Pahoittelut jo etukäteen sekavasta tekstiasusta. Latelen mitä mieleen tulee ja siitä voi sitten jokainen poimia itselleen sopivimmat omenat. Mua saa haukkuu ja mun päälle saa sylkee...nimimerkkini ei ota siitä onkeensa.
Eilen klo. 19.30 vedin syvään henkeä ja tuijotin akkunasta talvista Raumaa. Siellä ei näkynyt mitään. Jonkinmoinen päätepysäkki iski vasten kasvoja. Vahvojen siisäpiiritietojen mukaan ensi viikolla fläppitaulun kanssa jäällä luistelee Erkka Westerlund kumppaneineen. Tai kumppaneista en tiedä, mutta Erkka ainakin. Palaan aiheeseen ehkä myöhemmin.
Mutta nyt on hyvä vetää yhteen henkilökohtainen helvetti fanina. Ja oikeastaan siksi, että nyt on jopa tyjempi olo kuin viime kevään välierien jälkeen. Viimeisen viiden vuoden aikana itseltäni on pelejä jäänyt näkemättä yhden käden sormien verran. Harrastan 3-vuoro työtä, joten kanavapaketit jälkitallennuksineen on tullut tutuksi. Hallilla vierailen aistimassa tunnelmaa aina kun mahdollista. Pohdin tulevassa tämän syklin vaiheita...ihan vaan siksi koska silloin alkoi Juha Vuoren valmentajaura Lukossa ja nyt se loppuu.
Jos lähden purkamaan pelillisiä asioita, niin kolme asiaa näistä hyppää vasten kasvoja: Ryan Zapolski, Lukon ylivoima ja Raumam boja. Kaksi ensimäistä näistä pelasi lukolle viime vuosina ison osan pisteistä ja jälkimmäinen vähintääkin avitti. Lukko oli duffan alaisuudessa äärettömän tylsä mutta tehokas joukkue. Sinä keväänä kun Vaha loukkaantui pleijjareissa kalpaa vastaan, olin valmis itse käydä mestaamassa Duffan. Ketään ei vittu hommattu paikkaamaan. Komulainen(kaikella kunnioituksella vaikka ihan pelimies onkin) ei ollut sitä. Nouseeko tässä hallituksen narrius esiin, mutta selittelyt budjettikurista voi työntää anaaliin. Rumaa,mutta tehokasta oli Duffan aika.
Juha Vuori nappasi ohjat täksi kaudeksi ja kaiken piti muuttua! Muuttuikin. Pelissä oli alkukaudella näkyvissä niitä elementtejä mitä Juha antoi odottaa: taklauksia ja nopeaa reagointia. Virheitä tuli, mutta niin kuuluikin. Yhtäkkiä tajuttiin ettei se Zapo olekkaan maalissa ja se yyvee ei vaan toimi. Kaikki luisui taas sinne anaaliin. Epäonnistumista seurasi epäonnistuminen, jonja seurauksena epäonnistuttiin taas. Tällä materiaalilla ollaan keväällä pleijjareissa Erkan myötä. Mutta ilman mestaruustavoitetta on turha alkaa ylittämään budjettia noin rajusti. Kultajuhlien toteutumiseen tarvittaisiin vielä ainakin yksi kärkihyökkääjä ja jos Erkan myötä niin tapahtuu, niin mun suupielet nousi hetkeksi lievään hymyyn.