Joukkueen rakennus kaudelle 2017–2018

  • 556 777
  • 3 036

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Kuten jo edelle mainitsin, sinä ja tuo toinen kaveri näytätte nyt nostavan kamalan kitinän siitä, kun minä olen sitä mieltä että Marttisen (tai hänen korvaajansa) rinnalle tarvitaan lähtökohtaisesti kovempi pakki kuin Tuohilampi. Luoja tietää että olen mielelläni väärässä ja että Tommila tai vaikka Vuorisalo pystyvät nostamaan tasoaan sen verran huimasti että pystyisivät suorittamaan kärkipakin tasolla.

Sinä itse muuten kirjoitat jatkuvasti Marttisen korvaajasta. Etkö siis halua hänen jatkavan Porissa? Itse tekisin, kuten jo aiemmin kirjoitin, ihan huoletta hänen kanssaan kahden vuoden sopimuksen. Korvaajan hankkiminen on kuitenkin aina epävarmempi keino ja Marttisesta kyllä tiedetään mitä sieltä saadaan.

Puolustajan hankkimista puoltaa jo aiemmin mainitut syyt. Suhteellisuuden tajua löytyy tästä osoitteesta varmasti sen verran ettei enempään ole tarvetta ja jalat ovat tukevasti maassa. Kukaan ei sano että tulijan täytyy olla joku 250 tonnia kaudessa tienaava Kamil Piros, vaan sellainen vähän toistasataa tonnia kustantava jonkinlaiset näytöt omaava mies kelpaa ihan hyvin, lähtökohtana on se että täytyisi olla parempi kuin Viljanen männä kaudella. Ei mielestäni liikaa vaadittu.

Marttisen korvaajasta puhun siksi, koska ei hän lähtökohtaisesti Porissa enää ensi kaudella ole. Eli kokoonpanoa kannattaa realismin nimissä hahmotella sen pohjalta, että siellä on joku kärkipakki X Marttisen korvaajana. Minäkin olisin toki mielelläni väärässä siinä, että hänen korvaajansa lisäksi tulisi vielä joku toinenkin kova pakki plus sitten Tuohilampi, mutta en parhaalla tahdollakaan kykene uskomaan tällaiseen..

Nyt kun huomaat että tilanne on se, jonka olen jo aiemmin todennut, eli olet täysin samoilla linjoilla kanssani tulevan kauden hankinnoista, poislukien se että itse haluaisin yhden pakin lisää, niin pyydän että joko lopetat tuon väsyneen riidan haastamisesi ja henkilökohtaisuuksiin menemisesi tai sitten voit jatkaa vaikka yksityisviestein niin minäkin voin mennä henkilökohtaisuuksiin.

Mutta enhän minä ole mennyt henkilökohtaisuuksiin? Minulle on kunnia-asia, etten haasta täällä riitaa enkä hauku muita (kuten täällä muutoin ikävän usein tapahtuu) törkeästi ihan suoraan nimittelemällä sun muuta. Mielipiteeni kirjoitan aika jyrkin sanakääntein välillä, mutta muita en hauku, se linja on täysin ehdoton. Joten ei tästä tämän enempää :)

@Pori67s näköjään linkitti saman jutun mitä tuossa itsekin luin. Tuossa nyt ainakin vahvistuu, että ensi kaudella pelaajabudjetti on siis aivan minimissään se 1,8 miljoonaa. Ihan mielenkiintoista, että Ruotsalaisen ja Matukan optioiden käyttöä pohditaan siis edelleen, ja että Ässien puolelta on mielenkiintoa käyttää molempien optio. Ruotsalaisen kohdalla ajattelin, että hänen jatkamisensa olisi julkaistu jo jos hän jatkamassa olisi, mutta odotellaan siis vielä. Toisi toki leveyttä, mutta silti itse näkisin samoin kuin moni muu täällä, että ehkä kaverin olisi kuitenkin oman urakehityksensä kannalta parempi lähteä hakemaan uutta vauhtia muualta..
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tämä taitaa olla pieni valkoinen valhe. Et selvästikkään ole lukenut minun sommitelmaani ensikauden joukkueesta....
Ei pidä paikkaansa. Olen kyllä lukenut jokaisen viestin, johon olen vastannut. Olen lukenut myöskin ketjusommitelmasi. Jos olisit lukenut aiemmat viestini, niin olisit huomannut kuinka jo kahteen kertaan olen sanonut, että sinua näemmä kiukuttaa nyt vain se asia, että haluaisin yhden pakin lisää puolustukseen, mutten olet asioista melko lailla samaa mieltä kanssani. Vain ja ainoastaan siitä asiasta sinä saat täällä draamaa ja kitinää aikaan jo kolmatta päivää. Eli kun lukisit niitä viestejä, niin ei tarvitsisi kitistä niin kovasti. Ne valheelliset syytökset siis näyttäisivät tulevan sinun näppäimistöltäsi :)
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Marttisen korvaajasta puhun siksi, koska ei hän lähtökohtaisesti Porissa enää ensi kaudella ole. Eli kokoonpanoa kannattaa realismin nimissä hahmotella sen pohjalta, että siellä on joku kärkipakki X Marttisen korvaajana. Minäkin olisin toki mielelläni väärässä siinä, että hänen korvaajansa lisäksi tulisi vielä joku toinenkin kova pakki plus sitten Tuohilampi, mutta en parhaalla tahdollakaan kykene uskomaan tällaiseen...
Kuten jo aiemmassa viestissä totesin, ei Marttinen ilmeisesti ainakaan toistaiseksi ole lähdössä mihinkään, ellei sitten sopimusta ole ihan viime päivinä kirjoitettu johonkin muualle.

Tuossa edellä joku jutteli Tuohilammesta jonain upgradena Viljaseen nähden ja joku toinen sanoi että "kyllähän Uusitalokin jne..". On totta että Tuohilampi VOI olla upgrade Viljaseen nähden ja on totta että Tuohilampi VOI olla vaikka uusi Ude, mutta LÄHTÖKOHTAISESTI hän ei voi olla kuin leveyttä kokoonpanoon tuova puolustaja, sillä 28-vuotias, 40 liigapeliä tehoilla 0+1 pelannut mestispakki ei vaan LÄHTÖKOHTAISESTI voi olla liigajoukkueen kärkipakki. Se hyvä puoli tässä silti on, että hän tuskin on kovinkaan kallis mies, eli on mahdollista että rahaa jää vielä kunnon tekijämieheenkin.

Täällä on taas näemmä oikein internet-ompelukerho paikalla, kun täytyy niin monta kertaa rautalangasta vääntää samaa asiaa :D On suorastaan hämmentävää huomata miten tämä tahallinen väärinymmärtäminen ja asioiden kääntely voi hyvin tälläkin palstalla. Joskus tekisi mieli vaan antaa olla, mutta jatketaan nyt vielä toistaiseksi. Toivottavasti joskus jossain on sellainen aikuisille ihmisille tarkoitettu keskustelufoorumi, jossa koitetaan ihan oikeasti ymmärtää muiden kirjoittajien pointtia ilman jatkuvaa prinsessamaista rääkymistä ja itkua.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ykköskorin lähtijöiden tilalle ykköskorin korvaajat. Vai oletko eri mieltä? Kuten sanoin aiemmassa viestissäni, ykkösketju täytyy saada kokonaisuudessaan. Mikäli Lähteenmäki on yksi näistä, niin asia selvä, mutta siihen vierelle tarvitaan sitten kaksi tekijämiestä. Sinä voit olla tyytävinen Lambergeihin ja Salmioihin ykkösketjussa, mutta minä voin sanoa sinulle suoralta kädeltä että se ei tule riittämään.

Joten voisit valita sanojasi hieman tarkemmin. Kyllä täällä hereillä ollaan, mutta sinä et ole antanut itsellesi minkäänlaista aihetta mihinkään ylimieliseen lähestymiseen asian kannalta. Todista toki minut vääräksi jos pystyt? Jos et pysty, niin lopeta pullistelusi, poju. Rahkeesi eivät taida riittää siihen.
No kitinää ja kitinää, mutta kyllä itse koin tämän viestin ja etenkin boldatun kohdan niin ettet ollut ketjuviritelmääni lukenut. Tottakai voit kertoa että oli kieliposkella ja kärjistetysti kirjoittanut.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Matushkinin kohtalosta sen verran, että ottaisin vaikka Nummelinin Turusta ennemmin samaan rooliin kuin Matukan ja melkeinpä vielä ennen Tuohilampeakin. Yv:llä Petteri olisi vieläkin yksi käyttökelpoisimmista puolustajista viivaan.
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Kuten jo aiemmassa viestissä totesin, ei Marttinen ilmeisesti ainakaan toistaiseksi ole lähdössä mihinkään, ellei sitten sopimusta ole ihan viime päivinä kirjoitettu johonkin muualle.
Olenkin hieman ihmetellyt sitä, miksi Marttinen on melkein kaikkien kirjoittajien listalla laitettu varmaksi lähtijäksi. Käsittääkseni hänellä ei ole kuitenkaan sopimusta mihinkään suuntaan.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Matushkinin kohtalosta sen verran, että ottaisin vaikka Nummelinin Turusta ennemmin samaan rooliin kuin Matukan ja melkeinpä vielä ennen Tuohilampeakin. Yv:llä Petteri olisi vieläkin yksi käyttökelpoisimmista puolustajista viivaan.
Ihan samaa olen miettinyt Matukka Numppa asetelmasta, kun olen katsonut TuTon matseja.

Lisäksi Numppa pystysi todennäköisesti paremmin opastamaan meidän pakkeja. Olisi varmasti rahan arvoinen hankinta.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olenkin hieman ihmetellyt sitä, miksi Marttinen on melkein kaikkien kirjoittajien listalla laitettu varmaksi lähtijäksi. Käsittääkseni hänellä ei ole kuitenkaan sopimusta mihinkään suuntaan.
Jep. Kysyntää riittää varmasti, mutta herra viihtyy perheineen erinomaisesti Porin seudulla ja uskoisin että jatko Ässiin olisi hänelle itselleen mieluinen. Tosin, äkkiähän tästä ajaa Raumallekin hommiin, varsinkin kun siitä saa todennäköisesti vielä hieman muikeamman korvauksen kuin Porista. Mutta asia on kai edelleen avoin ja ainakin itse elätän kovastikin toivoa siitä, että Marttinen olisi ensi kaudellakin Ässien alakerran isäntä.
No kitinää ja kitinää, mutta kyllä itse koin tämän viestin ja etenkin boldatun kohdan niin ettet ollut ketjuviritelmääni lukenut. Tottakai voit kertoa että oli kieliposkella ja kärjistetysti kirjoittanut.
Totta. Sinä halusit tahallasi väärinymmärtää minua ja laskeuduin hetkeksi samalle tasolle tahallani väärinymmärtäen sinua. Jälkimmäisissä viesteissäni jo kerroinkin asian ja olisit varmasti sen huomannut jos olisit lukenut. Tuli niin hävettävä olo tuosta että lupaan ettei se toistu. Tahallinen väärinymmärtäminen ei näytä olevan minua varten.
 

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eikös noista aina klesoista pelureista ole mitään opittu, Nummelinilla kaudessa max 30 peliä, lopun ajan saikulla tai jonkun muun syyn takia pois rosterista. Ja tuo 30 peliäkin on jo sellainen yltiö positiivinen veto.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Eikös noista aina klesoista pelureista ole mitään opittu, Nummelinilla kaudessa max 30 peliä, lopun ajan saikulla tai jonkun muun syyn takia pois rosterista. Ja tuo 30 peliäkin on jo sellainen yltiö positiivinen veto.
Numppa voisi olla lääke ylivoimaongelmaan, vaikka ei pelaisi matsiakaan. Pakistosta löytyy tarpeeksi kiekollista taitoa, kunhan vaan joku opettaa heidät pelaamaan ylivoimaa...
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Ei jumalauta. Nummelinin huutelijoille huutonaurua.

Kaveri on vähintään puolet kaudesta klesana ja omassa päässä uransa huipulla ollut viimeksi yhtä hyvä/huono, kuin Matushkin on nyt.
Numppa voisi olla lääke ylivoimaongelmaan, vaikka ei pelaisi matsiakaan. Pakistosta löytyy tarpeeksi kiekollista taitoa, kunhan vaan joku opettaa heidät pelaamaan ylivoimaa...
Ylivoima oli kuitenkin liigan top-5:ssä Matukan saapumisen jälkeen, ettei tuosta nyt enää ihan hirveästi tarvitsisi parantaa.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kaiken kukkuraksi Nummelin ei välttämättä Poriin halua. Lisäksi Matushkin on jo loistava YV- pakki ja variaatio hyökkäyspään aloituksissa.
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olenkin hieman ihmetellyt sitä, miksi Marttinen on melkein kaikkien kirjoittajien listalla laitettu varmaksi lähtijäksi. Käsittääkseni hänellä ei ole kuitenkaan sopimusta mihinkään suuntaan.
Ilmoitettiin varmaksi Lukon pelaajaksi LänsiSuomessa. Aika vahva huhu.

Pelaako Nummelinkin vielä?
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Ilmoitettiin varmaksi Lukon pelaajaksi LänsiSuomessa. Aika vahva huhu.

No sehän se oli, Länsi-Suomi! Yritin tuossa muistella, että missä mediassa Marttisen siirto jo uutisoitiin, että se oli juuri jossain näissä jotka nimenomaan eivät uutisankkoja harrasta. Juuri tähän uutisointiin vedoten minäkin puhun nyt jo Marttisen korvaajan hankkimisesta..
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Ei jumalauta. Nummelinin huutelijoille huutonaurua.

Kaveri on vähintään puolet kaudesta klesana ja omassa päässä uransa huipulla ollut viimeksi yhtä hyvä/huono, kuin Matushkin on nyt.

Ylivoima oli kuitenkin liigan top-5:ssä Matukan saapumisen jälkeen, ettei tuosta nyt enää ihan hirveästi tarvitsisi parantaa.


Siitä huolimatta pesee yv:llä joka ikisen tämän hetken Ässät -rosterissa olevan puolustajan. Mennen tullen. Myös Tuohilammen, jos on tulossa sekä Matukan, jos jostain käsittämättömästä syystä johto päättä option käyttää. Oli se yv hyvää hetken ja sen jälkeen taas sitä samaa kuraa. Viimeisissä peleissä ei enää verkko heilunut. Taisi mennä ainakin puolenkymmentä peliä ilman yv-maalia.

Jos yv halutaan saada toimimaan ja puolustuspeli samalla kuosiin, ei ratkaisua ole siihen näistä nimistä, jotka ovat olleet esillä. Ei edes Nummelinista. Hän vain olisi yv:lle näistä nimistä paras ratkaisu.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Pelaako Nummelinkin vielä?

Numppa (ja Kallio) miettivät kaikessa rauhassa kesän yli vieläkö pelaaminen ja sen vaatima harjoittelu nappaa. Varsin todennäköisesti molemmat kuitenkin jatkavat nykyisissä seuroissaan jos pohdinta kallistuu jatkamisen puolelle. Vaikea nähdä kummankaan lähtevän enää maakuntiin.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Marttisen kohdalla mietin, että uskon jatkon kun nään. Ikään kuin merkit ilmassa olleet, että ollut lähtökuopissa. Kauden päättäneen vamman vaikutuksesta en osaa sanoa mitään.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Marttisen kohdalla mietin, että uskon jatkon kun nään. Ikään kuin merkit ilmassa olleet, että ollut lähtökuopissa. Kauden päättäneen vamman vaikutuksesta en osaa sanoa mitään.
Marttisen onneksi ehti tekemään useampivuotisen (ilmeisesti kaksivuotisen) rahakkaan sopimuksen Lukon kanssa ennen loukkaantumista. Ässät olisivat kuulemma tarjonneet yksivuotista ja Ässien mittapuulla kallista sopimusta, mutta Lukko maksaa suunnilleen saman rahan useamman kauden ajan.
Lähde: Raumam Boikien jäsen.
Eli loukkaantumisella ei ollut vaikutusta sopimustilanteeseen.
 

Frolikov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toivottavasti Marttisen kannalta, että sopimus jo tehtynä. Oli ja olisi vieläkin tärkein pala Ässien puolustukseen, mutta uskon että Marttisen palkalla löytyy myös vastaava pelimies.
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Haluaisin kuulla jotain esimerkkejä näistä, myös muut saavat vastata. Itse epäilen että ei kovin montaa löydy.
Kyllä todella vähissä ovat noin hyvät pelimannit, noin edullisesti, mitä Ässät tästä kaudesta ovat maksaneet. Tarkkaa summaa en tiedä, mutta sen verran jokainen tajuaa, että paljon se ei ole ollut.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Oliks se Alwari Tuohitorvi siis meidän miehiä? Tuolla vetää viidettä jatkoerää TuTon paidassa, pelannut rapiat toista tuntia ja selostaja kehuu tämän tasoa että fysiikkaa maasta taivaisiin.
 
TuTon selostaja Jani Säteri kehui juuri Tuohilampea ensi kauden top-4 puolustajaksi tulevassa joukkueessaan. Pelannut vielä pyörivässä KiVa-TuTo matsissa 65 minuuttia. Kunnon luulisi siis kestävän liigaankin saakka.

E: Jaa sekunnin hidas.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös