Joulu tulee – oletko valmis?

  • 89 218
  • 587

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Mutta tiedän, että jouluyönä seison ulkona katsomassa tähtiä keskellä kosmista yksinäisyyttä ja yritän sietää maailmantuskaa, jonka joulu yleensä minulle tuottaa. Jos palstalla samoin tuntevia on, ollaan silloin yksin yhdessä. Rakkaudella, Sue.
Pakko sanoa, että tässä skenaariossa on jotain melankolisen kaunista. Voin hyvin kuvitella itseni samaan tilanteeseen, mutta muista syistä. Katse kohti yötaivasta ajatellen niitä nuoruuden aikoja, kun joulu vielä toi jotain fiilistä. Toisaalta se olisi taas vuoden vanhempana katse tuntemattomaan tulevaisuuteen keskellä ikä- ja identiteettkriisiä. Onkohan mulle iskenyt kolmenkympin kriisi n. kuusi vuotta myöhässä? Ei ainakaan viidenkympin villitys 15 vuotta liian aikaisessa.

Ketjun varsinaiseen aiheeseen voisi sanoa, etten ihan vielä ole valmis. Aamulla tarvitsee käydä vielä postipaketti hakemassa ja samalla kaupassa. Kinkkukin vasta kypsymässä ollen valmis muutaman tunnin päästä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Sue

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kertokaahan vinkkejä minulle paketoimiseen...
Keräät koko vuoden nurkkiisi erilaisia pahvilaatikoita. Sitten valitset niistä aina kullekin lahjalle sopivan niin on helppo pakata kun on laatikko. Itse en tee näin mutta ystäväni tekee niin. Sain häneltä viime jouluna esim. jonkin verenpainelääkelaatikon... ;-)
 
Viimeksi muokattu:

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Joulupukin kuumalinja oli lapsena joulun parhaita asioita.

Nykyään aika kiusallista katsottavaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ei voi sanoa etten olisi valmistautunut. Meillä on joulukoristeet jopa vessassa (ks. liite)... joulumattoa unohtamatta. ;-)
 

Liitteet

  • -5922794656515602272_121.jpg
    -5922794656515602272_121.jpg
    129,7 KB · kertaa luettu: 117

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olisi pitänyt ostaa graavisiika valmiina siivuna. Aikamoista jauhelihaa tuosta nyt paskalla veitsellä tuli, mutta maistuneet hyvältä, ehkä.

Muutoin kaikki kunnossa, olut tassussa, lohi savustuksessa, perunat uunissa ja kakkuna siivuina. Illalla vähän suklaata, kirja ja joku imperial stoutti. Kiitos.
 

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Joulupukin kuumalinja oli lapsena joulun parhaita asioita.

Nykyään aika kiusallista katsottavaa.
Vähän eri tähän. Näin kolmekymppisenä jaksan edelleen tuota katsoa, mutta en tokikaan koko ohjelmaa putkeen. Oma nostalgia tuossakin on ja tavallaan itselläni joka vuosi tämä ohjelma on osa jouluaaton aamurutiineja.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Monitahoinen kysymys.

- Autonaattoon en koskaan, silloin pitää viettää aikaa vanhempien seurassa
- Aaton alkuosana näin ei jouluihmisenä tsemppaam itseni, se menee muksujen kanssa ex-anoppilassa. Viralliset osuudet ja matkaan. Vaikka on jako niin, että muksut on joka toinen äidillään ja joka toinen mulla niin joulun viettävät aina siellä missä äitinsäkin
- Aaton loppuosa, se tulee itsestään. Rauhaa, saunaa, pieni tai keskisuuri tumu. Tänään poikkeuksellisesti kuppilan kautta, sieltä kun ulos joutuu 22:00 niin siinä jää hyvin vielä aikaa saunoa.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ensimmäistä kertaa jouluaatto vapaana sitten 2017. Lapsuudessa joulu oli luonnollisesti tärkeä, mutta viimeisten vuosien aikana jotenkin kasvanut erilleen kaikesta. Mikäli jonain päivänä löytyy oma perhe, todennäköisesti omat vanhat traditiot haluan siirtää. Nyt joulu on lähinnä mukava ja kiireetön ilta hyvine syömisineen.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Joo, kyllä varsinkin tässä vaiheessa olen valmis. Päivällisen päälle on todettava, että kaikki onnistui tänä vuonna jokseenkin mainiosti. Graavaamani lohi oli aika lailla täydellistä, samoin sen kastike. Lanttulaatikko oli yhtä hyvää kuin äitini tekemä, ja se on paljon se.
Hyvää oli myös ihan kaikki muu, en jaksa luetella.

Sitten jälkiruoan kimppuun.

Hyvää joulua kaikille! On tää vielä nelikymppisenäkin hienoa.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tää on mennyt ihan kivasti nyt. Muutamana vuotena on vituttanut yli kaiken kun on pitänyt kaikki paketit kääriä viimeisenä yönä ennen aattoa aivan väsyneenä. Inhoan tuota hommaa yli kaiken varsinkin tuollaisessa tilanteessa. Nyt tää hoitui päivän näöllä jo viikko sitten ja kun sai nukkua kunnon yöunet aattoa vasten niin onhan tästä saanut kokonaisuudessaan enemmän irti.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Ainoan joululahjatoiveeni esitin tänään rouvalleni. Hän laittoi niin huikean kuvan itsestään minulle yövuorostaan, että tuon haluan johonkin tuotteeseen. Kahvikuppiin, yms. Ja palstan pervoille tiedoksi, että kyseessä ei ollut herutuskuva!!
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Itse en ole kovinkaan kova vastalla viuhtoja. Ennemminkin tykkään tuoksusta, jonka tuo saunaan. Tänään kävin tekemässä pienen risupuskan, jonka vakumoin ja laitoin pakastimeen. Jouluaattona Lumiukon jälkeen saunassa sitten pääsee saunakiuluun.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Vitun joulu tässä vaiheessa. Helvetti sentään näiden siisonien kanssa. Vituttaa suunnattomasti tämä aihe.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Jouluun on enää 3 kk ja 5 päivää.

No juu, Halloween-kamatkaan ei vielä kerinnyt...
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Vitun joulu tässä vaiheessa. Helvetti sentään näiden siisonien kanssa. Vituttaa suunnattomasti tämä aihe.
Saatana syksy vasta alkoi. Kohta täytyy taas vältellä kauppoja se ”kiliseeheliseevälkkyen” -helvetin takia.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Meidän naapurilla oli jo elokuun lopussa joulutähti ikkunassa.
Mun yks frendi kans verhoutuu yleensä heti ekojen räntäsateiden aikaan joulunhengen mukasesti. On joulutähtee ja maatalon paimenen eläintä sun muuta.
 

Liitteet

  • 666mas.jpg
    666mas.jpg
    46,1 KB · kertaa luettu: 84
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös