Hishonin sopparin purku vahvistaa (olettevasti) sen, että keskikaistaa tullaan vahvistamaan. Ei Kurri & kumppanit voi olla niin typeryksiä että kenttien 2 ja 3 sentterit olisivat Pihlström ja Niemi.
Niemi menee kolmosen sentterinä mun mielestä, 20 pinnaa ilman YV-vastuuta on ihan kelvollinen suoritus käytännössä koko kauden kolmosessa vetäneeltä "umpisurkeudelta". Vaikkei jalka huimaa niin on yllättävän hyvä riistämään kiekkoja. Ihmeen paljon tullut kritiikkiä juuri Niemelle, joka mun mielestä hoiti leiviskänsä ihan hyvin.
Unelmatilanteessa löytyisi kaksi uutta sentteriä, nimenomaan ominaisuuksiltaan kärkikenttiin. Niemi, Pihlström ja Wirtanen pyörittäisivät 3-4 kenttiä, Regin ja herra X ja herra X2 hoitavat kenttien 1 ja 2 sentteröinnin. Toinen vahvistuksista voisi olla sentteri-laituri, jolta löytyy näyttöjä / varmahkoa potentiaalia loistaa nimenomaan keskellä.
Hyvin samoja ajatuksia.
Minulle jäi mielikuva, että Niemi olisi ollut hyvä sentään aloituksissa (muussa keskinkertainen), mutta tilastojen tuijottelu paljasti seuraavaa: yli 100x alotusta ottaneista prosentit olivat seuraavanlaiset:
Koodi:
Petteri Wirtanen: 57,3 %
Antti Pihlström (!): 55,7 %
Joey Hishon: 54,7 %
Peter Regin: 54,0 %
Brian O'Neill: 52,0 %
Tomi Mäki: 51,2 %
Mika Niemi: 50,6 %
Marko Anttila: 47,4 %
(Advanced nippelinä kiinnostaisi tietää moniko noista aloituksista otettiin pilkkikisojen jälkeen, kun aloittajaa oli vaihdettu.)
No, eipä se Niemen al.% ollutkaan niin korkea. Jokaisella yli 100x aloittaneella (runkosarja) kuitenkin yli 50%, pl Anttila.
Kyllä mä näkisin, että Hishonin ulostuksen jälkeen sieltä pitäisi olla kaksi sentteriä ja 1 laituri tulossa. Näin ollen Niemi olisi 4/5 -sena.
Jormakka - Regin - O'Neill
Huhtala - X1 - X2
Joensuu - X3 - Salminen
Pihlstöm - Wirtanen - Anttila
Mäki - Niemi - Marjamäki
Tuossa olisi niille "parille kolmelle" tulosta tekevälle hyökkääjälle paikat.
Koska ketjujen hahmottelu on kivaa niin arvotaan parit top3 ketjut:
Koodi:
Huhtala - Azevedo - Pulkkinen
Joensuu - Griffith - Salminen
Huhtala - Azevedo - Jensen
Joensuu - Santala - Salminen
Huhtala - Griffith - Savinainen
Joensuu - Santala - Salminen
Huhtala - Zohorna - Griffith
Joensuu - Ruutu - Salminen
Huomioina se, että Ruutu pelasi koko kauden keskellä Sveitsissä.
Luulen, että kauteen lähdetään 1. ketjulla Jore - Pete - Nelli. Jos ei nyt ihan LOKoMo-maista pyöritystä, niin vähintään LKP-maisia otteita loppukaudesta, kun tuo ketju laitettiin kasaan.
Toki koko pakkaa muuttaa vielä se jos Niemi tai Salminen lähtee.