Jukka Seppäselle kenkää!

  • 51 114
  • 369
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Jukka otti vastuun, tämä oli tässä, pöytä on virhearviointien kannalta putsattu koskien mennyttä kautta, on uuden aika, mitä, se selviää. Minulta peukku suoraselkäisyydestä
Onko näin että pelkällä anteeksipyynnöllä selviää ? Tässä on kuitenkin aiheutettu rahallista ja mainehaittaa pitkäksi aikaa, niin kuin Seppänen sanoi, nyt on tekojen aika.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Minulle tämä riittää. Nyt Hurricane alkaa taas miettimään miten hyppään (tuen) uutta tulemista. Negatiivisuuden kierre on saatava käännettyä tekemisen meiningiksi ja tahdoksi tulla parempana takaisin! Mikäs on nyt meidän rooli?
 

Aivan sama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sirkus nimeltä JYP Jyväskylä Oy
Hyvin Jukka tuossa lopussa sanoo, että nyt on tekojen aika. Luottamus palautetaan teoilla, ei millään muulla. Nyt on näytön paikka.
Vähän tuli mieleen se sama virsi toissa keväältä missä kertoi painavasti, että välitila loppuu nyt.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko näin että pelkällä anteeksipyynnöllä selviää ? Tässä on kuitenkin aiheutettu rahallista ja mainehaittaa pitkäksi aikaa, niin kuin Seppänen sanoi, nyt on tekojen aika.
Ei kai kukaan ole sanonut, että mitään muuta ei enää tarvitse tehdä? Ainakin itse olen ymmärtänyt, että "tämä riittää tässä kohtaa", eli hyvä alku.
 

Jaakko81

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,JYP
Mihin perustat sen, että Seppänen ei voisi oppia virheistään? Nyt on ensimmäinen kerta, kun isot virheet ovat räjähtäneet näin paljon käsille ja niitä on käsitelty julkisuudessa. En näe syytä ajatella, että Seppänen olisi täysin menetetty tapaus.
Mitä on huhua kuulunut niin sepäsen temput eivät olleet ensi kertaa tällä kaudella. Ilmeisesti tämä on vain pikkuhiljaa pahentunut, en usko että koira karvoistaan pääsee. Ylimielisesti tammikuussa selitteli 1600 pelistä ja siitä miten hän ymmärtää peliä, kun pitäisi enemmänkin ymmärtää ettei omistajana ole mitään asiaa neuvoa valmentajia päivittäisessä työssään.

Minulla ei ole luottoa senttiäkään sepäseen ja tämän ymmärrykseen miten asioita pitäisi hoitaa, ja siellä on jo sellainen kulttuuri olemassa että jos olet eri mieltä sepäsen kanssa tulee monoa, siinä ilmapiirissä ei synny ikinä uutta ja uudistavaa sekä toimivaa kun aina joutuu miettimään että miten sepänen reagoi, ja juuri siksi sepäsen pitää poistua niin siellä alkaa puhaltaa uudet tuulet ja esim valmentajat saavat työrauhan.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Minä olen tyytyväinen. Erinomainen puheenvuoro Seppäseltä.

Puheet 3M ja historian kalleimmasta joukkueesta tuli vähän yllättäen, vaikka tiesin joukkueen olevan arvokas. Ehkä se antaa vähän perspektiiviä siihen, miksi JYP teki kuten teki joulukuussa. Oli pakko menestyä, joten oli pakko tehdä jotain. Harmi vain, että tehtiin täysin vääriä peliliikkeitä. Onneksi Seppänen näyttää olevan aiheesta samaa mieltä.

Kuten olen jo väsymykseen asti jankannut, minä vaadin Seppäseltä vastuunkantoa. Eroamista en välttämättä vaatinut, mutta jonkinlaista avointa reagointia Seppäseltä JYP-yhteisön suuntaan vaadin. Olen myös sitä mieltä, että Jukka täytti tällä puheenvuorollaan nuo vaatimukset kirkkaasti. Oman näkemykseni mukaan Jukka on siis jo nyt kantanut vastuuta ihan riittävän määrä.

Positiivinen yllätys tuo avoin kirje. Nyt jäädään vain odottamaan kauden taloudellisia lukemia, jonka jälkeen joukkueen kasaamisen seuraamisen kautta ensi kautta kohden. Kyllä tämä tästä!
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä on huhua kuulunut niin sepäsen temput eivät olleet ensi kertaa tällä kaudella. Ilmeisesti tämä on vain pikkuhiljaa pahentunut, en usko että koira karvoistaan pääsee. Ylimielisesti tammikuussa selitteli 1600 pelistä ja siitä miten hän ymmärtää peliä, kun pitäisi enemmänkin ymmärtää ettei omistajana ole mitään asiaa neuvoa valmentajia päivittäisessä työssään.

Minulla ei ole luottoa senttiäkään sepäseen ja tämän ymmärrykseen miten asioita pitäisi hoitaa, ja siellä on jo sellainen kulttuuri olemassa että jos olet eri mieltä sepäsen kanssa tulee monoa, siinä ilmapiirissä ei synny ikinä uutta ja uudistavaa sekä toimivaa kun aina joutuu miettimään että miten sepänen reagoi, ja juuri siksi sepäsen pitää poistua niin siellä alkaa puhaltaa uudet tuulet ja esim valmentajat saavat työrauhan.
Ei niin, kyllä Seppänen on vituiksi vetänyt aikaisemminkin, mutta ei ole joutunut suoraan vastuuseen niistä, eikä niitä ole lähellekään samalla tavalla käsitelty julkisuudessa.

Ihmiset tekevät monesti pitkään kaikenlaisia virheitä, mutta vasta jokin isompi tapaus aiheuttaa herätyksen, joka johtaa muutokseen. Tämä on täysin normaalia ihmisluonteelle ja jokainen ihminen syyllistyy samaan enemmän tai vähemmän.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Missään järkevässä organisaatiossa Seppäsen rooli ei voi olla operatiiviseen toimintaan osallistuminen tähän tyyliin. Hänen ratkaisunsa oli vaihtaa valmentajaa, hän on julkaissut avoimen kirjeen. Jos Seppänen pystyy rahoittamaan toimintaa ja pysymään taustalla, niin ok, muuten on varmaan pakko vaihtaa miestä.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Ei kai kukaan ole sanonut, että mitään muuta ei enää tarvitse tehdä? Ainakin itse olen ymmärtänyt, että "tämä riittää tässä kohtaa", eli hyvä alku.
Lueppa se viestini uudelleen, lähinnä mihin vastasin niin aukeaa ehkä paremmin mitä hain. Pöytä ei tosiaankaan ole vielä putsattu tällä anteeksipyynnöllä..
 

manageri6969

Jäsen
Suosikkijoukkue
Osaavat Jääkiekko-organisaatiot, Jypinkylä
Onko näin että pelkällä anteeksipyynnöllä selviää ? Tässä on kuitenkin aiheutettu rahallista ja mainehaittaa pitkäksi aikaa, niin kuin Seppänen sanoi, nyt on tekojen aika.

Menneen kauden osalta kyllä, mitä muutakaan tässä voi tehdä? Konkurssi? Tai joku muu radikaali temppu?
Korostan tässä vaiheessa oikea ratkaisu ja mitä jatko tuo...Teot ratkaisee...
 

Tach

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Seppäsen avoin kirje riittää minulle, mikäli mies tosiaan seisoo joka ikisen asian takana ja oppii nyt virheistään. Seppänen toki on kokenut mies liike-elämästä, joten uskoisin myös hänen nyt tajunneen, että on tehnyt asiat tällä kaudella päin vittua eikä enää toista virheitään. Tulevat teot jäävät nähtäväksi.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Puheet 3M ja historian kalleimmasta joukkueesta tuli vähän yllättäen, vaikka tiesin joukkueen olevan arvokas. Ehkä se antaa vähän perspektiiviä siihen, miksi JYP teki kuten teki joulukuussa. Oli pakko menestyä, joten oli pakko tehdä jotain. Harmi vain, että tehtiin täysin vääriä peliliikkeitä. Onneksi Seppänen näyttää olevan aiheesta samaa mieltä.

Tätä on kyllä vaikea niellä, kun niin suuri osa joukkueesta oli oikeastaan koko kauden osastoa ynnä muut. Rahan arvoisia pelaajia oli se reipas kentällinen, jos matalapalkkaiset junnut unohdetaan. Tää historian kallein joukkue on oikeasti kyllä meemiosastoa. Niin vitun hävettävän paska joukkue JYP oli reilut puoli kautta. Ilman Nikun, Reijon, Smithin, Puustisen, Lassilan ja Turkulaisen dominointia oltaisiin oikeasti oltu viimeisiä ja ihan ansaitusti.
 

Nepi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liikunnan Riemu
Annan Seppäselle loppuviikon aikaa antaa medialle haastattelu ja pyytää anteeksi kannattajilta kauden vetämistä rännistä alas tai jätän kausikortin hankkimatta. Nyt on myös kauden loputtua kova itsereflektion paikka Seppäsellä.
Jaahas. Tässä sitä taas ollaan vaikka tiistaina ajattelin kirjoittavani seuraavan viestin vasta syksyllä. Niin se vain Seppänen esitti anteeksipyynnön kannattajayhteisölle ja yhteistyökumppaneille vielä tämän viikon aikana ja vieläpä aika suoraselkäisen semmoisen. En totta puhuen uskonut kyseisen tapahtuvan, joten nostan käden ylös virheen merkiksi.

Pakko arvostaa suoraselkäistä tapaa seisoa sanojensa takana, mutta myöntää myös tehdyt virheet ja pyytää anteeksi niitä. Ei missään nimessä kannata nyt toivoa Seppäsen myyvän osakkeitaan pois ja eroamista vaan antaa miehelle mahdollisuus saada omilla teoillaan se mainitsemansa yhteisön luottamus takaisin. Lähtö nyt olisi vaan vastuunpakoilua ja se luottamuksen uudelleenrakentaminen jäisi jonkun toisen tehtäväksi.

Viha-rakkaussuhde kukoistaa taas Seppäsen kanssa. Hän toimitti sen anteeksipyynnön mitä jo alkuvuodesta odottelin, joten mielelläni kannan korteni kekoon taas ensi kaudella ja tulen käymään hallilla, kenties jopa sen kausikortin hankin.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Kiitokset Seppäselle anteeksi pyynnöstä. Arvostusmittari ei kuitenkaan juurikaan värähdä koska tämä lähes inhorealistinen perkaus oli ainoa vaihtoehto ja pakko tehdä. Niin syvän kuopan oli mies itselleen ja seuralle kaivanut. Mutta kai tämä nyt oli jonkinlainen askel etiäppäin.
 

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Semmoinen tuli mieleen, että Seppänen

"Näillä kokemusvuosilla minun on vaikea niellä tekemääni arviointivirhettä; ei vaan pitäisi tulla tuon luokan virhettä – ei mitenkään."

Eli hän teki päätöksen, eikö nuo pitäisi yhdessä tehdä muiden omistajien kanssa?
 

veskula

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Die Nationalmannschaft
Hyvä, että Seppänen toi tuossa tuon pesän siivoamisen yhtenä vaihtoehtona.

Vaikka näin:

Perustus: Kokoonnumme yhdessä, koko seurana kertaamaan miksi ja kenelle tätä työtä tehdään. Jos yhteiseen loppupäätelmään ei päästä, viimeinen sammuttaa valot.

1. Lupaan pysyä pelillisistä asioista sivussa, luottaen että ammattivalmentajat osaavat hommansa.
2. Rankaisen itseäni tehdyistä virheistä ja "täältä pesee-budjetilla" ensi kauteen. ("Krapulassa pöllimetsään")
3. Palkkaamme ne kovan luokan, uskottavat valmentajat (jos löytyy).
4. Muistutan itseäni kohdasta 1 vähintään kerran viikossa.

Pisteet Seppäselle ulostulosta. Toivotaan, että tekee suoraselkäisiä liikkuja jatkossakin.
 

Parthicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Myöntää oman arviointivirheensä mikä on tietysti positiivista. Mutta jossain menee raja senkin suhteen, kuinka suuren määrän ja kuinka isoja virheitä voi tehdä ja silti säilyttää asemansa. Rautakorven ja Niemisen potkut eivät ratkaisseet mitään vaan lopullisesti varmistivat kauden päättymisen runkosarjaan. Se on vikatikkinä jo sitä luokkaa, että ero tai erottaminen pitäisi olla vakavasti pöydällä oleva vaihtoehto.
 
Reilu kuukauden tauko palstalta takana allekirjoittaneella. Myös pelit perjantain 12.01. IFK -ottelun jälkeen käytännössä jäi katsomatta, muutamaa satunnaiserää lukuunottamatta. Helmikuun alun jälkeen ajattelin, että JYPin osalta minun kausi on tässä ja katsotaan sitten muiden joukkueiden playoff -vääntöjä keväällä satunnaisesti. Tulokset tuli toki iltaisin katsottua.

Tämän viikon tiistai-iltana mietin, että nyt viikon - max. kahden sisään odottelen seurajohdolta rehellistä yhteenvetoa kaikkien aikojen juhlakaudesta, ja suoraselkäistä anteeksipyyntöä kaikille sidosryhmille. No, eilen tuli Veken irtisanomisilmoitus ja tänään Seppäsen kirje. Tuo kirje oli sinällään mielestäni ihan ryhdikäs ja hyvin kirjoitettu, toki muutama kohta siellä vähän "ihmetytti" mitkä täällä jo onkin nostettu esille. Tietyllä tapaa myöskin Seppänen oli mielestäni pakkoraossa, nyt ne virheet oli pakko jo myöntää. Aika näyttää avataanko näitä asioita sen enempää missään, mielenkiintoista olisi esimerkiksi kuulla miksi vahvistuksia ei lopulta onnistuttu ennen siirtorajaa hankkimaan. Puheita on nyt kuitenkin pidetty, seuraavaksi pitäisi alkaa konkreettisesti tekemään niitä oikeita ratkaisuja.
Korpela jatkaa ainakin toistaiseksi kukittajan roolissa, no ehkä vielä herra toimitusjohtajaltakin jotain kommenttia saadaan. Korpelaahan on paljon kehuttu hyvästä taloudenpidosta, ja siksi olisikin mielenkiintoista kuulla jossain vaiheessa herran mietteitä, kun selviää paljonko tästä kaudesta nyt sitten tappiota kokonaisuudessaan oikein tulee ja miten tästä jatketaan.

Omat toiveet jatkoon keväälle / kesälle (siellä toimistolla saa lukea myös);
1. Omistajat Seppäsen johdolla puhuvat asiat läpi, ja sopivat YHDESSÄ miten tätä laivaa jatkossa luotsataan eteenpäin. Jos ja kun Jukka itse jatkaa, niin hänen pitää ymmärtää olla puuttumatta joka asiaan ja antaa ihmisille työrauha (sama koskee tottakai myös muita omistajia). On kyseessä sitten urheilujoukkue tai normaali yritys, niin johdon toiminta heijastuu aina enemmän tai vähemmän myös suorittavaan portaaseen ja sitämyöten asiakkaille / sidosryhmille. Kulisseja voidaan pitää yllä tietyn aikaa, mutta ennemmin tai myöhemmin se todellisuus alkaa aina valkenemaan.
2. Uskottavan UTJ:n rekryäminen Veken tilalle.
3. Uskottavan valmennuksen rekryäminen.
4. Onnistuneet pelaajarekrytoinnit.
5. Positiivisten mielikuvien luominen JYPistä. Voisi sanoa että melkeinpä Jerryn palkintoja lukuunottamatta seura on esiintynyt koko kauden ajan miltei pelkästään negatiivisessa mielessä mediassa. Moni miettii hankkiiko kausikorttia tulevalle kaudelle, tai muuta vastaavaa. Tässä on seurajohdolla ja markkinointiosastolla kesälle hommaa miettiä jippoja, millä saadaan taas käännettyä mielikuvia positiivisempaan suuntaan. Aikakin auttaa aina osaltaan ja jokainen kausi alkaa aina nollasta, mutta jonkinlaista "kasvojenpesua" tuohon kaipaisi. Etenkin kuin itse juhlakauden osalta markkinointi mielestäni jäi aikalailla piippuun lopulta, siihenkin varmaan syitä on monia.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Semmoinen tuli mieleen, että Seppänen

"Näillä kokemusvuosilla minun on vaikea niellä tekemääni arviointivirhettä; ei vaan pitäisi tulla tuon luokan virhettä – ei mitenkään."

Eli hän teki päätöksen, eikö nuo pitäisi yhdessä tehdä muiden omistajien kanssa?
Seppänen jo aiemmin sponsoritilaisuudessa korosti, että valmentajanvaihdos oli hänen päätöksensä.

Eli pitäisi tehdä yhdessä, mutta ei tehty.
 

veskula

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Die Nationalmannschaft
Tärkein kysymys tässä anteeksi pyynnössä mielestäni on se, että oliko se täysin vilpitön. Haluan ainakin uskoa että oli ja nyt oikeesti on otettu oppia näistä virheistä mitä on tehty.

Samaa pohdin ja lukaisin uudelleen ihan siitä näkökulmasta. Olen taipuvainen uskomaan, että teksti voi olla jopa ihan hänen itsensä muotoilema. Olen kyllä aistivani siinä vilpittömyyttä. Sen verran kun sitä voi tekstimuotoisesta ylipäätään aistia. Näin ollen mieheltä ei voine enempää vaatia. Anteeksi on pyydetty ja loppu jääkin sitten "loukatun" osapuolen kontolle.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Olen positiivisesti yllättynyt tästä ulostulosta Seppäsen tuntien odotin, ettei kommentoi mitenkään ja jos kommentoi ei ainakaan itse ota syytä mistään.

Silti puheet on puheita ja teot tekoja, tämä hyvä alku, mutta ei tosiaan riittävä vastuunkanto.

Toivottavasti jatkossa Seppänen ei osallistu operatiiviseen toimintaan, tätä hän ei kirjeessä valitettavasti luvannut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös