Kuten jo edelle mainitsin, sinä ja tuo toinen kaveri näytätte nyt nostavan kamalan kitinän siitä, kun minä olen sitä mieltä että Marttisen (tai hänen korvaajansa) rinnalle tarvitaan lähtökohtaisesti kovempi pakki kuin Tuohilampi. Luoja tietää että olen mielelläni väärässä ja että Tommila tai vaikka Vuorisalo pystyvät nostamaan tasoaan sen verran huimasti että pystyisivät suorittamaan kärkipakin tasolla.
Sinä itse muuten kirjoitat jatkuvasti Marttisen korvaajasta. Etkö siis halua hänen jatkavan Porissa? Itse tekisin, kuten jo aiemmin kirjoitin, ihan huoletta hänen kanssaan kahden vuoden sopimuksen. Korvaajan hankkiminen on kuitenkin aina epävarmempi keino ja Marttisesta kyllä tiedetään mitä sieltä saadaan.
Puolustajan hankkimista puoltaa jo aiemmin mainitut syyt. Suhteellisuuden tajua löytyy tästä osoitteesta varmasti sen verran ettei enempään ole tarvetta ja jalat ovat tukevasti maassa. Kukaan ei sano että tulijan täytyy olla joku 250 tonnia kaudessa tienaava Kamil Piros, vaan sellainen vähän toistasataa tonnia kustantava jonkinlaiset näytöt omaava mies kelpaa ihan hyvin, lähtökohtana on se että täytyisi olla parempi kuin Viljanen männä kaudella. Ei mielestäni liikaa vaadittu.
Marttisen korvaajasta puhun siksi, koska ei hän lähtökohtaisesti Porissa enää ensi kaudella ole. Eli kokoonpanoa kannattaa realismin nimissä hahmotella sen pohjalta, että siellä on joku kärkipakki X Marttisen korvaajana. Minäkin olisin toki mielelläni väärässä siinä, että hänen korvaajansa lisäksi tulisi vielä joku toinenkin kova pakki plus sitten Tuohilampi, mutta en parhaalla tahdollakaan kykene uskomaan tällaiseen..
Nyt kun huomaat että tilanne on se, jonka olen jo aiemmin todennut, eli olet täysin samoilla linjoilla kanssani tulevan kauden hankinnoista, poislukien se että itse haluaisin yhden pakin lisää, niin pyydän että joko lopetat tuon väsyneen riidan haastamisesi ja henkilökohtaisuuksiin menemisesi tai sitten voit jatkaa vaikka yksityisviestein niin minäkin voin mennä henkilökohtaisuuksiin.
Mutta enhän minä ole mennyt henkilökohtaisuuksiin? Minulle on kunnia-asia, etten haasta täällä riitaa enkä hauku muita (kuten täällä muutoin ikävän usein tapahtuu) törkeästi ihan suoraan nimittelemällä sun muuta. Mielipiteeni kirjoitan aika jyrkin sanakääntein välillä, mutta muita en hauku, se linja on täysin ehdoton. Joten ei tästä tämän enempää :)
@Pori67s näköjään linkitti saman jutun mitä tuossa itsekin luin. Tuossa nyt ainakin vahvistuu, että ensi kaudella pelaajabudjetti on siis aivan minimissään se 1,8 miljoonaa. Ihan mielenkiintoista, että Ruotsalaisen ja Matukan optioiden käyttöä pohditaan siis edelleen, ja että Ässien puolelta on mielenkiintoa käyttää molempien optio. Ruotsalaisen kohdalla ajattelin, että hänen jatkamisensa olisi julkaistu jo jos hän jatkamassa olisi, mutta odotellaan siis vielä. Toisi toki leveyttä, mutta silti itse näkisin samoin kuin moni muu täällä, että ehkä kaverin olisi kuitenkin oman urakehityksensä kannalta parempi lähteä hakemaan uutta vauhtia muualta..