Se voi hyvin olla, että Jääskä on hyvä palanen pitkässä juoksussa tuohon Paajasen ja Turusen kanssa. Paajanen itse vähän verkkainen luistimilla, niin tarvitsee vierelleen jalkoja sekä työmoraalia ja Jääskältä niitä löytyy. Itse vain mietin Jääskän sijoittamista Lundellin kenttään sen takia, että olisi 3 pisteitä tekevää kentällistä, joka ilman Kangasniemeä on vähän haastavaa. Olisi mielenkiintoista nähdä myös Dyk tuossa Paajasen kentässä kolmantena, mutta ei viitsi rikkoa toimivaa.
HIFK:lta nimittäin löytyy mielestäni kolme hyvää kaksikkoa: Turunen-Paajanen, Saarinen-Dyk ja Lundell-Jääskä, joiden varaan voisi rakentaa kolme toimivaa kolmikkoa, jos löytyisi ne kolme sopivaa palasta niihin. Liikkuvat palaset ovat Sallinen, Kangasniemi ja X.
Mulla alkaa olemaan hyvinkin vahva fiilis siitä, ettei Kangasniemestä ja Nordgrenista tule koskaan olemaan sitä iloa jota heiltä varmastikin moni on odottanut. Loukkaantumisherkkiä molemmat, ja Kangasniemi näemmä vielä "taiteilija" sieltä pahimmasta päästä, eli mielialat sun muut ohjailevat tuloksellisuutta aivan liikaa, ja nimenomaan väärään suuntaan.
En siis tiedä hirveästi Nordgrenista ja hänen tilanteestaan erityisemmin, mutta luulen että aika lähellä on jo se hetki että kaverin osalta NHL on vaihtoehtona pois suljettu. Liian vähän näyttöjä sekä varmastikin siellä scouttien tulkinta kaverin loukkaantumisista, joten ei ainakaan liene ihan kirkossa kuulutettu että ura siellä tapahtuisi.
Mielelläni olen väärässä, koska molemmille toivoisi kaikkea hyvää, kuin myös IFK.llekin, mutta onhan noista kavereista ulosmitattu hyöty joukkueelle varsin rajalliseksi jäänyt. Saavat toki näyttää, että pelkoni on turha, ja takoa sellaiset luvut tauluun, että saa mennä hattu kourassa anteeksi pyytämään.
Kuitenkin on tilanne se, että ilman näitä kavereita, kun ajatellaan mitä heidän varaansa selkeästikin on joukkueen kokoamisen suhteen ajateltu, on tasapaino entistäkin huonommalla tolalla, ja juuri se on nyt yksi isoimmista syistä myös sille liki olemattomalle kolmoskentälle, ja syö toki myös tehoa ylemmistäkin kentistä.
Eikös sen Jääskänkin muuten pitänyt olla niin sentteriä tällä kaudella? Joten sentteriosasto on nyt -kun Jääskä viilettääkin laidassa- entistäkin kapeammalla tolalla, kun ei se Sallinenkaan sitten kuitenkaan ole se optimaalisin sillä osastolla.
Siitäkin huolimatta että taas tulee haukut, niin väitän että IFK on epätasapainoisempi joukkue kuin mm Kärpät ja Tappara, mutta siellä on muitakin jengejä joilla tuntuu, että joukkueensa on paremmin roolitettu.
Jos edellä mainitut Kangasniemi ja Nordgren tervehtyvät, pysyvät terveinä ja löytävät sen tasonsa jollaista heiltä uskoakseni olisi lupa -ainakin puheiden varassa- odottaa, niin ongelma voi ratketa yhtä sentteriä lukuunottamatta jo sillä.