Joulu tulee – oletko valmis?

  • 89 195
  • 587

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jouluvalmistelut 100% hanskassa. Lapsille ostettu läppärit ja itselle varattu lennot thaimaaseen. Golffia jouluna on parhautta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ihme vinkunaa, jouluhan on ylivoimaisesti vuoden toiseksi parasta aikaa (kesä vie niukasti voitoin 4-3). Mikäs siinä rentoutuessa, kolme viikkoa lomaa, ilmaset safkat (ai saatana herahtaa jo vesi kielelle kun ajatteleekin tulevia joulumäsäytyksiä), pientä lätkähönstää paikallisessa ulkokaukalossa...Ahh, olis jo joulu.
Näin on. Olen ennekin ihmetellyt tätä, mutta ei vain mene kaaliin, miksi siitä pitää kehittää niin tajuton stressi ja ottaa paineita kaupallisuudesta. Ruokaa, tunnelmaa, muutama ajatuksella hankittu lahja ja läheisiä. Ei paljon paremmaksi muutu. Ymmärrän kyllä, että yksinäisille joulu ei välttämättä ole kovin kaksista aikaa, mutta onhan tuossa yllä esimerkki siitäkin, miten joulusta saa irti jotain myös yksin.

Tänään katselin juustotiskiä sillä silmällä, samoin sinappeja miestiskelin kovasti. On se hienoa, ei malttaisi odottaa.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Ihme vinkunaa, jouluhan on ylivoimaisesti vuoden toiseksi parasta aikaa (kesä vie niukasti voitoin 4-3). Mikäs siinä rentoutuessa, kolme viikkoa lomaa, ilmaset safkat (ai saatana herahtaa jo vesi kielelle kun ajatteleekin tulevia joulumäsäytyksiä), pientä lätkähönstää paikallisessa ulkokaukalossa...Ahh, olis jo joulu.

Pakko olla sekä samaa mieltä että eri mieltä: tosi on että joulu tosiaan on ilman epäilyksen häivääkään (huolimatta kaikesta kaupallisuudesta yms.) vuoden toiseksi parasta aikaa kesän jälkeen. Mutta ehkäpä toveri Dustwallow myös käsittää sen että kaikilla ei ole lainkaan lomaa jouluna.. on sadoittain työpaikkoja joilla pitää joidenkin olla paikalla 365 päivää vuodesta, eikä siihen itku auta

On tavallaan todella ilkeää sanoa nyt tämä heti perään, mutta minä olen yksi niistä joulun onnellisista. Työpaikkani sattuu nimittäin olemaan oppilaitos, ja se on suljettuna välillä 21.12-6.1, ja koko tuo väli tulee olemaan palkallista lomaa!! Äitini sanoin, ei voi kuin laittaa kädet kyynerpäitä myöten ristiin ja kiittää että näin onnellisesti asiat ainakin tänä vuonna ovat..
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Näin on. Olen ennekin ihmetellyt tätä, mutta ei vain mene kaaliin, miksi siitä pitää kehittää niin tajuton stressi ja ottaa paineita kaupallisuudesta. Ruokaa, tunnelmaa, muutama ajatuksella hankittu lahja ja läheisiä. Ei paljon paremmaksi muutu.

Samaa mieltä, vaikka itselleni kyllä tuleekin tuota stressiäkin tuon kaupallisuuden takia kun nautin siitä kun saan nähdä jonkun sanovan jotain ostamastani lahjasta. Sitä tulee siten ostettua yleensä aina aimoläjä lahjoja, tosin tänä vuonna yritän tosissani vähentää lahjojenkin määrää. Tykkään vaan paljon enemmän antaa lahjan kuin saada lahjan.

Joulussa ei kuitenkaan tärkeintä ole ne lahjat tai edes ne ruoat vaan juurikin tuo tunnelma, lähimmäiset ja lämminhenkisyys mikä silloin toisilleen vieraidenkin ihmisten keskuudessa vallitsee. Sellaista kokee harvoin ja siksi nautin siitä suuresti.

Vituttaa vaan että niin kuin muissakin juhlissa niin myös joulussa tuo kaupallisuus on ottanut ylivallan. Ne henkiset arvot ovat jääneet taka-alalle esimerkiksi kaiken tuon lahjahässäkän taakse.

Tämän vuoksi vituttaa sekin, että aika isokin osa pitävät joulua lasten juhlana. Ja tämä lähinnä sen takia että se samainen iso osa pitää joulussa tärkeimpinä asioina niitä joululahjoja ja Joulupukkia. Onhan se toki lastenkin juhla, mutta noiden henkisten arvojen vuoksi se on myös muunkin ikäisten juhla.

Minulle joulu on vuoden tärkein juhla ja enkä häpeä myöntää sitä, vaikka joidenkin mielestä se olisikin jopa lapsellista. Ei joulussa ole lahjat tärkeintä vaan se joulun henki ja sanoma.
 

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minulle joulu on vuoden tärkein juhla ja enkä häpeä myöntää sitä, vaikka joidenkin mielestä se olisikin jopa lapsellista. Ei joulussa ole lahjat tärkeintä vaan se joulun henki ja sanoma.

Mikä on joulun henki ja sanoma? Mielikuvitushahmon syntymäpäivä ei oikein itsellä täytä positiivisella tavalla mitään kriteereitä. (Tuli Frendit-jakso tuosta mieleen, kun Phoebe oli synnyttämässä ja kahjo lääkäri onnitteli kun lapset saavat syntyä Happy Daysin Fonzien puolisyntymäpäivänä)

Se olisi kovin helppoa olla stressaamatta kaikesta jouluun liittyvästä, jos se olisi vain itsestään kiinni. Itse en juokse kaupoissa, mieti päätäni hajalle lahjatoiveiden kanssa tai kuole epätoivoon jos sen parhaan kinkun kilohinta on tänä vuonna kohtuuton. Mutta kun kaikki ympärillä tekee niin, samalla välittyy tuo kaikki negatiivinen ja tekee minusta pyhien aikaan hyvin ahdistuneen ja vittuuntuneen ihmisen.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Mikä on joulun henki ja sanoma? Mielikuvitushahmon syntymäpäivä ei oikein itsellä täytä positiivisella tavalla mitään kriteereitä. (Tuli Frendit-jakso tuosta mieleen, kun Phoebe oli synnyttämässä ja kahjo lääkäri onnitteli kun lapset saavat syntyä Happy Daysin Fonzien puolisyntymäpäivänä)
Kaitpa sen sanoman voi ajatella ihan vain läheisten juhlana. Silloin yleensä tuppaa olemaan niitä vapaapäiviä ja on mukava nähdä läheisiä ihmisiä ja syödä esimerkiksi porukalla. Tällaiset hetket ovat ainakin minulla muutoin todella vähissä, joten mukavan poikkeuksen joulu arjen raadantaan tarjoaa. Joulun henkeen taas kuulunee vähän sellainen, ettei nipota ihan joka asiasta ja antaa mieluummin kuin ottaa.

Siitä olen samaa mieltä, että tuo kaupallisuus ikävästi välittyy muista ihmisistä myös itseeni. Itselleni joulussa tärkeintä on läheiset ihmiset, rauhallinen tunnelma ja mahdollisesti siihen päälle vielä hyvät ruoat.

Tässä täytyy kyllä hieman ihmetellä, että hirveän negatiivisen kaiun joulukin saa kun lukee tämän ketjun kirjoituksia. Minusta (korostan henkilökohtaista mielipidettäni) jouluun kuuluu nimenomaan talvinen ja pimeä sää, jolloin esimerkiksi kynttilöillä on hyvä luoda tunnelmaa. Itselleni ei toimisi missään nimessä mikään etelänloma joulun tienoilla. Toki ymmärrän sen, että etenkin heidän kohdalla joilla ei ole hyvät välit läheisiin tai läheisiä lainkaan, että joulu ahdistaa. Se on varmasti hyvä syy vihata joulua, mutta ei sitä mielestäni joulun syyksi kannata kuitenkaan laittaa. Voihan sen ajan viettää kuitenkin laadukkaasti, miten itse tahtoo. Vaikka sitten ulkomailla, jos niin haluaa.
 

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toki ymmärrän sen, että etenkin heidän kohdalla joilla ei ole hyvät välit läheisiin tai läheisiä lainkaan, että joulu ahdistaa. Se on varmasti hyvä syy vihata joulua, mutta ei sitä mielestäni joulun syyksi kannata kuitenkaan laittaa. Voihan sen ajan viettää kuitenkin laadukkaasti, miten itse tahtoo. Vaikka sitten ulkomailla, jos niin haluaa

Ei se luonnollisesti joulun syy ole, mutta tuo on kuitenkin sellainen päivämäärä joka helposti muistuttaa joitain ihmisiä toisista ihmisistä ja saa mielen hyvin apeaksi. Ja kaikki lehtien, telkkareiden ja radioiden välittämä "nyt on onnellinen päivä, kun on ystävät ja sukulaiset lähellä" manifesti. Luonnollisesti se ei ole myöskään kyseisten medioiden syy, jos joku sattuu yksinäinen olemaan, mutta ymmärrän kyllä että se voi silti ahdistaa.

Taitopelaajalta tuli muutama hyvä kuvaus mitkä omaan joulunviettoonikin ovat sopineet. Eli joulun onnellisinta aikaa on kun talo hiljenee, ja max 3-4 henkilöä paikalla. Saunomista yömyöhään rauhallisissa merkeissä, henkevien puhumista, kynttilöitä ja luonnollisesti jatkettua glökiä. Tuo on se hetki miksi vuodesta toiseen tulee sukuloitua joulupyhinä, pidän sitä mukavana ja arvokkaana tapahtumana. Hammasta purren menee sitten kaikki muu siitä ympäriltä sitä ennen, jos jaksaa mennä.

Raumalla muuten taidettiin jossain kaupassa eilen "avata joulu" ilotulitteiden kanssa peräti. Joo, onhan nyt jo marraskuu ja kaikkea.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei se luonnollisesti joulun syy ole, mutta tuo on kuitenkin sellainen päivämäärä joka helposti muistuttaa joitain ihmisiä toisista ihmisistä ja saa mielen hyvin apeaksi. Ja kaikki lehtien, telkkareiden ja radioiden välittämä "nyt on onnellinen päivä, kun on ystävät ja sukulaiset lähellä" manifesti. Luonnollisesti se ei ole myöskään kyseisten medioiden syy, jos joku sattuu yksinäinen olemaan, mutta ymmärrän kyllä että se voi silti ahdistaa.
Saman asian voisi tuoda esille myös juhannuksen aikaan, jolloin 'kaikki' menevät perheineen mökille tai festareille kavereiden kanssa. Kukaan ei ikinä ota esille kuinka keskikesän juhla voi ahdistaa. Eiköhän yksinäiset ole yksinäisiä vuodenajasta tai juhlasta riippumatta. Ikävä asia joka tapauksessa, jos kyse ei ole omasta valinnasta.

Taitaa olla niin, että ahdistuneimpia joulunajasta lienevät ne, joilla ei ole varsinaisia mahdollisuuksia itse päättää omasta joulustaan. Yksinäisten lisäksi esimerkiksi vaikka sellaiset, jotka vielä asuvat kotona vanhempien kanssa tai ovat muuten pakotettuja viettämään tällaiset juhlapyhät heidän nurkissaan ettei syyllistettäisi. Tuntuuhan se pakkopullalta koko touhu, vallankin jos parhaimmat fiilikset tuntuvat tulevan kaveribileistä.

Varmaan se läpitunkeva kaupallisuuskin ärsyttää, mutta toisaalta ei ole mikään pakko mennä siihen mukaan. Ja toisaalta, kaupallisuus tarjoaa ehkä sen kaikkein helpoimman tien selvitä joulusta. Ostat lahjan, toivotat hyvää joulua ja asia on sillä selvä. Mutta jos haluat oikeasti tuottaa pitkäkestoista hyvää mieltä muille, lahjoitat heille omaa aikaasi. Ikääntyvät ihmiset kaipaavat entistä enemmän juttuseuraa, ja lapset taas muistavat koko ikänsä jos joku vanhempi sukulainen on jaksanut leikkiä heidän kanssaan. Huono puoli tuossa vaan on se, että jos sitä aikaa ei ole riittänyt kunnolla itsellekään niin miten sitä sitten voi enää jakaa muille?
 

Veikko40

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, FC Ilves, SC Classic, BC Pyrintö
Vuosia sitten sovittu vaimon ja muiden porukoiden kanssa, ettei lahjoja tartte ostella. Korkeintaan sisaren lapsille jotain.

Tänä vuonna muutenkin lähdetään vaimon kanssa joulua "pakoon" Barcelonaan.
Jep, kyllähän sielläkin sitä joulutohinaa varmasti riittää, mutta onpahan muutakin nähtävää ja jos siellä joulun "henki" olisi hieman epäkaupallisempi (tuskin).
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Golffia jouluna on parhautta.
Näin se menee. Aika monta joulua on jo tullut vietettyä milloin missäkin päin maapalloa sitä hieman pienempää palloa hutkien. Tällä kertaa joulun ympärillä Kaliforniaan, jossa ensi alkuun San Franciscon alueella viikon verran ja sieltä sitten reiluksi viikoksi Palm Springs / Palm Desert suuntaan. Lätkääkin joutuu katsomaan ainakin San Jose vs. Anaheim pelin sekä Anaheim vs. Phoenix pelin. Eiköhän sen joulun noissa merkeissä kestä, vaikka kohteet ym. ovatkin tuttuja.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
... ja lapset taas muistavat koko ikänsä jos joku vanhempi sukulainen on jaksanut leikkiä heidän kanssaan.

Niin ja lapset muistavat usein koko ikänsä sen jos ainoa joulumuisto isästä on se, että hän vetää kännit jokaisena joulunajan vapaapäivistä. En nyt halua nipottaa tai sanoa, että vesiselvänä pitää olla mutta jos niitä lapsia nyt väsää tähän maailmaan niin luulisi, että nyt yhden pyhän voi olla vetämättä viinaa.

Hyvän viinin tai oluen jouluaterioilla ja glögit ymmärrän mutta kun kuuntelee "kauhutarinoita" kuinka isät vetävät kännit aattona, Joulupäivänä ja vielä Tapanina niin en voi kuin ihmetellä - miltä se lapsesta mahtaakaan tuntua?

vlad.
 
Olen valmis, tuo vodka pullo odottaa jo sitä että glögit tulevat myyntiin.

Kirves tuli hankittua kesällä, perhe vielä hankkimatta mutta eiköhän sen kerkeä ennen aattoa hoitamaan, aluille ainakin jos ei muuta.
Nyt vaan toivotaan että luontoäiti lumihangen tuohon talon pihalle taikoo niin on taas oikea joulun tunnelma!
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Nostetaanpa vähän tätäkin ketjua ylöspäin, kun toveri Yläpesän suosikkijuhla tekee taas tuloaan....(hymiö)

Meikäläisellä on siitä erikoinen homma, että homma on hanskassa lähes täysin. Tuli mitta täyteen tuota jokavuotista seepeilyä ja Viikkarilta tuli sopivasti tuollainen pidennetyn jouluristeilyn mainos. Ja siihen sitten tartuttiinkin. Lahjat on ostettu, muovikuusi töröttää nurkassa, plus muut härpäkkeet on laitettu ja ruuista ei siis tarvitse skitsota. Pienen kinkun varmaan ostan välipäiviä varten ja pieni satsi hirvipullia tulee varmaan tehtyä.

Reissu maksoi n. 260 euroa kolmelta hengeltä, johon sisältyy 2 täyttä joulukattausta, sekä joulupäivän brunssi. Eli ei paha, kun vertaa mitä joulun ruokaostoksiin yleensä menee. Ja se pääasiahan on se, ettei tarvitse muuta kuin syödä. Aina väännät pää märkänä sitä joulupöytää kuosiin ja kun vihdoin saat sen ruokalautasen nokan eteen, niin alkaa vituttaa kun tiedät, että saat saman tien alkaa pistää pöperöitä takaisin kylmään ja se tiskivuori.

Juu, kummimuksujen ja muut lahjat ym.. on hoidettu. Kukat vielä mummuille aatonaattona ja hautausmaakäynnit, niin sitten voi ihan oikeasti kerrankin nauttimaan joulusta. Mennään kuuntelemaan joulurauhan julistus livenä ensimmäistä kertaa ja siitä sitten satamaan pikkuhiljaa. Joulupäivänä purkki pysää Maarianhaminaan ja mennään varmaan vähän kävelemään sinne kylille.

Eli ihan hyvillä fiilareilla kerrankin joulua kohti.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Olen ostanut olutta ja jopa viinaa sen verran, että pyhät menee sopivan välinpitämättömässä turrukkeessa. Kun on relaksantit päällä, niin ympärillä tapahtuva hyörinä, stressaaminen ja muu shitti ei pääse häiritsemään. Nyt kun on taas muutaman vuoden jälkeen sinkkuna viettämässä joulua, niin voi olla huoletta humalassa ja olla nuorempien sukulaisten mielestä "hassu setä" tms. Jurrissa jopa minä siedän lapsia paremmin, saatan jopa pelata pleikkaa niiden kanssa.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
No en vittu ole. Aika monta lahjaa ostamatta ja leipomukset nytkin työn alla.

Perkele. Vitutusketjuun joutaisi koko joulu.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Joka vuosi vaikeampaa.

Facebook on itse saatana tällaisina aikoina. Kaikki vitun runkkarit jauhaa vaan siitä vitun joulusta. Otetaan kuvia pipareista (plus ne iänikuiset, perkeleen huonot piparivitsit siihen päälle), joulukoristeista, kinkusta ja ties mistä. Toivotetaan sitä paskaa Oikein Isoin Kirjaimin. Jostain syystä kaikilla on oikeus ilakoida joulusta ja toitottaa sen mahtavuutta kaikin keinoin, mutta heti jos ilmaisee julkisesti, että joulu on täyttä paskaa alusta loppuun, saa hirvittävän ryöpyn niskaana kaikilta mulkeroilta. Kai mullakin on oikeus sanoa, etten pidä kyseisestä "juhlasta".
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
No en vittu ole. Aika monta lahjaa ostamatta ja leipomukset nytkin työn alla.

Perkele. Vitutusketjuun joutaisi koko joulu.

Perutaanpa äskeinen, tai ainakin osa siitä.

Olen vähintään kohtalainen kokki, mutta kaikenlainen leipominen vituttaa, sillä inhoan tarkkoja mittoja. Suutuspäissäni vedin mitat sinne päin ja suunnilleen, varmana siitä, että lopputuloskin on sinne päin ja suunnilleen.

Sain juuri leipomukseni valmiiksi. Vaikka itse sanon, niin tuli sen verran syntisen hyvää, etten tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa. Aivan poskettoman hyvää.

Lahjastressi vituttaa kyllä edelleen.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Nyt ei kyllä tunnu yhtään joululta, vaikka siihen on enää kolme yötä. Helsingissä ei ole lunta, eikä edes pipareita ole tullut tehtyä. Joulutorttuja sentään tein pari viikkoa sitten.

Kai se on niin, että mitä vanhemmaksi tulee, sitä vähemmän odottaa joulua. Joskus kolme-neljä vuotta sitten olin ihan innoissani joulusta ja kaikesta siitä "joulun taiasta". Nyt sitä taikaa ei ole. On vain kiva, kun on loma ja voi nukkua pitkään. Onneksi en vietä joulua täällä Helsingissä, vaan huomenna lähden kohti mummolaa Jyväskylään päin. Toivottavasti siellä on lunta.

Off-topic: vituttaa kun painoin vahingossa äsken väärää nappia ja koko viestini pyyhkiytyi. Sitten unohdin jonkun tärkeän asian, mitä tähän olisi pitänyt kirjoittaa. Noh, muokkaan sitten jos muistan.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kai se on niin, että mitä vanhemmaksi tulee, sitä vähemmän odottaa joulua. Joskus kolme-neljä vuotta sitten olin ihan innoissani joulusta ja kaikesta siitä "joulun taiasta". Nyt sitä taikaa ei ole. On vain kiva, kun on loma ja voi nukkua pitkään. Onneksi en vietä joulua täällä Helsingissä, vaan huomenna lähden kohti mummolaa Jyväskylään päin. Toivottavasti siellä on lunta.

Hei, sinä olet vasta 14-vuotias. Ei nyt tuollaisia puheita vielä kannata viljellä. Odota, kunnes olet pari-kolmekymppinen trendikkään kyyninen vastarannankiiski, jonka "kaverit" ovat netissä kaikki mulkeroita ja runkkareita, jos he sattuvat viettämään vittuperkeleen paskajoulua. Sitten voit liittyä näiden Pahaa Joulua -voivottelijoiden joukkoon tummaan.

Toivottavasti tosin tätä ei tarvitse tehdä ja löydät sisäisen joulumielesi viimeistään mummolassa kunhan pääset jouluruokien ääreen ja katsot aattona Lumiukon ja joulurauhan julistuksen. Onhan joulu mukavaa aikaa teini-ikäisenäkin, vaikka se erilaiselta tuntuukin kuin esiteini-ikäisenä. Usko minua, kyllä lapsuuden ja nuoruuden joulut mummolassa tuntuvat myöhempinä vuosina mukavilta muistoilta, jos niihin ei liity mitään holtitonta ryyppäämistä ja perheriitahelvettiä.

Nyt on joulumieli tosin minullakin ollut hieman hakusessa koska ulkona sataa vain vettä kuin Esterin perseestä ja tuulinen sysipimeys on ahdistavaa, mutta toisaalta tämän päivän jälkeenhän alkaa valoisuus taas asteittain lisääntyä, mikä on ilahduttava ajatus ja koko joulun, valon juhlan, tarkoituskin.

Yhtä kaikki minulle joulu on vuoden juhlista tärkeimpiä ja parhaita, niitä harvoja juhlia joita vietän. Joulua odottaa koko joulukuun, ja joulukuuta odottaa koko marraskuun, tuon vuoden paskimman ja synkimmän kuukauden.

Mitään elämää suurempia erityisvalmisteluitahan joulu ei juuri vaadi, jotain kuitenkin. Jouluruokia saa omaan jääkaappiin kaupasta, ja vanhempien luona odottaa notkuva joulupöytä. Omiin joulutraditioihini kuuluu joulupiparkakkutaikinan leipominen eläkkeellä olevan äitini kanssa, tämä tehdään marras-joulukuun taitteessa samalla kertaa kun muutenkin vierailen vanhempieni luona. Taikinaa olen ollut leipomassa kolmevuotiaasta asti lähes joka vuosi eli reilusti yli kolme vuosikymmentä putkeen, ja joulu ei olisi joulu ilman tutulla reseptillä tehtyjä piparkakkuja. Nykyisin minä hoidan raskaimmat hommat kuten jauhojen ja taikinan sekoittamisen ja seuraavana päivänä äiti hoitaa paistamisen.

Kotona voin häthätää pyyhkäistä pölyt kirjahyllyn päällä olevasta olkipukista, joka on ollut "joulukoristeena" paikallaan viimeiset viisi vuotta putkeen kesäta talvet. Joulukortteja lähetän alle kymmenkunta, loput joulutervehdyksen ansaitsevat saavat tekstarin/sähköpostin tai suullisen viestin, eipä ole iso homma tämäkään.

Joululahjojen ostaminen ja saaminen ovat myöskin mieltä ilahduttavia ja sydäntä lämmittäviä, oli sitten saama- tai antopuolella. Vuoden varrella on kätevää koota kaappiin sopivia lahjoja sekä lähiperheelle että muutamalle valikoidulle ystäväpiirin jäsenelle, lahjoja voi löytää vaikka Rooman reissulta huhtikuussa tai lokakuun kirjamessuilta kuten minä tein. Pakettien paketoimisessa menee yhteensä yleensä yksi ilta, ja siinä sitä joulun henkeä saa nostatettua.

Ja vaikkei joulua mitenkään viettäisikään ja kolme joulupäivää olisivat vain vapaapäiviä muiden joukossa, niin en ymmärrä, mikä ongelma tämäkään kenellekään on. Harva sitä valittaa viikonlopuistakaan, että "voi saatana, taas koittaa viikonloppu ja kaksi vapaapäivää, voi vittu tätä paskaa". Yhtenä päivänä eli jouluaattona monet paikat ovat illalla kiinni, tuolloinkin pääsee vielä kauppaan eli vain joulupäivänä kaupat ovat suljettuina. Onpa kauheaa. Joulupäivästä alkaen kuitenkin pääsee jo vaikka elokuvateatteriin, eikä Suomi muutenkaan täysin kiinni enää mene, kuten se menneinä vuosikymmeninä saattoi mennä.

Joulu tulee - minä olen valmis.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Kun katselen omaa vuokrayksiötäni, niin en. Noh, tänään on siivouspäivä or sort of.. Kummilapsille ja heidän sisaruksilleen on laitettu jotain pukinkonttiin ja äiskälle, sekä siskolle pienet kirjalahjat hankittu. Joulunvietto tapahtuu vanhempien luona ja iskäkin haetaan hoitokodista muutamaksi tunniksi joulupäivänä meille. Ohjelmassa on ehkä myös aattona piipahtaminen palvelutalon joulujuhlassa. Itselle joulu tarjoaa ennen kaikkea kuuden päivän sodan..eiku siis loman, eli jos tässä vähän pystyisi rauhoittumaan ja lataamaan akkuja, sen verran hektinen oli tämä syksy duunin, harrastusten ja yleisen holtittomuuden myötä. Vaikka en sinänsä ole mikään jouluihminen, niin kyllä se fiilis aina tempaa mukaansa ainakin jollain tasolla. Eniten odotan joulupöydän herkkuja, jossa kalkkuna on ensimmäisen kerran syrjäyttänyt kinkun. :))

Huomenna vielä pariks tuntii töihin ja sitten se alkaa.

edit: joulupäivän iltana vissiinkin kylään yhdelle läheisimmistä frendeistä. Ei ole hän juurikaan jouluihminen, koska kaikki paskat jutut on sattuneet aina tän jalon juhlan alla. Eli jos saan häntä piristettyä. niin hyvä.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös