Juhani Tamminen – Aurinkokuningas

  • 1 572 657
  • 7 287
Tila
Viestiketju on suljettu.

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ketä oikeasti heteroa kiinnostaa kuka muniaan viereisessä suihkussa pesee?
No jos ei niin sitten uimahallissakin miehet ja naiset voisivat olla samassa suihkussa.
 
Viimeksi muokattu:

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
No jo ei niin sitten uimahallissakin miehet ja naiset voisivat olla samassa suihkussa.
Pitääkö tämä sitten ymmärtää siten, että koska et voi olla varma mikä on viereisen suihkun alla olevan miehen seksuaalinen suuntautuminen, niin et voi käydä julkisissa uima/ pesutiloissa, vai peseekö homot jotenkin eri tavalla muniaan? Toisaalta olin ymmärtänyt, että naisilla, kuten miehilläkin on oikeus peseytyä rauhassa omissa tiloissaan, eikä siihen seks.suuntaumisen pitäisi vaikuttaa mitenkään. Toki onhan heitäkin joille esim. lukemattomia kertoja Suomen suvessa tapahtuva sekasaunominen on ennen kaikkea seksuaalinen tilanne.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Sinänsä on muuten erikoista, että Tami on noinkin tietämätön homoilun suhteen jääkiekossa. Mieshän on pukeutunut pahimmillaan kuin B-luokan Liberace - ja mikäli en tietäisi Tamin olevan self-proclaimed ultra-hetero, saattaisinkin aavistella Don Tamia nahkafagotin soittelijaksi joka ei hymyile yhteissuihkussa pelkästään ilon vuoksi.
 

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Sinänsä on muuten erikoista, että Tami on noinkin tietämätön homoilun suhteen jääkiekossa. Mieshän on pukeutunut pahimmillaan kuin B-luokan Liberace - ja mikäli en tietäisi Tamin olevan self-proclaimed ultra-hetero, saattaisinkin aavistella Don Tamia nahkafagotin soittelijaksi joka ei hymyile yhteissuihkussa pelkästään ilon vuoksi.

Silkkaa timanttia tämä viesti, kiitos nauruista.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ottaen huomioon, että yksi SM-liigan ennätyskin on homoseksuaalin kiekkoilijan nimissä niin Tammisen lausunnot ovat aika huvittavia jo sinällään. Toki kyseessä on vanha käppänä erilaisesta ajasta, joten en ihmettele jos tuolloin homot olivat lätkäskenessä nykyistä vahvemmin kaapissa.
 
K

kiwipilot

Ketä oikeasti heteroa kiinnostaa kuka muniaan viereisessä suihkussa pesee?

Nimim. mixua selvästikin. Muutenkin nämä schollit, mixut ja kisapuistot tms. muut antihomopasuunat saavat homoradarin laulamaan hoosiannaa; sen verran kovasti ovat kiinnostuneita homoscenestä. Kaapista ulos vaan reippaasti niin elämä helpottuu.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
No jos ei niin sitten uimahallissakin miehet ja naiset voisivat olla samassa suihkussa.
Mistä tiedät että siellä uimahallissa sun vieressä munia pesevä mies ei ole homo? Minä en ole ainakaan vielä törmännyt uimahalleissa erikseen heteroiden puoleen
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Se, että kukaan jääkiekkoilija ei uskalla tulla kaapista ulos, kertoo ongelmasta. Ei tarvitsisi edes julistaa jatkuvasti homouttaan turuilla ja toreilla. Siisti ulostulo riittäisi. Nyt näitä ei ole nähty. Itse en usko sen johtuvan siitä, että jääkiekon parissa ei homoja olisi. Se, että jääkiekon parissa ei olisi yhtään homoa on tilastollisesti erittäin epätodennäköistä. Enemmän kyse lienee siitä, että nämä eivät astu esiin. Eikä se oikeastaan ole ihme, kun näkee näitä puolustuspuheenvuoroja, joissa puolustetaan näitä "homot piiloon" -mentaliteettia edustavia ulostuloja.
Nyt täytyy kysyä sama kysymys jonka Oras Tynkkynen esitti kun edesmenneen Kari S Tikan seksuaalisuutta puitiin. Miksi kenenkään homon täytyy tulla jotenkin julkisesti kaapista ulos. Ei keltään muiltakaan vaadita oman seksuaalisuutensa julkista puimista. Ainakin minun tuntemilleni homoseksuaaleille riittää, että saavat olla oman kumppaninsa kanssa sitä mitä haluavat.

Joukkuelaji on eri kuin yksilölajit. Kuka hetero haluaa ettö homo tulee suihkussa viereen peseen muniansa?
En tiedä haluaako, mutta normaalit ihmiset ymmärtävät ettei siinä ole mitään pelättävääkään. Ei se naapurisuihkun homo pese kaluaan siksi että saisi survoa sen naapurin hannekseen. Aivan hygieniasyistä se sitä pesee kuten heterotkin. Ei se homous siellä suihkussa tartu kuten heterouskaan. Aivan huoletta siinä voi itsensä pestä ja istahtaa homon viereen lauteillekin. Ei se ole löylyn hämärässä tarttumassa vieruskaverin muniin kiinni.

Uskallan väittää melko varmaksi, että olet elämäsi aikana ollut homon kanssa viereisessä suihkussa ja mahdollisesti saunan lauteillakin. Kannattaa alkaa eheytyminen välittömästi kun tartunta on päässyt tulemaan.

No jos ei niin sitten uimahallissakin miehet ja naiset voisivat olla samassa suihkussa.
Samassa suihkussa saattaa tulla ahdasta mutta viereisessä suihkussa onnistuu oikein hyvin. Et ole ilmeisesti ollut koskaan yhteissaunassa, joten kerrottakoon että kyrpä pystyssä toisia saunojia jahtaava pervo mokaa itsensä pahemman kerran ja nauretaan tai nakataan pihalle.
 

teppana

Jäsen
Sinänsä on muuten erikoista, että Tami on noinkin tietämätön homoilun suhteen jääkiekossa. Mieshän on pukeutunut pahimmillaan kuin B-luokan Liberace - ja mikäli en tietäisi Tamin olevan self-proclaimed ultra-hetero, saattaisinkin aavistella Don Tamia nahkafagotin soittelijaksi joka ei hymyile yhteissuihkussa pelkästään ilon vuoksi.

Tuli aamun röhönaurut tästä, kiitokset.
 

teppana

Jäsen
Nyt täytyy kysyä sama kysymys jonka Oras Tynkkynen esitti kun edesmenneen Kari S Tikan seksuaalisuutta puitiin. Miksi kenenkään homon täytyy tulla jotenkin julkisesti kaapista ulos. Ei keltään muiltakaan vaadita oman seksuaalisuutensa julkista puimista. Ainakin minun tuntemilleni homoseksuaaleille riittää, että saavat olla oman kumppaninsa kanssa sitä mitä haluavat.

Ei täydy tulla, mutta kaapista ulos tuleminen voi olla kannanotto. Homous on vieläkin tietyissä piireissä (kuten esim. joukkueurheilu) negatiivinen asia ja asenteita muutetaan mm. tällä tavalla. Ideaali tilanne olisi tietenkin se, että seksuaalisella suuntautumisella ei olisi sen enempää uutisarvoa kuin hiusten värillä tai kengän numerolla. Tämä on varmasti myös jokaisen homoseksuaalin toive. Ikävä kyllä näin ei vielä ole. Kun kankeat setämiehet ja leijonakoristellut juntit oppivat hyväksymään homouden ja ymmärtävät sen olevan vain ja ainoastaan henkilökohtainen asia, poistuu myös tarve "tulla kaapista ulos".
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nyt täytyy kysyä sama kysymys jonka Oras Tynkkynen esitti kun edesmenneen Kari S Tikan seksuaalisuutta puitiin. Miksi kenenkään homon täytyy tulla jotenkin julkisesti kaapista ulos. Ei keltään muiltakaan vaadita oman seksuaalisuutensa julkista puimista. Ainakin minun tuntemilleni homoseksuaaleille riittää, että saavat olla oman kumppaninsa kanssa sitä mitä haluavat.
Ei tietenkään pidä. Pointtini oli enemmän se, että vertaan jääkiekkoilijoita muihin "esikuviin". On kyse sitten jalkapalloilijoista, muista urheilijoista, muusikoista, näyttelijöistä, muista viihdetaivaan tähdistä tai vaikkapa poliitikoista. Nämä ovat julkisuuden henkilöitä, jotka tunnetaan työstään. Mutta valtaosaltaan nämä tunnetaan jossain määrin myös yksityiselämäänsä julkisuuteen avanneina. Joukkueurheilunkin parissa on jo päädytty tilanteeseen, joissa vähintään joku urheilijoista on myöntänyt julkisesti homoseksuaalisuutensa. Jääkiekossa ei ole. Sen sijaan joku Tami on kertonut, kuinka jääkiekossa ei ole homoja/ ei ole homoja tavannut. En pidä ihan sattumana, että joku Teemu Selänne esittelee perhe-elämäänsä, mutta homoseksuaaleja ei edes julkisesti tiedetä olevan jääkiekon parissa. Se välittää jonkinlaista viestiä.

Toinen pointti on tuo @teppana:n mainitsema. Osalle ihmisistä seksuaalisuutensa myöntäminen on valitettavasti edelleen statement. Statement, jolle voisi jopa nähdä tarvetta. Vrt. vaikka Boeliuksen Lätkäjätkä-Ville renkutuksen aiheuttamat kommentit. Toki someöyhötykseen pitää suhtautua someöyhötyksenä, mutta onhan nuo kommentit jotain käsittämätöntä, mitä esim. Youtubessakin on tuon parista saanut lukea. Paska biisi, mutta ei ihmiset siitä suuttuneet, vaan biisin teemasta. Leijonakoruiset isäm maan sankarit eivät Suomessa vieläkään osaa edes kuvitella, että homoilu ja lätkä voisivat kuulua yhteen. Mielestäni ei puhuta luonnollisesta normaalista.

Tavoitetila lienee se, että ihmisen seksuaalisuus ei ole tällaisissa asioissa merkittävä vaikuttaja. Nyt näin ei ole. Tämäkin ketju on hyvä osoitus siitä. Yksi pelkää homoa suihkuissa, yksi pitää homoseksuaalisuutta validina tai ainakin ymmärrettävänä syynä luottamuspulalle jääkiekkojoukkueessa.

Edes se yksi, mieluummin muuttama "kaapista tullut" auttaisi. Esikuvia seurataan. En itse asiassa kaipaa edes mitään erityistä "naamaan hieromista" asialla. Suht. neutraali suhtautuminen olisi parempi. Jääkiekkoilija, menestyvä, jonka tiedetään olevan homoseksuaali, mutta joka viettää "normaalia elämää". Ehkä joku yhteiskuva kumppanin kanssa someen aina silloin tällöin, kuten valtaosa kiekkoilijoista tekee. Siinä se. Muuten olkoot onnellisia keskenään. Ei siitä seksuaalisuudesta tarvitse saarnaamaan lähteä.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Yliopistosarjoissahan avoimesti homoja pelaajia on ollut - ainakin yksi. En tiedä onko ollut useampiakin. Linkistä lisää infoa ko. pelaajasta: Gay Hockey Player's Awesome Response To Being Called A 'Faggot' | HuffPost

Eittämättä homoseksuaaleja kiekkoilijoita on ollut - ja tälläkin hetkellä on - myös korkeimmilla tasoilla. Ilmapiiri ei vaan ole kovin suotuisa julkistaa seksuaalista suuntautumistaan lajin macho-imagon vuoksi. Seksuaalisen suuntautumisen julkistaminen muulle maailmalle tulee kuitenkin olla jokaisen oma valinta - asenteiden taas tätä tukevia ja mahdollistavia.

NFL:ssä avoimesti homoja pelaajia on ollut 11vuosien saatossa. Jenkkifutis on myös kohtuullisen maskuliininen laji - kuten kiekkokin - joten eiköhän kiekossakin päästä pian ulos pimeästä luolasta homoja pelkäämästä.
 
Viimeksi muokattu:

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Joukkuelaji on eri kuin yksilölajit. Kuka hetero haluaa ettö homo tulee suihkussa viereen peseen muniansa?

Oikeampi kysymys olisi "Kuka hetero haluaa että Juhani Tamminen tulee suihkussa viereen peseen muniansa?"
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Pointtini oli enemmän se, että vertaan jääkiekkoilijoita muihin "esikuviin". On kyse sitten jalkapalloilijoista, muista urheilijoista, muusikoista, näyttelijöistä, muista viihdetaivaan tähdistä tai vaikkapa poliitikoista. Nämä ovat julkisuuden henkilöitä, jotka tunnetaan työstään. Mutta valtaosaltaan nämä tunnetaan jossain määrin myös yksityiselämäänsä julkisuuteen avanneina.
Koska sinusta Liigakiekkoilijoista valtaosa on tunnetaan yksityiselämänsä julkisuuteen avainneina niin voisitko kertoa tässä vaikka sen että onko Elmeri Kaksosella minkärotuinen koira ja mikä on Jere Innalan puolison nimi?

Minä en tiedä yhdenkään JYPin nykyisen tai entisen pelaajan puolison nimeä. Tai no - Tuomas Tarkin vaimo on tunnettu naisjääkiekkoilija. Jos ottaa huomioon että olen seurannut jääkiekkoa 80-luvun lopusta asti ja jos otetaan ajanjaksoksi 30 vuotta ja jokaisella kaudella JYPin joukkueessa olisi ollut se 22 pelaajaa tai valmentajaa niin se tekee 660 yksilöä omine yksityiselämineen. Eli täten 0,15 prosenttia on avannut yksityiselämänsä julkisuuteen.

Tässä valossa haluisin kyseenalaistaa väitteen siitä että Liigakiekkoilijat olisivat Me Naisten kannessa tai Huvila & Huusi ohjelmassa koko ajan. Kaikki Liigakiekkoiljat eivät ole jerekaralahtia.

Toki tilastollisesti tuossa 660 henkilössä on ollut 7-10 homoseksuaalia.

Tuolloin Roope Salminen vs Tami kohun ollessa kuumimmillaan vuonna 2014 silloinen Setan puheenjohtaja Mikko Väisänen kävi Pressiklubissa toteamassa "on luotu aivan liian paineistettu olotila ja luotu tälläinen stressi tälle ulostulolle" ja että "hän ei halua olla tilassa että savustetaan ulos".

Oudosti vaan rinteet täällä haluavat outata ihmisiä koska heistä se palvelisi jotain suurempaa hyvää. Ei muuta kuin Liigapelaajien postiluukuista tirkistelemään ja Seiskalle postia jos tärpäisi.
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Koska sinusta Liigakiekkoilijoista valtaosa on tunnetaan yksityiselämänsä julkisuuteen avainneina niin voisitko kertoa tässä vaikka sen että onko Elmeri Kaksosella minkärotuinen koira ja mikä on Jere Innalan puolison nimi?

Minä en tiedä yhdenkään JYPin nykyisen tai entisen pelaajan puolison nimeä. Tai no - Tuomas Tarkin vaimo on tunnettu naisjääkiekkoilija. Jos ottaa huomioon että olen seurannut jääkiekkoa 80-luvun lopusta asti ja jos otetaan ajanjaksoksi 30 vuotta ja jokaisella kaudella JYPin joukkueessa olisi ollut se 22 pelaajaa tai valmentajaa niin se tekee 660 yksilöä omine yksityiselämineen. Eli täten 0,15 prosenttia on avannut yksityiselämänsä julkisuuteen.

Tässä valossa haluisin kyseenalaistaa väitteen siitä että Liigakiekkoilijat olisivat Me Naisten kannessa tai Huvila & Huusi ohjelmassa koko ajan. Kaikki Liigakiekkoiljat eivät ole jerekaralahtia.

Toki tilastollisesti tuossa 660 henkilössä on ollut 7-10 homoseksuaalia.

Tuolloin Roope Salminen vs Tami kohun ollessa kuumimmillaan vuonna 2014 silloinen Setan puheenjohtaja Mikko Väisänen kävi Pressiklubissa toteamassa "on luotu aivan liian paineistettu olotila ja luotu tälläinen stressi tälle ulostulolle" ja että "hän ei halua olla tilassa että savustetaan ulos".

Oudosti vaan rinteet täällä haluavat outata ihmisiä koska heistä se palvelisi jotain suurempaa hyvää. Ei muuta kuin Liigapelaajien postiluukuista tirkistelemään ja Seiskalle postia jos tärpäisi.
Tai jos lopetat olkiukkeilun ja vaikka luet niitä viestejä sen sijaan? En maininnut sanallakaan liigakiekkoilijoita. Puhuin vain yleisellä tasolla jääkiekkoilijoista. Vertasin noita muihin esikuviin. Tietenkään valtaosasta jääkiekkoilijoita ei tunneta yksityiselämää. Sama pätee niin muusikoihin, näyttelijöihin, poliitikoihin kuin kaikkiin muihinkin "esikuviin". Vain se terävin huippu on sillä tasolla. Sellaista se on.

Itse en edes oikeasti kaipaa mitään pakotettua ulostuloa. Keneltäkään. Kaipaan tilanteen normalisoitumista. Tällä hetkellä ei olla lähelläkään. Nyt näitä "kuka haluaa homon viereiseen suihkuun", "en ole lätkässä ikinä homoa tavannut", "homous on ymmärrettävä syy luottamuspulalle lätkäjoukkueessa" -heittoja viljellään ja pidetään jopa normaaleina. Jos lätkämaailman konservatiivi-siipi oppii ymmärtämään, ettei homous ole jotenkin "väärin", "epänormaalia" tai "luonnotonta" ilman jonkun pelaajan eteen astumista, niin upeaa. Itse en sen toteutumiseen usko. Ehkä olen pessimisti. Mutta oletan, että esimerkkiä tarvitaan.

En myöskään ole puhunut mistään Seiska -tason revittelystä tai tirkistelystä. Lainaan itseäni:
Edes se yksi, mieluummin muuttama "kaapista tullut" auttaisi. Esikuvia seurataan. En itse asiassa kaipaa edes mitään erityistä "naamaan hieromista" asialla. Suht. neutraali suhtautuminen olisi parempi. Jääkiekkoilija, menestyvä, jonka tiedetään olevan homoseksuaali, mutta joka viettää "normaalia elämää". Ehkä joku yhteiskuva kumppanin kanssa someen aina silloin tällöin, kuten valtaosa kiekkoilijoista tekee. Siinä se. Muuten olkoot onnellisia keskenään. Ei siitä seksuaalisuudesta tarvitse saarnaamaan lähteä.
Tuo viittaa hyvin neutraaliin toimintaan. Puhutaan sitten Instasta tai jostain muusta some-alustasta. Ei ole mitenkään harvinaista, että jääkiekkoilijat julkaisevat satunnaisia yhteiskuvia tyttöystävänsä/avo- tai aviovaimonsa kanssa. On kyse sitten kihlautumisesta, lomamatkasta tai vaikka hankitusta lemmikistä. Tuo on ihmisille nykyisin normaalia käyttäytymistä ammattiin, sukupuoleen, ikään, etniseen taustaan, uskontoon tai vaikkapa seksuaalisuuteen juurikaan liittymättä. Se, mitä minä haluan jääkiekkomaailmalta nähdä on hyväksyntä sille, että jopa jääkiekkoilijan kohdalla niissä kuvissa voisi tyttöystävän/vaimon sijaan ollakin poikaystävä/avio- tai avomies. Ei enempää, ei vähempää.
***

Jos arvon @SergeiK tahdot olkiukkoilla jostain "homorummutuksesta" tjsp, niin kaikessa rauhassa. Siihen on sinulla kuten kenellä tahansa muullakin täysi oikeus. Mutta älä viitsi laittaa sanoja minun tai muiden suuhun. Se on lähinnä säälittävää paskaa.

Todettakoon samalla, että lopetan tästä aiheesta, ainakin tässä ketjussa tähän. Ketju on Juhani Tammisen. Homoseksuaalisuus ja jääkiekko niin kiehtova aihe kuin ovatkin, on tässä topicissa täysin OT kamaa. Huolimatta Tamin yhdestä heitosta menneisyydessä.
 

scholl

Jäsen
No jos ei niin sitten uimahallissakin miehet ja naiset voisivat olla samassa suihkussa.

Saksassahan naiset ovat esimerkiksi hotellin saunassa samassa. Minua asia ei ole häirinnyt kuin kerran. Se tapahtui, kun olin 17-vuotias ja riisuutumassa Hampurin Radisson SAS (nykään Radisson Blu) -hotellin saunaosaston pukuhuoneessa. Sinne tuli sitten kaunis ruotsalainen blondi, joka oli SAS:n lentoemäntä. Hän riisuutui saman tien ilkosilleen ja hänelle se oli maailman normaalein asia. Itselleni tilanne on eriskummallinen. Totuin kuitenkin ajatukseen, eikä minua haitannut olla hänen kanssaan alasti saunassa jne.

Homot uimahallien suihkuissa eivät nyt noin yleisesti ottaen ole varmaankaan irstailemassa. Sen sijaan olen kuullut, että jossain on sellaisia vanhoja homoja, jotka menevät saunomaan stalkkausmielessä.

Joukkueurheilussa on kyllä enemmän homoja noin yleisesti ottaen kuin yksilölajeissa. Se sosiaalinen kulttuuri jätkien kanssa ajanviettämisineen johtaa siihen. Futiksessahan on tullut useita pelaajia kaapista ja naislätkässä sekä naisfutiksessahan on paljastunut sitä hyväksikäyttöä. Siinä mielessä uskon, että lätkässä voi hyvinkin olla homoja, mutta fyysisesti vaativammissa lajeissa kuten kestävyysjuoksussa ja maastohiihdossa ei. Se on sen verran rankkaa hommaa, ettei anttituiskun oloiset jätkät jaksa harjoitella ainakaan huipputasolla.

Silti en ymmärrä sitä, miksi joku Enbuske on koko ajan nostamassa homoilua esille. Jokaisessa hänen ohjelmajaksossaankin on vähintään yksi homo. Se on kuitenkin marginaali-ilmiö yhteiskunnassamme, joten olen kyllä mieluummin Tamin puolella kuin homorummuttajien. Homojen kaltaiset vähemmistöt ovat median lemmikeitä ja heistä tehdään jotenkin naurettava ilmiö. Se on samanlaista hössötystä kuin Pokemonit ja vastaavat.
 

scholl

Jäsen
Nyt täytyy kysyä sama kysymys jonka Oras Tynkkynen esitti kun edesmenneen Kari S Tikan seksuaalisuutta puitiin. Miksi kenenkään homon täytyy tulla jotenkin julkisesti kaapista ulos. Ei keltään muiltakaan vaadita oman seksuaalisuutensa julkista puimista. Ainakin minun tuntemilleni homoseksuaaleille riittää, että saavat olla oman kumppaninsa kanssa sitä mitä haluavat.

Tuo on minunkin kantani. Sen takia tasa-arvoinen avioliittokin oli naurettava juttu. Homoasioista ei ollut ikinä mitään harmia kellekään kunnes joku viisi vuotta sitten media teki homoilusta numeron. Kun itse olin nuori, niin homoilusta ei puhuttu ollenkaan, eikä missään ollut mitään homojuttuja. Okei oli pari julkkishomoa, mutta siinä kaikki. Homot olivat homoja yksityisesti, eivätkä imutelleet tuolla kaduillaan toisiaan tai järkänneet mitään sateenkaaripäiviä. Ennen sai katsoa sateenkaarta taivaallakin sateella ilman, että se liittyi mitenkään homoiluun. Yht'äkkiä kaikki muuttui ja televisio-ohjelmat alkoivat olla täynnä homoja ja koko asiasta tehtiin älytön numero. Sitten tuli se vastenmielinen avioliittolakikin.
 

teppana

Jäsen
Tuo on minunkin kantani. Sen takia tasa-arvoinen avioliittokin oli naurettava juttu. Homoasioista ei ollut ikinä mitään harmia kellekään kunnes joku viisi vuotta sitten media teki homoilusta numeron. Kun itse olin nuori, niin homoilusta ei puhuttu ollenkaan, eikä missään ollut mitään homojuttuja. Okei oli pari julkkishomoa, mutta siinä kaikki. Homot olivat homoja yksityisesti, eivätkä imutelleet tuolla kaduillaan toisiaan tai järkänneet mitään sateenkaaripäiviä. Ennen sai katsoa sateenkaarta taivaallakin sateella ilman, että se liittyi mitenkään homoiluun. Yht'äkkiä kaikki muuttui ja televisio-ohjelmat alkoivat olla täynnä homoja ja koko asiasta tehtiin älytön numero. Sitten tuli se vastenmielinen avioliittolakikin.

Onko tämä vain hyvätasoista provoilua vai ihan tosissaan kirjoitettua?
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Silti en ymmärrä sitä, miksi joku Enbuske on koko ajan nostamassa homoilua esille. Jokaisessa hänen ohjelmajaksossaankin on vähintään yksi homo. Se on kuitenkin marginaali-ilmiö yhteiskunnassamme, joten olen kyllä mieluummin Tamin puolella kuin homorummuttajien. Homojen kaltaiset vähemmistöt ovat median lemmikeitä ja heistä tehdään jotenkin naurettava ilmiö. Se on samanlaista hössötystä kuin Pokemonit ja vastaavat.

Niin, kun joskus päästäisiin siihen, että a) homoa ei tuotaisi ohjelmiin, tai haastateltaisi, tai ihan mitä vaan pelkästään sen takia, että hän nyt sattuu olemaan seksuaalivähemmistön edustaja, vaan muiden saavutusten ja kykyjen takia ja b) jos jossain tällainen homo kuitenkin vilahtaisi, niin heti ei menisi ääriheteroilta pasmat sekaisin ja heti ei kiivettäisi torniin saarnaamaan homosaastutuksen kauhistusta. Mutta kun poterot ovat siinä mitassa syvät, että homon näkyminen on tuputusta, saastutusta ja homojen mielestä pitää meteliä pitää, niin tuskin tämä tilanne ihan heti ainakaan laukeaa (no pun intended).

:D
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Tai jos lopetat olkiukkeilun ja vaikka luet niitä viestejä sen sijaan? En maininnut sanallakaan liigakiekkoilijoita. Puhuin vain yleisellä tasolla jääkiekkoilijoista. Vertasin noita muihin esikuviin. Tietenkään valtaosasta jääkiekkoilijoita ei tunneta yksityiselämää. Sama pätee niin muusikoihin, näyttelijöihin, poliitikoihin kuin kaikkiin muihinkin "esikuviin". Vain se terävin huippu on sillä tasolla. Sellaista se on.
Ahaa, et siis halua että Jere Inkalan tasoinen kiekkoilija outattaisiin Twitterissä vaan sen pitää olla terävintä huippua? Olisiko Henri Haapalan tai Antti Suomelan tasoinen outtaus sellainen päänahka jota sinä kaipaat? Vai pitääkö olla NHL-pelaaja?

Miksi minä puhun liigakiekkoilijoista on se että se lienee tuttu sarja tämän foorumin käyttäjille eikä esimerkkejä jääkiekkomaailman homovastaisuudesta haeta Saudi-Arabian kiekkokaukaloista. Tässä yhteydessä minun havaintoni on ettei jääkiekkoilijoiden yksityiselämä ole kovinkaan julkista.

Jos nyt puhutaan siitä että pelaajilla tulisi olla vapaus julkistaa Instasta tai jossain muussa some-alustasta kuvia samaa sukupuolta olevista puolisoistaan. Oletko siis varma että yksikään liigakiekkoilija ei olisi näin koskaan tehnyt? Jos pidät tätä itsenstäänselvyytenä sen takia että asiasta ei ole lukenut iltapäivä-lehdissä mitään niin muistuttaisin tapaus Sebastian Tynkkysestä. Korkean profiilin persu julkaisi melkein vuoden kuvia mustan miehen rinnalla olemista ja yhteisistä aamiashetkistä sängyssä. Asia tuli julki vasta kun Tynkkynen teki asiasta pressitiedotteen ja kaikki olivat kauhean yllättyineitä. Täälläkin hihiteltiin että miten persuilla meni aamukahvit väärään kurkkuun kun asia joka oli yhdentekevä julkaistiin.

En ymmärrä tätä hyväksynnän konseptia. Onko kyse jostain some-kommenteista vai peukutusten määrästä vai mistä?

Ei muuten kannata hirveästi vittuilla minulle olkiukkoilusta kun väität minun puhuneen mitään homorummutuksesta. Minä vain toistin Setan Väisäsen neljä vuotta vanhan anglen että ihmisiä savustetaan ulos kaapista.

Ehkä Setakin vaan olkiukkoili homorummutusta vastaan.
 

teppana

Jäsen
Ahaa, et siis halua että Jere Inkalan tasoinen kiekkoilija outattaisiin Twitterissä vaan sen pitää olla terävintä huippua? Olisiko Henri Haapalan tai Antti Suomelan tasoinen outtaus sellainen päänahka jota sinä kaipaat? Vai pitääkö olla NHL-pelaaja?

Miksi minä puhun liigakiekkoilijoista on se että se lienee tuttu sarja tämän foorumin käyttäjille eikä esimerkkejä jääkiekkomaailman homovastaisuudesta haeta Saudi-Arabian kiekkokaukaloista.

Jos nyt puhutaan siitä että pelaajilla tulisi olla vapaus julkistaa Instasta tai jossain muussa some-alustasta kuvia samaa sukupuolta olevista puolisoistaan. Oletko siis varma että yksikään liigakiekkoilija ei olisi näin koskaan tehnyt? Jos pidät tätä itsenstäänselvyytenä sen takia että asiasta ei ole lukenut iltapäivä-lehdissä mitään niin muistuttaisin tapaus Sebastian Tynkkysestä. Korkean profiilin persu julkaisi melkein vuoden kuvia mustan miehen rinnalla olemista ja yhteisistä aamiashetkistä sängyssä. Asia tuli julki vasta kun Tynkkynen teki asiasta pressitiedotteen ja kaikki olivat kauhean yllättyineitä. Täälläkin hihiteltiin että miten persuilla meni aamukahvit väärään kurkkuun kun asia joka oli yhdentekevä julkaistiin.

En ymmärrä tätä hyväksynnän konseptia. Onko kyse jostain some-kommenteista vai peukutusten määrästä vai mistä?

Ei muuten kannata hirveästi vittuilla minulle olkiukkoilusta kun väität minun puhuneen mitään homorummutuksesta. Minä vain toistin Setan Väisäsen neljä vuotta vanhan anglen että ihmisiä savustetaan ulos kaapista.

Ehkä Setakin vaan olkiukkoili homorummutusta vastaan.

Ei kai kukaan ole toivonut että vastoin tahtoa kenenkään yksityiselämää lähdetään julkisesti availemaan. Jokainen päättää itse haluaako julkisesti avata yksityisasioitaan. Jos/kun joku korkean profiilin jääkiekkoilija tulee niin sanotusti ulos kaapista on siinä potentiaalia saada mielipiteitä taas piirun verran siirrettyä. Jääkiekko ja joukkueurheilu yleensäkin on aika homovastaista ympäristöä, ainakin verrattuna muuhun ympärillä olevaan. Mielipiteet toki on jo muuttuneet paljon mutta vielä on aistittavissa kovempia asenteita. Liika julkisuus ja tyrkyttäminen toimii myös asiaansa vastaan, myöskin tässä asiassa. Onkin vaikea sanoa kuinka paljon on tarpeeksi paljon julkisuutta. Esimerkkiä näyttämällä asenteet muuttuvat kuitenkin parhaiten.

Esim. Tammisen väite, vaikkakin hyväntahtoisesti on varmasti sen sanonut, ettei jääkiekossa ole homoja/ei ole niitä nähnyt kertoo ettei mies oikein ymmärrä mistä puhuu. Homoseksuaali ei ole sama asia kuin BB-Nikomainen hinttari. Homoseksuaaleissa on ihan samalla tavalla miehekkäitä miehiä kuin myös naisellisempia piirteitä omaavia kuin meissä heteroissakin. Ei Tami voi mitenkään tietää onko hän nähnyt homoja vai ei. Juuri tämänkaltaisten asenteiden takia työtä on vielä paljon jäljellä. Jos/kun merkittävä kiekkoihminen sanoo ettei ole koskaan jääkiekossa homoa nähnyt antaisi se vahvan sanoman jos joku joka on Tamin kanssa ollut tekemisissä nostaisi käden pystyyn ja sanoisi että höpöhöpö. Ei siinä tarvitse mitään narsistista itsensä promoamista vaan se olisi konkreettinen esimerkki siitä, että oli sitä sitten homoseksuaali tai hetero niin eroa ei ole ihmisenä eikä pelaajana.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...
NFL:ssä avoimesti homoja pelaajia on ollut 11vuosien saatossa. Jenkkifutis on myös kohtuullisen maskuliininen laji - kuten kiekkokin - joten eiköhän kiekossakin päästä pian ulos pimeästä luolasta homoja pelkäämästä.

Toki jokainen näistä tuli kaapista vasta pelaajauran päättymisen jälkeen. Michael Sam oli jo tullut ulos kaapista ennen kuin hänet varattiin NFL:ään, mutta hän ei lopulta pelannut otteluakaan NFL:ssä.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Toki jokainen näistä tuli kaapista vasta pelaajauran päättymisen jälkeen. Michael Sam oli jo tullut ulos kaapista ennen kuin hänet varattiin NFL:ään, mutta hän ei lopulta pelannut otteluakaan NFL:ssä.

Michael Sam pelasi kaikissa neljässä preseason pelissä Ramsin joukkueessa. Eli ei NFL:ssä - NFL joukkueessa kyllä. I stand corrected.

Kiekkoilijoita tosin ei ole tullut kaapista ulos uran loppumisenkaan jälkeen.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Esim. Tammisen väite, vaikkakin hyväntahtoisesti on varmasti sen sanonut, ettei jääkiekossa ole homoja/ei ole niitä nähnyt kertoo ettei mies oikein ymmärrä mistä puhuu. Homoseksuaali ei ole sama asia kuin BB-Nikomainen hinttari. Homoseksuaaleissa on ihan samalla tavalla miehekkäitä miehiä kuin myös naisellisempia piirteitä omaavia kuin meissä heteroissakin. Ei Tami voi mitenkään tietää onko hän nähnyt homoja vai ei. Juuri tämänkaltaisten asenteiden takia työtä on vielä paljon jäljellä. Jos/kun merkittävä kiekkoihminen sanoo ettei ole koskaan jääkiekossa homoa nähnyt antaisi se vahvan sanoman jos joku joka on Tamin kanssa ollut tekemisissä nostaisi käden pystyyn ja sanoisi että höpöhöpö. Ei siinä tarvitse mitään narsistista itsensä promoamista vaan se olisi konkreettinen esimerkki siitä, että oli sitä sitten homoseksuaali tai hetero niin eroa ei ole ihmisenä eikä pelaajana.

Tammisen sanantarkka lainaus

Jääkiekkovalmentaja Juhani Tammisen mielestä Liukkosen avaus oli oikein tervetullut. Tammisen mukaan kyse on kehityksestä ja siitä, että tarvittiin yksi rohkea murtamaan muurit, jonka jälkeen muillakin on helpompaa.

- Olihan Jenkeissäkin pitkään niin, että musta mies ei päässyt edes baariin. Nyt musta mies johtaa koko maata, Tamminen sanoo.

Hän on viettänyt 48 vuotta urheilun parissa ja sanoo, ettei ole kohdannut uransa aikana yhtäkään homo- tai lesbourheilijaa. Silti Tamminen sanoo ymmärtävänsä erilaisuutta ja vastaanottavansa ihmiset ihmisinä.

- Minun näkemykseni mukaan seksuaalivähemmistöt ovat poikkeus sääntöön ja heitä on urheilijoissa melko vähän. Ympäristön sivistyneisyyttä kuitenkin mitataan juuri sillä, kuinka poikkeaviin suhtaudutaan, Tamminen tuumaa."
Juuri tämäntyylisten mielipiteiden takia tarvitaan että joku 14-vuotias vloggaaja tekemään renkutuksen jota hän mainostaa YLE:n ja Hesarin pääuutisessa vastaiskuna tälle hirmuiselle Tammisen suvaitsemattomuudelle.

"Pitää ulostuloa tervetulleena ja vastaanottaa ihmiset ihmisinä. Sir, you are worst than Hitler"

Tuntuu vähän että sitä suvaitsemattomuutta on näköjään tietylle porukalle liian vähän jos Tammisesta on onnistuttu veistämään valtakunnan virallinen suvaitsematon.

Tämän takia olin sitä mieltä että siinä HPK;n Korpela casessa Liigan kannattaisi pitää päänsä kiinni kaikista poliittista asioista vaikka olisivat kuinka suosittuja (vrt sukupuolineutraali avioliitto). Tämä siksi että riippumatta mitä sanot niin Twitterin susilauman nälkä ei sammu koskaan ja aina löytyy joku roopesalminen tulkitsemaan mitä sinä tarkoitit puheillasi.
 

teppana

Jäsen
Tammisen sanantarkka lainaus


Juuri tämäntyylisten mielipiteiden takia tarvitaan että joku 14-vuotias vloggaaja tekemään renkutuksen jota hän mainostaa YLE:n ja Hesarin pääuutisessa vastaiskuna tälle hirmuiselle Tammisen suvaitsemattomuudelle.

"Pitää ulostuloa tervetulleena ja vastaanottaa ihmiset ihmisinä. Sir, you are worst than Hitler"

Tuntuu vähän että sitä suvaitsemattomuutta on näköjään tietylle porukalle liian vähän jos Tammisesta on onnistuttu veistämään valtakunnan virallinen suvaitsematon.

Tämän takia olin sitä mieltä että siinä HPK;n Korpela casessa Liigan kannattaisi pitää päänsä kiinni kaikista poliittista asioista vaikka olisivat kuinka suosittuja (vrt sukupuolineutraali avioliitto). Tämä siksi että riippumatta mitä sanot niin Twitterin susilauman nälkä ei sammu koskaan ja aina löytyy joku roopesalminen tulkitsemaan mitä sinä tarkoitit puheillasi.

No se renkutus oli tosiaan enemmänkin myötähäpeää herättävä kuin provosoiva. Sinänsä siinä ei ole mitään uutta, että taiteella pyritään provosoimaan. Kyseinen video/laulu vain näytti jo trailerin perusteella olevan aikamoista kuraa.

Tamminen koitti sanoa kaikki oikeat sanat ja melkein siinä onnistuikin. Itselle kyllä korvaan särähtää juuri tämä lause:

"Hän on viettänyt 48 vuotta urheilun parissa ja sanoo, ettei ole kohdannut uransa aikana yhtäkään homo- tai lesbourheilijaa."

Tässä on se mitä olen koittanut tuoda esille. Tamminen väittää ettei ole kohdannut uransa aikana yhtäkään homo- tai lesbourheilijaa. Tuossa sanomassa on perustavaa laatua oleva virhe. Tamminen ei voi mitenkään tietää onko hän kohdannut homoja tai lesboja missä yhteydessä. Ei ole niinkään tärkeää oliko Tammisella tarkoitus olla ymmärtäväinen ja ystävällinen, tuosta lauseesta huomaa että Tammisella on vieläkin stereotypia mielessään homojen ja lesbojen suhteen. Tämä on sitä vahingollista asennetta jota pyritään kitkemään esimerkkien avulla. Voi tuntua vähäpätöiseltä meistä jotka emme kuulu seksuaalivähemmistöihin mutta heille jotka ovat osa kyseistä vähemmistöä asia ei selvästikään ole vähäpätöinen. Itse ainakin ymmärrän miksi asia on tapetilla. Yhteiskunta on jo pitkän aikaa sitten saapunut pisteeseen missä ihmisten lokeroiminen ihonvärin, uskonnon tai seksuaalisen suuntautumisen perusteella pitää kitkeä pois. Osa tätä lokerointia on Tammisen kaltaiset ulostulot. Pointti on se, ettei hänellä voi olla mitään käsitystä siitä onko hän törmännyt homoon tai lesboon urheilupiireissä.

Ymmärrän että välillä on vaikea nähdä sitä suurempaa tarkoitusta kaiken tämän hössötyksen takana. Sosiaalinen media on luonut tietynlaisen sotakentän julkisesta keskustelusta missä massat vaativat verta. Tämä pätee jokaiseen keskusteluun eikä ole ongelma vain seksuaalivähemmistöistä keskusteltaessa. Sen takia en näe tarkoituksenmukaisena uhrata ajatuksia näille "roopesalmisille" jotka joukolla twitterissä raivoavat. Näitä "roopesalmisia" kun löytyy ihan jokaisesta aiheesta ja jos keskustelua haluaa pitää edes välttävän tasoisena on kiihkeimmät puheenvuorot vain pakko sivuuttaa. Mutta vaikka julkista keskustelua ajoin jopa dominoi tämä tahallinen väärin ymmärtäminen ei se tarkoita etteikö julkisessa keskustelussa olisi myöskin asiaa. Se pitää vain osata löytää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös