Turha Kaukalo
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Monta peliä oot ite pelannu?
Entä montako mestaruutta Aura Golfissa?Monta peliä oot ite pelannu?
Rauhallinen lauantaiaamu ( 5.3.2022 - 7.25 ) Turun Kuusamakujalla!! Aamukahvi juotuna, TS luettuna kertaalleen TV:stä ( Yle 1 ) väsynyttä huutokauppaa på svenska , not " my game take my word" !!Aamun TS :n " pihvi " on case Venäjän ympärillä - hyvä niin!! TS:n pääkirjoitussivulla ( page 2 ) toimittaja Hannu Miettunen yrittää avata lukijoille em. casea , laihoin tuloksin ja eväin!! Kun oma tausta on - koskien Venäjää ( aikaisemmin Neuvostoliitto) jo 1960 - luvun alkupuolelta , jolloin kävin siellä ( Neuvostoliitto ) säännöllisesti pelaamassa milloin TPS:N , milloin Nuorten Leijonien Kapteenina, ja myöhemmin - since 1969 säännöllisesti varsinaisten Leijonien vakiopelaajana!! Ketjut - Leijonissa - vaihtuivat , alkuun " Hifk / HJK " ketju : Linnonmaa -Murto ( R.I.P.) - Lion # 79 , myöhemmin Rautiainen ( Koovee ) - Repo- Lion # 79 ja sitten Peltonen ( Esa ) -Ketola - Lion # 79 , josta viimeistään kotikisoissa Helsinki 1974 tuli todellinen " ykkösnyrkki " ja koko kentällinen muodossa Rantasila- Riihiranta- Esa Peltonen - Ketola -Lion # 79 , dominoi oli vastassa kuka / mikä joukkue tahansa!! " Bonuksena " oli aina vartiointitehtävä veli venäläisen ykköstykkejä ( ketju ) Harlamov ( R.I.P.) - Petrov - Mikhailov !! Silloin - huom vuosikausia - piti kiirettä- take my word!! Ko. aikaan kun kiekko menetettiin , oli Leijonien strategiana - erityisesti " veli venäläistä " vastaan ns " myötäkarva ", jolloin Esa vartioi Mikhailovia ja minulle lankesi " kunnia " vartioida Harlamovia!! Uskokaa tai älkää- mutta kiirettä piti!! Onneksi Vellu oli jo silloin aloittajana " world class" , joten useimmiten saimme kiekon itse ja kun vaihdot pyrittiin pitämään lyhyinä ( 35 -40 sekuntia ) oli strategiammme useimmiten - ei aina-toimiva!! Kovista taklauksista eivät venäjän starat tykänneet ja niitä viljelimme aina kun oli paikka - take my word!! Toki iso kenttä ( 30 X 60 ) ja " venäjäveljien " pitkät vaihdot ( useimmiten yli 60 sekuntia ) nostivat vaikeusastetta ; mutta veli " Antsan " sanoin " kyllä se siitä" !! Joka tapauksessa ko. peluutus oli kunianosoitus meille ja niin siihen tehtävään myös suhtauduimme!! Tähtihetkemme ko. veljiä vastaan tuli Moskovassa 17.12.1971 , jolloin voitimme Neuvostoliiton superjoukkueen ensi kerran 4-2 ja teimme ko. pelissä Team Finlandin kaikki maalit !! Itse tein kaksi ( 2 , ensin 1-0 meille ja sitten " to close the deal" 3-0 ; muut maalit Team Finlandille tekivät Matti Murto ( R.I.P) silloin lukemiin 2-0 ja Juha Rantasila löi sinetin ( 4-2 ) kun punakone oli jo tulossa iholle big time!! Jotta totuus ei unohtuisi, pitää AINA muistaa maalivahtipelin osuus kun sensaatioita ollaan tekemässä jääkiekon kiehtovassa maailmassa!! Vastaava esimerkki löytyy legendaarisen Lake Placidin ihmeestä " Miracle on ice" kun Olympiakisoissa 1980 Herb Brooksin ( R.I.P.) Team USA teki vastaavan tempun , silloin Valtonen oli nimeltään Jim Graig , Tamminen nimeltään Mark Johnson!! Silloinkin - Lake Placid 1980 lukemat olivat 4-2 , joten historia toistaa itseään joskus huippukiekonkin foorumeilla - take my word!! Joten siinä - historiallisten suurvoittojen - hengessä: " Winner never quits- quitter never wins" - take my word!! Br Tami, Lion # 79, silloin ( Moskova 17.12. 1971) numerolla # 16 - simple as that!! Have A Great Day everybody!! JT
Onneksi Manulla on kuitenkin case Venäjän ympärillä homma hallussa ja osaa hyvin avata tätä tämänhetkistä tilannetta.Aamun TS :n " pihvi " on case Venäjän ympärillä - hyvä niin!! TS:n pääkirjoitussivulla ( page 2 ) toimittaja Hannu Miettunen yrittää avata lukijoille em. casea , laihoin tuloksin ja eväin!!
Tämä teksti olisi pitänyt olla TS:n pääkirjoitussivulla ( page 2), eikä mitään Hannu Miettusen jorinoita. Olisi kaikille avautunut tämä Venäjän case aivan eri levelillä. take my word!!Kun oma tausta on...
Entä montako mestaruutta Aura Golfissa?
Vaikuttaa ( seems) että Jortikan tavoin myös Aurinkokuninkaasta on tullut lempeämpi ja armollisempi luonteeltaan kun ikää ja kokemusta ( expertiisi) tulee lisää -nyt hyvää päivää toivotetaan kaikille -mukaanlukien kitisijät ja kovan elämän parkujat -Simply Great sanon minä ja " veli" Antsaa lainatakseni " kyllä se siitä" !! ABManu Juhani Tamminen kirjoitti:Have A Great Day everybody!! JT
Sitten tämän aamun kuulumiset, TS:n veljet aivan hukassa tämän päivän tiedoilla.
Tällä kuluneella viikolla on kyllä paukkunut enemmän take my wordeja keskimäärin kuin koskaan aikaisemmin.Päivitys sisälsi miehekkäät viisi "take my word" :ia. Maailmanluokan suoritus, I assume - take my word!!!
Tämä viikko ( vk 9, A. D. 2022 -in case olette kalenteriveljiä!!) on kyllä " taky my wordien" määrässä ollut todellinen " The High Season" -take my word!! ABTällä kuluneella viikolla on kyllä paukkunut enemmän take my wordeja keskimäärin kuin koskaan aikaisemmin.
Kiitos viisastelusta - oliko muuta?!Kuntosalitreeni alkaa lenkillä ja sen jälkeen mennäänkin jo saunaan, missä välissä se salitreeni tehdään? Ilmeisesti saunan ja brekkarin jälkeen...eli ready to go = salitreeni. Erikoinen järjestys, mulla se menis kyllä brekkari, lenkki, ready to go ja sauna. Mutta mistä minä mitään tietäisin tällainen kahdeksas pakki.
No onneksi sentään koulutusbusiness on kiihtymässä.Kiitos viisastelusta - oliko muuta?!
Kiitos viisastelusta - oliko muuta?!
Kuntosalitreeni alkaa lenkillä ja sen jälkeen mennäänkin jo saunaan, missä välissä se salitreeni tehdään? Ilmeisesti saunan ja brekkarin jälkeen...eli ready to go = salitreeni. Erikoinen järjestys, mulla se menis kyllä brekkari, lenkki, ready to go ja sauna. Mutta mistä minä mitään tietäisin tällainen kahdeksas pakki.
Vaihdetaanko klubitakkeja? Tuu sä luomaan buumeja tänne Keski-Uudellemaalle niin mä tuun heittämään noita unisia sinne lämpöiseen olohuoneeseen!!Team Bat79 sanon sinulle yhden asian: Mind your own workout!!
Kuntosalitreeni alkaa lenkillä ja sen jälkeen mennäänkin jo saunaan, missä välissä se salitreeni tehdään? Ilmeisesti saunan ja brekkarin jälkeen...eli ready to go = salitreeni. Erikoinen järjestys, mulla se menis kyllä brekkari, lenkki, ready to go ja sauna. Mutta mistä minä mitään tietäisin tällainen kahdeksas pakki.
Montako ohjauspeliä oot laittanut kuntoon?!Ei oo üllatus miksi oot pakki nro 8.... Saunassa ne lihakset rentoituu ja kroppa lämpiää. Sali kulkee silloin paljon paremmin. Ihan perusjuttuja. My GOD.