McMulligan
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jokerit
Ei voi kun nauraa viesteillesi jotka koskevat Aaltosta.
Älä stressaa, nauran mä tolle asialle joskus itsekin. Aaltonen on lunastanut paikkansa esimerkiksi Janne Pesosen, Jere Karalahden, Mikko Kousan ja Michael Nylanderin kanssa samasta lokerosta, kuinka paljon haluan nähdä kyseisiä pelaajia Jokereissa. Mua vituttaa katsoa yhtäkään pelaajaa Jokereissa, joka pelaa suurimman osan peleistään 50% asenteella, huolimatta siitä kuinka paljon on taitoa takataskussa. Ellei sit tee reilusti yli piste per peli tehoja. Pelkkä taito ei vaan riitä mulle, eikä loistavat kädet ja pari jalkakikkaa ole mikään tekosyy ja hyväksyntä surffailulle. Taitopelaajat voi mun puolesta verrata asennettaan Omarkiin ja miettiä onko paska asenne hyväksyttävää taitavalta kaverilta.
Fakta on myös se, että vaikka kuinka haluaa keksiä tekosyitä Aaltosen mukapirteälle ZSKA-sarjalle, oli Aaltonen joukkueen sisäisessä pistepörssissä playoffeissa jaettu kolmonen Gundersonin, Huhtalan ja Koukalin kanssa, eikä todellakaan mikään pelien ratkaisija. Ja jos nyt lähdetään ihan tarkemmin katsomaan missä tilanteissa JMA:n tehopisteet playoffeissa tulivat:
vs Minsk
1. peli 0+0, häviö jatkoajalla
2. peli 0+0, voitto 4-1
3. peli 1+0 (0-4 maali eli peli jo ratkennut), voitto 5-0
4. peli 1+0 (1-1 tasoitusmaali), voitto 2-1
5. peli 1+0 (5-0 eli peli jo ratkennut), voitto 7-1
Koko sarja 3+0 ja niistä kaksi maalia pelin jo selvästi ratkettua eli yhdessä pelissä oli tehoillaan auttamassa joukkuettaan voittoon. Eipä ollut kevään miehestä toisin sanoen mitään iloa tässä sarjassa ja meni vain pakosta jononjatkona.
vs ZSKA
1. peli 0+1 (2. syöttö 0-1 maalissa), häviö 2-3
2. peli 0+0, häviö 0-4
3. peli 0+1 (2. syöttö 1-1 maalissa), voitto 3-2
4. peli 0+0, häviö 0-3
5. peli 1+0 (1-0 maali), häviö 2-4
Koko sarja 1 maali ja 2 kakkössyöttöä, mutta sinänsä tärkeisiin paikkoihin pisteet.
Eli playoffien 10 pelissä 6 pistettä, joista kaksi vielä pelien täysin ratkettua. Toisinsanoen 4 ratkaisevissa paikoissa otettuja pisteitä 10 pelissä kärkihyökkääjältä. Mulle on ihan turha tulla kertomaan Aaltosesta jonkunlaisen "kevään miehenä", kun lähinnä vain sulaa ja syttyy (nojoo, Aaltosen syttyminen on kaksi kovempaa potkua vaihtoaition suuntaan) muun joukkueen mukana, eikä saa käytännössä mitään konkreettista roolinsa mukaista tulosta aikaiseksi. Runkosarjassa ihan kivat pisteet, jos olisi palkattu johonkin muuhun rooliin kuin kärkihyökkääjäksi. Ja mistä edes koko "JMA - kevään mies" status on lähtenyt liikkeelle? Koko urallaan tehnyt yhden ainoan kerran kelvolliset tehopisteet playoffeissa ja se tapahtui viime kaudella Kärpissä. Kaikilla muilla kausilla pistetahti on selvästi tippunut runkosarjaan verrattuna, jonka senkin vetää surffaillen läpi. 2007-2008 kaudesta lähtien 78 playoff-peliä (lukuunottamatta viime kautta) ja niissä pisteitä hurjat 20+17 (eli alle 0,5 per peli) ja sen lisäksi viime kauden suonenveto 16 pelissä 8+7 (hyvät pisteet). Ja kyllä, viime kauden osalta voidaan puhua suonenvedosta, koska on täysin poikkeavat playoffit olleet muuhun uraan verrattuna. On siinä kerrassaan kevään miestä vaikka muille jakaa.
Otetaan vaikka vertailuksi todella hyvä kahdensuunnan sentteri Niko Kapanen, jonka palkka lienee jossain Aaltosen tasolla ja tehopisteodotukset eivät varmasti ole samalla tasolla Aaltosen kanssa ja on tärkeä pelaaja myös omassa päässä ja alivoimalla, täysin päinvastoin kuin Aaltonen. Pelejä 2008-2009 kaudelta lähtien 107 ja pisteitä 19+42=61 eli selvästi yli 0,5 per peli. Ja kaikki pelit vieläpä KHL:ssä, kun Aaltonen on päässyt osan kausista Liigassa hurmaamaan "tehoillaan". Kuinka moni on vieläkin mieltä Aaltosesta kovana kevään miehenä ja minkälaisiin faktoihin se mielipide perustuu? "Ku näytti kivalta ja vaaralliselta"? Boo-fuckin-hoo. Runkosarjan surffailija ja keväällä sulaa lumien mukana. Takaisin vaan pohjoiseen nussimaan sitä porotokkaa.