Seppästä voidaan verrata Itänaapurin SKA:n omistajaan / päävalmentajaan Roman Rotenbergiin. Sekin yrittää puuttua ihan kaikkeen vaikka ei ymmärrä jääkiekosta mitään. Nyt Seppäsen kannattaisi olla vaan taustalla hiljaa ja raottaa lompakkoaan ,kun tarvitaan rahaa. Jättää kaikki muut asiat muille ammattitaitoisille henkilöille jotka ymmärtää jääkiekosta jotain.....
Hei hei, herra 1602 on tämän illan jälkeen herra 1603!
Mutta asiaan, Seppäselle on tuttavieni mukaan jotka ovat tuolla liiga JYPin otteluiden aikaan pukukopissa erilaisissa rooleissa pyörineet käynyt ajoittain antamassa palautetta myös otteluiden aikana. Tämän todennäköisesti pitäessä myös paikkansa (näitä tarinoita olen kuullut hyvinä aikoina) kertoo vähän Seppäsen hermokontrollista sekä impulsiivisuudesta. Täten olen tehnyt oman päätelmän koko tapahtumaketjusta HUHUJEN perusteella.
Allaoleva kuvitelma on yhdenlainen tarina minkä minun foliohattuni alla on muodostunut.
- Seppänen jyrättiin valmentajaa valitessa
- Veti pikku agret tästä ja päätti, että nyt sit mennään ja valmennuksen julkistuksen yhteydessä kävi pikkusen kuumana, niin piti laukoa jotain joten jyrähti tämän ”välitila loppuu nyt” jyrähdyksensä mikä lauseena on mielestäni outo, koska ei oikeastaan kuvaa mitään. Aika pohjalla oltiin jo käyty, eikä oltu välitilaa ollut vielä lähelläkään vaan oltiin edelleen pohjalla.
- Hommasi lisää osakkeita viime kesänä ja odotti tilaisuutta päästä näyttämään voimiaan. Valitettavasti muut osakkaat eivät vielä tuossa vaiheessa olleet Seppäsen kanssa samalla linjalla ja Rautakorpi sai jatkaa pestissään
- Kiukku joka oli jo keväällä yltynyt entisestään kihisi vielä raivokkaammin syksyllä 2023 kauden alkaessa
- Raumalla tapahtui jotain, joka kantautui Seppäsen korviin ja hän kutsui kapteenin sekä urheilutoimenjohtajan jutulle. Lähdettiin syömään ja Seppänen yhdessä Viitasen kanssa onnistuivat saamaan Rooban avautumaan tästä tarinasta, joka kaikesta päätellen liittyy tähän ”pelaajat eivät saaneet ansaitsemaansa kohtelua” tarinaan.
- Lounastreffien jälkeen Seppänen kutsui hallituksen koolle ja sai tällä kertaa tarpeeksi kannatusta valmennuksen erottamiseen.
- Loppu onkin sitten vielä enemmän huhua ja median märkää päiväunta, joka itselleni on kuitenkin enemmän painajaista.
Meni niin tai näin, tuolla itse kuviolla ei ole mitään merkitystä. Mulle on vain jäänyt Seppäsestä ylipäätään omituinen kuva, kun välillä huutelee mediassa ja haukkuu vähintäänkin rivien välistä muita organisaation jäseniä. Tiukkahan menestyvän pisnesmiehen täytyykin olla, mutta joskus kannattaa olla hiljaa ja antaa viisaampien (valmentajat valmentaa, tiedottajat tiedottaa, rahoittajat rahoittaa) antaa hoitaa homma. Minä en itse keksi todellista syytä urheillulliselta kantilta valmennuksen erottamiseen sillä tuskinpa sponsorit ja fanit olivat kovinkaan tyytymättömiä tulokseen ennen joulua. Ymmärrän tietyllälailla tuon näkemyseron pelitavasta, mutta todellinen syy lienee se, että Rautakorpi-Nieminen parivaljakon jääräpäisyys omaan haluun tehdä tulosta keinolla millä hyvänsä vastaan Seppäsen pitkään jatkunut ketutus jo siitä, kun ei tehty kuten hän halusi. Aikuisetkin osaa olla joskus lapsia, kun on tottunut siihen, että muut tekee kuin itse haluaa, tulee kiukku kun ei saakkaan suklaapatukkaa kaupassa.
Yhtäkaikki nyt vaan koko JYP yhteisön on alettava puhaltaa yhteen hiileen ja uskon Seppäsenkin jatkossa hillitsevän itsensä paremmin, uskon hänen olevan huomattavasti älykkäämpi mies minkä kuvan mediassa olen saanut. Tuo tietynlainen impulsiivisuus sekä suuret visiot todennäköisesti sai hänet panttamaan talonsa ja pitkälti hänen asioistaan olemme saaneet nauttia JYPin menestyksestä erityisesti 2010-luvun aikana. Uskoni parempaan huomiseen on vahva! Palkatkaa joku vaan sinne tiedottamaan asioista ja jättäkää homma hänelle, tällä hetkellä organissaatiossa ei taida sellaista henkilöä olla joka osaisi antaa haastattelun mistä ei media kehitä minkäänlaista kohua.
Toivoisin lisäksi, että kunhan tiedottaja on saatu hankittua JYP järjestää lehdistötilaisuuden kilpahallissa johon ovat tervetulleita niin fanit kuin lehdistö. Tilaisuuden ns. puheenjohtajana toimii tämä uusi tiedottaja, joka kertoo mitä on tehty väärin ja mikä on suunnitelma loppukauden osalta sekä mikä on seuran tulevaisuuden suunnitelma. Tähän perään tietysti voitaisiin kävelyttää Sami Niku estradille ja julkistaa 3 vuoden jatkosopimus!
Sitten vielä toimittajien kysymykset ja näihin jonkinlaisia vastauksia ilman kiertelyä niin ettei ainakaan vastaukset jäisi mitenkään epäselväksi.
Pahoittelut pitkästä viestistä, mutta tää palsta on nyt mun psykologi, en tiedä uskonko edes itse koko kuvitelmaan, mutta tulipahan nyt puettu se jollainlailla sanoiksi. Toivon, että JYP on suuri viimeistään toukokuussa 32 ottelun voittoputken jälkeen. Torille!