Kytättiin tai ei, niin rajoitusten mukaan pitää Tapsan ja Taminkin ajaa. Luulen, että poliisi kyttää nimenomaan silloin, jos on syytä kytätä, tiedetään henkilön ajavan ylinopeutta.
Jotain vaikutusta voi olla myös sen kanssa, miten yhteistyökykyinen on. Ainakin Tami tuntuu ajattelevan, että on lain ulkopuolella. Kiinnostaisi kuulla Turun poliisin kokemus asiasta.
Minäkin vetelin aikoinaan Porvoon motarilla sellaiset ylinopeudet, että siitä olisi oltu käräjillä. Kun yhteistyö sujui hyvin, poliisit kirjoittivat kaikki mahdolliset lievarit ja sanoivat, että se voi vielä estää käräjät. Kehottivat myös kirjoittamaan katuvan lausunnon asiasta, kun sekin vaikuttaisi. Tämän tein ja en joutunut käräjille, selvisin aika vähällä. Poliisi on joskus myös ystävä.
Ei ollut mukava kokemus, mutta poliisien toiminta jäi myönteisesti mieleen. Jos Tami menee poliisien luokse asenteella "etsä tiedä kuka mä oon", niin veikkaan, ettei vastaanotto ole joustavin mahdollinen. Poliiseille ei kannata oikeasti vittuilla ja kukkoilla.