Tämä on hyvä tieto. Ensimmäisen kauden yleisöka oli 3804, tälle kautta se on ollut 2976. Ensimmäisellä kaudellahan ilmaislipuista oli ylitarjontaa ja niitä jäi jakamatta, joten tästä voidaan päätellä Jukureiden jakaneen tuolla kaudella 1000 lippua per peli ilmaiseksi. Päälle joissain otteluissa makkarat, joten kyllä siellä toden totta ammuttiin isolla pyssyllä silloin.
Ei käsite patoutunut kysyntä ole tuttu? Jukurien yleisömääräkehitys on odotetun kaltainen ja käyttäytyy ihan samoin kuin Sportin ja KooKoon. Liigatarjontaa kun ei ole ollut, niin aluksi kysyntä tahtoo olla vähän suurempaa, kuten alla olevista yleisömääräkeskiarvoista näkee. Vesalaisen markkinointitoimenpiteet, ml. ne suoraan saatanasta olevat ilmaisliput, olivat vähän reippaampia kuin kilpailijoilla, minkä takia Jukureilla ensimmäinen vuosi oli parempi. Mutta kyllä se lasku jossain vaiheessa pysähtyy. Itse kuvittelen että Jukureiden nykyinen yleisömäärätavoite on sitä luokkaa missä vakiintuminen tapahtuu, jotain kolme tonnia ±10%.
Muistelisin että nuo mainitsemasi makkarat ovat joskus aikaisemminkin olleet esillä. Kyllä ne Kivikylän makkarat ihan hyviä olivat, ei sillä, mutta eivät ne nyt niin erikoisia olleet että niistä vuositolkulla kannattaisi kateellinen olla. Toki, ostin kyllä niitä itsekin Kivikylän autosta viimeksi Mikkomarkkinoilta sellaisen kympin kassin - ja ajattelin ostaa vastaisuudessakin. Ei se käy siellä teillä päin se Kivikylän auto, että voisit itse ostaa? Ainakin Porokylässä olen sen joskus nähnyt. Vai häiritseekö se, kun Jukurit ovat maksaneet ostamansa makkarat, se kun ei kaikilla jääkiekkojoukkueilla ole mikään itsestäänselvyys. Että maksetaan ostetut makkarat. Mutta tässä ne yleisömäärät:
Sport
2014-2015 3369
2015-2016 3284
2016-2017 3108
2017-2018 2840
KooKoo
2015-2016 3712
2016-2017 3421
2017-2018 3236
Jukurit
2016-2017 3804
2017-2018 3165
Jos noita numeroita oikein tarkkaan yrittää katsoa niin kyllä sieltä tietty samankaltaisuus ja logiikka pitäisi löytyä. Laitat ne vaikka Exceliin ja pyydät sitä piirtämään kaavion jos et muuten löydä.
Jos
@karate Mauri :n arvio tuhannesta vapaalipusta per peli osuu yhtään kohilleen,
Ei osu. Ei termi lähdekritiikki ole tuttu?