Jääskähän on sellainen totaalisählä luonnonlapsi, ettei oikeasti ole mikään ihmekään, että sen ratkaisevan stepin ottaminen on kestänyt näinkin kauan. Varsinkin, kun loukkaantumiset ovat sotkeneet viime vuosia, välillä todella pahastikin. Se vain menee usein niin, että kun ikää tulee mittariin, ihminen rauhoittuu ihan luonnostaan. Jääskän energiat ovat noin seitsemäntoistakertaiset verrattuna keskivertoihmiseen, joten vaikka kierrokset ovat tippuneet, niitä on yhä jäljellä aivan riittävästi ollakseen oma energinen itsensä. Vieläkin on vähän varaa niitä laskea, mutta aika tekee tehtävänsä kyllä.
Aiemmin energiaa on myös kentällä mennyt kaikkeen turhaan ja ehkä osa loukkaantumisistakin on voinut johtua epäsuorasti siitä, että tekeminen on rauhatonta ja välillä jokseenkin päätöntäkin. Nyt se järjetön määrä energiaa on mun silmiini saatu pääosin kanavoitua kentällä oikein. Toki vieläkin tulee välillä niitä täysin turhia jäähyjä, mutta niistäkin mun mielestäni enemmistö on ollut sellaisia, että kierrokset ovat vain nousseet liian korkeiksi ja hän on ollut vähän liian innoissaan siitä pelaamisesta ylipäätään, eikä hän sitten ole kyennyt niitä itse laskemaan ennen kuin on ollut "liian myöhäistä". Eli tavallaan ne jäähyt ovat tämän upean energisyyden lieveilmiöitä, eivätkä esim. laiskuudesta johtuvia. Ja kun valmennus pisti Jäkyn Tappara-pelin turhien jäähyjen jälkeen Ilves-peliin 13:nneksi hyökkääjäksi, se oli ihan konkreettinen ilmoitus ja osoitus, että kierroksia alemmaksi tai peliaika putoaa radikaalisti. Tämä meni Jäkylle jakeluun ja sen jälkeen pelihän on sujunut kuin tanssi.
Persoonanahan hän on aivan mahtava tyyppi. Tulen aina hyvälle tuulelle, kun kuuntelen ja katselen hänen haastiksiaan. Moni pelaaja voisi ottaa oppia siitä, miten median edessä voi olla rennosti. Tietysti jokaisen pitää olla oma itsensä, mutta olen hyvin varma, että suurin osa pelaajista eivät siviilissä ole yhtä harmaita, tylsiä ja ilmeettömiä kuin haastatteluissa. Mun on vaikea nähdä, että Jäky tulisi koskaan pelaamaan missään muussa liigajengissä kuin meillä, mutta maailmaan tietysti mahtuu kaikenlaista. Mutta kyllä Juha Jääskä on lähtökohtaisesti aivan HIFK:n ikonitason ukkoja.