Mainos

Jukka Seppäselle kenkää!

• 92 837
  • 712

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen täsmälleen samalla linjalla kun @Rystykatto80! Eli että täällä palstalla on demonisoitu Seppänen jottei tarvitse katsoa totuutta silmiin. Mielestäni nämä ”syytteet” Seppäsen vaikutuksesta on niin absurdeja, ettei niihin voi uskoa millään. Ja jos ne olisivatkin totta, niin olisi sen tason jutusta kyse, että tyhminkin toimittaja/median edustaja keksisi asiaan tarttua. Jutulla pääsisi varmasti ”Suuri Journalistipalkinto”-kisaan, eikös siellä jokunen vuosi sitten ollut se taitaluistelu-case, samoissa sfääreissä oltaisiin.
Kyllä niihin ihan uskottavat pohjat löytyy ainakin joiltain osin, näin ei-sisäpiiriläisenä. Seppänen on itse esim. sanonut Hurrikaanin Pyörteissä -podcastissa (se extrajakso viime kauden lopussa), että Rautakorven kanssa sopivat siitä, miten JYPin tulee pelata, eli toisin sanoen siellä ei ole annettu valmennukselle vapautta valmentaa parhaalla mahdollisella tavalla. Tämän Seppänen kertoi käyttäen hienoa ilmaisua talon maalaamisesta. Tämä siis vain yhtenä esimerkkinä tästä asiasta.

Moosehead

Jäsen
Kyllä niihin ihan uskottavat pohjat löytyy ainakin joiltain osin, näin ei-sisäpiiriläisenä. Seppänen on itse esim. sanonut Hurrikaanin Pyörteissä -podcastissa (se extrajakso viime kauden lopussa), että Rautakorven kanssa sopivat siitä, miten JYPin tulee pelata, eli toisin sanoen siellä ei ole annettu valmennukselle vapautta valmentaa parhaalla mahdollisella tavalla. Tämän Seppänen kertoi käyttäen hienoa ilmaisua talon maalaamisesta. Tämä siis vain yhtenä esimerkkinä tästä asiasta.

Tämä toki, mutta entä kuluvan kauden osalta? Seppänen on myös julkisesti sanonut, ettei hallitus tule enää puuttumaan pelillisiin seikkoihin.

Wraith

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä toki, mutta entä kuluvan kauden osalta? Seppänen on myös julkisesti sanonut, ettei hallitus tule enää puuttumaan pelillisiin seikkoihin.
Ja autokauppiastahan pitää uskoa...

Kyllä sieltä sana edelleen on kiirinyt syksyn aikana, että puututaan ja kyllä tämän tosiaan näkee, että jotain on taas sanottu, kun joukkue pelasi väärällä tavalla, mutta tulos oli parempaa.

Rystykatto80

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Muuramen Yritys
No nythän tämä selvisi, puhutaan siis jostain viime kauden asioista ja suunnasta johon Seppänen haluaisi JYPin kulkevan. Nyt ymmärrän miksi missään ei ole ollut mitään juttua koska juttua ei ole olemassa.
Seppänen tuskin on puuttunut siis peluutuksiin tai pelitapaan millään tavalla. Mutta ennen todisteita (mitä ei ole vielä esitetty ainuttakaan) on turha mitään huudella.

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tästä kaudesta en osaa sanoa mitään, ja sillä olenkin sen osalta yleisesti yrittänyt olla kommentoimatta asiaa. Mutta en yllättyisi, jos siellä on samallainen mandaatti annettu valmennukselle kuin viime kaudella. Tosin tämä puhdasta spekulointia mun osalta, sillä en tiedä mistään mitään.

E: Lisätään sen verran vielä, että jos siellä johtoporras ei todellakaan enää puutu pelillisiin seikkoihin, kuten Seppänen on sanonut (missä on muuten tämän julkisesti sanonut, en itse ainakaan tätä muista?), niin ei Pennerborn vakuuta pätkääkään.

Rystykatto80

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Muuramen Yritys
Eihän kukaan väitä etteikö Seppänen / hallitus ja Pennerborn ole yhdessä palkkauksen aikoihin puhuneet mihin suuntaan JYP halutaan ja mitä Pennerbornilla on tuoda pöytään.

Mutta onko kellään esittää mitään todisteita että Seppänen olisi puuttunut pelitapaan tai peluutukseen nyt kauden aikana?

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No nythän tämä selvisi, puhutaan siis jostain viime kauden asioista ja suunnasta johon Seppänen haluaisi JYPin kulkevan. Nyt ymmärrän miksi missään ei ole ollut mitään juttua koska juttua ei ole olemassa.
Seppänen tuskin on puuttunut siis peluutuksiin tai pelitapaan millään tavalla. Mutta ennen todisteita (mitä ei ole vielä esitetty ainuttakaan) on turha mitään huudella.

Tämä keskustelu alkoi siitä, että osa kirjoittajista on kuullut että ilmeisesti peluuttamiseen on Seppäsen toimesta puututtu paitsi edellisillä kausilla niin myös kuluneella kaudella.

Kukaan ei ole väittänyt fläppitaulusta mitään.

Mitä tulee tuohon miksi kukaan ei kommentoi toimittajille tms. niin jääkiekkoyhteisö on vanhanaikainen ja tavallaan kopissa olevat asiat pääasiassa pysyy kopissa.

Jokainen saa toki tulkita asiat niin kuin haluaa.

edit. sana joka oli tuomana poistettu

Viimeksi muokattu:

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Mutta onko kellään esittää mitään todisteita että Seppänen olisi puuttunut pelitapaan tai peluutukseen nyt kauden aikana?
Meinasitko haluta jotain pelaajien tai valmentajien salaa nauhoittamia äänitteitä? Seppäsen lähettämiä tekstiviestejä? Tänne jatkoaikaan?

Mitä oikeasti edes tarkoittaa tässä tilanteessa todisteet? Eikö seuran sisältä tulleet puheet ole tässä tilanteessa niitä ainoita mahdollisia todisteita?

Rystykatto80

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Muuramen Yritys
No kertokaa nyt vähän lisää, mitä Jukka on tehnyt? Mikä on puuttumista? Hommaa vähän auki niin osaa joku ehkä kysyäkin jotain.

Toimittajankin on vaikea mennä pöyhimään jos repussa on eväinä, ehkä, ilmeisesti, joku ja kuulopuhe.

Buuroust

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No kertokaa nyt vähän lisää, mitä Jukka on tehnyt? Mikä on puuttumista?
Vaikka Jukka ei laittaiskaan tekstarilla Pennelle kokoonpanot, niin kyllä Jukka sais lähteä jo muualle kun on sekoillut näiden valmentajien kanssa ja homma vaan jatkuu. Muut on vaihettu jo moneen otteeseen, millon on Jukan vuoro?

avjk

Jäsen
Suosikkijoukkue
No mitä näitä nyt on...
"Valmentiko" Seppänen JYP:ä myös menestysaikoina? Saiko Dufva ja Aho valmentaa seuraa kuten halusi ja tämän Seppäsen puuttuminen pelitapoihin ja kokoonpanoihin on tämän alhon aikana tapahtunutta?

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
"Valmentiko" Seppänen JYP:ä myös menestysaikoina? Saiko Dufva ja Aho valmentaa seuraa kuten halusi ja tämän Seppäsen puuttuminen pelitapoihin ja kokoonpanoihin on tämän alhon aikana tapahtunutta?
Jos en ihan väärässä ole, niin silloin kun Holtari ja Tyni oli organisaatiossa, niin hommat toimi niinku piti. Sekoilut on alkanut niiden lähdön jälkeen.

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nythän tämä linja että ei tiedoteta mitään, nostatta näitä kaikennäköisiä spekulaatioita. Osa voi olla totta tai sitten ei. Olisihan se hyvä jos JYP pitäisi vaikka jonkun tilaisuuden, missä kävisi läpi tavotteita ja tuloksia ym. Itse en nyt lähde Seppästä tai ketään muutakaan syyttämään tilanteesta, varmasti kaikilla on halu JYP saada menestymisen polulle, mutta ymmärrän täysin kyllä turhautumisen, mitä itsellänikin toki on.

Me fanit nähdään kyllä peli ja tulos, vaikka kapealla sitä katsotaan, eikä siinä ole kyllä aihetta riemuun ja ihan oikeutetusti kysytään että mitä tämä Pennerborn nyt on tuonut JYPiin?

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kai se on omatkin pennoset aiheeseen laitettava.

Missä Seppänen on näin sanonut? Mennyt itseltä ohi. Ainoa tähän liittyvä, jonka muistan on, Keskisuomalaisen artikkeli, jossa itse asiassa Viinanen taisi olla se, joka sivusta heitti, ettei hallitus enää puutu pelillisiin asioihin. Tuo heitto oli itse asiassa ihan hyvää komiikkaa, kun Seppästä jututettiin.

Tilanne omassa kuplassani on se, että joku valehtelee. Jukka kiisti kevään podcastissa, ettei ole kuuna päivänä käynyt kopissa ennen peliä tai pelin jälkeen. Sitten taas useampi (muitakin kuin nimimerkkejä palstalla) kertoo, että kyllä muuten oli ja sekaantui. Minulle tämä näyttäytyy, että tässä on kyse "sana vastaan monen ihmisen sana". Voisi varmaan myös todeta niin päin, että turha täällä on huudella, jos ei ole todisteita, että tämä isompi joukko ihmisiä valehtelee?

Onhan Seppänen itsekin sanonut MTV3:n haastattelussa, että hänellä on "oikeus ja velvollisuus puuttua pelillisiin asioihin". Oikeus varmasti on omistuksen ja roolinsa kautta, mutta velvollisuus? V**ut. Tämän kauden tapahtumista en tiedä, mutta ei ole hirveä vaikea tuota uskoakaan.

Toimittajista sanoisin sen verran, että muualla ei kiinnosta ja jos kiinnostaa, tuskin saat haastattelua tällaista varten. Paikallisesti kiinnostaa, mutta paikallismedian ja organisaation suhde on vähintään "outo". Tämänkin varmaa tietää useampi minun lisäksi.

Rystykatto80

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Muuramen Yritys
Toimittajista sanoisin sen verran, että muualla ei kiinnosta ja jos kiinnostaa, tuskin saat haastattelua tällaista varten. Paikallisesti kiinnostaa, mutta paikallismedian ja organisaation suhde on vähintään "outo". Tämänkin varmaa tietää useampi minun lisäksi.
No nyt on taas ainakin vähän pöyhitty, ei tiedä vaikka näitä jorinoita joku lukee ja innostuu kysymään jotain arkaluontoista.
Minäkään en tahdo mitään muuta kuin että JYP alkaa taas pelata niin ettei tarvitse hävetä. Seppänenkin varmaan tahtoo lopulta vain tätä.

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kai se on omatkin pennoset aiheeseen laitettava.

Missä Seppänen on näin sanonut? Mennyt itseltä ohi. Ainoa tähän liittyvä, jonka muistan on, Keskisuomalaisen artikkeli, jossa itse asiassa Viinanen taisi olla se, joka sivusta heitti, ettei hallitus enää puutu pelillisiin asioihin. Tuo heitto oli itse asiassa ihan hyvää komiikkaa, kun Seppästä jututettiin.

Tilanne omassa kuplassani on se, että joku valehtelee. Jukka kiisti kevään podcastissa, ettei ole kuuna päivänä käynyt kopissa ennen peliä tai pelin jälkeen. Sitten taas useampi (muitakin kuin nimimerkkejä palstalla) kertoo, että kyllä muuten oli ja sekaantui. Minulle tämä näyttäytyy, että tässä on kyse "sana vastaan monen ihmisen sana". Voisi varmaan myös todeta niin päin, että turha täällä on huudella, jos ei ole todisteita, että tämä isompi joukko ihmisiä valehtelee?

Onhan Seppänen itsekin sanonut MTV3:n haastattelussa, että hänellä on "oikeus ja velvollisuus puuttua pelillisiin asioihin". Oikeus varmasti on omistuksen ja roolinsa kautta, mutta velvollisuus? V**ut. Tämän kauden tapahtumista en tiedä, mutta ei ole hirveä vaikea tuota uskoakaan.

Ja mulla ainakin itsellä tuli mieleen tuosta Viinasen heitosta, että se oli kuittia Seppäsen suuntaan. Käsittääkseni myös Viinasen ja Harvian välit ei ole Seppäsen suuntaan kovinkaan hyvät.

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oliko viime kauden kolmen valmentajan tarinointi (podcast?), jossa RD kuvaili sen aikaista toimintamallia johdon ja valmennuksen välillä, joka itse asiassa kuulosti kyllä hyvinkin terveeltä (mallina siis). Aika säännöllisesti silloin keskusteltiin paljon akselilla Seppänen-Holtari-Dufva. Minusta tuntuu, että silloin kukaan ei tuossa porukassa kävellyt toisen yli.

Olisko tuo sitten muuttunut siinä kohtaa, kun Seppänen ei enää ole halunnut niin paljon aikaa JYPiin käyttää ja kun katsoo asioita etäänpää vähemmillä tiedoilla, niin on syntynyt tarve mikromanageerata? En tiedä, kunhan arvailen.

Laatikainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tietyllä tavalla olisi kiva tietää tarkemmin millä tavalla Seppänen on puuttunut esim. kokoonpanoihin. Onko se tyyliin, että nuoria pitäisi peluuttaa enemmän vai jotain hyvinkin konkreettista, että tälle ja tälle pelaajalle täytyy seuraavassa pelissä tulla peliaikaa yli 10 minuuttia. Tietysti hyvä olisi, jos ei kauden aikana puuttuisi lainkaan. Suuntaviivoja voi kenties luoda ennen kautta, että vaikkapa nuoria pitäisi pyrkiä ajamaan sisään tilanteen salliessa. Ymmärrän tietysti, että tarkkoja tietoja ei välttämättä haluta tällä palstalla kertoa.

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tietyllä tavalla olisi kiva tietää tarkemmin millä tavalla Seppänen on puuttunut esim. kokoonpanoihin. Onko se tyyliin, että nuoria pitäisi peluuttaa enemmän vai jotain hyvinkin konkreettista, että tälle ja tälle pelaajalle täytyy seuraavassa pelissä tulla peliaikaa yli 10 minuuttia. Tietysti hyvä olisi, jos ei kauden aikana puuttuisi lainkaan. Suuntaviivoja voi kenties luoda ennen kautta, että vaikkapa nuoria pitäisi pyrkiä ajamaan sisään tilanteen salliessa. Ymmärrän tietysti, että tarkkoja tietoja ei välttämättä haluta tällä palstalla kertoa.

Mulla on sellainen epämääräinen muistikuva että joku täällä tiesi kertoa että jotain tiettyä pelaajaa piti peluuttaa tjms.

Mutta tää nyt on vaan mun jorinaa eikä perustu oikein mihinkään muuhun kuin omaan muistikuvaan asiasta. Ja tietty vielä niin että joku nimimerkki tänne olisi asiasta kirjoittanut. Mutta kuitenkin niitä joilla on usein ollut tietoa ns. "sisältä".

No mutta pääasia että hyppy kulkee.

Suosikkijoukkue
JYP
Minulle tämä näyttäytyy, että tässä on kyse "sana vastaan monen ihmisen sana". Voisi varmaan myös todeta niin päin, että turha täällä on huudella, jos ei ole todisteita, että tämä isompi joukko ihmisiä valehtelee?
Täällä ei ole kerrottu yksityiskohtia. Täällä ei ole kerrottu, millaisista tilanteista on kyse. Täällä ei ole ylipäätään kerrottu väitetyn puuttumisen kontekstia. Elämässä on usein harmaan sävyjä. Nyt niitä ei tässä keskustelussa ole, koska asian esiin nostaneet viittaavat vain yleisesti useisiin lähteisiin seuran sisältä ja omaan päättelyynsä.

Tämä oma päättely on siitä vähän kinkkinen, että oma suhtautuminen Seppäseen vaikuttaa johtopäätöksiin.

Useissa lähteissä seuran sisällä taas on se, että emme tiedä, kuinka monta heitä on ja onko heillä omakohtaista vai toisen käden tietoa.

Minulla ei ole mitään lähteitä eikä suurta mielipidettäkään Seppäsestä, kun en häntä tunne.

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Nythän tämä linja että ei tiedoteta mitään, nostatta näitä kaikennäköisiä spekulaatioita. Osa voi olla totta tai sitten ei. Olisihan se hyvä jos JYP pitäisi vaikka jonkun tilaisuuden, missä kävisi läpi tavotteita ja tuloksia ym. Itse en nyt lähde Seppästä tai ketään muutakaan syyttämään tilanteesta, varmasti kaikilla on halu JYP saada menestymisen polulle, mutta ymmärrän täysin kyllä turhautumisen, mitä itsellänikin toki on.

Me fanit nähdään kyllä peli ja tulos, vaikka kapealla sitä katsotaan, eikä siinä ole kyllä aihetta riemuun ja ihan oikeutetusti kysytään että mitä tämä Pennerborn nyt on tuonut JYPiin?

Mua henkilökohtaisesti kiinnostaa se että miksi tällaista tilaisuutta ei järjestetä jossa käytäisiin läpi vähän kulunutta kautta ja missä mennään. Kaikkihan sen nyt kuitenkin pelejä ja sarjataulukkoakin katsomalla näkee että ei olla siellä missä toivotaan.

Yritetäänkö siellä nyt tosissaan vältellä sitä medialöylyä joka väistämättä seuraisi siitä jos myönnettäisiin julkisesti että asiat ei ole menneet paremmaksi. Luonnollisesti tuon jälkeen valokeila olisi välittömästi meidän pyhässä kolminaisuudessa eli HPJ, TJ ja UTJ. Otsikoissa leimattaisiin taas kriisiseuraksi ja kaiveltaisiin viime vuodenkin asiat taas auki. Näin epäilen että median kanssa helposti kävisi.

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yritetäänkö siellä nyt tosissaan vältellä sitä medialöylyä joka väistämättä seuraisi siitä jos myönnettäisiin julkisesti että asiat ei ole menneet paremmaksi. Luonnollisesti tuon jälkeen valokeila olisi välittömästi meidän pyhässä kolminaisuudessa eli HPJ, TJ ja UTJ. Otsikoissa leimattaisiin taas kriisiseuraksi ja kaiveltaisiin viime vuodenkin asiat taas auki. Näin epäilen että median kanssa helposti kävisi.
Varmaan juuri tuo, että halutaan toimintaa rauhoittaa ettei media riehaannu. Mutta kun tuo peli on niin kamalaa, että mitä helkuttia tässä edes yritetään? Nopeaa peliä? Hidasta, vai jotain muuta? Ollaanko millä osa-alueella menty eteenpäin jne.

Nepi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, EV Zug & Detroit Red Wings
Mulla on sellainen epämääräinen muistikuva että joku täällä tiesi kertoa että jotain tiettyä pelaajaa piti peluuttaa tjms.

Mutta tää nyt on vaan mun jorinaa eikä perustu oikein mihinkään muuhun kuin omaan muistikuvaan asiasta. Ja tietty vielä niin että joku nimimerkki tänne olisi asiasta kirjoittanut. Mutta kuitenkin niitä joilla on usein ollut tietoa ns. "sisältä".

No mutta pääasia että hyppy kulkee.
Varmaan nimenomaan noiden omien junnujen peluutuksesta kyse. Se oli käsittääkseni yksi osa-alue mitä Rautakorveltakin vaadittiin.

nixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Varmaan nimenomaan noiden omien junnujen peluutuksesta kyse. Se oli käsittääkseni yksi osa-alue mitä Rautakorveltakin vaadittiin.

Vahva muistijälki on että ainakin Pulkkinen viime kaudella tuli ylempää vaadittuna kokoonpanoon. Se olikin ainoita hyviä asioita. Kyllä valmennuksen kuuluisi päättää kokoonpano ja taktiikka täysin vapaasti. Nyt pitäisi valita mennäänkö total hockeyllä tappioputkessa karsintoihin vai yksinkertaistetaanko peliä ja lähdetään tavoittelemaan playoff paikkaa. Viime pelien taktiikalla ei montaa voittoa enää kerätä. Voi olla että osittain on kiinni rosterista, nämä pelaajat eivät nyt pysty toteuttamaan sitä pelitapaa mitä halutaan pelata. Se pitää hyväksyä ja pelastaa mitä pelastettavissa on!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy