Juhani Tamminen – tribuuttiketju

  • 819 583
  • 8 947

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Eilen laittanut pienemmän kuvapäivityksen tennisseurueesta:

"Kova kentällinen - take my word!! Hedman, Jaatinen, Uotila, Lion # 79, Autero, pelimiehiä kaikki!! Keep rocking, Br Tami , Lion # 79"

Tähän on eräs paikallinen Don Toriparkki kommentoinut, johon Tami on vastannut: "Kiitos kommentista ; kova jengi, mutta kun Sinä ja Ike tulette mukaan se - joukkue vaan kovenee!! JT"

Tässä erottuu ne todelliset veljet.

Sitten tämän aamun kuulumiset, TS:n veljet aivan hukassa tämän päivän tiedoilla.

Rauhallinen lauantaiaamu ( 5.3.2022 - 7.25 ) Turun Kuusamakujalla!! Aamukahvi juotuna, TS luettuna kertaalleen TV:stä ( Yle 1 ) väsynyttä huutokauppaa på svenska , not " my game take my word" !!Aamun TS :n " pihvi " on case Venäjän ympärillä - hyvä niin!! TS:n pääkirjoitussivulla ( page 2 ) toimittaja Hannu Miettunen yrittää avata lukijoille em. casea , laihoin tuloksin ja eväin!! Kun oma tausta on - koskien Venäjää ( aikaisemmin Neuvostoliitto) jo 1960 - luvun alkupuolelta , jolloin kävin siellä ( Neuvostoliitto ) säännöllisesti pelaamassa milloin TPS:N , milloin Nuorten Leijonien Kapteenina, ja myöhemmin - since 1969 säännöllisesti varsinaisten Leijonien vakiopelaajana!! Ketjut - Leijonissa - vaihtuivat , alkuun " Hifk / HJK " ketju : Linnonmaa -Murto ( R.I.P.) - Lion # 79 , myöhemmin Rautiainen ( Koovee ) - Repo- Lion # 79 ja sitten Peltonen ( Esa ) -Ketola - Lion # 79 , josta viimeistään kotikisoissa Helsinki 1974 tuli todellinen " ykkösnyrkki " ja koko kentällinen muodossa Rantasila- Riihiranta- Esa Peltonen - Ketola -Lion # 79 , dominoi oli vastassa kuka / mikä joukkue tahansa!! " Bonuksena " oli aina vartiointitehtävä veli venäläisen ykköstykkejä ( ketju ) Harlamov ( R.I.P.) - Petrov - Mikhailov !! Silloin - huom vuosikausia - piti kiirettä- take my word!! Ko. aikaan kun kiekko menetettiin , oli Leijonien strategiana - erityisesti " veli venäläistä " vastaan ns " myötäkarva ", jolloin Esa vartioi Mikhailovia ja minulle lankesi " kunnia " vartioida Harlamovia!! Uskokaa tai älkää- mutta kiirettä piti!! Onneksi Vellu oli jo silloin aloittajana " world class" , joten useimmiten saimme kiekon itse ja kun vaihdot pyrittiin pitämään lyhyinä ( 35 -40 sekuntia ) oli strategiammme useimmiten - ei aina-toimiva!! Kovista taklauksista eivät venäjän starat tykänneet ja niitä viljelimme aina kun oli paikka - take my word!! Toki iso kenttä ( 30 X 60 ) ja " venäjäveljien " pitkät vaihdot ( useimmiten yli 60 sekuntia ) nostivat vaikeusastetta ; mutta veli " Antsan " sanoin " kyllä se siitä" !! Joka tapauksessa ko. peluutus oli kunianosoitus meille ja niin siihen tehtävään myös suhtauduimme!! Tähtihetkemme ko. veljiä vastaan tuli Moskovassa 17.12.1971 , jolloin voitimme Neuvostoliiton superjoukkueen ensi kerran 4-2 ja teimme ko. pelissä Team Finlandin kaikki maalit !! Itse tein kaksi ( 2 , ensin 1-0 meille ja sitten " to close the deal" 3-0 ; muut maalit Team Finlandille tekivät Matti Murto ( R.I.P) silloin lukemiin 2-0 ja Juha Rantasila löi sinetin ( 4-2 ) kun punakone oli jo tulossa iholle big time!! Jotta totuus ei unohtuisi, pitää AINA muistaa maalivahtipelin osuus kun sensaatioita ollaan tekemässä jääkiekon kiehtovassa maailmassa!! Vastaava esimerkki löytyy legendaarisen Lake Placidin ihmeestä " Miracle on ice" kun Olympiakisoissa 1980 Herb Brooksin ( R.I.P.) Team USA teki vastaavan tempun , silloin Valtonen oli nimeltään Jim Graig , Tamminen nimeltään Mark Johnson!! Silloinkin - Lake Placid 1980 lukemat olivat 4-2 , joten historia toistaa itseään joskus huippukiekonkin foorumeilla - take my word!! Joten siinä - historiallisten suurvoittojen - hengessä: " Winner never quits- quitter never wins" - take my word!! Br Tami, Lion # 79, silloin ( Moskova 17.12. 1971) numerolla # 16 - simple as that!! Have A Great Day everybody!! JT
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Aamun TS :n " pihvi " on case Venäjän ympärillä - hyvä niin!! TS:n pääkirjoitussivulla ( page 2 ) toimittaja Hannu Miettunen yrittää avata lukijoille em. casea , laihoin tuloksin ja eväin!!
Onneksi Manulla on kuitenkin case Venäjän ympärillä homma hallussa ja osaa hyvin avata tätä tämänhetkistä tilannetta.
Kun oma tausta on...
Tämä teksti olisi pitänyt olla TS:n pääkirjoitussivulla ( page 2), eikä mitään Hannu Miettusen jorinoita. Olisi kaikille avautunut tämä Venäjän case aivan eri levelillä. take my word!!
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Meinaako Juhani, että kaikki tämän hetken asiat ratkeavat ainakin jollain tasolla jankkaamalla vanhoja kiekkopelejä. Veli Juhani kaikella ystävyydellä, me rakastamme jääkiekkoa, mutta maailmassa on jukolauta jääkiekkoa paljon tärkeämpiä asioita.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Tami sotki itsensä sitten myös Miracle on Iceen - simply great!!

Hannu Miettinen TS lie jo hikoilemassa, koska reva ei kestä merivettä Haapaluodolta i assume? Tamilta voi tilata koulutuskeikan ulkopolitiikan saloihin. Jaguar kulkee ja Fasel haukkuu!!

Mahtava päivitys Tamilta. Tamminen ei ole jättänyt kylmäksi tällä viikolla. Olisiko siinä jopa seuraava president?
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Eipä mennyt tuokaan oikein. USA voitti NL:n 4-3 eikä 4-2 niinkuin yrittää virheellisesti kertoa verratessaan lukemia samoiksi kuin kuuluisassa joulukuun 1971 pelissä. Nyt Tami tsemppiä, kyllä nuo nyt täytyy vanhan historiaa kaivelevan kiekkomiehen tietää.
 

Lemiöö66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelikanat, änärin Pingviinit ja kaikki lätkä...
No huh. Nyt olikin eläkeläinen sylkäissyt isot laatat. Taas on kaivettu Neuvostoliiton muistelot esiin ja Jenkitkin voittivat suurin piirtein Manun ansiosta. Missä vaiheessa herra tai paremminkin hänen lähipiirinsä ymmärtää ottaa kirjoitus oikeudet pois. Meillä lapset olisivat jo kommentoineet : "faija lopeta, toi on noloo..." Toki mukavaa viihdettä mutta harmittaa jo herran puolesta kun nolaa samoilla jargoneilla päivästä toiseen itsensä ja nostaa itsensä jalustalle. Minä, minä, minä...
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kärpät
Manu Juhani Tamminen kirjoitti:
Have A Great Day everybody!! JT
Vaikuttaa ( seems) että Jortikan tavoin myös Aurinkokuninkaasta on tullut lempeämpi ja armollisempi luonteeltaan kun ikää ja kokemusta ( expertiisi) tulee lisää -nyt hyvää päivää toivotetaan kaikille -mukaanlukien kitisijät ja kovan elämän parkujat -Simply Great sanon minä ja " veli" Antsaa lainatakseni " kyllä se siitä" !! AB
 

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viihdyttävähän tuo päivän tarinatuokio taas oli, mutta hei ihan oikeasti nyt.

Jos ei ole muuta asiaa kuin itsensä jalustalle nostaminen niin tekis sitten vaan sen eikä edes yrittäisi briljeerata jollain Venäjän tuntemuksella, se että on siellä joskus pelannut (in seventiis) ei tee yksilöstä politiikan ja maailmantilanteen asiantuntijaa.

Noloa jopa Manun mittakaavalla.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Joo palaan vielä itsekin tuohon toteamukseeni.

Tosiaan arvostaisi toimittajaa, joka työkseen kertoo tästä päivästä ja lähivuosista. Jos itse on niistä noin pihalla, pitäisi sitten omat saavutuksensa aivan omissa päivityksissään. Tai no, paras totta kai olisi laittaa pauselle tuokin.

Lapset ja Madame, auttakaahan toista.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tällä kuluneella viikolla on kyllä paukkunut enemmän take my wordeja keskimäärin kuin koskaan aikaisemmin.
Tämä viikko ( vk 9, A. D. 2022 -in case olette kalenteriveljiä!!) on kyllä " taky my wordien" määrässä ollut todellinen " The High Season" -take my word!! AB
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Ei tullut lisää "Take my wordeja"

"Rauhallinen , so far, sunnuntain ( 6.3 .2022 ) aamuhetki menossa Turun Kuusamakujalla!! Lehdet luettuna ( TS & HS ) rapid fire tyyliin , illalla sitten ajan kanssa!! Muu päivä menee sitten uuden viikon ( vko 10 ) valmistelussa!! Koulutusbusiness on kiihtymässä kun veli korona on siirretty nelosketjuun!! Simply great sanon minä!! Hieno ilma tarkoittaa sitä, että kuntosalini treeni alkaa lenkillä ( 30 minutes) täällä lähimasstossa Hirvensalon saarella!!Lenkin jälkeen sauna, brekkari ja ready to go!! Siinä hengessä: Have A Great Day" ,Br Tami, Lion # 79, CEO Eurotam OY, lisää: www.eurotam.com"
 

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuntosalitreeni alkaa lenkillä ja sen jälkeen mennäänkin jo saunaan, missä välissä se salitreeni tehdään? Ilmeisesti saunan ja brekkarin jälkeen...eli ready to go = salitreeni. Erikoinen järjestys, mulla se menis kyllä brekkari, lenkki, ready to go ja sauna. Mutta mistä minä mitään tietäisin tällainen kahdeksas pakki.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Kuntosalitreeni alkaa lenkillä ja sen jälkeen mennäänkin jo saunaan, missä välissä se salitreeni tehdään? Ilmeisesti saunan ja brekkarin jälkeen...eli ready to go = salitreeni. Erikoinen järjestys, mulla se menis kyllä brekkari, lenkki, ready to go ja sauna. Mutta mistä minä mitään tietäisin tällainen kahdeksas pakki.
Kiitos viisastelusta - oliko muuta?!
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Kuntosalitreeni alkaa lenkillä ja sen jälkeen mennäänkin jo saunaan, missä välissä se salitreeni tehdään? Ilmeisesti saunan ja brekkarin jälkeen...eli ready to go = salitreeni. Erikoinen järjestys, mulla se menis kyllä brekkari, lenkki, ready to go ja sauna. Mutta mistä minä mitään tietäisin tällainen kahdeksas pakki.

Team Bat79 sanon sinulle yhden asian: Mind your own workout!!
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kuntosalitreeni alkaa lenkillä ja sen jälkeen mennäänkin jo saunaan, missä välissä se salitreeni tehdään? Ilmeisesti saunan ja brekkarin jälkeen...eli ready to go = salitreeni. Erikoinen järjestys, mulla se menis kyllä brekkari, lenkki, ready to go ja sauna. Mutta mistä minä mitään tietäisin tällainen kahdeksas pakki.

Ei oo üllatus miksi oot pakki nro 8.... Saunassa ne lihakset rentoituu ja kroppa lämpiää. Sali kulkee silloin paljon paremmin. Ihan perusjuttuja. My GOD.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös