Juhamatti Aaltonen Helsingin Jokereihin!

  • 269 065
  • 973

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Nyt en oikein ymmärrä. Runkosarja ei ole yhdentekevä, mutta pudotuspelit ovat? Ja tässä toimii logiikkana?
Jokereiden mestaruus on pärjätä mahdollisimman hyvin runkkarissa. Pleijareissa ei tosiasiassa ole mahdollisuutta menestyä. Tulen myöntämään sen julkisesti, jos olen väärässä, mutta näin minä asian näen. Yksi, kaksi maalia ja parit maalisyötöt päälle hukkuvat pleijareissa sen faktan alle, että matka tilaneteeseen, jossa niistä olisi merkittävää hyötyä Jokereiden faktiselle menestykselle on liian pitkä. Ts. Jokereiden rosterissa yksikään pelaaja koko KHL-aikana ei ole erottunut muista positiivisesti niin, että sillä panoksella olisi saavutettu playoff-menestystä.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mene nyt mäkeen häpeämään runkosarjan mestaruuksinesi. Koska tästäkään sarjasta ei voi tippua, niin tarjolla on kaksi menestystä eli ensin pääseminen pleijareihin, kaikkien vähimmäistavoite ja sitten tietysti mennä päätyyn asti. Organisaatioiden sisällä se menee noin ja ns asiantuntijat jakaa hommat ilmeisesti eri tavalla.
 

Kynäilijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huh Huh! Täällä kaivataan jo 700 kilon Aaltosta takaisin muutaman hifkipifkissä tehdyn liigamaalin jälkeen. Miksi sitä Juhamattia nyt kiinnostaisi pelata sen paremmin kuin kahdella edelliskaudella? Mäkin voin tulla vetämään muutaman turhan peliäedistämättömän kikan per peli ja tyydyn 400 kilon liksaan. Oikeasti Aaltosen kaltaista surffaajaa ei tarvita jengiin, jonka ainoa mahdollisuus pärjätä on timanttisessa viisikkopelaamisessa ja kovassa työnteossa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jokereiden mestaruus on pärjätä mahdollisimman hyvin runkkarissa. Pleijareissa ei tosiasiassa ole mahdollisuutta menestyä. Tulen myöntämään sen julkisesti, jos olen väärässä, mutta näin minä asian näen. Yksi, kaksi maalia ja parit maalisyötöt päälle hukkuvat pleijareissa sen faktan alle, että matka tilaneteeseen, jossa niistä olisi merkittävää hyötyä Jokereiden faktiselle menestykselle on liian pitkä. Ts. Jokereiden rosterissa yksikään pelaaja koko KHL-aikana ei ole erottunut muista positiivisesti niin, että sillä panoksella olisi saavutettu playoff-menestystä.

Kannattaa katsoa kokonaisuutta. Jokereilla piti alkujaan olla liigaseura farmina. Tällöin Jokerit olisi voinut kierrättää pelaajia ja korvata loukkaantuneita kohtuullisen helposti. Keväällä olisi voitu farmin siirtosäännön puitteissa päättää, ketkä pelaavat ylhäällä ja ketkä farmissa, ja valita ylös terveet pelaajat. Jos tämä olisi toteutunut - kuten oli tarkoitus - tilanne olisi voinut olla playoffeissa erilainen. Esimerkiksi viime kaudella viime 18 pelaaja oli loukkaantuneena playoffeissa:

On otettava huomioon KHL:n säännöt, jotka sallivat joukkueeseen vain 25 pelaajaa yhden suunnan sopimuksilla. Heitä ei voi lainata toisiin seuroihin tai liigoihin ilman, että he kävisivät waiver-listalla, josta toinen KHL-seura voi heidät poimia.

Lisäksi emme voi lainata pelaajia siirtorajan jälkeen muista seuroista tai sarjoista, jos pelaajalla ei ole sopimusta kanssamme. Joukkueen pelaajista 18 oli kuitenkin loukkaantuneena loppuvaiheessa. 11 puuttui kokoonpanosta viimeisestä pelistä ja seitsemän pelasi loukkaantuneena.

Kurri: Edessä uusi alku | Jokerit.com


Jotta Jokerit voisi menestyä KHL:ssä, playoffeissa olisi oltava edes suhteessa samalla viivalla kuin muut KHL-joukkueet. Tarkoitan suhteessa sanalla sitä, että Jokereilla tulisi olla samanlaisia vararesursseja käytettävissään. Se vaatisi farmiseuran, jonka pelaajilla olisi sopimus Jokerien kanssa. Lisäksi KHL:n tuomaroinnin tulisi olla tasapuolisempaa, mutta tätä pidän pienempänä ongelma viime playoffien kokemusten perusteella.

Eihän rikkinäinen joukkue voi oikeasti ketään voittaa paras seitsemässä sarjassa.

Ja mitä ketjun aiheeseen JMA tulee, olen näkökantani sanonut monta kertaa. Hyvä pelaaja, mutta epätasainen, ja sitä ei Erkan hienoisesta hyökkäyspelaamisesta kesken kauden enemmän puolustusvoittoiseen peliin käännetty pelitapa tukenut. En ihmettele, että JMA lähti ja Jokerit ei kyllä tee mitään pelaajalla, joka ei suostu olemaan kuin ykköstähti joukkueessa, jossa hän ei sitä kiistatta ole. Tsemppiä jatkoon ja vieköön HIFK:n mestariksi.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
@Cobol Juurikin näin. Premissien ollessa nykyistenlaisia, konkluusiokin on nykyisenkaltainen. JOS Jokereilla olisi mahdollisuus kunnolliseen "farmiseuraan" ja ehkä hieman enemmän varoja käytössään, tilanne olisi tyystin toisenlainen. Nykyisten olosuhteiden vallitessa pidän kiinni siitä mielipiteestäni, että pleijareissa Jokereiden mahdollisuudet ovat valitettavasti olemattomat.

PS. Liigasta olisi pitänyt varmistaa jo lähtiessä se farmiseura, eikä vain olettaa, että kyllä sieltä joku löytyy. Liigassahan Jokereille toisaalta suuttuttiin siinä määrin, että kovin realistista farmisopparin saaminen jonkin sen seuroista kanssa ei ollut varmaankaan missään vaiheessa. Niinpä menestyminen pleijareissa on alun alkujaankin ollut vähän tai vähän enemmänkin tuhoontuomittua.

Tää nyt menee vähän offtopicin puolelle...
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sorry pakko heittää Jokerit itseironiaa tähän väliin:

Liigassa pelatessamme massia oli niin paljon käytössä että pleijareissa vastustajan mahdollisuudet olivat käytännössä olemattomat ;=D
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Raha ei kelvannut syyksi miksi ei liigassa voitettu mestaruuksia, mutta onneksi se käy syyksi, kun kohelossa ei menestytä...vai miten tää nyt meni?
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Ei kai kukaan urpo vertaa liigan budjettien eriarvoisuuksia koheloon? No vertaa.
Liigassa top8 taitaa mahtua miljoonan sisään heittämällä, mites KHL? Mites verotus kohelossa, kaikilla sama? Kyllähän nyt saatana tyhmäkin tajuaa ettei noi ole verrattavissa. Liigan isoin budjetti ei aiheuta mitään "ylivoimaista" joukkuetta vs edes keskikastin joukkueet.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Niin plus että liika raha on harvoin samalla tavalla suora syy menestymättömyydelle kuin liian vähä raha.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Jaa, millä selitetään 2000-luvun Jokerien "menestys"?
Oletko vetänyt liikaa pilaanteita elintarvikkeita vai mikä tässä nyt oikein mättää? Ei Jokereiden 2000-luvun ongelmat Liigassa liittyneet resursseihin tai ainakaan niiden puutteeseen, vaan pikemminkin niiden epäammattimaiseen käyttöön. KHL:ssä tilanne on selkeimmän erilainen. Eikä muuten liity enää mitenkään JMA:han joten en tässä ketjussa enää palaa asiaan.
 

Infinity

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, maajoukkue
Aika erikoista joskin kiinnostavaa keskustelua tässä ketjussa viime päivinä. On ehdottomasti sääli, ettei meillä ole isompaa budjettia kohelossa ja samalla realistisia mahdollisuuksia saavuttaa Gagarin cupia. Mutta näillä mennään mitä on. JMA:ta on hieman ikävä, oli viihdyttävä pelaaja jolle olisin suonut parempaa lentokeliä Jokereissa. Jalosen alaisuudessa olisi voinut onnistuakin, mutta turha sitä on enää spekuloida.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokereiden seuraaminen voidaan laskea pilaantuneeksi elintarvikkeeksi, johtuen nykyisestä omistajapohjasta. Jäljillä olet.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei kai kukaan urpo vertaa liigan budjettien eriarvoisuuksia koheloon? No vertaa.
Liigassa top8 taitaa mahtua miljoonan sisään heittämällä, mites KHL? Mites verotus kohelossa, kaikilla sama? Kyllähän nyt saatana tyhmäkin tajuaa ettei noi ole verrattavissa. Liigan isoin budjetti ei aiheuta mitään "ylivoimaista" joukkuetta vs edes keskikastin joukkueet.

Kyllä Jokereilla on aivan riittävät resurssit voittaa pytty! Aivan turha kuvitella että pelaajien taso / maksettu palkka menisi jotenkin lineaarisesti. Onko Moses parempi pelaaja tällä kaudella kuin Jokereissa kun saa enemmän palkkaa?

Tämähän on juuri urheilun suola. Altavastaajan asema sopii meille suomalaisille. Minulle ainakin.
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Tämähän on juuri urheilun suola. Altavastaajan asema sopii meille suomalaisille. Minulle ainakin.
Noinhan se olisi kiva ajatella, mutta jos kaverilla on ketjullinen kovempia kavereita tuoreena heittää seuravaan peliin niin kyllä se näkyy. Ei se Islantikaan futiksessa menny päätyyn. Ei mopolla pärjää moottoritiellä vaikka kuinka kaataa shellin vpoweria tankkiin.
 

Gemondo

Jäsen
Ei se Islantikaan futiksessa menny päätyyn. Ei mopolla pärjää moottoritiellä vaikka kuinka kaataa shellin vpoweria tankkiin.

Mutta Islannin Euroopan mestaruus ei olisi ollut edes yllätys verrattuna Valioliigan viime kauden tapahtumiin.
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Mutta Islannin Euroopan mestaruus ei olisi ollut edes yllätys verrattuna Valioliigan viime kauden tapahtumiin.
Mä en lähe vertaamaan kun valioliigassa ei pelata mitään välieriä jne.
Oli silti kova veto Leicesteriltä, tuskin heti toistuu.
 

Gemondo

Jäsen
Asiahan ei mihinkään liity mutta onhan tuo Leicester nyt paljon parempi verrokki Jokereille kuin Islanti.
tuskin heti toistuu.

Tuskin. Mutta tapahtuipa kuitenkin vaikka tuon piti oikeasti olla mahdotonta. Paljon enemmän mahdotonta kuin Jokereiden mestaruus.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Haluaisin arvon @V-G- edelleenkin tietää, että millä perusteella pidät Aaltosta mm. Reginiä parempana pelaajana?
Äläs nyt. Regin oli pääsääntöisesti paska kirjoituksen ajankohtana. Nyt parantanut peli peliltä, tänään lähimpänä viime kauden tasoaan. Reginin pitää olla koko joukkueen ykköshepo ja tänään oli sitä. Mä olen itse ihan Regin-fani, ja mun intresseissä on tän illan kaltainen esitys ja taso. Ja mitä Aaltosen mahdolliseen tasoon tulee, Reginin vierellä Aaltonen olisi kultaa, mutta totta puhuakseni en jaksaisi enää juupas-eipäs-settiä siitä, mitä JMA olisi tai ei olisi.

Niin ja Salminen ja Aaltonen eivät ole keskenään vaihtoehtoiset. Jokereiden edun mukaista olisi ollut pitää Aaltonen ja saada Salminen.
 

faro

Jäsen
Äläs nyt. Regin oli pääsääntöisesti paska kirjoituksen ajankohtana. Nyt parantanut peli peliltä, tänään lähimpänä viime kauden tasoaan.
Eli koska Regin oli alkukaudesta muutaman ottelun huono ja Aaltonen hyvä, vedit johtopäätöksen, että Aaltonen on parempi pelaaja kuin Regin? Selevä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Eli koska Regin oli alkukaudesta muutaman ottelun huono ja Aaltonen hyvä, vedit johtopäätöksen, että Aaltonen on parempi pelaaja kuin Regin? Selevä.
Äläs nyt. Itsekin olet kehunut mun kirjoituksiani ja pitänyt minua palstan parhaimpina kirjoittajina. Olet kehunut tekstejäni asiapitosimmiksi jne. Enää et varmaankaan samaa lausuntoja antaisi, otaksun. Mielipiteet ja muut sen sellaiset muuttuvat. Regin on varmaan ollut koko ajan yhtä hyvä, mutta minä olen ainakin ihan helvetin paljon ärsyttävämpi nykyään kuin joskus silloin kun Jokerit pelasi Liigassa...

edit.
V-G-, bozik, sekoloust ja cobol. Siinäpä muutama jokeripuolelta. Enimmääkseen pelkkiä asiakirjoituksia ja asiantuntevuutta tuntuu löytyvän.

Voi niitä aikoja kun ei tarvinnut koko ajan olla käymässä kaikkien sinisilmä-silkohapsien hermoille.
 
Viimeksi muokattu:

faro

Jäsen
Äläs nyt. Itsekin olet kehunut mun kirjoituksiani ja pitänyt minua palstan parhaimpina kirjoittajina. Olet kehunut tekstejäni asiapitosimmiksi jne. Enää et varmaankaan samaa lausuntoja antaisi, otaksun. Mielipiteet ja muut sen sellaiset muuttuvat. Regin on varmaan ollut koko ajan yhtä hyvä, mutta minä olen ainakin ihan helvetin paljon ärsyttävämpi nykyään kuin joskus silloin kun Jokerit pelasi Liigassa...

edit.


Voi niitä aikoja kun ei tarvinnut koko ajan olla käymässä kaikkien sinisilmä-silkohapsien hermoille.
No jopas! Kaikkea sitä näköjään on tullutkin kirjoiteltua.

Kyllä, olet edelleen mielestäni asiakirjoittaja muutamia aivopieruja lukuun ottamatta. Ihan en kuitenkaan ymmärrä miksi nostit tuon tähän keskusteluun mukaan. Vai tarkoitatko, että koska joskus olen antanut sinulle kehuja, en saisi jatkossa olla mistään eri mieltä?

Kuitenkin, itse asiaan. Minusta siinä ei ole mitään asiapitoista tai kehuttavaa, jos tulet väittämään Juhamatti Aaltosta Reginiä paremmaksi pelaajaksi. Siksi haluankin kysyä: oletko edelleen tuota mieltä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös