Kyllähän se joulu menee, etukäteen ahdistaa vierashuoneen siivous ja suihkun&saunanpesu, mutta tuleepahan tehtyä. Nappeihin rokit soimaan, ja kumihanskat käteen ja jynssäämään. Eukon sukulaisille lähistölle mennään varmaan joulupuurolle, aattoaamuna, koska se on maks 2 tunnin reissu kotiovelta kotiovelle, ja lapsille on saman ikäisiä serkkuja kirkumassa ja juoksemassa ympyrää. Muuten olen kyllä jouluihmisiä, sisaruksiani ja äitini tulee meille aatoksi, omat lapset 1 ja 3 v tykkäilee touhusta, vaikka lahjoja en heille hommaa, koska sukulaiset tuo kuitenkin. E Vältän turhaa krääsää. Kinkua, juustoja, lohta ja viiniä lasi tai pari, sekä aikuisten kesken lautapelejä koko ilta kun lapset nukkumassa, katsotaan sitten rouvan kanssa heräämisvuorot lasten kanssa joulu- ja tapaninpäivälle. Toivottavati olisi myös hyvät kelit, että pääsisi vanhemman pojan kanssa ulkojäälle ensi kertaa luistelemaan, ja takapihalle olenkin tehnyt hiihtoladun, jonne pääsee kirpparilta hommaamiani suksia testaamaan.
Kun ei mene liian suorittamiseksi, niin kyllä siitä yhdessäolosta perheen kanssa voi tosiaan nauttia. Olen tykännyt joulusta kyllä aina, koska meillä on aina ollut perhejoulu, ja olen muutaman vuoden päästä nelikymppinen. olen tainut nuorena kossina kerran tai kaksi lähteä aattona baariin porukan kanssa "bailaamaan" ja ei ole kyllä toiminut siinäkään iässä. Mielummin settlers of catania pienessä hiprakassa, tai mitä vaan kivaa, muttei liian haastavaa lautapeliä. Ehkä sitten joulupäivänä on aikaa uppoutua johonkin vähän monimutkaisempaankin lautapeliin. Mutta omaan jouluun ne kuuluvat siinä missä kinkkukin (joka on ihan ok, kun tekee kunnolla ylikypsää).
Saatan myös vetäytyä mancaveen pelaamaan supernintendoa, jos alkaa hälinä ahdistamaan :D