No, ei ihan suomalaisista pelaajista vapaasti nhl ja eht miehillä roolitettuna nähty, tarkoittanet tässä yhteydessä sitten venäjää? Ruotsillakaan kun ei kovin paljoa tainnut olla rapakon tämänpuoleisia esiintymässä. Itse kirjoituksellani en ajanut mitään tuiti-tuiti-tähtösiä (?), enemminkin niin, että saisi valmentaja rakentaa joukkueensa mieltymyksiensä mukaan ilman pakkoa ottaa ketään vain nhl statuksen vuoksi. Voi olla, että silläkin joukkueella olisi tullut pronssia.
Kirjoitin varmaan epäselvästi, perimmäinen ajatus oli, että naureskellen sai lukea, kun SM-liigan fanit eivät meinanneet housuissaan pysyä, kun omat suosikit lähivuosilta pääsivätkin kisoihin. Ei ihan ollut hallussa maajoukkueen ja liigajoukkueen ero.
Totta kai, jokainen valmentaja valitsee itse joukkueensa, mutta tämä turnaus näytti mielestäni sen, miten kaukana Euroopasta on NHL:n taso. Venäjällä pelataan varmasti Euroopan parasta kiekkoa, mutta jotkut näkevät asian niin, että sielläkin tempo on rauhallisempi kuin uudella mantereella. Mene ja tiedä, en ole nähnyt KHL-pelejä riittävästi, jotta voisin väittää sitä tai tätä. Täytyy etsiä streamejä. Suomalaiset Euroopassa pelaavat nyt joka tapauksessa putosivat kyydissä, tosin koko joukkueen mukana. Onko syy siinä, että yritettiin pelata Eurooppa-kiekkoa Amerikassa? IS Urheilu väitti näin vahvasti, hieman olen kallistunut sen mielipiteen suuntaan. En kuitenkaan voi varmaksi väittää mitään.
Tappiota välierässä USA:lle sekä aiemmin Ruotsille ei voi kaataa kenenkään yksittäisen pelaajan tai yksittäisen valmentajan niskaan, joukkue häviää tai voittaa.
Ja että "hevoskuiskaajan" poisto on KOVA poisto !!!?? Sori, tuo on niin tuubaa ajatuksena, että kuiski puskille vaan. Ymmärtääkseni RD ei ole vaikuttanut jengin kasaamiseen, peluutukseen tai pelitavan luomiseen muuten kuin apukonsultaajana, jos tuollainen poisto on kova jää vain miettimään, kuinka luonnehtisit jutte putilan tai kari jurrin poistoa, entä kulervo kammolan?
Penkin takana tuo mun silmiin otti tasan sitä roolia, mihin oli valittukin. Samahan se on kuka siellä mitättömällä mandaatilla muikistelee, hiuksilla tai ilman. Tämän vuoksi juurikin tuo huomiotani herätti huvittuneessa mielessä: joko Dufvalla on niin paljon oletusarvovaltaa, että kuvitellaan sen olevan vaikutusvaltainen toimija aitiossa ja pelejä ratkomassa tuossakin roolissa, tai vain persoona ärsyttää, eikä vain vähiten siitä syystä, että kuokkaan on siltä tullut koko maassa ja seurajoukkue antipatiat seuraa aivan asiattomille sfääreille maajoukkueeseen.
Aloitetaan lopusta, tarkoitukseni ei ollut olla asiaton, tosin ehkä et tarkoittanut minua...
Risto Dufva on loistovalmentaja meidän liigaan, arvostan miehen työtä Jyväskylässä. Tosin sai melkoiset eväät mestaruuskauteen lähdettäessä, mutta silti en ota mitään pois Dufvan saavutuksista, pitkän linjan kiekkomies. Siitä huolimatta en pysty näkemään sitä tärkeää roolia, mikä ilmeisesti kuitenkin on, termi kova poisto nyt tuli curlingin puolelta.
Kiinnitin vain huomiota tähän kuiskailuun siksi, että yhdenkään muun jääkiekkomaan kohdalla vastaavaa ei näkynyt, Suomen kohdalla se jatkui pelistä toiseen lähes taukoamatta. Ei voi olla niin, että Suomen maajoukkueen päävalmentaja ei pärjää yhtä erää kerrallaan ilman jatkuvaa supinaa korvan juuressa. No, tällä yksityiskohdalla oli varmaan vähemmän vaikutusta lopputulokseen kuin Lehkosen jäätymisillä pakkien peluutuksessa.
Kurri on varmaan ihan ok herrasmies edustustehtäviin, lisäksi voisi olla Suomessa vaikeaa perustella legendan potkut. Jutilan läsnäoloa ei mieli ymmärrä. Karuinta tosiaan oli, että muun johtoryhmän kätellessä presidenttiä ja presidentin puolisoa Juti tykittää nuuskaa läheltä ylähuulen alle, kuten Jari osuvasti sanoo.... Myötähäpeä oli melko iso, luulisi, että siitä nyt pääsisi jo eroon.
Kalelle taas potkut voi antaa vain Kale itse, ja sille kertoimet ovat isot.