Vihaat siis tunnelmaa hallissa ja haluat urheilutapahtumat olisivat kuin kirkkoja, toki jukureilla näin kohta onkin jos ei jo nyt, kentällä otteet sen mukaisia että eiköhän
@Jayzon pääse kohta hiljaisuudesta nauttimaan.
Jos vaihtoehdot ovat suht hiljainen halli, jossa taputetaan ja hurrataan maalien, ylivoimapyöritysten ja hienojen taklausten jne kohdalla, tai sitten koko pelin läpi jatkuva epämääräinen, epävireinen ja myötähäpeää herättävä "laulaminen" ja muu möykkä, niin valitsen ensimmäisen.
Se, että ei ymmärrä jotain, ei tarvitse tarkoittaa sitä, että sitä pitäisi vihata. Jos näin olisi, niin aika monen meistä elämä olisi aika synkkää. Jokaisella on oikeus määrittä oma suhteensa ja tapansa kannattaa joukkuetta. Fakta on kuitenkin se, että ilman näitä intohimoisimpia, tunnelma hallissa olisi todella mitätön. Sen huomion olen tehnyt, että tietynlainen suhtautumisongelma faneihin ja fanitukseen korreloi aika usein aroganttiuden kanssa. Se taas ei katoa mihinkään ihmisestä vaikka fanit olisivat kuinka hiljaa.
Ei toki
tarvitse tarkoittaa. Ja on monia asioita, joita en ymmärrä mutta joita en silti vihaa. Mutta tuollaista järjestäytynyttä faniporukkakulttuuria vihaan. En näe siinä mitään järkeä. Ärsyttää ihan tolkuttomasti se, miten faniporukat pyrkivät tekemään itsestään ikäänkuin kilpailevan ohjelmanumeron itse urheilutapahtumalle.
Erityisesti hermoja riipii ne ulkoa opetellut typerät kannatuslaulut, jotka toistavat puolen minuutin mittaista kiertoaan pahimmillaan viidettäkin minuuttia putkeen uudestaan ja uudestaan. Ja kun ei niistä suurin osa osaa edes laulaa, se menee vaan kakofonikseksi mylvinnäksi. Rytmitaju on myös täysin vieras käsite, mutta se nyt on ihan laajempikin ongelma. Vaikka taustamusiikissa olisi miten selkeä bassorummun isku, niin kolmen taputuksen jälkeen koko halli hakkaa 1500 erilaista tahtia.
Urheilufaniporukat ovatkin yksi vahvimpia todisteita siitä, että joukossa tyhmyys tiivistyy. Niinkuin sekin yksi ilmeisesti Viikinkiveljien valopää, joka seisoi HIFK-matsista suuren osan SELKÄ KENTÄLLE PÄIN ja oli kuin joku kapellimestari tovereilleen. Ei hyvä luoja millaisia latvakakkosia maa päällään kantaa.
Toki, jokaisella on oma tapansa kannattaa joukkuetta. Mutta se ei tarkoita sitä, ettenkö voisi vihata muiden tapoja.
Etkö sinä Jayzon nimenomaan ole HC-Jukurit fani ja olen nähnyt sinut siellä seisomakatsomossa Sarviksen puolella? Ainakin sinun tänne foorumille kirjoittamat kommentit on aivan identtisiä kuin eräs kuvaukseen sopiva henkilö kirjoittaa Jukureiden Facebook-sivuilla.
Olen Jukurien fani, kyllä. En määrittelisi itseäni HC-faniksi, mikä sellainen edes on? Ensimmäiset Jukuri-matsit kävin katsomassa silloin, kun suuri osa tänne kirjoittelevista oli vielä vaipoissa tai vain pilkkeenä isän silmäkulmassa. Ja kyllä, yleensä olen päätykatsomossa matseja seuraamassa, siitä syystä että minusta jääkiekko on parasta päädystä katsottuna, en todellakaan siksi, että haluaisin millään tavalla tulla yhdistetyksi virallisiin faniporukoihin.
Lauantaisessa HIFK-pelissä minulla oli vapaalippu istumapaikalle B6-katsomoon, mutta ensimmäisen erän jälkeen oli pakko tulla päätyyn. Ei jääkiekko vaan toimi sivustapäin katsottuna.
Pieni läpällä heitetty kommentti piristää aina foorumin kirjoittelua muutamaksi päiväksi
Missä se läppä oli?