Juhani Tamminen – tribuuttiketju

  • 799 890
  • 8 837

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
On ollut pitkään jo varsin heikossa jamassa ja vakavasti sairas muistinsa kanssa eikä elä aina ihan tässä päivässä, minkä on toki toki voinut havaita sosiaalisen median päivityksistä ja muustakin käyttäytymisestä. Ilmeisesti joku lähipiiristä saanut vihdoin Manun hiljenemään sosiaalisessa mediassa ja hyvä niin.

Tämän viestin myötä hiljenen itsekin tässä ketjussa. Myös omassa on suvussa ollut muistisairautta. Ajoittaisista koomisistakin tilanteista huolimatta, sairaus on todella raastava ja kaukana naurunaiheesta.

Viimeisen kerran myös suurkiitokset tribuuttiketjuun sekä sen edeltäjiin osallistuneille veljille ja sisarille @aurora borealis in johdolla - Team Moderatorsia unohtamatta! Moni päivä on pelastunut par excellence imitaatioiden myötä.

Vielä loppuun kaikkea hyvää sekä my maximum respect Juhani Tammiselle, joka on kaikesta huolimatta yksi ikonisimmista kiekkohahmoista Suomessa - take my word!
 
Viimeksi muokattu:

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Arvon siskot ja veljet!!

Ensinnäkin haluan toivottaa Maestrolle hyvää vointia ja pitkää ikää, kiitos todella monesta ikimuistoisesta hetkestä joita olet meille tuottanut jäällä ja jään ulkopuolella, tästä maasta ei ihan helposti löydy henkilöä joka pystyisi suuret sebagosi täyttämään...minulle sykähdyttävin muisto on 2009 karsintasarja Sport-Ässät.

Ehkä nyt on tosiaan se hetki vetäytyä hyvin ansaitulle eläkkeelle take my word!!

Sitten asiaan, minun mielestäni meidän ei tarvitse hiljentyä tässä ketjussa totaalisesti, toki ymmärrän jokaista joka niin tekee, mutta eikös asia ole niin että imitointi on arvostuksen suurin muoto?

Jätetään Maestrolle naureskelu sikseen ja keskitytään levittämään Tamin elämänkatsomuksen ilosanomaa kaikelle (jatkoaika)kansalle, tähän ilosanomaan kuuluu mielestäni oikeanlainen "ylimielisyys", tarinoiden värittäminen, erehtymättömyys, kaikkitietävyys... to name a few. Niin ja tietty uniikki kirjoitustyyli.

BR BAT79 Tribuuttiketjun vakiovieras ja Tami entusiasti.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
minulle sykähdyttävin muisto on 2009 karsintasarja Sport-Ässät.
Minulle sykähdyttävin muisto on puolestaan Kärppien liiganousu ja sitä seurannut liigataival senkun jatkuu ja jatkuu. Tässä yhteydessä joku saattaisi puhua auratuista laduista.

Ehkä nyt on tosiaan se hetki vetäytyä hyvin ansaitulle eläkkeelle take my word!!

Sitten asiaan, minun mielestäni meidän ei tarvitse hiljentyä tässä ketjussa totaalisesti, toki ymmärrän jokaista joka niin tekee, mutta eikös asia ole niin että imitointi on arvostuksen suurin muoto?
Tamin perintö ja Puolalan kansakoulussa ja yhteislyseossa opetettu kielioppihan kyllä elävät ikuisesti, vaikka itse Maestro julkisuudesta vetäytyykin. Täytyy kyllä sanoa, että se äidinkieli, jota itselleni on koulussa opetettu on todella tylsää verrattuna tuohon em. versioon. Siitä puuttuu kokonaan 60 minuutin paine (kappalejaottomuus, pisteen korvaaminen vähintään kahdella huutomerkillä jne.) ja kansainvälistä yleisöä palveleva monikielisyys. Itsekin varmaan aika ajoin tänne vielä jotain sisältöä tuotan, juurikin ketjun otsikon eli kunnioituksen hengessä.

Br AB, maakunnan veli, "Don Tami" suurkuluttaja ja entusiasti

PS. Rene sucks
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämä ketju oli aikansa jollain lailla hauska, mutta ollut jo pitkään aikamoista shittiä. Samat naamat latovat päivässä viestejä jotka ovat toistensa kopioita ilman mitään vähänkään järkevää sisältöä. Jatkakaa jokainen toki tyylillänne ja mielenne mukaan, itse en jaksa sairasta ihmistä parodioida.
Tässä on @Vesuri asian ytimessä. Joskus täällä oli ihan viihdyttävääkin läpyskää, mutta viimeiset kuukaudet ovat olleet pääsääntöisesti vaivaannuttavaa toistohuumoria, jossa itse itsensä ”ykkösketjuun” ylentäneet läiskivät toisiaan selkään. Silti täällä on tullut satunnaisesti käytyä, josko se vanha hauska tarina olis palannu, mutta turhaan. Ja näille viisastelijoille tiedoksi, en ole kännissä, en lähde metsän reunaan tai Pohjois-Koreaan itkemään elämän kovuutta ja jatkossa aion todellakin mind my own busines.
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
Tässä on @Vesuri asian ytimessä. Joskus täällä oli ihan viihdyttävääkin läpyskää, mutta viimeiset kuukaudet ovat olleet pääsääntöisesti vaivaannuttavaa toistohuumoria, jossa itse itsensä ”ykkösketjuun” ylentäneet läiskivät toisiaan selkään. Silti täällä on tullut satunnaisesti käytyä, josko se vanha hauska tarina olis palannu, mutta turhaan. Ja näille viisastelijoille tiedoksi, en ole kännissä, en lähde metsän reunaan tai Pohjois-Koreaan itkemään elämän kovuutta ja jatkossa aion todellakin mind my own busines.
Hienoa kuulla, että olet ottanut opiksesi. Joka tapauksessa aikasi täällä ei ole siis mennyt hukkaan, sillä teit lähes juuri, kuten pitääkin:

1. Pysähdy
2. Katso peiliin (del spiegel)
3. Analysoi
4. Tee johtopäätös

Tästä eteenpäin petrattavaa:

5. Jatka matkaa metsän laitaan parkumaan tribuuttiketjun kovuutta

Kun sisäistät vielä kohdan 5., olet valmis jättämään tämän hienon ketjun.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Tässä on @Vesuri asian ytimessä. Joskus täällä oli ihan viihdyttävääkin läpyskää, mutta viimeiset kuukaudet ovat olleet pääsääntöisesti vaivaannuttavaa toistohuumoria, jossa itse itsensä ”ykkösketjuun” ylentäneet läiskivät toisiaan selkään. Silti täällä on tullut satunnaisesti käytyä, josko se vanha hauska tarina olis palannu, mutta turhaan. Ja näille viisastelijoille tiedoksi, en ole kännissä, en lähde metsän reunaan tai Pohjois-Koreaan itkemään elämän kovuutta ja jatkossa aion todellakin mind my own busines.
Ehkä veli Vesurille ei ole avautunut, et parodiaa parodioidaan ja toistohuumori (myös ketjun päähenkilön omissa päivityksissä) tuottaa toistohuumoria.
Toki 99,9% (ellei enemmänkin) on kirjoitettu ennen kuin jonkinmoinen uutinen mahdollisesta sairaudesta on tullut Jatkiksella ”julkiseksi” ja muuttunut todeksi vailla varmistusta, et sinänsä lienee turhaa ketään tikulla silmään tökkii.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
jossa itse itsensä ”ykkösketjuun” ylentäneet läiskivät toisiaan selkään.

Hyvää mieltähän siten on jaettu. Vai olenko nyt käsittänyt jotain väärin?

PS: olen kakkosketjun sentteri. Ylensin itseni siten. Ei kun sen teki joku muu. No, onhan joku muukin nämä jutut tosissaan ottanut.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Vähemmän tullut viimeaikoina seurattua tätä ketjua, mutta ihan hyvä meininkihän täällä on näköjään ollut ja nyt kun ilmeisesti on jotain oikeaakin tietoa mahdollisesta sairaudesta, on siihenkin suhtauduttu asiallisesti. Hyvä vaan mikäli ihmiset saavat iloa elämäänsä muuten melko synkeinä aikoina, vaikka sitten tämän ketjun kautta.

Itselleni kohokohta taisi olla siirto yleiseltä puolelta ensin vapaalle ja siitä sitten tänne kierrätyskeskukseen. Modetkin tuntuivat sotkeutuvan omiin jalkoihinsa sen kaiken sählingin keskellä.

Joka tapauksessa kaikkea hyvää Tamille ja läheisilleen, vaikka ajat voivat olla joskus hyvinkin haastavia.
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
Itse koen asian niin, että sairauksista ei pilkata ketään. Eikä sairaasta muutoinkaan puhuta epäkunnioittavasti. Mutta ihmisten urallaan tekemät teot ja tässä tapauksessa opit ja koulutukset jatkavat elämäänsä, vaikkei henkilö niitä enää tekisikään. Niitä suuresti kunnioittaen käytän elämässäni, ihan kuten muitakin päähän jääneitä oppeja. Vähän samoin kuin vaikka Jope Ruonansuun hahmot ja sketsit elävät edelleen, ja niitä usein käytetään/käytän itsekin. Siis ne asiat, joista henkilö itse on pitänyt ja jotka on "allekirjoittanut".

Kyllähän nämä tässä ketjussa käytetyt Tamismit ovat pitkälti ajalta, jolloin mies oli vielä todella kovassa vedossa. Tai ainakin töitä painoi täysillä. Irvailua sairaudesta, vahingoniloa tai muuta negatiivista asiaa täällä ei ole. Jos olisi, kyllä ykkösketjun veljet laittaisivat ruotuun ja nelosketju vielä viimeistelisi homman fyysisyys-expertiisillään. Take my word!
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Tuo sairaus on erittäin kova paikka varsinkin läheisille. Ja tietenkin itse sairastavalle. Elämä muuttuu pikkuhiljaa aika rajusti.

Paljon tarvitaan voimia ja jaksamista. Sitä heille haluan toivottaa!
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Jos olisi, kyllä ykkösketjun veljet laittaisivat ruotuun ja nelosketju vielä viimeistelisi homman fyysisyys-expertiisillään. Take my word!

Veli todistaa vahvasti! Alivoimalla hyökkäyspään aloituksia ottavana veteraanina voin sanoa, että jos järjestelmä antaa poikittaista niin täältä tulee takaisin - I assume !! Keep Rocking !

Br. TK
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
My God!
Kävin pelaamaassa kierroksen golfia, Rinkun veljet ja siskot olivat panneet parastaan ja kenttä oli timanttisessa kunnossa!!! Mutta asiaan, pelikaverilla oli toisessa pohkeessa tatuoituna numero 7 ja toisessa numero 9. Eihän tuo voi viitata kuin yhteen asiaan, I assume!! MY MAXIMUM RESPECT, take my word!!
 

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä on @Vesuri asian ytimessä. Joskus täällä oli ihan viihdyttävääkin läpyskää, mutta viimeiset kuukaudet ovat olleet pääsääntöisesti vaivaannuttavaa toistohuumoria, jossa itse itsensä ”ykkösketjuun” ylentäneet läiskivät toisiaan selkään. Silti täällä on tullut satunnaisesti käytyä, josko se vanha hauska tarina olis palannu, mutta turhaan. Ja näille viisastelijoille tiedoksi, en ole kännissä, en lähde metsän reunaan tai Pohjois-Koreaan itkemään elämän kovuutta ja jatkossa aion todellakin mind my own busines.
Oliko muuta?
 

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vähän samoin kuin vaikka Jope Ruonansuun hahmot ja sketsit elävät edelleen, ja niitä usein käytetään/käytän itsekin.

Tätä mietin itsekin eilen, vaikka Jope on poistunut keskuudestamme ei hänen perintönsä kuole koskaan. Mun ehdoton suosikki Jopen hahmoista on Mauri jossa on itse asiassa paljon samaa kuin Maestrossa, toki sivupersoonamieskin on aivan loistava. Sitä siis tarkoitan että Tami on luonut erittäin paljon legendaarista juttua valmennus- ja pelaajauransa lisäksi...miksi emme saisi niitä hyvässä hengessä muistella ja imitoida?
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tammikuisen Kuusamakujan reissun jälkeen eipä ole tullut ketjuun kirjoiteltua (vaikka veljet nostivatkin meikäläisen ykkösen laitaan!), koska reissun jälkeiset tapahtumat melkolailla varmisti itselleni, että muistisairaan miehen kanssa tässä ollaan tekemisissä. Noihin tapahtumiin ei sen syvemmälle ole tarvista mennä, mutta hyvinkin tutun kuuloista tarinaa mm. @Individual viestissä pari sivua takaperin.

Kaikki kunnia Tamille ja leppoisia eläkepäiviä.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Tässä on @Vesuri asian ytimessä. Joskus täällä oli ihan viihdyttävääkin läpyskää, mutta viimeiset kuukaudet ovat olleet pääsääntöisesti vaivaannuttavaa toistohuumoria, jossa itse itsensä ”ykkösketjuun” ylentäneet läiskivät toisiaan selkään. Silti täällä on tullut satunnaisesti käytyä, josko se vanha hauska tarina olis palannu, mutta turhaan. Ja näille viisastelijoille tiedoksi, en ole kännissä, en lähde metsän reunaan tai Pohjois-Koreaan itkemään elämän kovuutta ja jatkossa aion todellakin mind my own busines.

Tietysti jos ei halua lukea "vaivaannuttavaa toistohuumoria", niin kannattaako lukeakaan ketjua, jossa sitä sitten on? Piisaahan Jatkoajassa ketjuja, joita lueskella sen sijaan. Vapaan puolelta kuitenkin löytyy edelleen se asiapitoinen Tammista käsittelevä ketju. No, se siitä.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Suht nopeasti Tamin kunto sitten romahtanut, sillä pari viikkoa sitten vastaili yllättävän paljon fb viesteihin eri henkilöille ja perinteisesti hyvällä huumorilla. Hiukan haikeaksi tämä tieto vetää ja kaikkea hyvää Tamille ja läheisille, mutta tätähän se elämä on, yhtä kivireen vetämistä toisinaan. Ai niin, milloinkohan iltapaskat uutisoi asiasta? Varmaan ensi viikolla viimeistään.
 

Polemos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nakkilan uimaseura Uivat Nakit
Tietysti jos ei halua lukea "vaivaannuttavaa toistohuumoria", niin kannattaako lukeakaan ketjua, jossa sitä sitten on? Piisaahan Jatkoajassa ketjuja, joita lueskella sen sijaan. Vapaan puolelta kuitenkin löytyy edelleen se asiapitoinen Tammista käsittelevä ketju. No, se siitä.
Lisäisin tähän vielä sen, että aika moni Liigan ja Löylyhuoneen ketjuista on toistohuumoria, vaikka kirjoittajat eivät aina sitä tarkoitakaan.

Cordialement: nelosketjun try-out -laituri (nothing to loose). V-koodi on voimassa tässä ketjussa, joten keep your heads up, veljet.
 

Tinppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, F1, WRC, Kokudo Keikaku, Cleveland Crusaders
Yllä veljet hienosti puki sanoiksi samoja ajatuksia mitä itsellänikin pyörinyt mielessä viime päivät. Olen samaa mieltä muutaman muun kanssa siitä, että miksi tämän ketjun pitäisi täysin hiljentyä? Tami on luonut hienon buumin jään ulkopuolella(kin) myös mm. tänne jatkoaikaan PYL-kirjoitusoppeineen ja lennokaine lauseineen -Take my word!! Taitaa olla myös melkolailla faktaa, että Tamminen on Jatkoajan historian yksi kirjoitetuimmista henkilöistä, eikös joku veli tässä taannoin listannut ja laskenut kuinka paljon Tamista täällä jatkoajassa oikein on ketjuja ja viestejä? Muistelisin, että melko pitkä lista tuli.

Jotenkin sitä silti vasta nyt on kunnolla tajunnut, kuinka upea ura Tamilla oli kertakaikkiaan! Lakkia ilmaan, ei kovin moni pysty samaan! Myös se on viime päivinä tullu kristallinkirkkaaksi, kuinka paljon Tammista kunnioitan ja arvostan myös pelihommien ulkopuolella persoonana ja ihmisenä. Tami on ennenkaikkea PERSOONA isolla P:llä!

On vain yksi Aurinkokuningas!
 

Sininen veli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Kuten täällä on jo useaan otteeseen mainittukin, niin ei täällä ole kenenkään sairautta pilkattu eikä pilkata - ei Tamin eikä kenenkään muunkaan ja hyvä niin.
Tami itse brändäsi ja tuotteisti oman arrogantin hahmonsa ja tämän edesottamuksia täällä on onnistuneesti myös parodioitu. Varsinkin jotkut veljet ovat tehneet siitä suorastaan hykerryttävää taidetta.
Näitä hengentuotteita ovat myös itsekin nämä eräät nyt täällä muita taivastelevat mitä ilmeisemmin varta vasten seuranneet ja lukeneet.
Aurinkokuninkaan terveydentilasta ei myöskään tosiasiassa täällä ole kellään yhtään mitään muuta kuin toisenkäden tietoa ja kaverin kaverin kuulopuheita.
Henkilökohtaisesti toivon niin Tamille kuin kaikille muillekin pitkää ikää ja mitä parhainta terveyttä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Nyt on kyllä aika valikoiden palstaa luettu, mikäli Tammisen ketjua pitää jotenkin pahimpana klikkinä. Täällähän hyvässä hengessä on heitetty läppää toisistamme - ei niinkään Tamista. Toista se on Karalahden ketjussa, jossa n. kymmenen nimimerkkiä kirjoittaa Jerestä sen saman tekstin: Jere on luuseri, Jere on huono isä (mitä hän Stellalle toki on), Jeren saavutuksilla Euroopassa ei ole väliä, kuten ei ole Ronjan todistuksillakaan kuinka hyvissä väleissä he ovat. Kuka täällä on esimerkiksi Tamin saavutuksia kieltänyt - ei kukaan i assume!! Pahimpiin ylilyönteihinsä on toki tartuttu, kuten Sport-sarjaan ja näihin 100 000 kilometrin satuihin. Nämä Tamminen on oletettavasti kertonut oltuaan vielä terve mies. Nyt jos veli Ampuja koijaisi Tamin muistelemaan, kuinka oli Madonnan keikalla jo 1971 Moskovassa, heräisi oletettavasti lähinnä sääliä.

Nytkin Tamin annetaan olla rauhassa, enemmänhän tässä keskustellaan itse ketjusta.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Kyllähän Tammisesta mielestäni on ihan sopivaa ollut heittää vähän kovempaa parodiointia jne, koska kyseessä on kuitenkin julkisuuden henkilö, joka on paljon esillä mediassa ja itse kyllä tykännyt siellä olla. Kyllähän Tamminen on monta vuotta jo pitänyt itseään hyvin tärkeänä ja kaikkea mahdollista. Jo niinä aikoina esimerkiksi, kun valmensi Vaasassa.

Eikä täällä nyt mielestäni mitään kovin vakavaa tai kamalaa ole edes Tammista kohtaan sanottu. Moni julkisuuden henkilö saa jatkoajalla ja muualla paljon enemmän paskaa niskaansa mielestäni. Jotkut tietysti ihan ansaitusti. Pienenä kritiikkinä, että Tamminen ei tietysti ole kovin hyvä ollut kestämään kritiikkiä, että mitä lie sitten ois sanonut, jos olisi näitä viestejä käynyt lukemassa.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Pahimpiin ylilyönteihinsä on toki tartuttu, kuten Sport-sarjaan
Tähän voisi sen verran tarttua, että sehän oli viihdettä parhaasta päästä ja urheiluhan on suurelta osin juuri viihdettä sekä suuria tunteita. Isot persoonat saavat yleisön mielenkiinnon heräämään ja siinähän Tami on onnistunut loistavasti etenkin valmennusurallaan, vaikka se varsinainen menestys onkin jäänyt puuttumaan ja yleensä herran poistuessa ovat jälkeen jääneet lähinnä savuvat rauniot.

Pelaajanahan Tami oli oikeastikin yksi merkittävävimmistä tienraivaajista suomalaisessa jääkiekossa, toki tyylilleen uskollisena liioitteli omia saavutuksiaan sekä omaa merkitystään lätkän kehitykselle Suomessa. Täytyy myös muistaa, että Tamin peliuran aikana maailma ja Suomi olivat hyvin erilaisia kuin nykyinen tietoyhteiskunta netteineen sekä someineen, joten silloin oli huomattavasti vaikeampaa päästä ihmisten tietoisuuteen mitä tänäpäivänä. P-Amerikkakin näyttäytyi jonain kaukaisena haaveena monelle siihen aikaan, kun nykyään voit ottaa netin/puhelimen avulla yhteyden sinne sormia napsauttamalla tai ostaa lentolipun vaivattomasti kohtuu hintaan. 1970-luvulla se vaati aivan erilaista rohkeutta siirtyä Atlantin toiselle puolelle tietämättä tarkkaan mikä siellä odottaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös