että ei missään tapauksessa. Painetilanteessa pudotuspeleissä kasetti hajosi aina pahasti, joten ei ole meidän valinta kantamaan vastuuta tiukassa paikassa, pelattiin ensi keväällä tai ei.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pientä täsmennystä omaan viestiini: Tätä 200k:n kustannusta itse toki vähän kohtuullistin/sovittelin. Dufva ansaitsi 2016 verotuksessa 172k, josta toki merkittävä osa tuli Raumalta. Siitä päädyin n. 90k vuosipalkkioon Jukureissa (totuuden toki tietää vain RD itse, verottaja ja Jukurien toimisto, vai onko 2017 tiedot jo julkisia?), jota kohtuullistin purkuneuvotteluihin 75k/kausi. Tästä päädyin lopputulemaan 150k kahdelta kaudelta + 30% sivukuluja. Eli 200k.

Koskeekohan valmentajia samat rahastointimahdollisuudet kuin pelaajia?
 
Koskeekohan valmentajia samat rahastointimahdollisuudet kuin pelaajia?
Tietääkseni ei. Koskenee vain urheilijoita (TVL 116c §). Linkki tuloverolakiin, josta kukin voipi kelata kohtaan Urheilijarahasto, 116c.

Edit: tarkennuksena voi katsella myös kohdat 116a ja 116b. Ei koske valmentajia. Yrittäjänä kun toimii, niin näitäkin vaan pitää aina välillä tutkia. Urheilu ja sen pykälät ei tosin koske toimintaani.
 
Viimeksi muokattu:

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tietääkseni ei. Koskenee vain urheilijoita (TVL 116c §). Linkki tuloverolakiin, josta kukin voipi kelata kohtaan Urheilijarahasto, 116c.

Edit: tarkennuksena voi katsella myös kohdat 116a ja 116b. Ei koske valmentajia. Yrittäjänä kun toimii, niin näitäkin vaan pitää aina välillä tutkia. Urheilu ja sen pykälät ei tosin koske toimintaani.

Okei, kiitos! Itse en tosin jaksa alkaa käymään tuloverolain pykäliä läpi tuota varten, vaikka ehkä omankin taustani vuoksi voisi olla ihan hyvä idea :)
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pientä täsmennystä omaan viestiini: Tätä 200k:n kustannusta itse toki vähän kohtuullistin/sovittelin. Dufva ansaitsi 2016 verotuksessa 172k, josta toki merkittävä osa tuli Raumalta. Siitä päädyin n. 90k vuosipalkkioon Jukureissa (totuuden toki tietää vain RD itse, verottaja ja Jukurien toimisto, vai onko 2017 tiedot jo julkisia?), jota kohtuullistin purkuneuvotteluihin 75k/kausi. Tästä päädyin lopputulemaan 150k kahdelta kaudelta + 30% sivukuluja. Eli 200k.

Dufva sai Raumalla verotietojen mukaan -13 172420, -14 193057 ja -15 177026. Vuonna 2016 Lukko maksoi alkuvuoden palkan ja tuloja Ristolla oli vuodessa 171928 euroa.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ei voi kyllä kuin ihmetellä miten voi olla edes mahdollista, etenkin joukkueen hinta huomioiden.
 

AVR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Yllättävän iso miinusmerkkinen tuloshan tuo on kyllä. Dufvan 200k€ ja liigalisenssi 300k€ kun saadaan pois niin ollaan lähellä nollatulosta, vaan sillonpa ei jyvitettäskään liigalisenssi säästöä pelaajabudjettiin, kuten ainaki ite olin toivonu.

Kyllä nyt testataan Mikkeliläistä uskollisuutta Jukureita kohtaan. Itse olen vielä tiukasti junassa mukana!
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tuon jutun kun lukaisi otsikkoa pidemmälle niin lopetankin köyden rasvaamisen. Liian raskas organisaatio tulotasoon nähden, hassua että vaikka porukkaa on pistetty pihalle niin kiekkopuolelle on tulossa itse asiassa lisämiehitystä kun ensi kaudella koutsi on "vaan" koutsi ja esim. UTJ on täysipäiväinen ammattilainen. Lisäksi joukkueen hinta nousee hieman, mikä on ihan jees.

Ja mikäs tuota tukiessa, juuri maksoin kausarin.
 

Osvaldo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei voi kyllä kuin ihmetellä miten voi olla edes mahdollista, etenkin joukkueen hinta huomioiden.

Yhteiskuntavastuuohjelma, #4200 jne. Kivoja hassunhauskoja tempauksia ja tuo hyvää fiilistä, mutta ei sitä kaivattua riihikuivaa. Taas jännästi kävi niin että palkittu ja hehkutettu markkinointiguru Vesalainen sai hyvän pöhinän päälle ja taakse jäi seuralle hirveät tappiot.
 

juurihoito

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO
Homma oli juuri niin kuin itse myös arvelin. Dufvasta meinasi kasvaa seuraa isompi hahmo. Jatkossa valmentaja valmentaa ja UTJ miettii pelaajien palkkaamisesta sekä scouttaamisesta.
Turskaa tulee mutta onneksi pakka kestää vielä tuon. Ei ole helppo laji tää liiga!
ps. Kyllähän Vesalainen sai tosiaan pöhinän päälle, mutta laittoi oman siivunsa taskuun ja suuntasi uuteen projektiin.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Muistaakseni Viitikko sanoi sijoitettuaan rahojaan Jukureihin odottavansa tuottoa tuolta sijoitukselta. Ei taida lähiaikoina tulla.
 

Osvaldo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Muistaakseni Viitikko sanoi sijoitettuaan rahojaan Jukureihin odottavansa tuottoa tuolta sijoitukselta. Ei taida lähiaikoina tulla.

Pitää paikkansa. Näin Viitikko viime kesänä kommentoi Jukureiden toimintaan mukaan lähtöä:
– Normaali sijoitus tämä meille silti on. Odotamme sijoitetulle pääomalle tuottoa.
 

MENTALSPORT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport

aivan järkyttävät tappiot. olin aivan varma ettei Sportia isompia turskia kukaan saa tehtyä. Tomek keissi söi yleisökeskiarvon alle kolmen tonnin puhumattakaan surkeasta pelistä läpi kauden. samaan aikaan mikkelissä kuitenki yleisöä suht ok, joukkueen hinta pienempi kuin meillä ja sitte vielä Budishin ja Talbergin myynnit ja silti 400 000 euroa turskaa... huhhuh
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
aivan järkyttävät tappiot. olin aivan varma ettei Sportia isompia turskia kukaan saa tehtyä. Tomek keissi söi yleisökeskiarvon alle kolmen tonnin puhumattakaan surkeasta pelistä läpi kauden. samaan aikaan mikkelissä kuitenki yleisöä suht ok, joukkueen hinta pienempi kuin meillä ja sitte vielä Budishin ja Talbergin myynnit ja silti 400 000 euroa turskaa... huhhuh
Vaan eipä tarvitse ihmetellä enää että vanha kaarti on saanut lähtöpassit seurasta. Ensi kauden koutsi ja UTJ maksavat yhteensä ehkä puolet siitä mitä RD:lle on kustannettu ja ilmeisesti kulukuurin ansiosta myös hieman (neljänneksen!) kalliimpi joukkue pystyttäisiin kuittaamaan myös nykyisellä tulotasolla. Tyytyväinen täytyy olla että asioihin puututtiin nopea(hko)lla aikataululla eikä jääty kerryttämään turskasaaliita siiheksi että seura olisi mennyt kanttuvei.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Ensi kauden koutsi ja UTJ maksavat yhteensä ehkä puolet siitä mitä RD:lle on kustannettu ja ilmeisesti kulukuurin ansiosta myös hieman (neljänneksen!) kalliimpi joukkue pystyttäisiin kuittaamaan myös nykyisellä tulotasolla.
No entä mitä RD:lle maksetaan ensi kaudesta, josta hänellä oli sopimus Jukurien kanssa?
 

Osvaldo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ensi kauden koutsi ja UTJ maksavat yhteensä ehkä puolet siitä mitä RD:lle on kustannettu ja ilmeisesti kulukuurin ansiosta myös hieman (neljänneksen!) kalliimpi joukkue pystyttäisiin kuittaamaan myös nykyisellä tulotasolla.

Kai sille Ripalle jotain erorahaa maksetaan sopimuksen purusta vai onko Ristolla niin suuri heimosydän että siitä luopui kun sai potkut?
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
No entä mitä RD:lle maksetaan ensi kaudesta, josta hänellä oli sopimus Jukurien kanssa?
Kai sille Ripalle jotain erorahaa maksetaan sopimuksen purusta vai onko Ristolla niin suuri heimosydän että siitä luopui kun sai potkut?
Kai sille jotain maksettiin, ilmeisesti suoritus on kuitenkin sovittu ja mahdollisesti jopa suoritettu. Ainakin YLEn jutuista voisi päätellä että RD:n liittymäpinta Jukureihin on enää kannattajan ominaisuudessa. On kai sekin mahdollista että sillä on jo ensi kauden palkanmaksaja selvillä ja Jukurit selviää silläkin edullisesti kun joku muu otti kantaakseen palkanmaksuvelvoitteen.
 

chris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ensi kauden koutsi ja UTJ maksavat yhteensä ehkä puolet siitä mitä RD:lle on kustannettu
Oliko tämä sarkasmia vai todellinen heitto? Eikös RD ole tienannut sen 170k kaudesta jo pidemmän aikaa. Meinaat siis, että liigajoukkueen päävalmentaja ja UTJ tienaavat yhteensä 85k? Pikainen Google paljasti, että esim. vuonna 2014 keltanokkavalmentajillekin maksettiin yli 90k vuodessa, siihen vielä UTJ:n (ei ihan pieni) palkka päälle (+ tietty RD:n eroraha).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös