Toimistotyöskentelystä en ylipäätään tiedä mitään ja vielä vähemmän kiekkojoukkueen toimistotyöskentelystä. Mulle on aivan sama millä sävyllä luet viestejäni, mutta siinäpä se suuri ongelma onkin. Täällä tehdään aivan kaikenlaisia johtopäätöksiä omien tulkintojen ja mielipiteiden pohjalta. Ei aina kannata hirveästi antaa tunteille valtaa.
Mun mielestäni sopimus on erittäin onnitunut palanen. Olen aina ollut sitä mieltä, että omia junnuja kannattaa suosia ja heidän urapolkua vahvistaa. Joskus onnistuu, joskus ei. Toistan jo aikaisemmin kirjoittamani. Joukkueen kannaltakin, siis taloudelliselta puolelta katsottuna, oma juniori on lähes poikkeuksetta kokonaisedullisempi eli halvempi ratkaisu. Lisäksi tämän kaltaiset sopimukset ja yleensä oman juniorin kanssa tehdyt sopimukset vahvistavat oman kaupungin nuorien pelaajien omakuvaa sekä mahdollisuuksia nousta sinne eliittiin.
Täällä vainon kuulunut kommentteja, että ei sillä ole väliä mistä na pelaajat tulevat. Jos puhutaan ns kasvattajasarjasta, ei ole juurikaan järkeä ottaa nuorta pelaajaa vuodeksi tänne ja maksaa hänelle saman verran mitä mahdollinen siirtokorvaus tulee olemaan esim Lindell. Hänestä Ässät ei kostunut rahallisesti juurikaan mitään. Omista ne pelaajat pitää tehdä. Olen ymmärtänyt, että tässä asiassa haetaan hieman uutta suuntaa. Sääli, että pari kolme kehityskelpoista erittäin lahjakasta pelaajaa menetettiin.