Ei mulla ole väliä kuka Lukkoa valmentaa, pääasia että homma toimisi. En minä tällaista paskaa toisaalta haluaisi koko kauttakaan katsoa mutta kai se siitä väkisinkin paremmaksi muuttuu Vuorenkin valmennuksessa kun huonommaksikaan ei enää voi mennä. Ja parastahan se olisi kun Vuori saisi homman toimimaan mahdollisimman nopeasti.
Joku eilen viittasi Kimmo Mäkeläisen twiittiin, että Jari Laiho oli tyrmännyt ajatuksen valmentajanvaihdosta ja tuo mainitaan myös tämän päivän Länsi-Suomessa. Lehdessä Laiho sanoo näin: "- Emme varmasti ole vaihtamassa valmentajaa. Pitkämielisyys on ainoa vaihtoehto. - Meillä on tavoitteena saada mestaruus tällä strategiakaudella, mutta ei ehdoin tahdoin tällä pelikaudella." Lisänä jutussa vielä mainitaan että nykyinen strategiakausi käsittää vuodet 2013-18.
Eli tätä strategiakautta on jäljellä enää tämä ja ensi kausi. Jos tämä kausi menetetään heti alussa, niin jäljelle jää yksi kausi ja silloinhan sen mestaruuden on tultava ehdoin tahdoin, kun kerran tämän kauden suhteen se ei ole ehdotonta. Koittaisivat nyt oikeasti edes esittää ammattilaisia!
Minä haluan Lukon johdolle vastuun myös. Jos kerran on asetettu strategiakausi 2013-2018, jonka aikana mestaruuden on ehdoin tahdoin tultava, niin silloin myös johdolla on oltava tulosvastuu. Eli jos mestaruutta ei saada Raumalle tällä tai ensi kaudella, vaadin että Laiho ja kumppanit väistyvät sivuun ja tilalle uudet yrittäjät. Laiholla on kyllä paljon puheita, mutta mitään ne puheet eivät ole tuoneet. Olisi aika hänenkin sitten jo aika kantaa vastuunsa, mutta sehän Lukossa tuskin koskaan toteutuu, vaan eiköhän sitä taas Laihon johdolla luoda uusi viisivuotisstrategia, jossa ensimmäisellä neljällä kaudella mestaruutta ei tarvitse voittaa ehdoin tahdoin ja jos sitä ei voita viidennelläkään kaudella, niin sillehän ei sitten voi mitään taas.
Minulla on ehdotus: pelataan ne strategiakauden neljä ensimmäistä kautta ihan minimibudjetilla eli esimerkiksi milli pienemmällä ja sitten viidennellä kaudella meillä on 4 miljoonaa lisää rahaa käytettävissä pelaajiin. Mitä järkeä tahkoa joka vuosi suurella budjetilla, jos se mestaruuden voittaminen ei ole ehdoton juttu?
Anteeksi avautumiseni, pistää vaan ihan suoraan vituttamaan tuo johdon vastuuttomuus menestymättömyydestä. Sieltä päästä se tuuletus oikeasti pitäisi aloittaa ja mieluusti mahdollisimman pian.