Juhani Tyrväinen HIFK-paidassa

  • 162 435
  • 752

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Omasta mielestäni on ainakin mahtavaa kun oulujoen varrella otsasuonet pullistuvat.
Ei täällä otsasuoni pullistu varsinaisesti muusta kuin siitä että tahallaan yritetään viedä näitä keskusteluita väärille urille puhumalla "itkemisistä" ja muusta. Peleihin liittyvät liekittämiset on ihan ok kunhan ne pysyy hyvän maun rajoissa, mutta kun aletaan oikeasti viemään provokatiivisessa mielessä keskusteluita väärille urille, niin se ei aiheuta mitään muuta kuin harmitusta koska täälläkin on hyviä keskusteluita nähty.

Itse vierailen säännöllisesti täällä IFK-leirissä koska täällä on hyviä keskusteluita monista asioista, ja mielelläni osallistun itsekin keskusteluihin jos koen että on jotain annettavaa.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Itse vierailen säännöllisesti täällä IFK-leirissä koska täällä on hyviä keskusteluita monista asioista, ja mielelläni osallistun itsekin keskusteluihin jos koen että on jotain annettavaa.

Juu, tervetuloa vaan jatkossakin, on aina mukava saada vieraita kylään. Mutta älä tule moderoimaan sitä missä hengessä ja mitä täällä saa kirjoittaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Juu, tervetuloa vaan jatkossakin, on aina mukava saada vieraita kylään. Mutta älä tule moderoimaan sitä missä hengessä ja mitä täällä saa kirjoittaa.
Juu ei minun ole tarkoitus moderoidakaan, harmittaa vaan kun täällä on pääasiassa käyty oikeasti asiallista keskustelua ihan puolin ja toisin ja myös muidenkin joukkueiden kuin IFK:n ja Kärppien fanien kesken, niin sitten ei tarvitse tulla kuin yksi vähänkin aiheen sivuun menevä juttu minkä moni ottaa provokaationa, ja sen jälkeen täällä mennään pelkästään henkilökohtaisuuksiin ja itse alkuperäinen keskustelun aihe on jäänyt täysin taka-alalle.

EDIT:

Ja tämä nyt siis ihan molemminpuolin, paskaa suoltaa myös jotkut Kärppien fanit siinä missä IFK:nkin.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Juu ei minun ole tarkoitus moderoidakaan, harmittaa vaan kun täällä on pääasiassa käyty oikeasti asiallista keskustelua ihan puolin ja toisin ja myös muidenkin joukkueiden kuin IFK:n ja Kärppien fanien kesken, niin sitten ei tarvitse tulla kuin yksi vähänkin aiheen sivuun menevä juttu minkä moni ottaa provokaationa, ja sen jälkeen täällä mennään pelkästään henkilökohtaisuuksiin ja itse alkuperäinen keskustelun aihe on jäänyt täysin taka-alalle.

EDIT:

Ja tämä nyt siis ihan molemminpuolin, paskaa suoltaa myös jotkut Kärppien fanit siinä missä IFK:nkin.

Näinhän se on, keskustelupalstoilla vaan näin käy. Ja tulee käymään. Paitsi jos tekee kuten Tapparan fanit, ja keskustelee vaan keskenään Tappara.co-sivuston foorumissa. Ei taida juuri kellekään tulla paha mieli. Ja jos tulee, siellä on se liputus-toiminto jolle nauroin puoli tuntia kun ymmärsin mikä se on.

Joten ei muuta kuin peace and love, ja tervetuloa taas käymään. Roger and out.
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä Tyrväisessä on vähän tai itse asiassa aika paljonkin samaa kun alkuaikojen Jarkko Ruudussa. Ei siis siinä loppu-uransa J. Ruudussa, joka oli pelkkä pelle, vaan 90-luvun lopun Rudissa, joka oli erinomainen ja monesti oikealla tavalla kova pelaaja, mutta jolta energia meni yhä etenevässä määrin vääriin asioihin ja aika ajoin tuli joukkuetta haittaavia hölmöilyjä ja ylilyöntejä. Ja loppujen lopulta rooli lähti viemään miestä tunnetuin ja surullisin seurauksin.

Toivottavasti joku nyt käy Tyrväisen kanssa vakavat keskustelut, että olisi syytä keskittyä pelaamiseen ja vaikka kuinka mentäisiin tunteella, niin joku järki on oltava mukana.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Nämä tuplamatsit HIFK:n ja Kärppien välillä kipinöivät kyllä kivasti, pitkästä aikaa oli kiva katsoa Liigaa. Mielestäni näissä peleissä tapahtui kuitenkin neljä ylilyöntiä. Perjantaina Åstenin polvitaklaus, lauantaina sitten tämä Tyrväisen poikkari jonnekin polven seutuville ja sitten Kärppien puolelta Sailion headhunttaus sekä Leskisen leikkaaminen Petrelliin. Haatajan loukkaantuminen meni itseltäni täysin ohi, siitä olisi kiva jotain videota saada kun joku sanoi tämän olevan Sailion tekosia? Kurinpidon tulisi tarkastella näitä kaikkia tilanteita uudestaan, mutta ilmeisesti Kärppien pelaajat eivät tarkasteluun joutuneetkaan.

Vesalainen osaa pelata pikkusikaa jatkuvasti ja ymmärrän miksi Tyrväinen tuossa lopussa haki pientä rottailua kyseistä junnua kohtaan, mutta tietenkin poikkari polveen meni pahasti yli. Kaikki muu tuossa tilanteessa olisi ollut ok ja oikein hyvää pelisilmää.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivottavasti joku nyt käy Tyrväisen kanssa vakavat keskustelut, että olisi syytä keskittyä pelaamiseen ja vaikka kuinka mentäisiin tunteella, niin joku järki on oltava mukana.
Hyvä kirjoitus ja samaa mieltä.
Kun oma pää ei kestä, niin sillä tekee vain hallaa omalle jengille isossa juoksussa.
Nytkin helvetti IFK johti peliä 4-1 ja kellossa puoli minuuttia jäljellä eli varma voitto tulossa ja sitten tälläistä.
Jollain tasolla voisin ymmärtää tuon kiehumisen, jos esimerkiksi IFK olisi ottamassa turpaan ja Tyrväistä ihan puhtaasti vain "vituttaisi".
En siis hyväksyisi sitä silloinkaan, mutta nyt vielä vähemmän en vain edes ymmärrä.

Helvetin iso menetys IFK:lle, jos ja kun kakkua tulee playoffpeleihinkin. Tuskinpa Julle itsekään haluaisi niitä istua katsomossa.

IFK:ssakin näitä aikapommeja on se pari kappaletta, joilla saattaa se tunne viedä homman yli. Tyrväinen ja Rask nyt ainakin tulee mieleen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mun mielestä Tyrväisessä on vähän tai itse asiassa aika paljonkin samaa kun alkuaikojen Jarkko Ruudussa. Ei siis siinä loppu-uransa J. Ruudussa, joka oli pelkkä pelle, vaan 90-luvun lopun Rudissa, joka oli erinomainen ja monesti oikealla tavalla kova pelaaja, mutta jolta energia meni yhä etenevässä määrin vääriin asioihin ja aika ajoin tuli joukkuetta haittaavia hölmöilyjä ja ylilyöntejä. Ja loppujen lopulta rooli lähti viemään miestä tunnetuin ja surullisin seurauksin.
Itse asiassa minä en loppujen lopuksi muista Juhani Tyrväiseltä kovin paljoa tällaisia rottailuja tai muitakaan, ja tätä väitettä tukee myös miehen jäähymäärät aiemmalta uralta. Tällä kaudella on toki tullut isot jäähyminuutit kun 103 minuuttia on istunut, mutta jos aiempaa uraa katselee niin isoimmat minuuttimäärät on 59 minuuttia 59 pelissä kaudelta 2011-12, yleensä jäähymäärät olleet siinä +30 minuutin paikkeilla. Todella pienet jäähymäärät siinä mielessä kun ottaa huomioon että rooli on melkein aina ollut rikkova.

Kyllä minä edelleen Anttia pidän näistä kahdesta pahempana tapauksena, ei tämä kausi tuota miksikään muuta. Jotain outoa on nyt Juhanilla käynyt tällä kaudella, koska ei tuollaisia ole ennen nähty.

EDIT:

Ja vielä täsmennyksenä, J. Tyrväinen istunut koko urallaan 358 jäähyminuuttia Liigassa ja pelejä on 401. Tällä kaudella näistä jäähyminuuteista on tullut reilu neljäsosa, joten todellakaan mistään historian valossa likaisesta pelaajasta ei ole kysymys.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Vesalainen osaa pelata pikkusikaa jatkuvasti ja ymmärrän miksi Tyrväinen tuossa lopussa haki pientä rottailua kyseistä junnua kohtaan, mutta tietenkin poikkari polveen meni pahasti yli. Kaikki muu tuossa tilanteessa olisi ollut ok ja oikein hyvää pelisilmää.
Löihän Vesalainen tuossa hirveän yhden käden kirves-iskun takaisin Tyrväisen jalkaan. Sitä ei ole kukaan noteerannut.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Löihän Vesalainen tuossa hirveän yhden käden kirves-iskun takaisin Tyrväisen jalkaan. Sitä ei ole kukaan noteerannut.
Katso se tilanne uudestaan. Minä en tuosta epäselvästä twitter-videosta osaa sanoa mitään, mutta MIELESTÄNI siinä osuu Vesalaisen nyrkki Tyrväisen jalkaan. Voin olla väärässäkin ja nämä on vaan omat puusilmäiset näkemykseni, mutta JOS tuollaisella voimalla osunut jääkiekkomaila kolahtaisi pelaajaa jalkaan niin aivan satavarmasti siinä olisi Tyrväinen mennyt nurin iskun voimasta. Mutta edelleen tämä on omaa tulkitaani ja minulla ei ole lähteenä muuta kuin tuo twitterissä oleva video, joka on kuvattu television tai tietokoneen ruudulta ja kuva on epäselvä.

Minulla ei ole Ruutu.fi liigapakettia joten en voi sieltä käydä ottelutallennetta katsomassa, mutta jos tuosta olisi jotain parempaa nähtävillä Youtubessa tai jos siitä voisi jotain parempaa screenshottia ottaa niin selventäisi myös tuota tilannetta tarkemmin.
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse asiassa minä en loppujen lopuksi muista Juhani Tyrväiseltä kovin paljoa tällaisia rottailuja tai muitakaan, ja tätä väitettä tukee myös miehen jäähymäärät aiemmalta uralta.

En ole aiempaa uraa seurannut, mutta nimen omaan tällä kaudella on tullut hölmöjä tiukan pelin kakkosia.
Kakkua taitaa valitettavasti tulla..

Se on ihan selvä asia että media tarttuu tällaiseen luultavasti vielä värikynällä ja kun vahingoittamisyritysten suhteen on liigalla kovennettu linja, niin pelikieltoa tulee. Toivottavasti ei yli kolmea peliä.
 

Erämaavaris

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK ja suuret sympatiat Saipalle
Kun tarkkaan katselin niin siltähän se näyttää.
Kovin epäselvä pätkä, mutta ihan kuin isku osuisi ensin housujen alaosaan ja siitä liukuu polveen. No, hanuristahan teko oli ja ei kuulu kiekkoon missään nimessä. Oli tossa kyllä mahdollisuus tökkästä selkään, kun nyt tökkiä piti, mutta ei sitten tökkässy. Antaa kurinpidon tutkia asia ja katotaan mitä tuleman pitää. Wallinheimokin antanut äänensä...

Sinuhe Wallinheimo jyrähti HIFK-tähden rumasta tempusta – tapaus eteni kurinpitokäsittelyyn - SM-liiga - Jääkiekko - Sport - MTV.fi
 

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kovin epäselvä pätkä, mutta ihan kuin isku osuisi ensin housujen alaosaan ja siitä liukuu polveen. No, hanuristahan teko oli ja ei kuulu kiekkoon missään nimessä. Oli tossa kyllä mahdollisuus tökkästä selkään, kun nyt tökkiä piti, mutta ei sitten tökkässy. Antaa kurinpidon tutkia asia ja katotaan mitä tuleman pitää. Wallinheimokin antanut äänensä...

Sinuhe Wallinheimo jyrähti HIFK-tähden rumasta tempusta – tapaus eteni kurinpitokäsittelyyn - SM-liiga - Jääkiekko - Sport - MTV.fi

Julkisuus näkyyy kelpaavan. Sinuhe voisi säästää jyrähdyksensä tuonne politiikan puolellelle. Ei vaan taida entisellä urheilijalla olla paljonkaan sanottavaa. Suhteellisessa vaalitavassa varmasti muuten hyödyllinen.
 

Lasse#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi hellanjestas. Julleako kiusataan ihan jokaisessa pelissä? Voisko olla myös niin, että sitä saa mitä tilaa? Karma on tämän paskahousun kohdalla iskenyt ennenkin, toivottavasti myös nyt.

No tämähän ei ole mitään uutta, että teidän joukkueesta näitä apinoita löytyy, jotka yrittää täysin tahallisesti vahingoittaa vastustajaa. Se mikä teissä faneissa oksettaakin eniten on se, että näitä sikamaisuuksia kehdataan puolustella.

Ylimielisyys paistaa läpi, vaikka luulisi ettei siihen aivan kauheasti olisi vaaraa. Ette te näillä kahdella voitolla mestaruutta voittanut, vaikka kusi sinne päähän taisi noustakkin.

Toivotaan hei ettei Jullea enään kiusata, että ei Jullelle tuu pahamieli. Miten helvetissä teillä on aina noin tyhmät lempinimetkin pelaajille?

Mikä vittu sun ongelma on? Äiti antanu rakkauden sijasta raippaa pikku natiaisena? Kyllä on tämän keskustelupalstan taso tippunut aivan käsittämättömän alas. Itse myönsin, että oma kommentti meni vihkoon ja yritin miettiä miksi Julle suoritti niinkuin suoritti.

Tottakai HIFKssa on aina näitä apinoita, muuallahan niitä ei ole, vai mitä, ei edes koko Suomen kärpissä?
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Katso se tilanne uudestaan. Minä en tuosta epäselvästä twitter-videosta osaa sanoa mitään, mutta MIELESTÄNI siinä osuu Vesalaisen nyrkki Tyrväisen jalkaan. Voin olla väärässäkin ja nämä on vaan omat puusilmäiset näkemykseni, mutta JOS tuollaisella voimalla osunut jääkiekkomaila kolahtaisi pelaajaa jalkaan niin aivan satavarmasti siinä olisi Tyrväinen mennyt nurin iskun voimasta. Mutta edelleen tämä on omaa tulkitaani ja minulla ei ole lähteenä muuta kuin tuo twitterissä oleva video, joka on kuvattu television tai tietokoneen ruudulta ja kuva on epäselvä.

Jos oikein ymmärrän sääntöjä se mikä osuu tai edes se osuuko huitaisu Tyrväiseen on merkityksetöntä. Jos katsottaisiin Vesalaisen yrittäneen vahingoittaa Tyrväistä olisi Vesalaiselle pitänyt tuomita iso rangaistus ja pr tai or.

Ei kai olisi ihan mahdoton tulkinta, että molemmat ovat yhtä syntisiä, kun onneksi luokkaantumisia ei tainnut tapahtua.
 

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos oikein ymmärrän sääntöjä se mikä osuu tai edes se osuuko huitaisu Tyrväiseen on merkityksetöntä. Jos katsottaisiin Vesalaisen yrittäneen vahingoittaa Tyrväistä olisi Vesalaiselle pitänyt tuomita iso rangaistus ja pr tai or.

Ei kai olisi ihan mahdoton tulkinta, että molemmat ovat yhtä syntisiä, kun onneksi luokkaantumisia ei tainnut tapahtua.

Asiaa puhut.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Julkisuus näkyyy kelpaavan. Sinuhe voisi säästää jyrähdyksensä tuonne politiikan puolellelle. Ei vaan taida entisellä urheilijalla olla paljonkaan sanottavaa. Suhteellisessa vaalitavassa varmasti muuten hyödyllinen.

Sinuhe voi varmaan myös kommentoida kuinka paljon potkiminen kuuluu jääkiekkoon ja kiekkoyhteisön kantaaa siihen.

Wallinheimo potkaisi itsensä pelikieltoon - Jääkiekko - Jääkiekko - Sport - MTV.fi

@Erämaavaris piti laittaa lainaukseen.
 
Viimeksi muokattu:

Rosvosektori

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boogaard, Russell, Lauri&Janni, Doan, Domit
Mikä vittu sun ongelma on? Äiti antanu rakkauden sijasta raippaa pikku natiaisena? Kyllä on tämän keskustelupalstan taso tippunut aivan käsittämättömän alas.

Jotenkin tähän viestiin kiteytyy aika tyylikkäästi monta asiaa. Mennään tommosiin henkilökohtaisuuksiin ja seuraavassa lauseessa harmitellaan keskustelupalstan tasoa.

Mutta itse aiheeseen, niin tuohon Tyrväisen poikkariin on hankalaa löytää puolusteltavaa. Olis mennyt vaikka antamaan naamapesua Vesalaiselle, jos halusi päästä tunteita purkamaan ja kokeilla Vesalaisen huumorintajua. Tuo poikkari polveen on kyllä niin ruma temppu, että toivottavasti kakku jatkuu vielä 1-2 peliä poffeissa.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Jotenkin sööttiä monen IFK kannattajan yritys viedä keskustelua muuhun kuin Tyrväisen tekoon. Mitä väliä sillä on mitä joku muu tehnyt tai jättämättä tekemättä, Tyrväisen teko oli raukkamainen vahingoittamisyritys ja kuuluu rangaista.
 

juurihoito

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO
Kyrväinen voi imeä aisaa! Halpamainen ja törkeä temppu. Kyllä sua vielä joku ajaa vastapalloon oikein huolella.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotenkin sööttiä monen IFK kannattajan yritys viedä keskustelua muuhun kuin Tyrväisen tekoon. Mitä väliä sillä on mitä joku muu tehnyt tai jättämättä tekemättä, Tyrväisen teko oli raukkamainen vahingoittamisyritys ja kuuluu rangaista.

Totta kai rationaalisten toimijoiden maailmassa tekoja arvioitaessa kontekstilla on aina merkitystä.

Törkeä teko Tyrväiseltä, runkkarin loppupelit kattava pelikielto olisi varmasti aiheellinen.
 
Viimeksi muokattu:

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Jotenkin sööttiä monen IFK kannattajan yritys viedä keskustelua muuhun kuin Tyrväisen tekoon. Mitä väliä sillä on mitä joku muu tehnyt tai jättämättä tekemättä, Tyrväisen teko oli raukkamainen vahingoittamisyritys ja kuuluu rangaista.

Jos viittaat esimerkiksi minuun, niin tarkoitukseni ei ole viedä keslustelua pois Tyrväisen teosta. Se mikä minusta tässä on mielenkiintoista on se, että Vesalaisen kostoiskua ei tuomita tai sitä ei edes katsota, ainakaan laajemmin, tuomittavaksi. Samanlainen ilmiö kuin "normaalissa" elämässä, kuten @Roger Moore toisessa ketjussa sanoikin. Yksi iso erohan on se, että Liigan kurinpito katselee asiaa "normaalin' läpi, kun taas oikeuslaitos ei tällaista hyväksy.

Minusta tapahtumat voi nähdä aivan perustellusti siten, että Tyrväinen pyrkii vahingoittamaan Vesalaista poikittaisella mailalla, jolloin Tyrväiselle olisi pitänyt tuomita iso rangaistus ja pr tai or. Vesalainen ei käsittääksi loukkaantunut.

Vesalainen taas kosti poikittaisen mailan yrittämällä huitaista Tyrväistä mailalla jaloille. Vahingoittamisyritys? Jos, niin sääntöjen mukaan käsittääkseni oikea rangaistus olisi ollut 5 min + pr/or.

Molemmat tahallisia, vahingoittamistarkoitus, mutta onneksi ei kai loukkaantumisia.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös