McMulligan
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jokerit
On tää hauska ketju. Aaltosta verrataan Kousaan, Pesoseen ja Nylanderiin.
Onko mulla kuitenkin edes pienenpieni oikeus itse päättää ketkä mulle on suosikkipelaajia ja ketkä sylkykuppeja? Käsittääkseni en verrannut Aaltosta pelillisiltä kyvyiltään edellämainittuihin vaan on samalla ei-ikinä-enää-Jokereissa-listallani, kuin edellämainitut. Vaikka itse asiassa sinänsä Nylanderiin vertaaminen on muiltakin osin ihan osuvaa. Pisteet on jotakuinkin samalla tasolla Jokeri-ajalta ja kumpaakin kiinnostaa vain oma viihtyminen hyökkäysalueella ja joukkueen etu on täysin toissijainen asia tai sitä ei edes mietitä.
Jengi itkee täällä jostain kevään mies "palstatotuuksista" - voivoi, siitä nyt ei taida kovin moni täällä olla jauhanut pitkään aikaan. Paitsi juuri te, jotka väitätte että täällä siitä jauhetaan.
Joko et ole tätä ketjua kauden aikana lukenut tai et ole teksiä ymmärtänyt. Pitkin ketjua löytyy kritisointien jälkeen kommentteja "kyllä te keväällä sitten ootte tyytyväisiä, kun se ratkaisee playoffeissa game 7:n jatkoaikamaalilla" ja "sitä ei vaan runkosarja kiinnosta ja syttyy sit kevään tosipeleihin".
Mua ei vituta pääsääntöisesti se, että pelaaja tekee yrittäessään virheitä. Varsinkaan, jos kyseessä on taitava pelaaja joka yrittää luovia ratkaisuita ja niissä ajoittain onnistuukin. Sekään ei ole niin vakavaa, jos ei vaan osaa, mutta kuitenkin yrittää vrt. Moseksen ja Toddin puolustuspeli. Niitä taitoja saa kyllä kehitettyä kokemuksen karttuessa. Mut se saa mun veren kiehumaan, ettei edes yritä ja sen takia tulee virheitä. Ja mitä siihen viimeiseen peliin tulee, niin siinä nähtiin nimenomaan viimeisessä vaihdossa Aaltoselta peliä, jolloin ei vaan kiinnostanut yrittää. Ja itse pelihän hävittiin enemmän Ossin surkeisiin henkilökohtaisiin virheisiin, kun Aaltosen tekemiseen. Aaltosta sen pelin häviämisestä ei edes omasta mielestä voi syyttää, mutta viimeisessä vaihdossa tuli joka tapauksessa niin tyypillinen ei vaan kiinnosta-hetki Aaltoselle, josta mainitsin.
Selänteeseen ja Ovechkiniin vertaaminen on taas aivan järjetön ajatus edes puhetasolla. Toinen on 90-luvun ja kaikkien aikojen yksi parhaista maalintekijöistä NHL:ssä ja toinen on aika pitkälti 2000-luvun paras maalintekijä NHL:ssä. Ei Liigassa vaan NHL:ssä. Ja kummassakin tulee se asia, mistä oon moneen kertaan maininnut. Jos teet pisteitä todella kovaan tahtiin, niin kritiikki puolustuspelihalukkuudesta saa olla aika paljon hiljaisempaa. Ovechkinista ja Selänteestä ei voi kummastakaan puhua Aaltosen kanssa edes samana päivänä, hyvä jos edes saman viikon aikana, niin eri tason pelaajista on kyse. Aaltonen ei noilla keskinkertaisilla pisteillä vaan ansaitse mitään sentyyppisiä vapauksia muussa pelissä, kuin mitä hän itse ottaa omaehtoisesti. Voitontahdoltaan Selänne on myös aivan eri planeetalta Aaltoseen verrattuna. Aaltoselta en mistään eleistä ole edes mitään kummempaa voitontahtoa ikinä nähnyt vaan "pellllailllaaan tässä nyhten vaan kahtos"-asennetta. Häviön ja epäonnistumisten en ole myöskään nähnyt Aaltosta vituttavan rotan lailla tai sit on vaan todella lahjakas peittämään tunteensa. Taidoiltaan Aaltonen kyllä menisi aivan NHL:n tervävimpään kärkeen, mutta kun se nuppi ei vaan pelaa samalla taajuudella, niin täällä vaelletaan Liigan ja KHL:n peleissä. Alkukaudesta kaikki oli hyvin ja olin tyytyväinen Aaltosen esityksiin, kun vielä Aaltonen-Kapanen-Hagman ketju toimi. Sillon Aaltonen naputti piste per peli tahtia ja sanoin moneen kertaan, että tolla pistetahdilla mä en valita muista sen peliesityksistä pelien sisällä, kun tekee sen työn hyvin mihin on palkattu. Niitten noin 15-20 pelin jälkeen sitä työtä ei enää ole tehnyt hyvin ja sillon rupee keppi napsumaan myös muilta osa-alueilta, jossa ottaa niitä vapauksiaan. Tee kunnolla pisteitä ja pidä kritiikki hiljaisena tai vaihtoehtoisesti tee vähemmän pisteitä ja lisää yritystä myös muilla pelin osa-alueilla. Se vaan on niin yksinkertaista.
Eikä tässä ole kukaan haluamassa kaikista mitään tomimäkiä. Sanoin jo aikaisemminkin, että verratkaa vaikka Omarkin tai Moseksen asenteeseen. Taiteilijat on hienoja pelaajia, mutta kyllä vaan niihinkin pätee tietyt vastuut joukkueurheilussa. Sekin on ihan järjetön väite, että mehän tiedettiin mitä saatiin, kun Aaltonen palkattiin, niin mistä oikein valitetaan. Kyllä mä Aaltosen asenteen ja joukkuepelin tiesin osittain ennestään. Mutta se ei tarkoita sitä, että sitä pitäisi hyväksyä tai ei olisi lupaa vaatia parempaa asennetta.