Joo, on tuo sää kyllä aika perseestä ja vie joulun tuntua pois aika tehokkaasti. Eipä ole hetkeen tällaista keliä pidellyt. Skippaamme tuon joulurauhan julistuksenkin, kun on tuo vesisateessa aika ankiaa touhua. Kyllä joulu ilman lunta on vähän kuin Japani ilman ninjoja tai prostituoitu ilman emätintä.
Ei jaksa ymmärtää tätä säävalitusta. Siellähän on mittari plussalla. Harvoin saa näin hyvästä joulukelistä nauttia tässä maassa. Mulla on joskus jouluna ollut kylmempää Englannissakin. Nauttikaa nyt, kun vielä voi, tulee ne pakkasetkin sieltä vielä, valitettavasti.
t. hanu
Totean kumminkin että 9/10 täälläkin kirjoittelevista ottaisi ennemmin pakkasen postikorttimaisemalla jos se olisi mahdollista.
En usko tuohon, pitäisikö laittaa äänestys. Kyllä kai nyt suurin osa ihmisistä sentään pitää plussalla olevaa lämpöä pakkasia parempana.
Mikäs siinä, jos olisi -3°C, tyyntä, aurinkoista ja lunta 2cm, tuollaista keliä kun vaan ei ole kuin 20v välein. Väittääkö joku oikeasti, että ottaisi mielummin -20° kelin kuin tuon tämänpäiväisen täällä Pirkanmaalla olevan suht tyynen ja sateettoman +2°. Haudoille sandaaleissa ilman sukkia, vissiin toisen kerran mun 54 joulun aikana.
En usko tuohon, pitäisikö laittaa äänestys. Kyllä kai nyt suurin osa ihmisistä sentään pitää plussalla olevaa lämpöä pakkasia parempana.
Mikäs siinä, jos olisi -3°C, tyyntä, aurinkoista ja lunta 2cm, tuollaista keliä kun vaan ei ole kuin 20v välein. Väittääkö joku oikeasti, että ottaisi mielummin -20° kelin kuin tuon tämänpäiväisen täällä Pirkanmaalla olevan suht tyynen ja sateettoman +2°. Haudoille sandaaleissa ilman sukkia, vissiin toisen kerran mun 54 joulun aikana.
t. hanu
Meikäläinen ei ainakaan kaipaa lunta yhtään enempää kuin täällä Oulun korkeudella on tällä hetkellä. Toivoin salaa koko viikon, että vesisateet huuhtoisivat loputkin lumenrippeet huis helvettiin, mutta ei olleet sääjumalat puolellani tälläkään kertaa.
Niin ja eihän nämä joulut enää aikuisena jaksa kiinnosta tippaakaan. Sisarusten lapset eivät ole vanhemmillani tänä vuonna edes ruokapöydässä käymässä, joten se viimeinenkin ripaus muistoja omista lapsuuden jouluista jää nyt puuttumaan. Isän ja äidin kanssa kinkkua ja joulusaunan jälkeen känni päälle. Yritän sammua ennen iltayhdeksää.
Voisit muuten joulun kunniaksi harrastaa jakamisen iloa sen verran, että jakaisit soosi- ja juustoreseptisi :)
Meillä on melkein samat suunnitelmat, mutta itse olen varmaan sammunut jo ennen mitään saunomista.
Nämä lumien perään itkijät ovat kyllä hämmentäviä tyyppejä. Nyt sitä haluttaisiin kinoksittain, mutta heti perään alettaisiin valittaa, että miten paljon vaivaa ja ongelmia lumi tuottaa. Ei mitään logiikkaa, kun kokonaiskuvan kannalta lumettomuus on niin paljon helpompaa.
Ei jaksa ymmärtää tätä säävalitusta. Siellähän on mittari plussalla. Harvoin saa näin hyvästä joulukelistä nauttia tässä maassa.
Ihan milloin vaan kunnon pakkaset ja metri lunta. Ei tällainen vesisade ole mikään joulu- tai muutenkaan talvikeli. Kesällä ehtii sitten hippaista sandaaleissa.En usko tuohon, pitäisikö laittaa äänestys. Kyllä kai nyt suurin osa ihmisistä sentään pitää plussalla olevaa lämpöä pakkasia parempana.
t. hanu
Vastalla. Se on VASTA.Nyt on kaikki valmista... Joulusaunasta juuri tultu, itse tehty vihdalla tuli vihdottua menneen vuoden pahat pois. Täytyy sanoa, että oikeaan aikaan (kesäkuun viimeinen viikko) tehty vihta pitää lehtensä hienosti.
Ruokapöytään seuraavaksi, sitten katsellaan lahjat. Lahjoja ei montaa enää ole kun lapset ovat kasvaneet isoiksi, mutta rakkaudella hankittuja. Kirjaa ja villasukkia odottelen.
Vastalla. Se on VASTA.