Tajusin samankaltaisuuden luistelussa juuri eilen! Outoa että vasta nyt, kun molemmat kuitenkin mun suosikkeja. Tuuletuksesta tuli samoin Rask mieleeni: Muistatteko siitä JYP-pleijarisarjan ikimuistoisesta 6-7 vierasvoitosta Raskin tuuletuksen siinä vaihtoaitiota kohti mennessään - samaa näköä eilen Jääskällä?Jääskän luistelutyyli muistuttaa välillä ihan Raskia kun painaa selkä kyyryssä tuhatta ja sataa. Hyvä että tulee onnistumisia, sen verran hankala on ollut kausi. Tajusiko joku tuon tuuletuksen?
Ei sitä voi unohtaa :)Tajusin samankaltaisuuden luistelussa juuri eilen! Outoa että vasta nyt, kun molemmat kuitenkin mun suosikkeja. Tuuletuksesta tuli samoin Rask mieleeni: Muistatteko siitä JYP-pleijarisarjan ikimuistoisesta 6-7 vierasvoitosta Raskin tuuletuksen siinä vaihtoaitiota kohti mennessään - samaa näköä eilen Jääskällä?
Torjui kilven reunalla ja/tai mailan varrella. Mutta siinä olet kyllä ihan oikeassa, että tuo torjunta saattoi olla se kulminaatiopiste tälle välieräsarjalle, joka käänsi ratkaisevasti kelkan turkulaisille.Toivottavasti Jääskän tokan pelin jatkoajan epäonnistunut läpiajo ei ole uusi Hentusen läpiajo, joka lopulta käänsi koko sarjan. Jääskä veti ihan hyvin, mutta Rämö torjui vedon olkapäällään.
Torjui kilven reunalla ja/tai mailan varrella. Mutta siinä olet kyllä ihan oikeassa, että tuo torjunta saattoi olla se kulminaatiopiste tälle välieräsarjalle, joka käänsi ratkaisevasti kelkan turkulaisille.
Ei taida omata mitään erityisen hyvää osa-aluetta. Pelikäsitys mallia putkinäkö, luistelu-laukaus-fysiikka keskinkertaista. Näen Heljangossa enemmän potentiaalia, mitä pisteisiin tulee. Kunhan saa luistelun ja fysiikan edes liigan keskitasolle.Miten tää Jääskän peliesitys ei vaan lähde mielestäni kehittymään.
Kundi on jo 23-vuotias, ja edelleen lupaava nuori. Villekin antaa kivasti vastuuta.
Mikähän tässä hannaa vastaan?
Samaa mieltä. Kysehän on itse kunkin odotuksista Jääskän suhteen. Potentiaalia nousta hyväksi liigapelaajaksi ja tasaiseksi suorittajaksi lähes roolissa kuin roolissa. Tuskinpa kuitenkaan nousee tekstiteeveen vakiokasvoksi, mitä tehopisteisiin tulee.Mun mielestä Jääskä on ollut tasainen suorittaja ja on mennyt eteenpäin siinä että tekee asioita oikein ja huolella. On myös rauhoittanut omaa tekemistään ja vaikuttaa että on monipuolisempi pelaaja tällä kuin aiemmilla kausilla. Uskon että jos on kunnossa niin tehojakin tulee tasaisesti. Nyt kun on pelannut ketjuissa missä on junnu ollut mukana, on ollut mielestäni tietynlainen kantava voima ja tehnyt töitä hyvin koko ketjun eteen. Jääskä on 3-4 ketjun laituri ja viime aikoina pelannut sentterinä jossa ei mielestäni niin hyvin pärjää mutta yllättävän monipuolinen kun ihan vakaasti on pelannut myös keskellä ja pakkina.
Pelaa tän kauden 12+18=30 tällä kaudella eli 0,5pts/peli.
Ei taida omata mitään erityisen hyvää osa-aluetta. Pelikäsitys mallia putkinäkö, luistelu-laukaus-fysiikka keskinkertaista. Näen Heljangossa enemmän potentiaalia, mitä pisteisiin tulee. Kunhan saa luistelun ja fysiikan edes liigan keskitasolle.
Sorry, peesaus! Olet ollut kaikki nämä viikot mielestäni oikeassa. Itse kuitenkin uskalsin tulla kaapista ulos vasta nyt!Noniin! Tätähän olen tosiaan puoli vuotta toitottanut, että Heljangon pitäisi saada ennemmin paikka kolmosketjussa ja Jääskän nelosessa, johtuen Heljangon korkeammasta upsidesta. Puoli vuotta olin täysin yksinäni vastarannan kiiski. Kuitenkin nyt kun ensimmäinen peesaaja ilmaantui, haluan kuitenkin muistuttaa siitä, että Jääskä on huomattavasti monipuolisempi, fyysisempi, parempi aloittaja ja kokeneempi kuin Heljanko. Eivätkä nämä kategorisoinnit ketjuihin tai rooleihin niin simppeleitä ole.
Mun mielestä Jääskä on ollut tasainen suorittaja ja on mennyt eteenpäin siinä että tekee asioita oikein ja huolella. On myös rauhoittanut omaa tekemistään ja vaikuttaa että on monipuolisempi pelaaja tällä kuin aiemmilla kausilla. Uskon että jos on kunnossa niin tehojakin tulee tasaisesti. Nyt kun on pelannut ketjuissa missä on junnu ollut mukana, on ollut mielestäni tietynlainen kantava voima ja tehnyt töitä hyvin koko ketjun eteen. Jääskä on 3-4 ketjun laituri ja viime aikoina pelannut sentterinä jossa ei mielestäni niin hyvin pärjää mutta yllättävän monipuolinen kun ihan vakaasti on pelannut myös keskellä ja pakkina.
Pelaa tän kauden 12+18=30 tällä kaudella eli 0,5pts/peli.
Viime kaudella kuitenkin oma maaliennätys rikki, 10 maalia ihan kelpo saavutus musta ja pelasi vielä hyvät pleijarit päälle. Tosiaan ei oikein omaa mitään erityisominaisuuksia, mutta kova raataja ja varmasti kelpo 3-kentän laituri ja stunttaamaan myös ylempiin kenttiin. Vielä ei taida olla yhtään täyttä kautta takana vaan kärsinyt joka kausi loukkaantumisista - jos pysyy terveenä niin uskon että pistää maali-ja piste ennätyksensä vielä uusiksi ja tekee 11+12= 23 pojoa. Hieno alustus tänään Heden maaliin, mutta lopussa myös typerä jäähy.
Noniin! Tätähän olen tosiaan puoli vuotta toitottanut, että Heljangon pitäisi saada ennemmin paikka kolmosketjussa ja Jääskän nelosessa, johtuen Heljangon korkeammasta upsidesta. Puoli vuotta olin täysin yksinäni vastarannan kiiski. Kuitenkin nyt kun ensimmäinen peesaaja ilmaantui, haluan kuitenkin muistuttaa siitä, että Jääskä on huomattavasti monipuolisempi, fyysisempi, parempi aloittaja ja kokeneempi kuin Heljanko. Eivätkä nämä kategorisoinnit ketjuihin tai rooleihin niin simppeleitä ole.
Heljanko on pelannut paljon vähemmän "ylhäällä" kuin Jääskä. Tämä kannattaa muistaa.Sorry, peesaus! Olet ollut kaikki nämä viikot mielestäni oikeassa. Itse kuitenkin uskalsin tulla kaapista ulos vasta nyt!
Heljangon ongelma on puutteellinen liike ja fysiikka, jolloin ei pääse hyödyntämään kiekollisia avujaan. Varsinkaan kun peliaikaakaan ei sen vuoksi tule. Fysiikkaa voi aina koulia kunhan vaan pää kestää. Samoin luistelua johonkin mittaan saakka. Pelisilmä tulee äidinmaidossa ja sitä joko on tai sitten ei. Ylivoimaisella luistelulla jne. toki pystyy pienemmissä sarjoissa paljon paikkaamaan. Heljangolla on pelurin vaistoja.
Jos Jääskä laitetaan neloseen ja kolmosesta jää oikean laitahyökkääjän paikka auki, niin kyllä Heljanko on se joka puree tuppea ja Teissala pelaa. En kiellä, etteikö Heljanko voisi vielä helposti tulosketjun paikkaa tulevaisuudessa ottaa, mutta olisi melkoinen perseennäyttö Teissalalle olla antamatta hänelle sitä palkintoa, joka hänelle esityksistään preseasonilla kuuluisi.