Gianfranco
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jukurit
Nyt en oikein ymmärrä. Pidit kovasti Makkosen puolia ja olitsit antanut hänelle vielä aikaa (lisää tappioita). Nyt Kun Lipiäinen valmentaa onkin tappiokiintiö tullut täyteen. Ota nyt huomioon ettei Lipiäisen aikana ole tullut yhtään tappiota. Kohtuutonta on kuitenkin vaatia pelkkiä voittoja. Luuletko, että Mako olisi kääntänyt kurssin pelkkien voittojen suuntaan?
Ymmärrän kyllä, että mielestäsi huono alku pitäisi unohtaa koska sen sai aikaan kovasti ihailemasi Makkonen. Olet nyt varmasti vaatimassa Lipiäisen päätä vadille kun ensimmäinen tappio tulee.
No johan siellä taas herättiin! Eiköhän täällä nyt olla päitä ja vateja veivattu jo ihan tarpeeks, joten jätetään nyt se aihe, jooko? Mutta selvennetään nyt vielä, kun ei kerran avaudu... Ensinnäkin, perustelin mielestäni sen Makkos-kantani ihan kohtuullisen perustellisesti jo aikoja sitten, eli perimmäisenä ajatuksena oli se, että valmentajalle oli annettava mahdollisuus reagoida huonoon alkukauteen eikä ensimmäisenä antaa kenkää. Reagointi ei ollut Makkosen toimesta tarpeeksi tehokasta ja sen vuoksi olen 110 % Jukureiden hallituksen tekemän päätöksen takana. Ja totta helvetissä toivon Pekalle parasta onnistumista peräsimessä. Kuten sanoin jo aiemmin, mulla ei ole tapana puukottaa omia selkään, ja Pekka sentään on oman kylän miehiä, joten sitäkin suuremmalla syyllä nyt toivon, että homma nousee suosta.
Tosiasia nyt joka tapauksessa on, rakas Make ja muut Jukuri-kannattajat, olipa peräsimessä nyt kuka tahansa (Makkonen, Lipiäinen tai kuka muu tahansa), että voittoja pitää ruveta tulemaan, jotta pysytään kohtuullisissa asemissa sarjassa. Pekalle tilanne on helvetin hankala edelleen, vaikka alku on ollut juuri niin hyvä kuin toivoa uskalsi, koska miehen työ joukkueen kanssa alkaa kesken kauden ja silti varaa tappioihin on erittäin vähän. Uskon, että Pekan uudistukset pelillisellä puolella tulevat toimimaan, mutta todellisuudessa niiden näkyminen jäällä vie vielä hetken aikaa. Nyt vaan toivotaan, että sitä ennen (ennen kuin Pekan kädenjälki toden teolla alkaa näkymään), voittoja saadaan mahdollisimman paljon siirtymävaiheesta huolimatta.
Ei kai me Make nyt niin naiiveja olla, että oletetaan mun vaativan Pekan joukkueelta pelkkiä voittoja, eihän? Ja kai me ymmärretään, että toteamuksella tarkoitin sitä, että nyt kun tappioita on alla jo noin paljon, niin nyt ei auta tuijotella hirveästi sarjataulukoihin (mikä voisi johtaa turhaan alemmuuskompleksiin huolimatta siitä, että Jukurit on edelleen rosterinsa puolesta mun mielestä kotietujoukkue, jos vaan homma saadaan nyt natsaamaan) vaan keskittyä joka peliin yksi kerrallaan, kerätä tsemppiä onnistumisista ja rakentaa runkosarjaa niiden kautta eteenpäin. Totta helvetissä turpaankin tulee välillä, mutta nyt pitää uskoa omaan tekemiseen ja taistella voitosta helvetin sitkeästi joka pelissä! Nousu D Teamia vastaan oli hyvä esimerkki tästä sitkeydestä.
Äläkä vedä viineriä sieraimiin, jos ironisesti viittaan Sportin päävalmentajan käsittämättömään 2/3 -prinsiippiin. Se oli ironiaa. Kyllä joka peli pitää lähteä voittamaan eikä puhua sanaakaan siitä, minkä verran pelejä meillä on varaa hävitä.
Eikös "Teema" ollut, kun Pekka aloitti päävalmentajana, että kausi alkaa alusta. Näin olin jostain lukevinani Jukka Toivakan kommentin. Ei tuo nyt ihan huonosti ole alkanut, kun kasassa on 5 pistettä. Olkoonkin, että vastustajat eivät ennakkokaavailuissa ole olleet Mestiksen eliittiä.
Pekan alku on ollut juuri niin hyvä kuin uskalsin toivoakin. Sillä ei ole väliä, keneltä pisteitä nyt saadaan. Kaikki pisteet lasketaan ja ovat saman arvoisia. Eli ei pidä ajatella, että nyt voitettiin "vain" D Team ja Titaanit. Sarjassa tuskin tulee helppoja pelejä ollenkaan, joten kun voittoja tulee ja huomataan, että oma peli toimii, niin se antaa itseluottamusta myös sarjan kärkijengejä vastaan. Jokaisesta voitosta pitää nyt ottaa maksimaalinen hyöty irti ja iloita niistä, koska kyllähän jengiä varmasti on alkukauden aikaan turpaanotot ketuttanu ihan miehekkäästi.
Suunta on nyt oikea ja tuo tappioton putki saisi minun puolesta nyt jatkua jonkun aikaa, niin henkinen lukko unohtuisi ja jengi alkaisi pelaamaan omalla tasollaan.
Edit. Lisätään vielä sen verran, että uskon/toivon Pekan päävalmentajuuden tarkoittavan myös sitä, että pelaajaliikenne rauhoittuisi ja "toistaiseksi"-statuksella joukkueen mukana olevan pelaajat sopisivat joko loppukauden kattavan sopimuksen joukkueen kanssa tai löytäisi paikan muualta. Nyt joukkueelta tarvitaan täydellistä sitoutumista hommaan ja jos sopparia ei joukkueen kanssa ole, niin ainakin itse näen vaarana, että silloin aivan viimeisen päälle täydellisen sitoutumisen kanssa VOI olla pieniä ongelmia...
Viimeksi muokattu: