Mainos

Juhani Tamminen – Aurinkokuningas

• 1 609 257
  • 7 273
Tila
Viestiketju on suljettu.
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jäi vähän epäselväksi, että mikä se Tamin pelinumero oli Cleveland Crusadersissa.
In case epäselvää - Tami pelasi aikoinaan ainoana suomalaisena ja eurooppalaisena numerolla # 9 Clevelandin väreissä ( # 9) seuran ollessa Cleveland Crusaders ja pelinumeron # 9 !! - take my word!!

Siinä sinulle @CuJo#31 voittajien hengessä : " Have a Great Day" BR aurora borealis

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Kattelin ihan vaan uteliaisuudesta:

1966-1967 SM-sarja hopea
1972-1973 SM-sarja hopea
1973-1974 SM-sarja kulta
1974-1975 SM-sarja hopea
1981-1982 SM-liiga hopea

Siinä pelaaja Juhani Tammisen voittokulku suomalaisissa sarjoissa.

Valmennusosastolla onkin ollu vissiin hiljasempaa noiden mitalien ja menestyksen kanssa.
Useita valmentajia on nostanut joukkueeensa vuosien saatos vaikkapa nyt divarista Liigaan.

ei vaan voi käsittää, millaisessa haavemaailmassa esim. läheiset ovat olleet kaikki nämä vuodet.

JKyykka

Jäsen
Hieno , rauhallinen aamu Kuusamakujalla, vielä toistaiseksi ,, keittiön pöydän ja keittiön kolmen TV:n parissa !! Eilen (3.18.21 ) nimittäin ammattitaitoiset (professionals) Gigantin veljet kävivät asentamassa minulla keittiöön kaksi uutta upeaa televisiota ( ” kuvaputki ” ) !! Lisäksi laitettiin kuntoon kaikki tarvittavat: digiboksit, radiot, videonauhurit etc etc !! Olen pitkään (since coming back to Finland ), katsonut molempia aamuteeveitä ( Yle & MT V 3) vuorotellen mutta nyt pystyn katsomaan molempia samaan aikaan !!! Kiitos Gigantin veljille – real professionals – take my word !! Tällaisia veljiä olisin palkannut to my team kun olen toiminut toimitusjohtajana legendaarisissa (legendary ) jääkiekkojoukkueissa ( 1980 – 2022 FIN, JAP, CAN, USA, etc etc !! Kolmannesta televisiosta minulla pyörii koko ajan video kaikista urani maaleista !! Tämän maalivideon katselu kestää yhteensä kuukauden kun se pyörii jatkuvasti ruudussa (24 / 7) !! Ehdin siis yhden vuoden ( 1 YEAR ) aikana katsoa urani kaikki maalit (”GOALS ”) 12 kertaa !!! GREAT MEMORIES !!! Aina kun katson kuinka minä ( # 9 ) Vellun (#13) & Hexin (# 5) laitoimme ns. MUSTAA PUSSIIN niin tulee vain mieleen (to my head ) että kuinkahan monta maalia tekimisimme vuoden 2021 SM-LIIGASSA,, ?? Sanoisin että numerot olisivat KOVAT – Take my word !!! Nyt BACK TO BUSINESS , aamusauna, kahvi, HS & TS toisen kerran lukuun (illalla tarkemmin ) ja sitten lounaan kautta päivän töiden kimppuun !! Niitä nimittäin riittää näin näin pienyrittäjänä (since 1979 ): vierailu Postissa, Matkahuollossa, Pankissa (Nordea, OP, etc. etc )!!! Näiden jälkeen on päivän treenin vuoro!! Näin nyt jo hieman vanhempana valtiomiehenä (born 1950 ) kunnosta huolenpitäminen on entistä tärkemäpää!! Nyt koska veli korona (since 2020) on edelleen keskuudessamme ,, en pääse Turun upeimmalle kuntosalille M& M! jonka omistaa Jani Hurme jota aikoinaan valmensin (coached ) TPS:ssä 90-luvulla ja maajoukkueessa 2000 -luvulla !!! Joten on ns. home treenin aika !! Onneksi aikoinaan rakensin Kuusamakujalle Turun Hirvensalon saarelle aivan ainutlaatuisen koti salin (home gym)!! Joten siellä kyykyt, rinnallevedeot, vatsat, etc. etc. sujuvat erinomaisesti – Take my word !!! Sen jälkeen illallinen by MM, iltasauna, yksi (1) kukko ja hit the sack !!! Joten take my word !!!! If you cant take the heat – stay ot the of the kitchen!!! In case jotain epäselvää – minulla olisi takataskussa pari lippua Pohjois-Koreaan – joten just give me a call!! Kaiiille ystäville, liikekumppaneille, asiakkaille, fanneille, etc etc: ” Have a great day !! ” BR Tami The great !! Lion #79

JKyykka

Jäsen
Oi, käykää kysymässä! Että mitkäs pisteet Donilla oli silloin!
Facebook-käyttäjä:
Miten peli kulki Clevelandissa? Paljon pisteitä tuli? Minkälainen paikka muuten oli asua ja mitä jäit kaipaamaan, jos jäit jotain?
Hyvää illan jatkoa!

Tami:
Terve Marko, homman nimi oli " läpimurto" silloiseen Pohjois-Amerikan sarjoihin , olin 3:s suomalainen , joka raivasi tiensä sinne! Vellu Ketola & Hexi Riihiranta Winnipegiin Helsingin MM kisojen jälkeen syksyllä 1974, minulla oli Helsingin Yliopiston Liikuntatieteellinen kesken , joten lähdin vasta syksyllä 1975!! Homman nimi oli murtautuminen " training campin kautta ( 55 pelaajaa ) ja ko. aikaan vielä seurani ( silloin HIFK ) ja Crusaders GM Jack Vivian tappelivat sananmukaisesti siirtokorvauksesta ; silloin 40.000 US Dollars!! Useamman viikon viiveen jälkeen pelilupa irtosi ja otin paikkani Clevelandin kakkosketjussa Jim Harrisonin ja Gerry Pinderin vierellä!! Coachina Johnny Wilson , Detroit Red Wingsin ex- pelaaja ( journeyman) , joka aikakauden asenteiden mukaisesti " vihasi! europpalaisia !! Ko menetetty aika näkyi pelien määrässä ( 65 / 80) joten 21 pistettä sillä pelimäärällä ja jääajalla ( ei yv aikaa) oli minun mielestäni ok!! Onnistuin Phoenixia vastaan riittävästi , koska he ( Phoenix ) ostivat oikeuteni ja alkuperäisen sopimukseni ( 2+1) toisen ( 2.) kauden pelasin Phoenixissä yhdessä Lauri Monosen , Pekka Rautakallion ja joukkueeseen syksyllä 1976 liittyneen Seppo Revon kanssa!! Siinä joukkueessa tehot olivat jo 40 pisteen kieppeillä, vaikka meidän ketju oli ns. kolmosketjun roolissa!! Siksi kauden ( 1976-77) päätteeksi palasin Suomeen ja TPS:N kapteeniksi arvostamani Raimo Määttäsen ( Head Coach / TPS) joukkueeseen ja tehot ja jääaika palasivat normaaliksi!! Ko. kauden 1977-78 päätteeksi olimme kaikki kotiinpalaajat ( Ketola, Rautakallio, Mononen, Repo ja allekirjoittanut pistepörssin kärjessä ( TOP 5) Aikakauden mentaliteetin mukaisesti silloinen kotimainen keskustelu meni siihen suuntaan että olimme " taantuneet " Pohjois- Amerikassa!! Ensimmäinen sarjakierros Liigassa toi " totuuden esiin!! Hifk voitti KooVeen 11-2 ja Late Mononen heitti 6 häkkiä ja Hexi veti Kooveen kovanaaman pystyyn eka vaihdossa!! Ässät voitti omansa kotonaan 5-1 ja Vellu 3+2 ja Pekka 2+ 3, ja me ( TPS ) voitimme oman avauksen Kupittaalla 9-3 ja Hodon & Lion # 79:n tehot 5 pistettä ( 2+3 / 3+2) !! Sen illan jälkeen meni epäilijöiden turvat kiinni ympäri Suomen !!

JormaV

Jäsen
Suosikkijoukkue
JyP
Facebook-käyttäjä:
Miten peli kulki Clevelandissa? Paljon pisteitä tuli? Minkälainen paikka muuten oli asua ja mitä jäit kaipaamaan, jos jäit jotain?
Hyvää illan jatkoa!

Tami:
Ko. kauden 1977-78 päätteeksi olimme kaikki kotiinpalaajat ( Ketola, Rautakallio, Mononen, Repo ja allekirjoittanut pistepörssin kärjessä ( TOP 5)

Liigatilastoissa on joku virhe, kun sen mukaan Kärppien Henry Saleva voitti pistepörssin. Ketola toki toinen, Tami upeasti viides ( 5.), Mononen 17. , Hodo 18. ja Rocky 19. Kukahan kävisi palauttelemassa asian herran mieleen...

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Karhusen Marko lukee Jatkoaikaa! Hyvin muotoili kysymyksensäkin.

Edit. Veljet veljet... muistakaa sitten sääntöpykälä, että ei saa arvuutella onko bro. TK Karhusen Marko, siitä rapsahtaa penaltti niin että heilahtelee.

Minä. Olin. Varjo. Mode.

Viimeksi muokattu:

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Hieno, aurinkoinen päivä , vielä home officen tiloissa Turun Kuusamakujan merellisessä maisemassa!! Aamun työt tehtynä läppärillä, soitot soitettu ja sitten menoksi kohti Eurotam OY:n Head Officea Turun Pitkämäen huudeilla ja osoite siellä : kts: www.IT Poin t.fi- siellä 4:s kerros !! Kun tulet , please ilmottaudu , alakerran lady ( reception opastaa, sitten hissiin ja meet You there!! Epäselvää?, please call 050 4663701!! Nyt kun vaalitouhuun tuli jatkoaikaa on perusbusineksen ( www.eurotam.com) aika!! Samalla kutkuttaa ajatus uuden kirjan tekemisestä, joten siitä lisää jatkossa!! Erityisesti rakkaan kansallispelimme - jääkiekon - tilanne suljettuine sarjoineen saa minut kauniisti sanoen " raivon valtaan" , joten sitä - sulkemista ja sen -sulkemisen arkkitehdeista ja heidän motiiveistaan olisi mukava kirjoittaa !! Erityisesti nyt kun - jostain syystä !!?? perinteiset rakkikoirat niin printin kuin sähköisen puolella ovat hiljaa kuin kusi sukassa!! Mihinkähän " leikkiin" em. ilmiö liittyy?? Samalla ihmetyttää erityisesti Mestiksen veljien vaisuus asiassa!!?? Miten ihmeessä voivat kutsua itseään " kiekkomiehiksi" jos kunnianhimo yhteisessä asiassa ( huippukiekko) on tällä tasolla!! ?? En ymmärrä- hyväksynnästä ja kunnioituksesta puhumattakaan!! Vanhan kunnon Suomalaisen sanonnan mukaan: " Tyhjän saa pyytämättäkin" - take my word!! Jos asia vaatii perusteluja ?, niin yksi voisi olla se tosiasia , joka räjähtää silmille kun veljet syksyllä taas tarkkailisivat CHL:N ottelutuloksia, sarjataulukoita etc.. !! Siellä se - urheilullinen totuus- tulee silmille-take my work!! Aloittaessani urani TPS:n junioreissa -early sixties- oli reitti huipulle seuraava: TPS:n juniorit ( C, B, A ) sitten edustus ( 1966) sitten Young Lions 1966, isot leijonat 1969 ; MM kisat, Olympiakisat ; Canada Cup .. etc.. , eli jos Sinulla oli talenttia ja kunnianhimoa kaikki oli mahdollista ilman junnuajan muuttoa metropoleihin - kuten nykyään kun lähiseudun lahjakkaan ikäluokan junnut repäistään jo lähes leikkikoulusta kauas kotiseudultaan ja läheisiltään etc.. - tunnetuin seurauksin!! Pahimpana hienon- yhdessä rakentamamamme jäähalliverkoston ( yli 100 katettua rataa- täydellinen tyhjäkäyttö erityisesti edustuskiekon osalta!! In case joku muista busineksista kiekkoon kypsällä iällä siirtynyt ns. yritysjohtaja ei tunnista tilannetta- voin konsultoida ( www.eurotam.com) kahvikupin ja km korvauksen hinnalla!! Mitähän seuraavaksi?- kysyy Leijona # 79, 227 A maaottelua ja niissä tehot 105 pistettä aikana jolloin toista ( 2.) syöttäjää ei tunnettu!! Todelliset tehot yli 150 pistettä- take my word!!
On selvää, että kun suuri osa nykyisistä kiekkoleadereistä ei pysy omin voimin luistimilla , eivät näkemykset voi palvella peliä, yksittäisiä sijoittajia ehkä!! Silti, omasta kokemuksesta ( TuTo Hockey ) uskallan väittää , että yksikään sijoittaja joka panostaa Suomalaiseen Liiga ( Mestisjoukkueeseen ) osakeyhtiöön , ei taatusti saa tuottoa ( rahallista ) sijoituksellen!! Hyvää mieltä ( kuten minä) se toki antaa ja minun tapauksessa homman nimi on: " Pay Back", eli peli on ollut minulle hyvä- on minun vuoro olla hyvä pelille!! Repikää siitä ja pitäkää sarjat auki ns." Junan Tuomat Kiekkoleaderit" !! OMG on aikoihin eletty!! # 79, CEO Eurotam OY , gsm: 050 4663701

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Eikös TuTo ollut muuten aikoinaan lähellä vaihtaa nimeään ja yksi vaihtoehto oli Turku River Lions? Taisi olla silloin kun itse Jääkiekkoleijona #79 ja Leijonakuningas #1 oli viimeksi vaikuttamassa TuTossa tuossa kymmenen vuotta sitten. Ilmeisesti fanit kuitenkin pitivät sen verran meteliä että mihinkään River Lionseihin ei lähdetty vaan nimi pysyi TuTona. Vai tuliko siitä tyylitellysti TUTO Hockey mutta kuitenkin.

Nimiehdotus River Lions siis lienee seurausta siitä että itse Leijonajumala oli mukana menossa.

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Kävinpä itse tarkistamassa Eurotam.comin kautta verkkokaupan www.dontami.com. My god, siellä mainostetaan tuotetta mitä ei löydy valikoimasta! Kts. liite. Don Tami-sormus!! Ostaisin välittömästi jos olisi tarjolla. Tietäisivät vastaantulijat ja ulisijat kenen brändiä tässä suositaan ja kenen päälle ei kusta! Take my word! Br, veli Bone.

Liitteet

• Näyttökuva 2021-03-16 134451.png
    Näyttökuva 2021-03-16 134451.png
    188,1 KB · kertaa luettu: 239

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897 & Pimeä Aitio
Facebook käyttäjä:
Hienoa lukea näitä Sinun kiekkotarinoita. Niistä kyllä näkee, että mies on täydellä ❤:llä antanut vuosikymmenien aikana kaikkensa lätkän eteen. Respect.
Mitkä ovat olleet Sinun top 3 mestat joissa olet vaikuttanut, niin pelaajana kuin myös armottomana lätkävalmentajana . Ja miksi juuri ne.

P.S Turkua ei saa huomioida

Tami:
Kiitos viestistä, TOP 3 Turun ulkopuolella!! Helppoa: 1: Kärpät Liigaan projekti: Yhdessä Juha Junnon ( TJ) ja Seppo Arposen ( PJ) loimme konkurssin partaalla huojuneesta Kärpistä Eurooppalaisen huippuorganisaation!! 2. Sveitsin jääkiekon nosto B liigasta A -liigaan ja sen kehittäminen omana päävalmentaja -aikana!! 1988-1992 3. Ranskan jääkiekon kehittäminen ja läpimurto MM kisojen eliittiin B sarjan pimennosta A sarjan parrasvaloihin!! Ko. case välillä 1994-96, lisäksi olin yksi aikakauden niistä Leijonista, jotka välillä1966-1982 niistä leijonista jotka Juha Rantasilan johdolla perustimme Pelaajayhdistyksen ( v. 1973) , perään säätiön 1982, jotta pelaajilla olisi edes alkeellinen peusturva kun / jos loukkaantuvat vakavasti , mahdollisista eläkkeistä etc. puhumattakaan!! Ko. ajattelu ( Rantasila, Ketola ; Lion # 79) oli silloin - ja on nyt valovuoden aikaansa edellä!! JT

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eikös TuTo ollut muuten aikoinaan lähellä vaihtaa nimeään ja yksi vaihtoehto oli Turku River Lions?
Muistelen, että se oli ihan Turku Lions. Tovereissa nimiehdotus ei herättänyt kovin suurta innostusta, ja olen käsittänyt, että se oli yksi asia, joka sai TuTon luopumaan Tamista.

Näitä nimiehdotuksiahan oli kaiketi enemmänkin. Ässien ja Lukon yhdistämisestä olisi tullut West Coast Lightning. Joku asiat tarkasti muistava voisi kertoa, oliko tämä ihan oikea ehdotus vai jonkun toimittajan hassuttelu, joka on jäänyt elämään totuutena.

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Nyt ollaan jo ihan eri leveleillä! Take my work! Kuka ryhtyy Eurotamin johtajaks, kun Tami jää hommista loikoilemaan?

Jara76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Mielestäni alakerran lady ansaitsisi oman luvun tuohon tulevaan kirjaan. Olisi mukavaa vastapainoa #79:n (seitsekööt yheksän) kitinälle.

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Sieltä on siis tulossa kirja, jossa haukutaan ihmisiä.

Hieno homma, toivottavasti sen jälkeen ymmärtävät kunnioittaa ja kehua Tamia.
Edellisestä kirjasta oli vaikea löytää mitään hyvää, kirjan lyhyyttä ei viitsi laskea mukaan, mutta toisten haukkuminen vuosikymmenten takaisista TPS-ajoista oli koomisuudessaan viihdyttävää. Haukkumakirja olisi todellakin tervetullut, joulumarkkinoille ehtii kepeästi.

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

• 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
HPK vs KalPa
  • 3.05
  • 4.20
  • 2.06
KooKoo vs Kärpät
  • 2.48
  • 4.30
  • 2.60
Pelicans vs Jukurit
  • 1.85
  • 4.45
  • 3.50
Sport vs Lukko
  • 3.40
  • 4.40
  • 1.88
Tappara vs Ässät
  • 1.71
  • 4.60
  • 4.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.