Joulu tulee – oletko valmis?

  • 89 265
  • 587

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Alkossakin on nyt käyty ja jouluoluet hankittu. Muutama pullo Koffin portteria, Samuel Smith Organic Chocolate stoutia ja Schlenkerlaa. Kinkku otettu jääkaappiin sulamaan.
Enää puuttuu ainekset Skagenröraan (kuorittuja katkarapuja, kirjolohen mätiä, majoneesia, creme fraichea ja tuoretta tilliä. Sipulia ja sitruunaa jo on.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lahjat on ostettu. Yksi pitäisi vielä jaksaa paketoida jossain vaiheessa. Suurimmaksi osaksi kaikki hoidettu. Torstaina pitäisi vielä hypätä junaan ja matkustaa joulua viettämään. Ja saattaa olla, että perillä joutuu ostamaan vielä muutaman jouluoluen. Mutta se ei vielä tällä hetkellä varmaa. Onneksi itse pääsee katettuun pöytään, niin ei paljon tarvitse ruuista huolehtia :)

Huomaa kyllä koko ajan nousevan ahdistuksen määrästä joulun lähenevän. On se jännä juttu vaan vuodesta toiseen. Jos vielä tarvitsisi tehdä oikeasti jotain, niin sitten vasta olisikin.
 
K

Kiekkokatsoja

Tai sitten juhlii ihan niinkuin aina ennenkin. Ja niinhän kaikki myös tekevät. Kiuru varmasti itsekin.
Kiurusta, monista muistakaan, tai oikeastaan juuri kenestäkään en tiedä, että miten juhlivat.
Itsestäni tiedän. Juhlin vain vähän, ja yleensä melko samaan tapaan. Korona ei siihen vaikuta.
 

Tuplatorkkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Jets, Red Wings, Bayern
Viimeiset paketit paketoitu, nyt pieni siivu viskiä ja korvanapeista Viikatteen Vuoden synkin juhla-albumia. Hyvä fiilis ja kuusikin on kaunis.
 

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Joulu tulee - oletko valmis?

Olen! Kierrän kauppakeskukset kaukaa.

Joululahjoihin 0 euroa
Jouluruokiin 0 euroa
Jouluruokien tekoon käytetty aika 2 minuuttia
Joulusiivoukseen käytetty aika 0 minuuttia
Joulukuusen haku 35 km jalkaisin - vain yhteen suuntaan ja sitä metsästä pois viemättä
Joulusaunassa käytetty aika noin 3 tuntia yhteensä
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Jouluun on panostettu semisti. Pieni kinkku, rosoli ja imelletty perunalaatikko. Muutamat murkinat myöskin. Huonenna syödään jo erään vähävaraisen yh-äidin kanssa. Annan pojalle lahjaksi oman PS4 konsolin.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kinkku on sulamassa...aattona vanhempien luokse käymään ja tyttö lähtee jo torstaina sinne, mutta me pojan kanssa tullaan sitten aattona perässä. Huomenna sitten kinkun paistamista ja muutama hyvä paisto-olut

Lahjoja ei paljoa ollut, joten niistä selvittiin helposti myös.
 

Glove

Jäsen
No niin valmiina ollaan, joulu voi tulla. Huominen on vielä työpäivä, mutta sitten heittäydytään vapaalle. Ei ole mitään ihmeempiä suunnitelmia ole kun yksin tulee joulu vietettyä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Lähes. Yksi lahja paketoimatta.
Menen valmiiseen ruokapöytään, joten safkoista ei tarvitse stressata. Kyllä niitä kerran vuodessa syö.

Kuvaan ping @Glove - oletko valmis?
 

Liitteet

  • BBBC0506-1C06-4176-8FDD-760D9D2896A9.jpeg
    BBBC0506-1C06-4176-8FDD-760D9D2896A9.jpeg
    239,5 KB · kertaa luettu: 174

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Lähes. Yksi lahja paketoimatta.
Menen valmiiseen ruokapöytään, joten safkoista ei tarvitse stressata. Kyllä niitä kerran vuodessa syö.

Kuvaan ping @Glove - oletko valmis?
Kaljalaatikko puuttuu listasta.
 

Glove

Jäsen
Lähes. Yksi lahja paketoimatta.
Menen valmiiseen ruokapöytään, joten safkoista ei tarvitse stressata. Kyllä niitä kerran vuodessa syö.

Kuvaan ping @Glove - oletko valmis?
Kiitos kysymästä, olen lähes valmis. Maitopurkki pitää vielä käydä ostamassa ja tehdä huominen työpäivä. Sitten olen 109% valmis jouluun.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Vaimon lahja on hankittu. Sanoin tälle, että osta itsellesi mieleisesi lahja niin minä laitan sen hinnan tilillesi. Jotain mieleistään oli löytänyt Marimekosta. Nyt tärkein jouluvalmistelu on hoidettu.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Ylen Elävästä Arkistosta tulee taas katsottua joulun kunniaksi Miesten joulu. Nemon Tip-Tap-tulkinta on ajaton klassikko, samoin Raipen ilmaskittasoolo.

Miesten joulu on lämärikisaa, piparimuottien tekoa, kuusenkoristelua ja vieraiden joulupukki-idolsia. Pukkeina ovat jääkiekkoilijat Raipe Helminen ja Ville Nieminen, rumpali Jussi69, juontaja Heikki Paasonen sekä laulaja Antti Tuisku.

 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Perkele, klassinen juttu. Yksi lahja unohtunut ja lähin löytynee Helsingistä. Ei ihan hirveästi napostelisi ajaa siihen suuntaan tässä vaiheessa, mutta pakko. Yksi oljenkorsi jäljellä, in Gigantti we trust.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kyllähän sitä vähitellen alkaa olla valmista. Kuusi pitäisi vielä tuoda sisään ja koristella. Mutta muuten on koristeltu, lahjat pakattu, jouluruuat hankittu ja osittain tehty (esim. sillit, silakat, graavi-ja savulohi). Vaihdoin jopa keittiöön jouluverhon. Mutta joulufiilis on jotenkin hukassa. Ei vaan tajua jotenkin että aatto on jo huomenna. Eipä mitään... Joulu tulee kuitenkin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Perkele, klassinen juttu. Yksi lahja unohtunut ja lähin löytynee Helsingistä. Ei ihan hirveästi napostelisi ajaa siihen suuntaan tässä vaiheessa, mutta pakko. Yksi oljenkorsi jäljellä, in Gigantti we trust.
Juu, ei ollut paikkakunnalla. Tein noutotilauksen verkkikseen ja tulin toteamaan, että muutama muukin on noutamassa parhaillaan tilauksiaan. Ihan helvetinmoinen jono, mutta jonotetaan nyt, kun ei aiemmin muistanut asiaansa hoitaa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ketjun otsikkoon on nyt vastaukseni että kyllä. Kyllä olen valmis joulun viettoon taas tänäkin vuonna. Tänään oli vapaapäivä ja sain tehtyä tänään loput jouluvalmistelut. Tehtävää oli vielä aika paljon tälle päivälle ja nyt olenkin aika poikki, jostain aamu kuudesta lähtien olen touhunnut aina noin tähän hetkeen saakka.

Huomenna olenkin töissä kello 16 asti ja sain tänään sitten tehdäkin kaikki pienimmätkin valmistelut valmiiksi että halutessani saan vaan lämmitellä ruokia ja kasata aattona illalla jo kotosalla jouluruokakattauksen. Nyt on sitten tehtynä valmiiksi rosollin kastikkeet ja jälkiruoatkin.

Mutta teinpäs tänä vuonna Valion ohjeella oikein maistuvaa imellettyä perunalaatikkoa. Senkin paistelin tänään ja tuli kyllä parasta imellettyä perunalaatikkoa mitä minä olen koskaan aikaan saanut, lähes jo äiti-vainaan laatikon veroista.

Onnellinen olo että sain joulun aikaan taas tänäkin vuonna. Pieni yksiöni on nyt tällaisen jouluhullun mielestä varsin hieno. Oikein pieni Joulumaa. Vielä kun sitä seuraa olisi, no huomenna toivottelemaan hyviä jouluja työpaikalle edes työkavereille ja mummoille sekä papoille. Joulupäivä ja Tapaninpäivä ovat sitten kyllä vapaina.

Sen pitemmittä puheitta, nyt olen valmis joulun tuloon. Oikein hyvää Joulua!
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Pitkästä aikaa ollaan joulu kotona eikä matkojen päässä sukuloimassa. Mutta paradoksaalista kyllä, tätä joulua en kuopuksen poikkeuksellisesta toivomuksesta ole töissä, vaikka kulkemisten kannalta se olisi vaivatonta. Helpompi olisi upota töihin, mutta lapset kasvaa ja lentää omilleen alta aikayksikön, ja sitten ehdin kyllä olla kotoa pois.

Siedän joulunpyhät, jos ympärillä on kaunista. Niinpä investoin valkoiseen pitkään, ruusuaiheiseen puuvillaliinaan (6 e Kontista), hopeanväriseen kolmihaaraiseen kynttilänjalkaan sekä harmonisiin kuusenkoristeisiin. Oli oikeasti kiva muiluttaa uudet kuusenkoristeet kotiin; kävin hankkimassa ne lasten kanssa ja sovittiin, että iskälle ("perinteiset koristeet pitää laittaa, vaikka ne hajoaisivat käsiin") ei hirveästi markkinoida. Hän ei kiinnittänyt asiaan mitään huomiota, ihaili vain että onpa nätti kuusi tänä vuonna. Siitä tuli vaaleanpunaisen sävyinen. (Luulen kyllä, että mies tajusi mitä tapahtui, mutta oli kyllin viisas ja lempeä ollakseen hiljaa.)

Kohtuudella hommattiin ruokaa, juuri ja juuri joulupäivän iltaan riittävät. Tapanina sitten jotain ihan muuta. Kinkkua valmiina muutama siivu, kun ei sitä syö kuin mies. Kalaa sitten enemmän ja juustoja. Leivoin mitä jaksoin, se ei ollut hirveästi. Lapsilla ja kummilapsilla oli järkeviä lahjatoiveita, mutta aikuisille hankittavat roinat korvasin joulukukkalähetyksillä yksinäisten ikäihmisten luo. Merkkasin sitten korttiin vain, kenelle kukka oli mennyt tyyliin Viljo, 88 v. Miksi ihmeessä olisin postittanut Juhlapöydän konvehteja toiselle puolen maata... No, puolisolle toki hommasin toiveiden mukaan, kun on kulkenut rinnalla tämänkin vuoden.

On ollut pitkä ja synkkä syksy, hiljainen joulu sopii oikein hyvin. Lainasin kasan Vargasin dekkareita ja mies etsi kasan leffoja, ajattelin ulkoilla myös. Ihan kiva kun ei tarvi kenenkään nurkissa olla.

Mutta tiedän, että jouluyönä seison ulkona katsomassa tähtiä keskellä kosmista yksinäisyyttä ja yritän sietää maailmantuskaa, jonka joulu yleensä minulle tuottaa. Jos palstalla samoin tuntevia on, ollaan silloin yksin yhdessä. Rakkaudella, Sue.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Valmis olen minäkin. Rauhallinen fiilis, kohta saunaan ja siitä unille. Meidän lapsi ei ymmärrä vielä joulun päälle, mutta veikkaan että huomenna on hauska katsoa, kun tyttö aukoo paketteja. Siihen päälle hyvää ruokaa, kiireettömyyttä ja illalla pari siivua laadukasta viskiä, niin voisi ne asiat olla huonomminkin!

Oikein hyvää joulua koko porukalle!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös