Hieno, rauhallinen keskiviikkoaamu, nyt vielä Kuusamakujan keittiön pöydän ääressä!! Ylen ( TV 1 ) taustamusikki by Kari Tapio saa energiani liikkeelle - siitä pointsit toimitukseen, tuntuvat veljet olevan hereillä!! Fiilis kuin astuisit Leijonien tai TPS:n tai Kärppien aamujäille ja pukukopin musiikkivastaava on jo ehtinyt tekemään roolinsa edellyttämät valinnat!! Tämä siksi, että pelihomma on " High Energy" business - take my word!! Sama on kaiku askelten kun tänä päivänä ajan koulutuskeikoille ympäri Suomen , useimmiten aikavälillä 06-00 -9.00 ja Jaguarin keula osoittaa milloin kohti Helsinkiä, Tamperetta, Poria, Vaasaa .. to name a few!! Luonnollisesti entiset peli- ja coachauskaupungit pääroolissa!! Hiljaisempi liikenne, parempi musiikki, virjeät toimittajat etc.. takaavat inspiration jatkumisen ja kun fiilis putoaa on väliaikakahvin aika!! Ennen se aina oli Lahnajärvellä kun useimmiten " ykköstie " oli se luonnollinen valinta!! Nyt - luojan kiitos - on tarjonta näiden paikkojen kohdalla parantunut 200 %, kiitos kilpailun , milloin Teboil, milloin S ryhmä milloin K- ryhmä asialla!! Kyllä tämän kulttuurin ( kunnon levähdyspaikat ) kehitys on kestänytkin - take my word!! Kun 1970- luvun alussa oli monesti matka maanantaiaamuna Liikuntatieteellisen ( Helsingin Yliopiston Legendaarinen " Jumppa") vieläkin tuoreessa muistissa !! Silloin ( 1970 luvun alku) " Jumppa " sijaitsi Ratakadun maisemissa ihan Stadin ytimessä ja minulle -Turun Omalle Pojalle ko. aikaan dse tarkoitti, että silloisen Cortina GT:n kaasupoljinta piti painaa jotta reissu Turun M;aariankatu kympistä ( 10) taittui alle kahden tunnin Jumpan pihaan!! Myöhemmin homma vähän helpottui kun " Jumppa " siirtyi Pirkkolaan, sinne kun oli muitakin reittejä kuin Mannerheimintie Töölöstä Erottajan maisemiin!! " Aika aikaa kutakin" - great memories !! Nyt on aika valmistautua kohti " Airiston valloitusta", koska kun rutiinit Kuusamakujalla on hoidettu ja vaimo & Cissy valmiina lähtöön on Team Tammisen Target Haapaluoto- meidän perheen kesäparatiisi since 1979, jolloin ostin paikan legendaariselta maaottelumieheltä ja kuulachampionilta Seppo Simolalta ( R.I.P) !! Seppo oli ko. aikaan muuttamassa " Liiton hommiin " valmentajana ja siksi aika Haapaluodolla oli käynyt vähiin ja ison hirsitalon, laiturien, veneiden ,etc.. ylläpito, huolto etc.. otti taatusti matkahommissa voimille ja siksi päätös myynnistä taatusti oikea!! Ko. näyttöpäivänä " häkki oli täynnä " ja siksi kuiskasin oman tarjoukseni erikoisehtoineen hänelle ja heti päästyämme näkösuojaan muilta kiinnostuneilta , löimme me kaksi ( maajoukkuekapteenia ) kättä päälle ja " veli" Antsan sanoin : Se Oli Siinä"- take my word!! Yksi parhaista kiinteistökaupoista mitä olen koskaan tehnyt!! Myyjä ( Seppo) oli tyytyväinen , ostaja ( JT ) oli tyytyväinen ja vaimoni Mari säteili, olihan Mari katsastanut ko. keväänä ( 1979) taatusti 50 eri paikka ympäri Turun, Paraisten , Nauvon , Houtskärin etc.. saariryhmiä ja maisemia , mutta tuloksetta!! Sopiva matka ( nyt meiltä 15 km autolla Hirvensalosta Raustvuoreen ) josta silloin pieni, Sepon , keltainen " Vator " vene , jossa 20 hp musta Mercury perässä on vaihtunut kunnon Buster XXL:n ja Yamaha 150 HP:n tasaiseen ja varmaan kyytiin, oli kyydissä sitten vaikka koko " Team Tamminen" joka nykyisellään ( tyttäret + heidän lapset ) lähentelee entisen kiekkojoukkueen ( 2 mv + kolme kentällistä) kokoa!! Time flies ja " kehitys kehittyy " - take my word!! Joten siellä - Haapaluodon lumossa vietämme nykyisen vapaa- aikamme take my word!! Se rytminmuutos on taas tarkjoittanut sitä, että ainakin minun kohdallani entinen " 100 golfkierrosta / kesä) on vaihtunut kymmeneen kutsuturnaukseen eri puolella valtakuntaa lähinnä eri kiekko-organisaatioiden ( seurat, Liitto, Liiga, pelaajayhdistys etc.. ) järjestäminä!! Hienoja tilaisuuksia, mutta aika vaan on sellainen resurssi , joka - ikävä kyllä asettaa rajansa!! Niiden ( rajojen ) asettaminen on taidelaji, jossa minä olen vielä tänään nelosketjun tasolla - take mt word!! Kutsujen määrä ja laatu houkuttelevat, mutta aika on vaan resurssi , jota on rajallisesti - take mt word!!
Joten siinä- uuden opettelun , Haapaluodon ja Airiston maisemien siintäessä jo verkkokalvollani toivotan Teille kaikille pelimiehille ja - naisille: " Have A Great Weekend and enjoy it" !! Br Tami, Lion # 79, CEO Eurotam OY , lisää
www.eurotam.com
Edit.
Vaativa maku Mari "Madame" Tammisella jos asuntokauppa on onnistunut kerralla nro 51 tjsp. MY GOD. Vai onko nuoren Manun pussit ( raha ) ollu tyhjänä. MY GOD
Tosta veneilystä... Team Tamminen, 2 mv+ 3 kenttää, on mun laskuopilla ( since ala-aste 1988 A.D ) 17 kpl.... Buster XXL henkilömäärä on kuitenkin 8 kpl, kts
www.buster.fi ja XXL ( ei se urheilukauppa )