Joukkueen rakennus kaudelle 2017–2018

  • 556 879
  • 3 036

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Siis kuinka monta kertaa tämä sama asia pitää sanoa? Lähtökohtaisesti "varmoja" tulijoita on viisi (siis niin varmoja, että kokoonpanoa kannattaa jo hahmottelun nimissä tehdä heidän pohjaltaan): Lähteenmäki, Salmio, Lamberg, Tuohilampi ja kakkosveskaksi Kiviaho. Valmiita sopimuksia on siis ilmoitettu olevan 7-8, joten se tarkoittaisi että pari paperia olisi siis olemassa vielä tuon viisikon lisäksikin

Luettelet tuossa korvattavina Kärjen, Ojamäen sekä Bertrandin ja näinhän se on. Nyt kuitenkin unohdat, että lähtökohtaisesti Varttinen nousee korvaamaan yhtä näistä kolmesta, sitten tulee Lähteenmäki jonka jälkeen siis kannattaa odottaa enää yhtä kovan luokan laituria, ei kahta kuten tuossa kirjoitat. Realisti pitää olla.. pakistoon en usko mitenkään tulevan enää Tuohilammen lisäksi muuta kuin sen kärkipakin korvaamaan Marttisen

Tämän jälkeen keskeisimmät haussa olevat pelaajat se ovat ykkössentteri sekä Marttisen korvaaja, tämäkin on ääneen ilmoitettu
En minä tiedä kuinka monta kertaa haluat sanoa jonkin asian tai kuinka monta kertaa tunnet että sinun "pitää" sanoa jokin asia. En ole ainakaan nähnyt vielä yhtäkään sopimusta julki tuotuna, joten kyllähän tässä spekuloitavaa riittää. Minä vain kerroin miten menestystä olisi saatavissa ja miten joukkue tulisi mielestäni rakentaa että sitä myös saataisiin.

Vaikka valmiita sopimuksia olisi minkälainen määrä tahansa, niin eikö niitä muka voi vielä kesän/syksyn mittaan tehdä muka lisää? Kyllä ainakin ennen on voinut. Ja ainakin noiden amerikan-ihmeiden kanssa on useinkin mennyt niin, että he tulevat ikään kuin tarjolle vasta loppukesästä/syksyllä.

Lähtijät ilmoitin juuri niin kuin sanoit, mutta et ehkä kaikessa kiihkossasi huomannut lukea kohtaa viestissäni jossa kyllä kerroin Varttisen roolin. Se ei ole mikään kiveenvalettu kärkiketjun paikka, vaan lähtökohtaisesti ensimmäisen haastajan rooli. Loukkaantumisia tulee joka tapauksessa ja jonkun pelit (esim. Lähteenmäen) ei välttämättä lähdekään käymään ihan niin menestyksekkäästi kuin pitäisi. Siinä vaiheessa herra Varttinen astuu yhden portaan ylöspäin ja tulee kärkiketjuihin näyttämään osaamistaan. Varttinen ei missään nimessä ole lähtökohtaisesti kärkiketjujen mies yhdessäkään liigajoukkueessa. Yhden kauden miehissä pelannut polkukoneen alku, josta varmasti lähitulevaisuudessa tulee hyvä pelimies, mutta ihan vielä hän ei voi olla mikään varma valinta menestystä haluavan joukkueen tulosyksikköön.

Realisti pitää olla ja niin minä olenkin. Pakistoon täytyy saada mieluusti Marttiselle jatko tai sitten hänelle korvaaja. Ja samaan pakkipariin toinenkin hyvä puolustaja. Kai sen nyt näki sokea Reettakin, että pakistomme oli varsin haavoittuvainen Marttisen loukin jälkeen? Onko siis järkeä lähteä samalla sapluunalla tulevaan kauteen, kun tiedetään miten lopulta käy? Ei minusta. Tuohilampi voi olla ihan kelpo pakki, mutta vaikea uskoa hänen olevan heti tultuaan ykköskorin liigapakki.
 
Viimeksi muokattu:

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Siihen on syynsä että toiset tienaavat leipänsä muualla kuin Liiga joukkueen toimistolla. Kyllä Marttisen korvaajalle mutta toisen kärkipakin hankinnan voi unohtaa ihan heti kärkeen, koska tarpeeton. Lisäksi Lähteenmäelle sentteri ja laituri. Andylle kaveri ja muut vahvat huhut sisään. Niillä kauteen. Roolitus ja peluutus kuntoon niin ollaan kuuden sakissa. Vähän voisi Jotkut nimimerkit heräillä ettei näitä pelejä paperilla pelata ja kasaa ykköskorin äijiä hankita.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Vähän voisi Jotkut nimimerkit heräillä ettei näitä pelejä paperilla pelata ja kasaa ykköskorin äijiä hankita.

Kieltämättä nopeutunut tiedonkulku ja ymmärrys realiteeteista, sekä pelistä nimeltä jääkiekko ylipäänsä vienyt yhden kutkuttavan tekijän pois off-seasonilta - nimittäin fantasiakokoonpanojen kasaamisen. Koskas se Varis-Holden-Nurminen vitja saadaankaan lennätettyä Poriin?

Toki Marttinen/korvaaja löydyttävä. Ja toki ymmärrän hyvin heitä jotka haluisvat jotain tunteita herättävää. Rupesin miettimään lähihistoriaa...Dixon, Kudroc, Saarela, Hagman, Marjamäki, Gratton, Honkanen, Zaborsky. Joitain nimiä joiden hankinta nostattanut kulmakarvoja.

Onko yksilön/joukkueen kausi mennyt 100% nappiin? Ei välttämättä, eikä menestystä pelkillä nimillä toki saakaan. Mutta kummasti mielenkiintosempaa niillä on tässä vaiheessa spekuloida kuin vaikkapa viisikkopelin ja yhteistyön jääkiekon nyansseilla.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Eli sinua sylettää se, että haluaisin Marttisen rinnalle jonkun lähtökohtaisesti pätevämmän pakin kuin Tuohilammen?

Paperilla ei pelata vaan kaukalossa ja sitä tässä juuri ajan takaa. Kuten nähtiin, niin pakisto ei ollut riittävä, koska loukkaantumiset lopulta paljastivat sen heikkouden. Nyt vielä Viljanen häipyy niin hänen tilalleen tulisi saada parempi tekijä, enkä ole lainkaan varma onko Tuohilampi sellainen.

Ykköskorin lähtijöiden tilalle ykköskorin korvaajat. Vai oletko eri mieltä? Kuten sanoin aiemmassa viestissäni, ykkösketju täytyy saada kokonaisuudessaan. Mikäli Lähteenmäki on yksi näistä, niin asia selvä, mutta siihen vierelle tarvitaan sitten kaksi tekijämiestä. Sinä voit olla tyytävinen Lambergeihin ja Salmioihin ykkösketjussa, mutta minä voin sanoa sinulle suoralta kädeltä että se ei tule riittämään.

Joten voisit valita sanojasi hieman tarkemmin. Kyllä täällä hereillä ollaan, mutta sinä et ole antanut itsellesi minkäänlaista aihetta mihinkään ylimieliseen lähestymiseen asian kannalta. Todista toki minut vääräksi jos pystyt? Jos et pysty, niin lopeta pullistelusi, poju. Rahkeesi eivät taida riittää siihen.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olen jo aiemmin laittanut sommitelmani ensikauden kpanosta perusteluineen. Tarkennan Kysyttäessä.
Samoin. Olisi ehkä suotavaa että lukisit viestin kunnolla ennen kuin alat mesota siitä.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Samoin. Olisi ehkä suotavaa että lukisit viestin kunnolla ennen kuin alat mesota siitä.
Juu viisi kärkiäijää sisään, mieluiten pari p-amerikkalaista. Tähän päälle huhutut "leveysäijät". Loistavat perusteet. Mistä rahat näihin? Mihin tiputetaan nyt kuluneella kaudella kehittyneet ja tulevaisuudessa kehittyvät. Mikä roolitus ja peluutus?
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Juu viisi kärkiäijää sisään, mieluiten pari p-amerikkalaista. Tähän päälle huhutut "leveysäijät". Loistavat perusteet. Mistä rahat näihin? Mihin tiputetaan nyt kuluneella kaudella kehittyneet ja tulevaisuudessa kehittyvät. Mikä roolitus ja peluutus?
Kyllä, perusteet ovat loistavat. Kuten kirjoitin niin lähtijöiden tilalle täytyy saada korvaajat. Haluat siis että Ässät lähtee vajaalla joukkueella kauteen? Kuulostaa oudolta, mutta kai siinä on jokin järki joka ei kaltaiselleni "paperikoutsille" avaudu :D

Kärki, Bertrand ja Ojamäki lähtevät. Heille on löydettävä korvaajat. Lähteenmäki on tullessaan yksi näistä, kaksi täytyy vielä löytää.

Ahonen lähtee ja hänen tilalleen on saatava kakkosmokke.

Viljanen ja mahdollisesti Marttinen lähtee ja heille on saatava korvaajat. Marttiselle tekisin itse vaikka parin vuoden jatkon, se olisi varmaankin tärkein asia joka täytyisi täyttää. Mutta jos Marttinen ei ole jäämässä niin sitten täytyy löytää korvaaja jostain. Tuohilampi tullessaan saattaa olla ihan ok pelaaja, mutta on vaikea uskoa että hän ainakaan heti tullessaan olisi liigajoukkueen kärkipakin tasoinen. Olisin myös valmis antamaan Vuorisalolle mahdollisuuden, hän oli jo menneellä kaudella ottanut selvästi askeleita eteenpäin ja toivottavasti ottaa niitä lisää tulevana kesänä. Mutta jotenkin näyttäisi siltä, että ainakaan toistaiseksi Aho ei kovasti luottoa ole antanut. Enkä epäile etteikö Aho näkisi Vuorisalon pelissä jotain mitä minä en näe. Etkä sinä.

Jaa että mistä rahat? No, Ahonen, Bertrand ja Marttinen olivat joukkueen kalleimmasta päästä ja toki heidän palkkansa voidaan käyttää muihin pelaajiin, vai mitä? Kärjen soppari oli luultavasti suht edukas, mutta Ojamäki ja Viljanen tienasivat varmaankin jo ihan kelpo palkkaa. Eli lähtijöiden tilipusseihin mennyt raha käytetään uusien tuljoiden tilipusseihin. Onko tämä sinulle kenties jotenkin epäselvää?

Lisäksi uusi toimitusjohtajamme lupaili että budjettia voitaisiin kenties nostaa. Ja mikäs siinä olisi nostaessa, jos jo nyt tällä siipirikolla joukkueella Ässät oli sentin päässä puolivälieristä. Uskoisin että pienellä satsauksella siellä ollaan ensi kaudella varmasti.

Vieläkö on joku muu asia joka askarruttaa mieltäsi?
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Kyllä 1.8Meur rahalla hyvän joukkueen kasaa. Rahaa vapautuu aika paljon lähtijöiden (Ahonen, Marttinen, CB) suhteen ja huhutut tulijat (edes Lähteenmäki) eivät ole mitään megapalkkaisia. Aho sanoi itse haastattelussa toivovansa ensi kaudeksi leveämpää rosteria, Korpisalo varmaankin kuuntelee valmennuksen toiveita.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
@Naurava Sika ei nyt tunnu edes lukevan muiden viestejä. Ensinnäkin se kakkosmokke on mitä ilmeisimmin löydetty, ei sitä enää tarvitse erikseen spekuloida: Henri Kiviaho. Hänen nimensä on ollut täällä esillä jo pitkään, joten häneen kannattaa orientoitua. Surraan sitten taas, jos käy ilmi ettei hän tulekaan

Tosiaan kolmikko Kärki, Ojamäki, Bertrand lähtee. Lähteenmäki ensinnäkin jos/kun tulee korvaa näistä yhden. Siis ihan nyt kaikille yhteisesti, kun tämä tuntuu olevan niin vaikeaa: Lähteenmäki on tullessaan TOP-4 laituri. Tämä on varmasti fakta. Se on totuus, jonka kanssa jokaisen on vain elettävä. Sitten taas Varttisen suhteen olen samaa mieltä, että hänen täytyy lunastaa paikkansa, ja hän aloittaa sen kolmosesta. Tällöin hän lähtökohtaisesti menee Bertrandin paikalle, koska CB pelasi suurimman osan kaudesta, ja etenkin nimenomaan loppukauden käytännössä kokonaan, juuri kolmosessa. Eli siis näin ollen Varttinen käytännössä korvaa Bertrandin (miettikääpä muuten hintaeroa, heh heh). Näin se asia nyt vain on.. eli tämän jälkeen kannattaa odottaa realistisesti enää vain yhtä kärkilaituria, jolloin ensi kauden TOP-4 laiturit ovat kasassa: X-Lähteenmäki-Korhonen-Suoranta. Ei kukaan ole ollut täällä sijoittamassa Salmioita tai Lambergeja kärkiketjuihin, kuten Naurava Sika virheellisesti väitti

Lähteenmäki-X-X
Korhonen-Makkonen-Suoranta
Salmio-Kuparinen-Varttinen
Juhola-Saha-Lamberg

Seppälä-Peltola
"Marttisen korvaaja"-Tommila
Mäkelä-Tuohilampi/Vuorisalo
Walli
(Matushkin kysymysmerkkinä)

Bernard
Kiviaho

Tuolta se suunnilleen tulee näyttämään, ei kannata pettää itseään millään muilla liiallisilla kuvitelmilla

Näin ollen jäljellä olevat keskeisimmät TOP-3 hankinnat ovat: 1) ykkössentteri; 2) yksi kärkilaituri; 3) Marttisen korvaaja. Näiden kaikkien on ilmoitettu myös olevan ostoslistalla. Pakiston suhteen muuten ei tosiaan kannata odottaa yhtäkään toista kärkipakkia kuin tuo Marttisen korvaaja.

Välillä tuntuu, että minä olen ainoita täällä joilla on jalat maassa ja mitään suhteellisuuden tajua. Edellä esitetty joukkue on vieläpä tuossa muodossaan sen verran edullinen, että ihan kunnollisiin "leveyshankintoihinkin" on varaa (pelkästään Ahonen-CB-Marttinen kolmikko vapauttaa varmasti ainakin 600k valuuttaa, ja toki lähden myös siitä että Kiilholman sopimus puretaan), koska 1,8 miljoonaan on tuossa joukkueessa vielä jonkin verran matkaa. Aho on myös toivonut leveämpää rosteria. Onkin tärkeää saada kilpailua, etenkin koska sentteristössä on iso loukkaantumisriski (Lähteenmäki on toki myös pätevä sentteri tarvittaessa). Ja myöskään laitureiden onnistumisesta, etenkään tuossa kokoonpanossa noiden kolmoslaiturien, ei tietenkään ole sataprosenttista takuuta, vaikkakin uskon että Varttinen tekee "helposti" sen maalimäärän mitä Bertrand tällä kaudella sai aikaan..
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Lähteenmäki-X-X
Korhonen-Makkonen-Suoranta
Salmio-Kuparinen-Varttinen
Juhola-Saha-Lamberg


Välillä tuntuu, että minä olen ainoita täällä joilla on jalat maassa ja mitään suhteellisuuden tajua. Edellä esitetty joukkue on vieläpä tuossa muodossaan sen verran edullinen, että ihan kunnollisiin "leveyshankintoihinkin" on varaa (pelkästään Ahonen-CB-Marttinen kolmikko vapauttaa varmasti ainakin 600k valuuttaa, ja toki lähden myös siitä että Kiilholman sopimus puretaan), koska 1,8 miljoonaan on tuossa joukkueessa vielä jonkin verran matkaa. Aho on myös toivonut leveämpää rosteria...

Senpä takia tuohon hyökkäyshahmotelmaan voidaan lisätä ketjullisen verran "leveyshankintoja" jotka kilpailevat tasapäin nelosen kanssa pelipaikoista. Kuten jo todettu, 1.8Meur on kuitenkin tämän päivän Liigaan sellainen noin keskisarjan panostus ja kyllä sillä joukkueen kasaa. Valmiita kovia nimiä sinne ei tietenkään montaa pysty hankkimaan mutta leveyttä kyllä.
 
Senpä takia tuohon hyökkäyshahmotelmaan voidaan lisätä ketjullisen verran "leveyshankintoja" jotka kilpailevat tasapäin nelosen kanssa pelipaikoista.
Embrich, Ruotsalainen ja Kotkaniemi. Tällä hetkellä organisaatiossa on sen verran kovia prospecteja, että heille tulee antaa alkukaudesta näytönpaikkoja ottaa paikka kokoonpanosta. Ruotsalaisesta puhutaan paljon käytetäänkö optiota vai ei. Täytyy muistaa, että hän on edelleen vasta 19-vuotias siinä, missä Varttinen on esim. kaksi vuotta vanhempi. En tiedä, onko Ruotsalaisella ollut esim. armeijaa sotkemassa pelirytmiä vai oliko kausi vain tyypillinen toisen kauden kirous. Joka tapauksessa yhden epäonnistuneen kauden perusteella 19-vuotiasta on turhaa tuomita ensi kausikin menetetyksi.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kasaan tähän nykyisen kokoonpanon, on sitäkin hauska zoomailla, muutama ukko kelpaa lisäavuiksi ;)
Kyllä tolla jo mentäs vaikka mihin ;)

Bernard, XX

Korhonen - Makkonen - Suoranta
Kiilholma - Kuparinen - Varttinen
Embrich - Saha - Juhola

Peltola - Seppälä
Mäkelä - Tommila
Walli - Vuorisalo
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
@Naurava Sika ei nyt tunnu edes lukevan muiden viestejä. Ensinnäkin se kakkosmokke on mitä ilmeisimmin löydetty, ei sitä enää tarvitse erikseen spekuloida: Henri Kiviaho. Hänen nimensä on ollut täällä esillä jo pitkään, joten häneen kannattaa orientoitua. Surraan sitten taas, jos käy ilmi ettei hän tulekaan

Tosiaan kolmikko Kärki, Ojamäki, Bertrand lähtee. Lähteenmäki ensinnäkin jos/kun tulee korvaa näistä yhden. Siis ihan nyt kaikille yhteisesti, kun tämä tuntuu olevan niin vaikeaa: Lähteenmäki on tullessaan TOP-4 laituri. Tämä on varmasti fakta. Se on totuus, jonka kanssa jokaisen on vain elettävä. Sitten taas Varttisen suhteen olen samaa mieltä, että hänen täytyy lunastaa paikkansa, ja hän aloittaa sen kolmosesta. Tällöin hän lähtökohtaisesti menee Bertrandin paikalle, koska CB pelasi suurimman osan kaudesta, ja etenkin nimenomaan loppukauden käytännössä kokonaan, juuri kolmosessa. Eli siis näin ollen Varttinen käytännössä korvaa Bertrandin (miettikääpä muuten hintaeroa, heh heh). Näin se asia nyt vain on.. eli tämän jälkeen kannattaa odottaa realistisesti enää vain yhtä kärkilaituria, jolloin ensi kauden TOP-4 laiturit ovat kasassa: X-Lähteenmäki-Korhonen-Suoranta. Ei kukaan ole ollut täällä sijoittamassa Salmioita tai Lambergeja kärkiketjuihin, kuten Naurava Sika virheellisesti väitti

Lähteenmäki-X-X
Korhonen-Makkonen-Suoranta
Salmio-Kuparinen-Varttinen
Juhola-Saha-Lamberg

Seppälä-Peltola
"Marttisen korvaaja"-Tommila
Mäkelä-Tuohilampi/Vuorisalo
Walli
(Matushkin kysymysmerkkinä)

Bernard
Kiviaho

Tuolta se suunnilleen tulee näyttämään, ei kannata pettää itseään millään muilla liiallisilla kuvitelmilla

Näin ollen jäljellä olevat keskeisimmät TOP-3 hankinnat ovat: 1) ykkössentteri; 2) yksi kärkilaituri; 3) Marttisen korvaaja. Näiden kaikkien on ilmoitettu myös olevan ostoslistalla. Pakiston suhteen muuten ei tosiaan kannata odottaa yhtäkään toista kärkipakkia kuin tuo Marttisen korvaaja.

Välillä tuntuu, että minä olen ainoita täällä joilla on jalat maassa ja mitään suhteellisuuden tajua. Edellä esitetty joukkue on vieläpä tuossa muodossaan sen verran edullinen, että ihan kunnollisiin "leveyshankintoihinkin" on varaa (pelkästään Ahonen-CB-Marttinen kolmikko vapauttaa varmasti ainakin 600k valuuttaa, ja toki lähden myös siitä että Kiilholman sopimus puretaan), koska 1,8 miljoonaan on tuossa joukkueessa vielä jonkin verran matkaa. Aho on myös toivonut leveämpää rosteria. Onkin tärkeää saada kilpailua, etenkin koska sentteristössä on iso loukkaantumisriski (Lähteenmäki on toki myös pätevä sentteri tarvittaessa). Ja myöskään laitureiden onnistumisesta, etenkään tuossa kokoonpanossa noiden kolmoslaiturien, ei tietenkään ole sataprosenttista takuuta, vaikkakin uskon että Varttinen tekee "helposti" sen maalimäärän mitä Bertrand tällä kaudella sai aikaan..
Tottakai minä luen viestit joita kommentoin, mistä ihmeestä olet saanut moisen päättömyyden mieleesi etten muka lukisi?

Kuten jo edelle mainitsin, sinä ja tuo toinen kaveri näytätte nyt nostavan kamalan kitinän siitä, kun minä olen sitä mieltä että Marttisen (tai hänen korvaajansa) rinnalle tarvitaan lähtökohtaisesti kovempi pakki kuin Tuohilampi. Luoja tietää että olen mielelläni väärässä ja että Tommila tai vaikka Vuorisalo pystyvät nostamaan tasoaan sen verran huimasti että pystyisivät suorittamaan kärkipakin tasolla. Mutta edelleen LÄHTÖKOHTAISESTI kukaan noista kolmesta ei ole kärkiketjujen pakki liigassa. Sinä saat kaikin mokomin olla eri mieltä asiasta, mutta älä tee noita päättömiä päätelmiäsi asioista. Tämä johtaa vain siihen, että minäkin tahallisesti ymmärrän väärin, vaikka tiedänkin vallan hyvin, että teistä tuskin kumpikaan on suunnitellut Lambergia tai Salmiota kärkiketjuihin. Toki me voimme jatkaa tätä väärinymmärtämistä vaikka maailman tappiin jos niin haluat, mutta itse suosisin mieluummin hieman älykkäämpää lähestymistapaa.

Jos itse lukisit viestini, niin huomaisit että minähän sanoinkin Lähteenmäen olevan yksi niistä kärkiketjujen miehistä, jos kerran todennäköisesti tulossa on. Kyllä hän Ässissä kuuluu kärkihyökkääjiin. Jätin tarkoituksella kakkosmoken nimen sanomatta, koska sitä ei A: olla julkistettu ja B: se on toissijaista, koska mokke tulee joka tapauksessa olemaan halvempi kuin menneen kauden kakkosmokke. Rahaa jää siis yli hyökkääjän tahi puolustajan hankintaan.

Sinä itse muuten kirjoitat jatkuvasti Marttisen korvaajasta. Etkö siis halua hänen jatkavan Porissa? Itse tekisin, kuten jo aiemmin kirjoitin, ihan huoletta hänen kanssaan kahden vuoden sopimuksen. Korvaajan hankkiminen on kuitenkin aina epävarmempi keino ja Marttisesta kyllä tiedetään mitä sieltä saadaan.

Puolustajan hankkimista puoltaa jo aiemmin mainitut syyt. Suhteellisuuden tajua löytyy tästä osoitteesta varmasti sen verran ettei enempään ole tarvetta ja jalat ovat tukevasti maassa. Kukaan ei sano että tulijan täytyy olla joku 250 tonnia kaudessa tienaava Kamil Piros, vaan sellainen vähän toistasataa tonnia kustantava jonkinlaiset näytöt omaava mies kelpaa ihan hyvin, lähtökohtana on se että täytyisi olla parempi kuin Viljanen männä kaudella. Ei mielestäni liikaa vaadittu.

Nyt kun huomaat että tilanne on se, jonka olen jo aiemmin todennut, eli olet täysin samoilla linjoilla kanssani tulevan kauden hankinnoista, poislukien se että itse haluaisin yhden pakin lisää, niin pyydän että joko lopetat tuon väsyneen riidan haastamisesi ja henkilökohtaisuuksiin menemisesi tai sitten voit jatkaa vaikka yksityisviestein niin minäkin voin mennä henkilökohtaisuuksiin.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Tottakai minä luen viestit joita kommentoin, mistä ihmeestä olet saanut moisen päättömyyden mieleesi etten muka lukisi?

Kuten jo edelle mainitsin, sinä ja tuo toinen kaveri näytätte nyt nostavan kamalan kitinän siitä, kun minä olen sitä mieltä että Marttisen (tai hänen korvaajansa) rinnalle tarvitaan lähtökohtaisesti kovempi pakki kuin Tuohilampi. Luoja tietää että olen mielelläni väärässä ja että Tommila tai vaikka Vuorisalo pystyvät nostamaan tasoaan sen verran huimasti että pystyisivät suorittamaan kärkipakin tasolla. Mutta edelleen LÄHTÖKOHTAISESTI kukaan noista kolmesta ei ole kärkiketjujen pakki liigassa. Sinä saat kaikin mokomin olla eri mieltä asiasta, mutta älä tee noita päättömiä päätelmiäsi asioista. Tämä johtaa vain siihen, että minäkin tahallisesti ymmärrän väärin, vaikka tiedänkin vallan hyvin, että teistä tuskin kumpikaan on suunnitellut Lambergia tai Salmiota kärkiketjuihin. Toki me voimme jatkaa tätä väärinymmärtämistä vaikka maailman tappiin jos niin haluat, mutta itse suosisin mieluummin hieman älykkäämpää lähestymistapaa.

Jos itse lukisit viestini, niin huomaisit että minähän sanoinkin Lähteenmäen olevan yksi niistä kärkiketjujen miehistä, jos kerran todennäköisesti tulossa on. Kyllä hän Ässissä kuuluu kärkihyökkääjiin. Jätin tarkoituksella kakkosmoken nimen sanomatta, koska sitä ei A: olla julkistettu ja B: se on toissijaista, koska mokke tulee joka tapauksessa olemaan halvempi kuin menneen kauden kakkosmokke. Rahaa jää siis yli hyökkääjän tahi puolustajan hankintaan.

Sinä itse muuten kirjoitat jatkuvasti Marttisen korvaajasta. Etkö siis halua hänen jatkavan Porissa? Itse tekisin, kuten jo aiemmin kirjoitin, ihan huoletta hänen kanssaan kahden vuoden sopimuksen. Korvaajan hankkiminen on kuitenkin aina epävarmempi keino ja Marttisesta kyllä tiedetään mitä sieltä saadaan.

Puolustajan hankkimista puoltaa jo aiemmin mainitut syyt. Suhteellisuuden tajua löytyy tästä osoitteesta varmasti sen verran ettei enempään ole tarvetta ja jalat ovat tukevasti maassa. Kukaan ei sano että tulijan täytyy olla joku 250 tonnia kaudessa tienaava Kamil Piros, vaan sellainen vähän toistasataa tonnia kustantava jonkinlaiset näytöt omaava mies kelpaa ihan hyvin, lähtökohtana on se että täytyisi olla parempi kuin Viljanen männä kaudella. Ei mielestäni liikaa vaadittu.

Nyt kun huomaat että tilanne on se, jonka olen jo aiemmin todennut, eli olet täysin samoilla linjoilla kanssani tulevan kauden hankinnoista, poislukien se että itse haluaisin yhden pakin lisää, niin pyydän että joko lopetat tuon väsyneen riidan haastamisesi ja henkilökohtaisuuksiin menemisesi tai sitten voit jatkaa vaikka yksityisviestein niin minäkin voin mennä henkilökohtaisuuksiin.
Siis näkemyksesi mukaan Tommila, Mäkelä, Tuohilampi, Vuorisalo, Walli ja ehkä Matushkin osastosta kolme olisi koko ajan pelaavan seitsikon ulkopuolella? Ei kuulosta kovinkaan järkevältä budjetin käytöltä.

Oletko nähnyt Tuohilammen pelaavan, vai perustuuko näkemyksesi tilastoskouttaukseen? Itsekään en ole nähnyt Tuohilammelta montaa matsia, niin olisi mielenkiintoista kuulla muiden havaintoja hänen otteista. Jos perustat näkemyksesi tuohon yhteen lainapeliin Patapaidassa, niin kannattaa muistaa, ettei ole helppo homma hypätä pystymetsästä matsiin.

Veikkaan Tuohilammen olevan pieni upgrade Viljaseen, mutta mielestäni myös Tommila on Viljasta kovempi kaveri...

Ja Marttinen varmaan lasketaan monessa paikkaa siksi pois rosterista, kun häntä on huhuttu Lukkoon yhtä vahvalla huhulla kuin näitä Ässien vahvuuteen jo huomioituja Salmiota, Tuohilampea ja kumppaneita...

Ja oletkos muuten miettinyt, että Andylle tulee mojova palkankorotus? Varmasti yli 100 000 €.... Ja eikä Andyn nykyinen soppari todellakaan ollut kallis, eli halvemman molarin löytäminen ei ole helppoa...
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Siis näkemyksesi mukaan Tommila, Mäkelä, Tuohilampi, Vuorisalo, Walli ja ehkä Matushkin osastosta kolme olisi koko ajan pelaavan seitsikon ulkopuolella? Ei kuulosta kovinkaan järkevältä budjetin käytöltä.

Oletko nähnyt Tuohilammen pelaavan, vai perustuuko näkemyksesi tilastoskouttaukseen? Itsekään en ole nähnyt Tuohilammelta montaa matsia, niin olisi mielenkiintoista kuulla muiden havaintoja hänen otteista. Jos perustat näkemyksesi tuohon yhteen lainapeliin Patapaidassa, niin kannattaa muistaa, ettei ole helppo homma hypätä pystymetsästä matsiin.

Veikkaan Tuohilammen olevan pieni upgrade Viljaseen, mutta mielestäni myös Tommila on Viljasta kovempi kaveri...

Ja Marttinen varmaan lasketaan monessa paikkaa siksi pois rosterista, kun häntä on huhuttu Lukkoon yhtä vahvalla huhulla kuin näitä Ässien vahvuuteen jo huomioituja Salmiota, Tuohilampea ja kumppaneita...

Ja oletkos muuten miettinyt, että Andylle tulee mojova palkankorotus? Varmasti yli 100 000 €.... Ja eikä Andyn nykyinen soppari todellakaan ollut kallis, eli halvemman molarin löytäminen ei ole helppoa...
Leveyttähän Aho tuonne on kaivannut ja olisi ehkä syytä siis hankkia sitä. Hyökkääjistöön on junnuja tyrkyllä leveyttä tuomaan, mutta pakiston kanssa on vähän niin ja näin. Olen nähnyt Tuohilammen pelaavan joskus muistaakseni IFK:n riveissä, mutta sen suurempaa näkemystä minulla ei ole. Uskon vain että 28-vuotias mestispelaaja olisi skoutattu pysyväksi liigapelaajaksi jo aikoja sitten, jos hänellä olisi kykyjä olla kärkipakki liigassa. Joten siinä mielessä tämä on pientä arvuuttelua, kuten sinullakin. Vaikea minun on uskoa että Mestiksestä tulee joku ylivoiman pyörittäjä tai Marttismainen alakerran isäntä. Toki hänestä voi ajan mittaan kehittyä hyväkin pelimies, mutta lähtökohtaisesti minun on vaikea uskoa että hänellä olisi tarvittavaa kärkiosaamista. Tähän mennessä hänen liigauransa koostuu wikipedian mukaan 40:stä pelistä, joissa hän on tehnyt tehot 0+1. Eli ei mielestäni minkään sortin upgrade Viljaseen verrattuna. Mutta tämä kaikkihan on jo sanottu aiemmissa viesteissäni, joten sinällään tämä on tätä toistoa taas.

Tommila on mielestäni ihan ansaitusti omalla paikallaan ja jos Marttisen rinnalle ei korvaajaa tule, niin ehkäpä se on sitten Tommilan homma mennä siihen. Wallista toki haluaisin alakerran isäntää, mutta otteet kevään peleissä kyllä kertoivat sen karun tosiasian että kehittymisen täytyisi olla valtavaa jotta hänen päälleen voisi vastuuta laittaa. Mäkelä on toinen kaveri joka voisi kehittyä hyväksi peruspakiksi, mutta matkaa on hänelläkin. Vuorisalo, kuten totesin myös aiemmissa viesteissäni, oli ottanut hienosti askeleita eteenpäin ja toivottavasti ottaa niitä kesän aikana lisää. Kuka tietää, ehkäpä Vuorisalo onkin se, joka tuohon kakkospariin kehittyy. Jotenkin vaan peluutuksen perusteella vaikutti ainakin menneellä kaudella siltä, että Aho ei luottanut Teemun kykyihin kovinkaan paljoa.

Matushkinista en tosiaan osaa luoda mielipidettä. Kuka tietää vaikka mies päästettäisiin menemään. Luulenpa silti että Ässät käyttää optionsa ja ihan hyvä sinällään, sillä näillä näkymin ei meidän pakistossa tulevallakaan kaudella ole liikaa kiekollista osaamista. Käyttäköön Matua sitten vaikka ylivoimissa ja hyökkäyspään tilanteissa.

Toki Andy sai varmasti ansaitun palkankorotuksen, mutta olen silti suht varma että tulevan kauden maalivahdit tulevat olemaan halvemmat kuin menneen kauden maalivahdit. Itse asiassa muistan kuulleeni että neuvottelut Andyn kanssa olisivat olleet hyvin helpot ja nopeat. Mukava palkankorotus ja nimi paperiin. Varmasti ottaa tuon 100 tonnia, mutta epäilen vahvasti ettei penniäkään enempää. Ainakaan montaa penniä. Toki nämäkin ovat toisen käden tietoja, mutta tosiaan niin ymmärsin ettei hänellä ollut pienintäkään halua lähteä Porista mihinkään, eikä ruvennut edes tinkaamaan sopimuksesta.

Marttisesta sen verran, että olen kyllä huomannut miten häntä on Lukkoon viety varmana miehenä. Saattaa olla että hän meneekin sinne. Mutta käsittääkseni hänellä ei ole sopimusta kirjoitettu vielä mihinkään, tai ei ollut ainakaan pari viikkoa sitten kun asiasta jotain kuulin. Mutta eipä siinä, sittenhän se nähdään mihin menee vai pysyykö kotona. Itse sanoisin että Ässät on tällä hetkellä melko vahvoilla hänen suhteensa, mutta toki jos Lukko tarjoaa parin vuoden pahvia mottipäisellä summalla, niin sille ei sitten mitään voi.
 
Viimeksi muokattu:

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ville Uusitalo tais muuten debytoida Liigassa 26-vuotiaana.

Ja Uusitalo oli täysin poikkeuksellinen pelaaja. Jokainen ei tee yhtä isoa käännettä urallaan.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Toki Marttinen/korvaaja löydyttävä. Ja toki ymmärrän hyvin heitä jotka haluisvat jotain tunteita herättävää. Rupesin miettimään lähihistoriaa...Dixon, Kudroc, Saarela, Hagman, Marjamäki, Gratton, Honkanen, Zaborsky. Joitain nimiä joiden hankinta nostattanut kulmakarvoja.

No noista mainituista lähinnä Hagman nuorempi ja Saarela olivat sellaisia, jotka saivat aikaan oho-efektin. Tosin isä-Saarelan kohdalla se oli vielä suurempi. Pojan kohdalla lähinnä kauhisteltiin Toivolan/Hirsimäen tarjoman sopimuksen kalleutta. Hokkari ja Gratty taasen aiheuttivat joillekuille lähinnä facepalm-reaktion eli mitä hittoa heillä muka tehdään.... Masi oli Juudas aika monelle. Zabo ei ollut minkään sortin nimi tänne tullessaan mutta osoittautui suurimmaksi kultakimpaleeksi mitä Toivola sai uransa aikana Poriin naarattua (etenkin jos asiaa katsotaan runkosarjan tehopisteiden valossa...)
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Zabo ei ollut minkään sortin nimi tänne tullessaan mutta osoittautui suurimmaksi kultakimpaleeksi mitä Toivola sai uransa aikana Poriin naarattua (etenkin jos asiaa katsotaan runkosarjan tehopisteiden valossa...)
Toivola hankki lukuisia hyviä pelaajia Ässiin, mutta Zaborsky ei ollut yksi heistä. Vai onko sulla jokin salaliittoteoria miten Toivola Pelicansin päävalmentajan junaili Zaborskyn Poriin?

Edit: @VAKIOPAIKKA asian jo tuossa toikin esille. Pahoittelut turhasta kommentista.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tottakai minä luen viestit joita kommentoin, mistä ihmeestä olet saanut moisen päättömyyden mieleesi etten muka lukisi?

Tämä taitaa olla pieni valkoinen valhe. Et selvästikkään ole lukenut minun sommitelmaani ensikauden joukkueesta. Kerrataan:

Andy
(Kiviaho?)

Peltola- Seppälä
(Marttinen) - Tommila/Vuorisalo/(Tuohilampi?)
(Tuohilampi?)/Vuorisalo/Tommila- Mäkelä/Walli
(Matushkin)

Korhonen- Makkonen- Suoranta
(Lähteenmäki?) - X1 - X2
(Salmio?)- Kuparinen/Saha- Varttinen
(Lamberg?)- Kuparinen/Saha- Juhola/&co

Olen siis siitä samoilla linjoilla että Marttiselle jatko tai saman kaliiberin ensisijaisesti puolustava pakki - eri mieltä siitä kiekollisesta ykköskorin pakista. Marttisesta jäävät rahat suoraan häneen itseensä tai sitten vahvistukseen = +/-0. Seuraavien lähtevien kalliiden miesten (Bertrand ja Ahonen) rahat X1 ja X2 hyökkääjiin jotka ovat ensisijaisesti hyökkäysorientoituneita pelaajia (tulosyksikkö). Käytettäköön vaikka ihan koodiniminä Rissanen ja Thorell (ei siis huhuja, edustaa pelaajatyyppiä). Lopuista lähtiöistä rahat tuleviin huhuiltuihin sekä budjetin nosto ja loput hilut puskuriin. Tolla nipulla kauteen. Että kyllä itse olin alunperin lähtijät korvaamassa...
 

Pori67s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ude&Parru
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös