Jukurien yleisömäärät

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kookoo
Ai taas uudet paidat? Luulisi että jatkuva paitojen vaihtaminen sekoittaa pelaamista jos ei muista minkä värisessä paidassa tänään pelataan. Minun mielestä joukkueen värit on "pyhät" eikä niitä pitäisi vaihtaa ottelukohtaisesti. Tämä toki vaan minun mielipide.
 

Anyukov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Good things will happen!
Ai taas uudet paidat? Luulisi että jatkuva paitojen vaihtaminen sekoittaa pelaamista jos ei muista minkä värisessä paidassa tänään pelataan. Minun mielestä joukkueen värit on "pyhät" eikä niitä pitäisi vaihtaa ottelukohtaisesti. Tämä toki vaan minun mielipide.
Minulla aikalailla samanlainen ajatusmaailma "pyhien" värien suhteen. Kahvitauolla vilkaisin huutokauppa.fi sivulta harmaiden pelipaitojen myyntitilannetta, ja siellähän on yli puolet paidoista vieläkin ilman tarjousta. Huutokauppa taitaa sulkeutua tämän viikon torstaina, joten kiire tulee jos paidat ajateltiin saada myytyä siinä ajassa. Ei oikein tainnut natsata Vesalaisen ja kansan ajatukset yhteen #yhteiskuntavastuusta tämän asian suhteen. No, toivotaan kuitenkin, että ostajat paidoille löytyy. Rahat taitavat mennä hyvään tarkoitukseen.
 
Suosikkijoukkue
KK
Ehkä Jukurit tekee noita paitoja juiri siksi, että joku ostaisi vanhat pois hirveään hintaan tai jo noin puolien paitojen myynti päästää voitoille. Ei kai tuollaisen paidan tekeminen montaa kymppiä maksa. Mutta on kyllä ihmeellinen paitaruletti päällä.
 

HockeySpirit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Mun mielestä nuo vaihtelevat paidanvärit on ihan hyvä idea. Onpahan jotain uutta yritetty tuoda muuten niin kulahtaneeseen Liigaan. Mitenköhän muuten joukkueiden pelipaidat erottuvat, kun Jukurit pelaa lumipukupaidoilla ja TPS:llä on mustaa ja valkoista...
 

Viath

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko, Predsin bandwagonissa
Paitojen tuotot menee aina suoraan kohteelle, tuli kokeiltua kun huusin Roosa nauha-paidan itselleni.

Minusta näissä on ihan hyvä idea, kun vain ottelutapahtuman saataisiin entistä voimakkaammin tuotua aina tukemaan valittua teemaa. Väliaikashowta tms.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Runkosarjan vikassa pelissä havaijipaita? Speedot jalassa ilmaiseksi peliin?

Idea jota saa ja pitää käyttää!
Nyt huutokaupassa olevista paidoista on menossa tällä hetkellä n. 1600e syöpäsäätiölle ja varmaan loppumetreillä tulee joku satanen lisää. Suomi100 paidat menee myös huudettavaksi ja tuotto hyväntekeväisyyteen. En minä nyt tiedä onko nuo niin huonoja juttuja..
 

Miju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Eivät ole. Tarkoitus oli pikemminkin hämmästellä tätä erikoista teemapukeutumista, jolla peliin pääsee.
Tarkoituksena on osoittaa tukea hyväntekeväisyyskohteelle. Ymmärtääkseni teemapukeutumisella pääsee seisomapaikoille. Toisaaalta moni kausikorttilainenkin on ollut teeman mukaan pukeutuneena. Hyvän asian puolesta.

Suomi100 ottelussa on mukana maanpuollustusjärjestöjä ja teemaltaan tuo sopii Mikkeliin, päämajakaupunkiin, jossa on toiminut päämaja niin jatko- ja talvisodassa kuin vapaussodassa.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Aika leveällä pensselillä tätä itsenäistymisen Suomi100- ja maanpuolustusteemaa (mm. lumipuku) on yhdistelty, mutta menköön nyt. Itse suhtaudun aina positiivisesti tällaisiin tempauksiin, joita viritellään jonkun yleisesti hyväksytyn teeman alle. Pienen talousalueen seurana tässä on jatkuvasti viriteltävä jotakin ylimääräistä pöhinää, eikä jäädä (aihetta sivuten) tuleen makaamaan.

Joissakin isommissa seuroissa näille tempauksille varmasti naureskellaan kabineteissa, kun itse voi keskittyä vaikka tilaamaan hallille kestävämpää ovipumppua tai klikkailla tyytyväisenä lippupisteen raportteja auki.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
1923 (1897), Suomalaiset (TML, VGK) & Kummitus
Mun mielestä nuo vaihtelevat paidanvärit on ihan hyvä idea. Onpahan jotain uutta yritetty tuoda muuten niin kulahtaneeseen Liigaan. Mitenköhän muuten joukkueiden pelipaidat erottuvat, kun Jukurit pelaa lumipukupaidoilla ja TPS:llä on mustaa ja valkoista...
Itse diggaan tästä kanssa, vaikka apinoituhan tämäkin idea on, tosin suomessa ei taida muut ainakaan näin aktiivisesti teemapaitoja tehdä. Itse kutienkin haluaisin, että myös kannattamani joukkue, JYP alkaisi aktiivisemmin tekemään teemapelipaitoja ja myös toisi kolmospaidan mukaan esim viikonloppupeleihin, kuten joillakin joukkueilla on.

Mielestäni seuran värien pyhyyttä ei teemapelipaidat sotke, siksi ne on teemapelipaitoja.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
En ole markkinointia viime aikoina seurannut, mutta minkähänlainen strategia siellä mahtaa olla tälle kaudelle. Pelkkä muniinpuhaltelu johtaa siihen, ettei kolmeen tonniin päästä kohta ollenkaan. Nyt pitäisi Viitikon käydä toimistolla hieman jyrähtämässä, ettei tässä firmassa ole suojatyöpaikkoja. Työt ei voi loppua siihen kun näkyvät mainospaikat on suurinpiirtein myyty.

Pitää laittaa hanskat käteen ja jalkautua. Mikkeliläisiä pitää herätellä ja tarvittaessa käydä vaikka kadulta hakemassa hallille. Ihmettelen jos tämän illan saldo (2665) ei aiheuta mitään näkyviä toimenpiteitä.
 

Anyukov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Good things will happen!
Jotenkin on näyttänyt siltä, että markkinointiosasto on olettanut homman toimivan kuin vettä vaan. Valoja voisi pikkuhiljaa silläkin saralla alkaa sytytellä, mikäli jatkossakin halutaan pelata Liigaa.

Sisällöntuottokin on ollut kyllä rehellisesti sanottuna täysin mielikuvituksetonta. Enemmänkin väkisinväännettyä kamaa. Pakko se on myöntää, että alkaa olla ikävä Vesalaista ja Eero "lauantaisaunassaheimontarinajatkuu" Tuomista. Vesalainen voidaan tietysti joidenkin tahojen puolesta nimetä omalla tavallaan häntäheikiksi, mutta silti sitä osaamista on tietyllä tapaa ikävä.

Ja ennen kuin kukaan alkaa itkemään Heimotoiminnan kritisoinnista; seuran kritisoiminen on myös samalla seurasta välittämistä.
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Pitää laittaa hanskat käteen ja jalkautua. Mikkeliläisiä pitää herätellä ja tarvittaessa käydä vaikka kadulta hakemassa hallille. Ihmettelen jos tämän illan saldo (2665) ei aiheuta mitään näkyviä toimenpiteitä.
Moi! Pahasti näyttää siltä, että Jukureiden strategia vetää ns. All-in ensimmäisellä kaudella ei ollutkaan toimiva. Ensimmäisellä kaudellahan väki saatiin liikkeelle ilmaisilla lipuilla ja makkaroita sekä toki hyvällä (ja kalliilla!) markkinoinnilla. Nyt jäljellä ei ole oikein mitään, mikä todella harmi koska joukkue nyt jo ansaitsisi kaiken tuen, eikä jääpallokausikaan ole vielä alkanut. Tässä pelaillaan nimittäin pisteiden lisäksi Jukureiden tulevaisuudesta. Tuon tähän linkin Kauppalehden kirjoitukseen, jossa Olli Herrala on päätynyt omaani vastaavaan analyysiin tilanteesta. Tsemppiä Mikkeliin.

Moni liigaseura heiluu kriisissä – Omat pääomat huolestuttavat | Kauppalehti
 
Suosikkijoukkue
Jukurit, TML
Moi! Pahasti näyttää siltä, että Jukureiden strategia vetää ns. All-in ensimmäisellä kaudella ei ollutkaan toimiva.
Väärin onnistuttu. Niillä paineilla millä Jukurit lähti ensimmäiseen kauteen, olisi ollut järjetön taktiikka lähteä markkinoinnin suhteen ns. puolivaloilla puuhastelemaan liigaan. Riskit olisivat olleet kestämättömät.

Olen joka kauden aikana huomauttanut, että Jukurien pitkäjänteinen pärjääminen liigassa (minun mielestäni) on liiaksikin urheilullisen menestyksen ja peliesitysten varassa. Eli joukkueen pitää kyetä joka kausi hurmoshenkisen esityksen jälkeen lyömään Goljat, jotta jonkunlainen taloudellinen tulos saadaan aikaiseksi. Materiaalierot ovat niin suuret Jukurien toimiessa pienimmällä budjetilla.

Nyt on tullut ihan hyvin pisteitä, mutta jaksaako kansa käydä kannustamassa eilisen näköisiä esityksiä, jossa HPK:n tasoinen vierasjoukkue repeatilla ylikävelee keskialueen Jukurien saadessa pari onnistunutta keskialueen ylitystä koko pelissä.

Onko reilua edes vaatia joukkueelta parempaa? Ei ole muuta vaihtoehtoa. Partasen Mikaa ja johtokunnan palaveria odotellessa. Tilanne on hyvin haastava, mutta sitä se tuntuu olevan monella toisellakin liigapaikkakunnalla.
 

Andy-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit
Pääsääntöisesti joukkue on pelannut yleisöönkin menevää kiekkoa. Eilisen kaltainen kolmas erä olkoon esimerkki toisesta ääripäästä. Porukkaa alkoi valumaan ulos jo hyvissä ajoin kesken kovan HPK-painostuksen. Hurmosta tai vastaavaa ei näkynyt.

Lipunhinnoista kuulee puolesta ja vastaan, mutta onhan varmaan selvää ettei kolmeen syksyiseen viikon sisälle olleeseen kotipeliin aivan joka kerta perheineen lähdetä. Pitäisikö lipunmyyntiin kehittää 'elävä' järjestelmä? Kun on vähemmän sakkia tulossa, niin esim. vitonen lipun hinnasta pois?

Joukkue on aikataulussaan ja kuten todettu, napsinut pisteitä ihan hyvin.

Markkinointi laahaa perässä. Tarvitaan tulisieluinen Tamminen vetämään tätä puolta eteenpäin. Mikkelissä kulttuuri on vielä niin nuorta, että ilman 'Tammista' sisäänajo on erittäin haastavaa. Jukureiden markkinointi näyttää tällä hetkellä aika aneemiselta.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Jukurit on ainut joukkue Liigassa, joka pelaa täysin kotimaisin voimin. Olisiko koodinimi "LongJohnBeginning" hyökkäykseen omiaan herättelemään uinuvaa kiekkokansaa Mikkelissä? Joukkueessa on ainekset playoff-joukkueeksi, niin pieni "riski" vetämään, ja vahvistetaan ryhmää..mene ja tiedä toimisiko. Jotain kipinää on keksittävä. Pelaajia olisi jalkautettava potentiaalisten katsojien keskuuteen enemmän? Someen hieman "ei niin vakavaa" markkinointia" ja räväkkyyttä? Pelirytmi on tiukka ja tuo pelaajien käyttäminen on haastavaa, mutta haastavaa se on sekin, jos yleisömäärät lukkiutuu tuohon kahden ja puolen tonnin korville. Pelaajat ne kuitenkin on se mikä kiinnostaa.
 

Miju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Ihan asiaa Dynamolta tuossa yllä.

Mielestäni Jukurit ovat unohtaneet tällä kaudella yhden tärkeän asian. Se on se, että jääkiekkotuote on muutakin, kuin peli. Kokonaisvaltainen elämys muodostuu muustakin, kuin pelkästä 60 min pelistä. Osa katsojista tulee tietenkin katsomaan pelkkää peliä, mutta silti elämykseen tarvitaan muutakin.

ZigiZagit, tarinan jatkuminen, itsensä likoon heittäminen.... Nuo kuulostavat joistakin höpöhassulta humpuukilta. Osalle ne taas olivat tärkeä osa kokemusta, sitä kokonaisvaltaista elämystä, jota viihdetuotteelta odotetaan. Törven töräyttäminen pukukopissa voiton saavutuksen johdosta... No, onhan sekin jotain, mutta miten siihen voi yhteisö lähteä mukaan? Vapputorvet taskuun?

Eilisessä ottelussa oli outo tunnelma, reilu 2000 katsojaa. Heti IkiOmalle tullessa ensimmäinen vastaantulija kommentoi "Onpa täällä vähän porukkaa." Pelin alkuun oli vielä kolmisen varttia ja mietin mitähän on tapahtunut. Peli meni miten meni. En osaa itse katso pelillisiä hienouksia, joista moni täällä kirjoittaa, luen niistä kyllä mielelläni, mutta tunne puuttui eilisestä pelistä. Ei ollut hallille tullessa kutinaa, tunnetta rinnassa, vatsakin toimi normaalisti ei ollut löysä. Hetkittäin säväytti Hyssyn heittäytyminen kiekon eteen ja maalien jälkeen fanipäädyn ZigiZagi. Muuten tuote oli ontto, elämys jäi vajaaksi. Ei odotuksia, ei ei jännityksiä. Tai no olihan hauska väliepisodi popparikoneen käryämisen johdosta. Dj:lle kiitoksen popparimusiikista.

Markkinointi on tänä vuonna ollut lasten kengissä. Koko kesän olen odotellut milloin se alkaa, ei alkanut. Sitten mietin, että ehkä joukkue tulee esiin, kun Liiga alkaa, ei tullut. No ehkä tämä on toimistolta tietoinen valinta, kerrotaan miten paljon on aitioita myyty ja unohdetaan tavallinen "rahvas". Nämä on varmaan niitä tietoisia valintoja joita "korjausliikkeellä" oli tarkoitus saada aikaan. Elämystuote on vaikea, vaikea kehittää, myydä ja ylläpitää. Pelkästään toimistolla istumalla ja toivomalla, että meneehän se, kun viime vuonnakin meni, ei tapahdu oikeita asioita. Pelaajat harjoittelee ja tekee töitä päivittäin tuotteen eteen, pitäisikö toimistonkin väen olla edes tekevinään töitä. Tehkää meille elämystuote kuntoon.

Jotain tarttis tehdä. Monesti kirjoitetaan, että alkukaudesta "heikommat " joukkueet saavat pisteitä helpommin ja kauden edetessä tilanne sitten tasaantuu. Eikö pienillä tulisi olla myös katsojia alkukaudesta. Heti alkuun sitoutetut katsojat, jotka saavat kokonaisvaltaisia elämyksiä, lähtevät luuultavimmin mukaan myös marraskuun pimeillä. Nyt viimeistään on aika näyttää, että Jukurit osaa tuotteistamisen ja jos ei osata, niin nyt olisi viimeistään korkea aika myöntää se ja löytää tuotteen kehittämiseen oikea(t) henkilö(t).

Etteenpäin sano mummo lumessa. Perus palvelukonsepti on kunnossa, mutta tuotteelta puuttuu tarina. Nyt hyllystä se pölyyntynyt Jensenin Dream Society kouraan ja tuotteen kimppuun.
 

Maalin takaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, UuKoo
Mitä itse olen jutellut kavereiden kanssa, niin tässä syitä, miksi pelit eivät jaksa kiinnostaa paikan päällä:

Lippujen hinnat liian kalliit -suurin osa haluaa istumapaikoille, jolloin yhden pelin lipun hinnaksi tulee noin 25€ ja pariskunnalta jo 50€. Siihen päälle vielä väliajan ostokset, niin alle 60€ et pääse. Tämä tarkoittaa sitä, että pelissä käydään vain silloin tällöin, jolloin myös sitoutuminen joukkueeseen on löyhää.

Yhteenkuuluvuuden tunne kadoksissa -zigizagi oli joukkueen ja yleisön yhteinen juttu. Nykyinen vappupilliin puhaltaminen ja se muu rekvisiitta siinä lähinnä aiheuttaa myötähäpeän tunnetta.. En tarkoita, että pitäisi palata zigizagiin, mutta jotain mihin yleisöllä on mahdollisuus osallistua. Lisäksi pelaajat, valmennus ja johto ovat etäisiä yleisölle. Onko kukaan nähnyt Muotkan, Hakkaraisen ja ’ketä siellä toimistossa on’ tulevan kansan pariin ja tehneen tuttavuutta ihmisten kanssa, luoneet illuusiota siitä, että tässä ollaan yhtä heimoa. Pistäisivät nyt itsensä likoon!

Markkinointi -öö, onko sitä? Jukurit-hypen nostatus on jäänyt täysin tänä syksynä. Videot facessa ovat suoraan sanoen tylsiä. Kuka muuten nykyään hoitaa Jukureiden markkinoinnin suunnittelun?
Toisaalta tässä ei ole kyse markkinoinnista. Vaikka markkinointia tehostettaisiin, niin en usko sen lisäävän yleisöä juurikaan.

Ratkaisuehdotuksia:
-Kampanjoita, joissa lippujen hinnat ovat alhaisemmat, jotta nähdään johtuuko yleisömäärä lippujen hinnoista
-Toimiston väki näkyväksi ihmisten pariin ja yleisön sitouttaminen myös sitä kautta
-Pitkäjänteinen ja suunnitelmallinen työ kiekkokulttuurin rakentamiseksi Etelä-Savossa, jotta ihmiset saadaan sitoutettua joukkueeseen
 
Viimeksi muokattu:

Camembert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Markkinointiosasto vetää kyllä ihan peruslinjalla, se on ollut nähtävissä (?!).

Neljä peräkkäistä kotihäviötä syö myös yleisömääriä, se nyt vaan on fakta, vaikka muuten kauden aloitus onkin ollut suorastaan mukiinmenevä. Sarjasijoituksesta saadaan kiittää hyviä vieraspelejä. Häviö jatkoilla tai rankeilla on kuitenkin aina häviö, vaikka yksi piste on pariin otteeseen kotona saatukin. Se ei pidemmän päälle paljoa lämmitä. Jos ei voittoja ala tulemaan myös kotona, niin Risto-takaisin puheet vaan lisääntyvät. Ja yleisömäärät eivät nouse.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Kotihäviöitä mutta nousujohteisia pelejä kuitenkin ja ihan tunnelmaa saatu kun se nousu tuottanut tulostakin jatkojen muodossa. JYP matsin jutussa haastateltu Piitulaista ja voin kyllä yhtyä täysin hänen toiveeseen:
Länsi-Savo sanoi:
Viikonloppuna voisi myös olla jo Mikkelissäkin vihdoin mökkikausi ohitse ja ruvetaan heräilemään pikku hiljaa kiekon pariin. — Jesper Piitulainen
Toki tästähän ne peleissä käymättömät ottavat vaan herneen nenään kun syyllistetään ja patistetaan ikävästi hallille. Eikä toki pelkästään yleisön vastuulla ole hallilla käynti eikä sinne kukaan vastentahtoisesti tule niin pitäisi saada myös sitä rummutusta että porukka muistaisi että siellä on peli ja ois ihan kiva jos ois joku kannustamassa omia.
 

AVR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Ideoita lipunmyynnin kiihdyttämiseen:

-Perhelippuja myyntiin 25€, jolla 4henkeä sisään. Lisälapsi 5€. Kulmissa on mukavia istumapaikkoja tyhjillään illasta toiseen. Siinä kun perhe ostelee vähän kenties kahvia, popparia ja mehua, niin kyllähän siitä seuralle jotain jää vrt. 0€. Lisäksi lapset saattavat innostua lajista tai fanittamisesta.

-Ottelun aikana 25€ edestä ostamalla fanituotteita lippu seuraavaan kotipeliin kulmapaikalle tai seisomaan 5€ tai jopa ilmaiseksi. VÄRIÄ KATSOMOON JA KAUPUNKIIN!

-Seisomapaikoille viikolla halvemmalla.

-Ottelun aikana ottelulipulla -25 % seuraavaan peliin vastaavalle katselupaikalle

-Kausarilla kahvi ilmasiks ennen peliä, aikasemmin hallille

-K18 katsomot kaikille 18 vuotiaille vapaaksi lippupaikasta riippumatta.

muita ideoita? Toimisto herätys!
 

Miju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Ideoita lipunmyynnin kiihdyttämiseen:

-Perhelippuja myyntiin 25€, jolla 4henkeä sisään. Lisälapsi 5€. Kulmissa on mukavia istumapaikkoja tyhjillään illasta toiseen. Siinä kun perhe ostelee vähän kenties kahvia, popparia ja mehua, niin kyllähän siitä seuralle jotain jää vrt. 0€. Lisäksi lapset saattavat innostua lajista tai fanittamisesta.

-Ottelun aikana 25€ edestä ostamalla fanituotteita lippu seuraavaan kotipeliin kulmapaikalle tai seisomaan 5€ tai jopa ilmaiseksi. VÄRIÄ KATSOMOON JA KAUPUNKIIN!

-Seisomapaikoille viikolla halvemmalla.

-Ottelun aikana ottelulipulla -25 % seuraavaan peliin vastaavalle katselupaikalle

-Kausarilla kahvi ilmasiks ennen peliä, aikasemmin hallille

-K18 katsomot kaikille 18 vuotiaille vapaaksi lippupaikasta riippumatta.

muita ideoita? Toimisto herätys!
Mielestäni lippujen hinnat ovat Jukureilla ok. En näe tarpeen alennusmyyntiä. Tuote on kunnossa, mutta nykyiseen tuotteeseen on vaikea samaistua, saati saada tietoa tuotteesta. Aiempina ligavuosina tuote oli yleisöä kosiskelevampi, samaistuminen oli helpompaa. Oli halu lähteä mukaan liigamatkalle. Nyt tuntuu, ettei toimistoa kiinnostakkaan kosiskella tavallista väkeä.

Miten voitaisiin tehdä korjausliikkeitä? Yksi liike voisi olla se, jos omia ideoita ei löydy markkinaväeltä, niin kysymään asiakkaalta. Kävisivät esim pelitauolla b suoralla ja kysyisivät suoraan katsojilta mitä voisi tehdä toisin, että saataisiin porukkaa innostumaan. Nythän toimiston väki on liimautunut a puolen hattuhyllylle, siellä ei paljon satunnaisia kävijöitä ole. Kipinkapin alas ja kysymään asiakkailta mielipiteitä. Niin ihmeellistä kuin se onkin, niin myös kuunteleminen on hyvää markkinointia. Näin saadaan asiakas tuntemaan, että myös hänen mielipide on tärkeä ja samalla saadaan vinkkejä mitän voitaisiin mennä eteenpäin. Niin ja noiden jutustelujen vinkit sitten kannattaa myös kirjailla ylös.

En tiedä mitä muutoksia on tuossa Jukureiden markkinoinnissa tapahtunut ja miksi, mutta pariin aiempaan vuoteen verrattuna on otettu aimoharppaus takapakkia. Ehkä se on tietoinen valinta, tai vääristä päätöksistä johtuvaa, mutta korjattavaa on. Aiemmin oli Jukurit markkinoinnissa huippuluokkaa, touhua oli ilo seurata sivusta. Asiakkaat sitoutettiin, heidät imettiin mukaan tarinaan ja intoa ruokittiin tarinan kehittymisellä. Nyt on Länkkärissä pelipäivänä mainos ja sosiaalisessa mediassa pari samalla kaavalla tehtyä jutta. Antakaa markkinointiosastolle mahdollisuus heittäytyä ja ruokkikaa asiakkaiden kipinää Jukureita kohtaan, kyllä se roihu sieltä syttyy.
 

AVR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Jalkautuminen yleisön sekaan ja jopa kaupungin vilskeeseen olisi toki hyvä juttu.

Itse kuitenkin uskon että hintakin vaikuttaa moniin. Tähänkin toki markkinointiosasto saisi totuuden jalkautumalla tunniksi torille. Vai onkohan näin toimittu jo?

Jos vaikka nyt puhutaan lapsiperheistä, niin 50€ lipuista on aika paljon, ainakin että lähtisi arkipeliin ja että lapset saattavat väsähtää ja joutua lähtemään kesken pelin pois. Kulut eivät myöskään varmastikaan kovin monella jää tuohon 50 euroon, vaan päälle tulee kuluja eväistä. Monelle lapsiperheelle n.75€ on senverran paljon, että se käytetään ehkä kerran syksyllä ja kerran keväällä... Ne jotka eivät ole jääkiekosta kiinnostuneet, eivät tuolla hinnalla lähde edes yhtä kertaa sille tutustumiskäynnille.. Uskoisin..

Onko olemassa edes opiskelijalippua???
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Periaatteessa voisin jotain perhelipun hintaa lähteä viilaamaan, 50€ 4 hengeltä on kuitenkin aika monelle lapsiperheelle iso raha, arkipeleihin etenkin voisi puolestani päästä halvemmallakin. Mutta suurempiin alekampanjoihin ei mielestäni muutoin ole tarvetta, hallille pääsee todella hyvillekin paikoille melko edullisesti.

@Miju n pointit allekirjoitan sen sijaan täysimääräisemmin, todellakin pitäisi toimiston väen jalkautua sinne rahvaan sekaan. Ei olisi iso homma myöskään järjestää vaikka opiskelijayhteistyönä jotain markkinaselvitystä ihan kyselytutkimuksen keinoin siellä hallilla (pelissä tai mieluummin myös kaupungilla esim. Stellan aulassa parina päivänä) kun siitäkin tulisi mielikuva että joukkuetta ylipäätään kiinnostaa ne maksavat asiakkaat. Markkinoinnissa tunnutaan nyt luotettavan liikaa pelkkään liigastatukseen kun aktiivisen tekemisen taso tuo mieleen mestisajat jolloin tosiaan tiedottaminen tarkoitti kylttiä Runeberginaukiolla ja pientä ilmoitusta päivän lehdessä.

Ja tuokaa takaisin joku samaistuttava yhteinen juttu mitä kannattajat voivat tehdä (tai edes kuvitella tekevänsä, mielikuvathan tässä on oleellisia) yhdessä seuran kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös