Vai niin. Koska lehdistä emme ole saaneet Jerestä juurikaan lukea, Jere on vain käynyt hyvässä kesäkunnossa tyttärensä kanssa Lintsillä? Selvä, näin sen täytyy olla, kun kerran kerrotaan.
Noh kamoon BOL ;). Se oli vaan sellainen kevennys siihen loppuun. Tuli vaan mieleen, kun niin monena kesänä puhuttiin slim-Jerestä. Ukko oli vaan freesin ja urheilijan näköinen. Jere on bongattu Stadista suhkot tukevassakin kunnossa vielä Penan aikana.
Olen ihan samaa mieltä, että holistien kanssa ongelmat ovat monesti takaisin kuvioihin tulevaa sorttia. Kenen suomalaisen suvussa esimerkiksi ei olisi sitä alkoholistia, jolla on aina paremmat ja huonommat aikansa? Kyllä mä ymmärrän. Ja sori unohdin sen kevään 2008, jolloin Jerellä ilmeisesti meni aika kovaa. Mutta pääosin Jere on ymmärtääkseni ollut jo useamman vuoden poissa ongelmista. Ja kaverilla on nimenomaan halua pelata HIFK:ssa. Karalahdesta ei välttämättä historiansa ja IFK-halunsa takia tarvitse maksaa edes mitään mahdottomia rahoja, toki hyvän liksan hän ansaitsee.
Minusta se pääpointti on siinä, että jokaisessa SM-liigaan saatavassa pelaajassa muutamia poikkeuksia lukuunottamatta on riskejä. Liian vähän pelattuja pelejä viime kausina, miten viihtyy pimeässä Suomessa jne jne. Jeren riski on alkoholi&päihteet, joista hän on useamman kauden pysynyt erossa. Ottaako mieluummin "sika säkissä" Kanadasta joku pakki samalla potentiaalilla ja kyvyillä vai se tuttu jätkä joka osaa ja haluaa pelata IFK:ssa. Minusta Nybondas ei ole parhaimmillaan scouttaamaan Pohjois-Amerikan ulkkareita, joten niissäkin on riskinsä. Esim AHL:ssä on muistaakseni lähes 30 jengiä, joten skaalaa pelaajissa on lähes yhtä paljon kun liigatähden ja Mestis-ukon välillä. Jos me ei olla saatu sitä "Majeskya, Karalahtea", niin miksi ei oteta sitä Jereä? Iso, vahva, hyvät kädet, pelisilmä, ampuu lujaa jne. Kaikki mitä pakilta liigassa vaaditaan. HIFK jäi taas kerran tyhjin käsin pakkimarkkinoilla, kun etsittiin lainausmerkeissä "Karalahtea". Kovanen ja Lupaschuk oli ihan ok, mutta menivät metsään. Lisäksi editoidaan sen verran ,että veikkaan että Evarit ja Valtaset ei katsele Jereä nanosekuntia pidempään, jos homma lähtee väärille raiteille. Reilu ja rehti äijämäinen mahdollisuus annetaan, mutta siinä se sitten on.
Osalan tilanteeseen sen verran, että olen aika varma että Matikainen&Nybondas ovat ainakin kyselleet/lähestyneet pelaajaa. Ainahan tutut koutsit soittelevat tutuille vastuunkantajapelaajilleen. Matikaisellakin on omat verkostonsa ja hänkin tuntee pelaajia. Vielä varsin IFK:n näköisiä. Minusta OO:n kohdalla on aika sama tilanne, kun Pillulla pari kautta sitten. NHL on tukossa ja pelityyli ei sovi esim Ruotsiin ja Venäjältä ei välttämättä saa tuollaisten kausien jälkeen sitä unelmasopparia. Ehdottomana liigatähtenä ja koko kiekkoyleisön suosikkina pääsisi Pillun/Komarovin tavoin mukaan näihin EHT- ja MM-ympyröihin. Joka taas avaa ovia moniin suuntiin esim NHL:ään tai sitten Venäjälle.
Nättinen on minusta hyvä haku, jos pitää paikkansa. Ensi kauden "Kousa". Iso ja lupaava pelaaja kolmosketjuun. HIFK:ssa on viime kausina muutamia jätkiä noussut aika puskistakin tietoisuuteen ja varmasti Nättinen haluaa vähän uusia tuulia. Ensi kauden Ramstedt? Uskon, että Ramstedt saattaa lähteä kokeilemaan siipiä toiseen liigajengiin tai Ruotsiin. Miltä kuullostaisi kolmosketjuksi esim Nyholm-Nättinen- Pöysti? Pöden jalat ja energia, Nättisen suoraviivaisuus& potentiaali ja Nyholmin hyvä laukaus yhdistettynä hyvään kokoon. Siis tuli vaan ihan nopeasti mietittynä esimerkiksi.
Mutta pääosiltaan ollaan turvallisilla vesillä. Organisaatio on hyvässä tilassa. Vähän kun Kärpissä Heikkilän jälkeen, kun Kojo tuli sisään. Varsinkin JOS(itse olen luottavainen ja vähän Pro-Nokka) tällä kaudella voitetaan Kannu, niin seuraavaa tuskin tarvitsee venttailla näin pitkään.
PS: Hei Stigu. Keksi nyt joku kiva autovertaus tuohon Jereen. Pikkuveljen tallissa on tuttu ja hyväksi todettu bisnes-Mersu. Vai otetaanko Kanadasta joku mahdollisesti yhtä hyvä, mutta voi puuttua pakki tai muuta vempelettä. Mä olen näissä tosi huono.