Euroviisut 2023 – liveseuranta

  • 175 025
  • 4 655

KaljaVeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
235, Karjala-lippis
Sanon sen, että mielestäni raatien tuominen mukaan on hyvä asia. Jossain vaiheessa se meni nimittäin siihen, että ne menestyi, joilla oli hyvät suhteet rajanaapureihin ja paljon maahanmuuttajia muissa Euroopan maissa. Kyse on vaan siitä, että mikä on se oikea suhde. Tällä 50-50 -jaolla ei tulla näkemään kovinkaan monipuolista kattausta, kun kaikki yrittävät taiteilla siinä keskitiellä. Kyllä miljoonien ihmisten mielipide kuitenkin pitää enemmän painaa.

Se pitäis olla tyyliin 25% raadit ja 75% yleisö pisteitä.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Mun mielestä tämä finaali oli Käärijältä huomattavan paljon parempi kuin semit. Raadit antoivat pisteet semien esityksien perusteella. Ei me tähän hävitty, mutta ero olisi voinut olla pienempi jos olisi tehty tämän päivän esitysten mukaan ja vert
Ei, kun antoivat eilisen juryshow:n perusteella.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Käärijälle ei olisi riittänyt edes 12 pistettä kaikilta yleisöiltä. Toki siinä olisi lähtenyt Loreeniltakin pisteitä joten matikka on vajaavaista.

Olisi se riittänyt. Televoten maksimi oli 444, kun nyt tuli 376. Ei tarvitse edes miettiä, saiko Loreen jostain 12. Toki täysin teoreettinen kuvio.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ML17
Pyöreä nolla:
Saksa
Sveitsi
Britit
Ukraina
Kreikka
Espanja
Italia

Sukkasaippuaa kaikille.
Ensitöikseen Suomi voisi vaikka lakkauttaa tämän johdosta kaiken aseavun ja rahallisen tuen Ukrainaan. Ja toki laittaa myös Kreikan tukipaketit perintään välittömästi... mielellään korkojen kera.
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
En ois uskonut et euroviisuhäviö voi vituttaa näin paljon.
Sama. Ajattelin, että Käärijä jää sijoille 3 ja siitä alaspäin, mutta tuo ns. asiantuntijaraatien pisteet vs. yleisön pisteet ja nimenomaan niiden iso ero jäi kyllä ihmetyttämään ja vituttamaan ihan huolella.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No, San Marino saa Huuhkajilta kyytiä kesällä, se kelvatkoon näin alkuun. 10-0 kylmästi tauluun vaan.

Joka maalin jälkeen viisi minuuttia putkeen "Cha Cha Cha!"-pätkää, niin kosto on täydellinen.
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes
Olihan tämä ruotsin perseen nuoleminen tiedossa, mutta kyllä se nyt vituttaa kun niin selvästi pyyhki Käärijä muilla pöytää. Hetken vielä ehti elätellä toiveita voitosta, ja matto jalkojen alta. Toisen kerran saman illan aikana.

Edit. näköjään naapurimaan iso alkukirjain jäi, mutta eipä haittaa!
 
Suosikkijoukkue
Ranskan välieräjoukkue 1995, Leijonat 1988
Käärijä olisi voittanut, jos eläisimme vuotta 2070, jolloin EBU:n uniset veljet todennäköisesti jo laskevat kakkospisteet.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Kaikesta huolimatta helvetin ylpeä Käärijästä! Vähän pelkään että menee vuosia ennen kuin me lähetetään viisuihin yhtä hyvät voittomahkut omaava artisti.

Ennen kaikkea se hype mikä Käärijän ympärille saatiin oli jotain hienoa. Ei tällaista tapahdu joka vuosi.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers

Tämä nyt ei tähän ketjuun kuuluisi, mutta laitanpa silti että asiat saavat perspektiiviä - samaan aikaan kun me täällä netissä spekuloidaan rauhassa viisujen lopputulosta, terroristivaltio päätti pommittaa Ukrainaa tavalla, jolla väkisin saadaan yhteys Euroviisuihin tunkiovaltion toimesta.

Hyi saatana.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siinähän ei sinänsä ole mitään poikkeuksellista, että eri biisi voittaa juryt ja televoten. Vain kerran on sama voittanut kummatkin (Portugali) ja pari kertaa niin, että kummankaan näistä voittaja ei ole voittanut koko kisaa.
Ei sinällään. Mutta onko koskaan aiemmin yleisöäänet voittanut maa saanut näin paljon pisteitä ja hävinnyt silti kokonaispisteet?

Onhan nämä reaktiot maailmalla nyt täysin poikkeuksellisia. Ei tällaista ole koskaan ennen koettu.
 

Zeic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JHT
Ei tässä voi nyt muutakuin pitää Käärijää todellisena viisu voittajana. Ääntenlaskennassa tapahtui virhe. Ääntenlaskukoneet on tarkistettava ja äänet laskettava uudestaan. Fraud! Fraud! Fraud!
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Noniin, julkaiskaahan ne pisteet jo, että saa alkaa analysoimaan ennen nukkumaanmenoa!
 

Rupture

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, WPG
En teistä tiedä, mutta tulen innolla seuraamaan Jeren uraa ja miten se kehittyy. Annan hänelle kaiken mahdollisen tuen kun uusia biisejä tulee. Laitan ne soittolistaan ja pakollakin kuuntelen niitä. Aidosti käy sääliksi Käärijää. Teki kaikkensa ja oli kansan suosikki, mutta häviääpi noita-akalle joka on tuolla lavalla voittanut jo 11 vuotta sitten.

Entinen kaveri oikein kehtaa sanoa ettet voi olla noin suolainen ja vihainen. Just joo.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kun mä katon tän seriesin, niin mä katson nää sarjat. Naapuri sai järjestelmältä kotiedun, mä kysyin syytä. Näin on aina ollut. Onpa mahtava innovaatio, my god. Sieltä Stockseliuksen officesta vastattiin että näin on aina ollut. Sit Ruotsi sai järjestelmältä tän toisen edun, eli nää tuomariäänet. Se on skandaali. Mä tiesin että se paska alkaa sen semifinaalin jälkeen, se on skandaali, nää uniset julistaa siellä Aftonbladetissa ja sitten tulee paskat housuun. Se on härskeintä mitä mä oon nähny, suomalaisena euroviisumiehenä mä häpeän. MÄ HÄPEÄN. Ja sit ku mä tiedän että valtaosa teistä unisista te ette ymmärrä euroviisuista HEVONPASKAA niin alkaa ne kitinät, KATTOKAA NE YLEISÖÄÄNET, TÄYSIN YLIVOIMAISET PISTEET, Käärijällä koko pistepotti ja nothing. Ne on faktoja, sitten ku teillä on niitä vasta-argumentteja niin argumentoikaa faktoilla. Mä jouduin täällä madame Loreenin poistamaan ku siellä dumarit jakaa pisteitä. SE EPISODI OLI HÄPEÄLLINEN, mä jouduin täällä Rami Savolaiselta kyselee että näitkö sinä Rami sen? Se on häpeällistä, tää on pohjimmiltaan musiikkia.

Eurooppalainen euroviisukulttuuri perustuu kolmeen asiaan, kuka voittaa pytyn, kuka pääsee finaaleihin ja kuka nousee ja kuka putoaa. Ja nää nerot vuonna 2012 tollanen tilataksillinen päätti että tuomariäänet ratkasee. Kysyttiin että missä kehitys? Me tapettiin se väkisin. Median avustuksella kiitos. Nyt kaikki näki millanen mielenkiinto tänne on palannu, kysykää vaikka sit ihmisiltä tässä kasitiellä että tykkäskö ne tästä näytelmästä, vai pannaanko taas kioski kiinni? Mä oon tienny kauan että Euroviisuissa on OIKEAT JA VÄÄRÄT, ja jos haluut vääristä kaks nimee niin se on Lordi ja Käärijä. Ei tuu ihan äkkiä niinku yllätyksenä. Jos nää veljet ei haluu niin kyllä löytyy duunia maailmalta, kyllä on saatu kohtalainen näytelmä täällä aikaseks. Piste. JA ARGUMENTOIKAA SIT HELVETTI MISTÄ TÄÄ PISTEJAKAUMA JA MISTÄ NÄÄ TUOMARIÄÄNET JOHTUU? ARGUMENTOIKAA!!!! Sen sijaan että tulee näitä väsyneitä. Sit sieltä joku saatanan piipertäjä tulee vaikka ei oo eläissään laittanu yhtä ainutta euroviisuesitystä kuntoon. Sit sieltä saatana sakkoa kaks ja puol tonnii, hyvä että sai esiintyä tän finaalin loppuun. Loreen siellä saatana vetää meidän saatanan dumarit.

Eurooppalaiset euroviisutuomarit, missä on teidän ylpeys? Sitä mä kysyn. Tää on uskomatonta. Jollette halua tätä, kertokaa ihmeessä. Pistetään koulutusbisnestä. Käärijällä on lahjakkuutta tehdä jotain muutakin. Suomeen on tullut viisubuumi. Me uskottiin siihen joka hetki.

VAIHDETAAN BOLEROITA, TULLAAN JAKAMAAN VIISAUKSIA LÄMPIMÄÄN OFFICEEN!
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sevillan virallisissa Euroviisujen valvojaisissa Suomen mainitsi suosikseen ennen finaalia aika lailla sen 100 % ja otos kattoi useamman kymmentä ihmistä eli itse kyllä osasin odottaa Käärijälle hienoa iltaa.

No Loreen kun sitten lopulta kuulutettiin voittajaksi, niin lähetyksestä lähti välittömästi äänet ja porukka passitettiin apaattisina kuppilasta kadulle. Hyvällä juhlafiiliksellä varustettu kisakatsomo käytännössä tuhoutui tuohon tulokseen siis välittömästi.

Jotenkin jäi tästäkin sellainen tunne, että voittaja oli nyt kisoille täysin väärä. Me missattiin hyvät juhlat ja Ruotsi sai palkinnoksi järjestää ensi vuonna Abban voiton 50 v. bileet.

Uskomatonta paskaa.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Oli kyllä melkoinen suoritus Käärijältä saada koko Suomi ja Liverpool taakseen. Vastaavanlaista yhtenäiskulttuuri-ilmiötä ei reiluun 20 vuoteen ole saatu kuin jääkiekon MM-kisoissa ja Huuhkajien päästyä EM-kisoihin.

Jos joku tästä Käärijän lisäksi käärii hyvän jutun, niin UMK. Kisa on muuttunut vitsistä oikeasti uskottavaksi tapahtumaksi, jossa pärjäämisestä voi hyötyä isostikin. Tämän vuoden kisa tuotti peräti neljä hittiä: Käärijälle, KUUMAA-poppoolle, Portion Boysille ja Keiralle. 2022 BESS aloitti voittokulkunsa, 2021 Blind Channel breikkasi ja kai se Teflareidenkin biisi hitiksi muodostui. 2020 tietty Vikmania kiittäminen paljon tästä kasvojenkohotuksesta, ennen Cicciolinaa ei vastaavalla tavalla oltu UMK:ta seurattukaan.

Eli kiitos Käärijä, tiimi ja Iso D aka. Ilkka Lipsanen.
 

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK
Sosiaalinen media on kyllä ihan täysin Suomen puolella ja haukutaan juryäänien vaikutusta tuloksiin. Harvemmin näkee noin paljon vihaisia reagointeja esim. Facebookissa.

Loreen myös tietään tasan tarkkaan ettei ollut yleisön suosikki ja voitti juryn avulla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös