Myöhäisillan suru-uutinen pysäytti totaalisesti!! Ilkka " Ike " Kanerva on poissa!! Opin tuntemaan Iken jo 1960 luvun lopulta asti!! Tutustuimme ja tapasimme Turussa , jossa Ike opiskeli ja minä pelasin TPS:N ykkösketjussa Kuismanen- Wahlsten- Tamminen jo syksyllä 1966!! Silloinen Turku, sen urheiluelämä, opiskelijaelämä etc.. oli pieni piiri, johon me molemmat kuuluimme ns: ykkösketjun " miehinä!! Oli luonnollista, että minä tuin Ikeä hänen urallaan , saman teki Ike minulle kun tilanne sitä vaati!! Ike oli kaikilla mittareilla todellinen " kympin mies" !! Aina positiivinen , eteenpäin katsova ratkaisija ; yksi niistä joiden puoleen voin kääntyä kun yhteiskunnallisissa tai hjuippu-urheilun asioissa oli kysyttävää tai sparrattavaa!! Tapaamispaikat vaihtuivat ; Turku, Helsinki, Pori, Oulu , Vaasa .. Suomessa ja maailmalla milloin Tokio, New York; Pariisi, Zurich .. to name a few!! Oli luonnollista, että tuimme toisiamme , milloin face to face, milloin puhelimessa , milloin pikaisen kahvihetken merkeissä!! Paikat vaihtuivat! Eduskunta, Helsingin Jäähalli, Olympiastadion , Ns. SVUL:n talo Pasilassa ja luonnollisesti Turussa , milloin kauppatori, Cafe Art, Turkuhalli, Urheilupuisto eri kahviloista etc.. puhumattakaan!! Kun kyseessä oli " Iken lenkki " Lokalahdella juniorikisoineen , olin luonnollisesti paikalla milloin missäkin roolissa !! Kuuluttaja, lähettäjä , kahvin tarjoilija etc.. useimmiten yhdessä koripallotähti Paavo Koskivaaran kanssa!! Viime aikoina tiedot taistelijan ja valtiomiehen heikentyneestä terveydestä kiirivät minullekin päivittäin, niin laaja oli yhteinen kontaktiverkomme Suomessa ja maailmalla!! Lepää rauhassa Ike, olit poikeuksellisen lahjakas, positiivinen , osaava , karismaattinen Suomalainen ; mies sieltä todelliselta huipulta ; niin ammatillisesti, moraalisesti kuin inhimillisesti!! Elinalle , hänen vaimolleen , voimia suureen suruusi!! Kunnioittaen ja ikävöiden, Juhani Tamminen ; Lion # 79, CEO Eurotam OY ; Turku