ieno, rauhallinen lauantaiaamu nyt Turun Kuusamakujalla!! Päivän lehdet ( TS& HS) luettu, aamusauna ja " ready to go"!! Eilen katsoin Yle Areenasta dokkarin " Punakoneen kaatajat", hienon puolituntisen(28 min) yhdestä kiekkoilumme uroteosta, jossa itsekin pelaajana olin vaikuttamassa!! Toimittaja Rikka Nikkarisen ja hänen tiiminsä loistava kokonaisuus ( 28 minutes), joka vielä pikkeuksellisestri lähetettiin torstaina 28.09. klo 20.00 parhaaseen katseluaikaan!! Itse olin silloin töissä TPS-HPK ottelussa Gatorade Areenalla radiokanava Auran Aaltojen ( 90.5) kommentaattorina selostajaguru Markku Silvennoisen partnerina!! Siksi oli turvauduttava Yle Areenan arkistopalveluun- simply great sanon minä!! Vähemmän kunniaksta Ylen ( silloisessa / 1970-luku ) toiminnassa oli se , että kyseinen kiekkohistoriamme yksi suurimmista sensaatioista ja uroteoista on hävitetty " uusiokäyttöön"- USKOMATONTA TYPERYYTTÄ ja visonäärisyyden puutetta!! Oman " tutkivan" journalismini tuotos on se , että ko. päätöksen nauhojen tuhoamisesta olisi tehnyt Astrid Gartz niminen silloinen Ylen johtaja, joka ko. aikaan oli Väinö Leskisen, legendaarisen Demariliiderin " avopuoliso!! Pitääkö ko. tieto paikkansa?- en tiedä , mutta lähteeni Ylen sisältä ko. aikakaudelta ovat vakuuttavat, koska jo vuodesta 1983 toimin Ylen kiekkokommentaattorina jääkiekon suurkisoissa , useimmiten Juha Jokisen, Seppo Kannaksen ja Antero Karapalon ( R. I. P.) partnerina!! Myöhemmin Ylellä vielä " Hoopi "Hännisen, Tapio Suomisen ja Kai Kunnaksen etc.. partnerina!! Kotikisoihin 2011 tuli sitten tarjous MTV 3 Sportin silloiselta vetäjältä Ari Mennanderilta ja siinä ( Maikkarintissä meni kuusi ( vuotta) loistavassa yhteistyössä enimmäkseen Antero Mertarannan kommentaattorina, " Veli" Antsan hoitaessa suvereenilla tavalla selostuksen, sain kunnian toimia studiossa kommentaattorina, studion isäntinä / emäntinä milloin Teemu Niikko, Mervi Kallio, Inka Korhonen etc.. , hienoja osaavia ammattilaisia kaikki!! " Chapeau heille kaikille !! Heinäkuun lopulla söimme lounaan nykyisen MTV 3 Sport bossin Markus Auteron kanssa Turun Marina Palace ravintolan terassilla ja siinä Markus kertoi ko. sopimuksen ( 6 years) päättymisestä!! Nyt on aika " Tami Cornerin" , joka nyt tällä kanavalla ( facebook) tulee ulos viikottain ja on saavuttanut jo alkuun sensaatiomaisen suosion ( viimeksi yli 140.000) seuraajaa, joten pysykää kanavalla- siellä lisää!! Radio on jo pikkupojasta saakka ollut suosikkini ja siksi nautin suunnattomasti yhteistyöstä tänäänkin Markku Silvennoisen ( Auran Aallot / 90.5) kanssa , joten hyvät fb ystävät pysykää kanavalla tänäänkin klo 18.00 alkaen, silloin taas " räjähtää" ja yhdessä Markun kanssa pyrimme välittämään n. 50.000-100.000:lle kuulijallemme mitä TPS -Lukko ottelussa tapahtuu!! Markku kertoo " mitä tapahtuu"? ja minä kerron " miksi näin tapahtuu"?- siinä työnjakomme tänäkin iltana- pysykää kanavalla!! Br Tami, Lion # 79, TPS Team Captain 1977-82, Head Coach 1985-88 !!