Joukkueen rakennus kaudelle 2011-2012

  • 1 102 886
  • 2 736

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Pelaajakierto kuuluu asiaan ja nyt jo kannattaa miettiä rosteria 11/12.

Niin, nythän eletään kautta 10/11, mutta sallivatkohan modet meidän jo spekuloida tulevaisuutta..? Ketjun topicin mukaisesti on siis tarkoitus spekuloida jatkosopimuksia ja tulevia hankintoja kaudelle 11/12. Jatkosoppareita ei ole vielä tippunut julkisuuteen, vaikka niitäkin varmaan jo sorvataan (/on sorvattu?).

Mahdollisia lähtijöitä tämän kauden päätteeksi on paljon...

MG, Ahtola ja Hade on ne kaikkein todennäköisimmmät lähtijät. Luulen että HIFK saa tehdä duunia jos haluaa/tarvitsee vielä Ramstedtin palveluksia.

Mahdollisia lähtijöitä, hyökkäys:
- Granlund
- Ahtola
- Ramstedt
- Haataja
- Kuhta
- Wirtanen
- Töykkälä
- Nyholm/Pöysti/Wärn/Liivik

Osa viimeksimainitusta ryhmästä varmasti jatkaa. Jos kaikki neljä, heistä saa rakennettua kaksi ketjua. Tai jos Töykkälä lähtee, Liivik saattaa korvata hänet nelosen keskellä. Senttereitä lähtee luultavasti kolme, ellei kaikki neljä. Tämä on varmasti suurin haaste Nybarille. Meillä on perkeleen kovat sentterit tällä hetkellä enkä kyllä keksi ketään hyvää paluumuuttajaa joka korvaisi nuo. No, ehkä Häppölä kolmoseen ja Viitaluoma kakkoseen. En tosin tiedä heidän sopimuskuvioista. Ja sitten on Piiparinen ja nuorempi Granlund. Ykkössentteriksi pitää varmaan hommata ulkkari, ellei Micke (tai Ramu) nyt sattuisi jäämään vielä kaudeksi (en usko). Ei-IFK-taustaa omaavia hankintoja en edes yritä spekuloida.

Kuten kaikki IFK-fanit, myös minä haluan vielä nähdä Jaken ja pikku-Buffalon laitureina, mutta kumpikaan ei ole mahdollisia vielä ensi kaudeksi, tuskin sitäkään seuraavalle. Enlundin (ja Vescen...) soppari KHL:n on yksivuotinen, olisiko kenties mahdollinen? No, nää taitaa olla liian kalliita, pitäis kasvattaa taas uus satsi Ramu-Ahtoloita. Piiparinen-Pöysti ja MaG-Nyholm?

Mahdollisia lähtijöitä, puolustus:
- Järventie (tänhetkisillä esityksillä en usko että optiota käytetään, but who knows)
- Vallin (Alkaa vaikuttamaan monilta osin Lupaschuk kakkoselta)

Uskoisin Melartin ja mahdollisesti myös Kurvisen tekevän jatkon. Puolustuksen osalta on itse asiassa ihan ok tilanne, sopparit on jo Södellä ja Kangella, ja seuralla on optio Kousasta. Ensi kaudeksi (ehkä jo täksi kaudeksi) elättelen toivoa Laaksosta. Joku Murphyn tasoinen vahvistus kelpais myös, mutta senkin voi hankkia artistina. Nämä kaksi korvaisivat oikein hienosti Vallinin ja Järventien.
 
Viimeksi muokattu:

#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,Datsjuk, VPeltonen,Liverpool, RealMadrid
Ensi kauden pelaajistoon yksi toivomus, Tyler Redenbach. Tuo välttämättä jotenkin mieleen Brett Harkinsin. Ei nopea mutta ne maagiset syötöt, ja aina lapaan. Maalivalmiit miehet rinnalle, niin kovat tulevat tehot olemaan.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jatkosoppareita ei ole vielä tippunut julkisuuteen, vaikka niitäkin varmaan jo sorvataan (/on sorvattu?).
Profiilipelaajista sopimus on virallisesti voimassa Riksmanilla, Kankaanperällä, Söderholmilla, Peltosella sekä Petrellillä. Kaikki oletusarvoisesti sen tason pelaajia, että kelpaavat varmasti jokaiselle SM-liigavalmentajalle.

Jos tulijoita täytyy arvuutella, niin eiköhän Matikainen tullessaan ota Jeren mukaansa. Jos ykköskäskijänä on Matikainen ja kapteenina Jeren hyvä kaveri Peltonen, niin uskoisin miehen pysyvän ruodussa myös vanhoissa ympyröissä.

Semir Ben-Amor istuskeli eilen katsomossa yhdessä Turo Järvisen kanssa, mikä ei tietysti kerro mistään muusta kuin siitä tunnetusta tosiasiasta, että monet pelaajat kaveeraavat yli seurarajojen. Semirillä on toki soppari Jokereissa vuoteen 2012, mutta jos ei mahdu Keklun suunnitelmiin, niin minun HIFKssani on aina tilaa Semirin kaltaiselle pelurille.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos tulijoita täytyy arvuutella, niin eiköhän Matikainen tullessaan ota Jeren mukaansa. Jos ykköskäskijänä on Matikainen ja kapteenina Jeren hyvä kaveri Peltonen, niin uskoisin miehen pysyvän ruodussa myös vanhoissa ympyröissä.

Nyt pitää muistaa, että jos IFK:n hallitus päättää (tai tarkennettuna, pysyy edellisen hallituksen tekemän päätöksen takana jatkossakin), että Jere Karalahti ei IFK:n punanuttua päällensä pue, Petri Matikaisella tai Tom Nybondaksella ei ole siihen mitään sanottavaa, eikä nokan kopauttamista. Esittäisin Dennikselle kysymyksen, että mihin perustuu väite, että Jere ja Ville ovat hyviä kavereita? Itseni on jotenkin vaikea nähdä, että Ville Peltonen, joukkuepelaaja viimeiseen asti, arvostaisi Jeren toimia nimenomaan joukkuepelaajana. Jere ja Ville toki varmasti tulevat toimeen ja kavereiksikin heitä voi kutsua, mutta henk.koht. on vaikea nähdä, että he viettäisivät esimerkiksi vapaa-aikaansa yhdessä. Sen verran eri maailmoista he vaikuttavat olevan.

Kolmanneksi on syytä muistaa, että Jere pysyy ruodussa tasan tarkkaan niin kauan kuin hän itse niin haluaa. Jere on addikti ja lipsuminen voi tapahtua aivan koska tahansa. Ja vettä on edelleen virrannut Vantaassa sen verran vähän, että Jeren "suuri muutos" ei välttämättä vielä ole lopullinen. Petri Matikainen tai Ville Peltonen eivät voi vaikuttaa Jeren "siveelliseen" elämään tuon taivaallista. Ja Jeren kohdalla pitää muistaa, että mopopojista ei pääse eroon, vaikka itse sitä haluaisi. Tälle väitteelle voi kysyä vahvistuksen vaikka Jereltä, vaikka tokkopa tuo rehellisen vastauksen antaa. Jos liiviveikot päättävät hakea Jereltä vähän rahaa, he hakevat Jereltä rahaa. Ja saavat sitä Jereltä.

Joten Jeren keissi ei ole yksinkertainen millään muotoa. Jerellä on hyvät edellytykset, kiitos jääkiekon, parantaa elämänlaatua ja elää raitista elämää. Mutta vielä Jeren elämässä on muutamia aspekteja, joista pitäisi päästä eroon, jotta lopputulos olisi onnistunut. Ja tätä Jere ei täysin ole vielä sisäistänyt.

Onko uudistuneella IFK:lla varaa ottaa Jeren kanssa tätä riskiä? Jere kun ei kuitenkaan ole mikään taunotasalakkikiekkoilija missään määrin. IFK + Jere Karalahti ei ole sama asia kuin Espoon Blues + Jere Karalahti.

Jäämme mielenkiinnolla odottamaan, mitä tuleman pitää.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Esittäisin Dennikselle kysymyksen, että mihin perustuu väite, että Jere ja Ville ovat hyviä kavereita?
No siis hyviä pelikavereita vuosien takaa ja uskoisin, että miehillä on maajoukkuevuosilta molemminpuolinen kunnioitus. Vapaa-ajan vietosta minulla ei ole hajuakaan, vaikka miehet ilmeisesti ovat Uugen jorinoiden mukaan ainakin hiljan lounastaneet yhdessä. Ei nuo lätkäpiirit niin kovin suuret ole ja kuten Semirin ja Turon kohdalta totesin, paljon pelaajat kaveeraavat keskenään.

Kolmanneksi on syytä muistaa, että Jere pysyy ruodussa tasan tarkkaan niin kauan kuin hän itse niin haluaa. Jere on addikti ja lipsuminen voi tapahtua aivan koska tahansa.
Lähinnä tarkoitin sitä, että Jere ei kopissa lähtisi ottamaan mitään mr. HIFK:ssa-mä-teen-mitä-haluan-roolia. Se, että kopissa on Jeren arvostamat johtajat auttaisi varmasti omalta osaltaan myös henkilökohtaisen elämän raiteillaan pitämistä. Toki addikti sortuu jos on sortuakseen, eikä sitä taida estää mikään mahti maailmassa.

Toki asia on loppukädessä HIFKn hallituksen ja muun johdon käsissä, mutta uskoisin, että asia tullaan sielläkin käsittelemään uudestan, jahka nähdään, miten Jere handlaa "try-outin" Bluesin paidassa.

Tuli Jere ensi kaudella tai ei, molemmille päätöksille on HIFKn puolelta vahvat perusteet.
 
Viimeksi muokattu:

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ykköskorin jätkien hankinta on iso juttu, että siihen voi melkein perustaa oman ketjunsa. Mua kiinnostaa tällä kertaa nämä ns. kakkoskorin-täytepelaajien jatkot. Joku ketä tsiigaa ja tuntee HIFK:n A:n menoa paremmin, voisi tulla kertomaan onko sieltä tulossa minkälaisia kavereita. Sellaisia uusia wärnejä ja nyholmeja.

Wärn, Liivik, Nyholm ja Pöysti. Näiltä kavereilta loppuu sopparit kaikilta ens keväänä. Tällä hetkellä haluaisin jatkot kolmelle ensimmäiselle. Tottakai se sitten myös riippuu siitä, ketä muista kavereista kirjoittaa jatkot. Esim. Töykkälän jatko olisi todella suotavaa. Vai ollaanko kenties miettimässä Piiparisesta uutta energiakentän sentteriä kun sopparia riittää vielä 1+1 tämän kauden jälkeen?

Liigan taso pitää muistaa aina ja samoin se, minkälaisia saumoja HIFK:lla on rakentaa ns. huippujengi. Jälkimmäiseen pitää aina olla vastaus 'aina'. Liigan taso myös takaa sen, että maxwärnit ja robertnyholmit tulee aina sekä pärjäämään että vaikuttamaan täällä.

Näkisin HIFK:n rungon rakentuvan seuraavaksi 2-3 vuodeksi näiden herrojen harteille. Liivik voi ihan hyvin mennä myös jyränä+täytemiehenä. Ykköskorin jätkät on sitten aivan erikseen, ne pitää olla vakuuttavia ja näyttöjä omaavia kavereita. Hirso on tästä hyvä esimerkki, vaikkei kaikki diggaa.

Tottakai tulevan koutsin sana+pelinäkemys painaa kupissa. Ei kuitenkaan voida kaikkia jätkiä vaihtaa. Tietysti myös ykköskorin jätkät tulee tärkeysjärjestyksessä aina ensin. Silti näitä työmiehiä ei ole syytä unohtaa tai väheksyä.

Pakistoa pitää myös ajatella näin. Ykkösparin kundien pitää olla liigatasolla päteviä. Kakkospari perusvarma ja kolmosessa voi sitten olla 'junnuja' 1kpl. Ei kannata uneksua mistään kolmosparin rafalskeista. Kuitenkin olisi suotavaa, että siinä ykkösparissa olisi se kova nimi, mielummin kaksi.

MV-asioissa ollaan varmasti lähellä palstasotaa joten jätetään se rauhaan :)

Vaadin myös joukkueenrakennuspolitiikassa sen uuden mv-koutsin perhana!
 

sovhoosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...henk.koht. on vaikea nähdä, että he viettäisivät esimerkiksi vapaa-aikaansa yhdessä. Sen verran eri maailmoista he vaikuttavat olevan.
Kuinka niin?
Itse näen Villen ja Jeren olevan suht samanlaisia vapaa-ajan viettäjiä.
Villen kohdalla vain yksi putkareissu toki, mutta siihen keissiin liittyikin kaikenlaista värikästä.

Sitä mä en ole koskaan tajunnut, että hallitus päättää yksittäisestä pelaajasta ohi UTJ:n. Mun mielestä hallituksen tulisi päättää vain toimarista, ehkä UTJsta. Ei edes valmentajasta, eikä todellakaan mistään yksittäisestä pelaajasta.

Jere olisi pelillisesti sekä myös yleisömäärien kasvattamisen suhteen hyvä paluumuuttaja. Toivottavasti hänet kotiutetaan viimeistään ensi kaudeksi.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ensi kaudeksi tulee isosti liikennettä ja kiertokulkuahan tämä aina on. Sinänsä siihen ei liity mitään dramatiikkaa, että monet sopimukset loppuvat ensi keväänä. Matikainen ei siis saa käsiinsä suoraan viime ja täksi kaudeksi koottua tähtinippua, toisin kuin joku ehkä luulee. Nyt avautuu siis jo ensimmäinen adoptiomahdollisuus Matikaiselle kevään -12 sijan 9. jälkeen: "Hei, tää joukkuehan on ihan uusi ja eihän se ole ollut sitä kokoamassa. Työ on vielä kesken, lätkitään pari vuotta lisää soppariin"

Jere ei kyllä tietääkseni mahdu HIFK:n ovista edelleenkään, eikä valmentajalla ole tässä mitään sanomista. Erikoinen case siis. Olisihan Kojokin ottanut Jeren, miksi ei olisi? Hänellä ei ollut Jerestä mitään huomauttamista Kärpissä. Ainoa, mikä voisi saattaa Jeren taas himaan, olisi ultranuhteeton kausi Bluesissa ilman mitään konflikteja. Ainahan saa toivoa, mutta epärealistiselta vaikuttaa. Ja tiedoksi, että Ville ja Jere ovat varsin hyviä tuttuja siviilissä. Ei siitä ole pitkäkään aika, kun tuli lounastettua samassa seurueessa näiden molempien kanssa.

Sentterit ovat ultratärkeä elementti ja tekisin kaikkeni PW:n ja Ramun jatkojen eteen. En näe mitään syytä etsiä heidän tilalleen parempia, tehtävä olisi vaikea ja liki mahdotonkin niillä markkinoilla, joista valitsemaan pääsee. Ykkössenasta keskustellaan nyt jo, sillä valitettavastihan näyttää siltä, että Micke ei vielä jaksa vetää koko kautta keskellä. Mun käsitykseni mukaan 1-senaa kaivetaan Pohjois-Amerikasta. Omista alempien ketjujen kavereista Wärn ja Liivik ovat hyviä potentiaaleja ja varmasti Matikaista miellyttäviä kavereita. Liivik on itse asiassa ollut yllättävän ookoo nelosen keskellä ja kyllä mä haluan nähdä mielellään Liivikin ja Wärnin kasvavan Lennun seuraajiksi. Näidenkään kaverien korvaaminen muilla ei ole niin helppoa kuin luulisi. Kannattaa katsoa Bluesin päättyviä pelaajasopimuksia, sieltä löytyy pomminvarmasti ainakin yksi pakki, joka halutaan HIFK:hon ja nyt siis en puhu Jerestä.

Kibe, Hade, Ahtola? Mieletön menetys, jos kaikki lähtevät. En usko, että näin tapahtuu ja tiedän, että ainakin Ahtola saa hyvän tarjouksen jatkosta. Kiben pitäisin myöskin nykyroolissaan. Oma adoptiolapseni Juha-Pekka on näistä kolmesta mielestäni -ylläri- paras pelaaja, mutta ei tästä liitosta ifk:n kanssa taida tulla kovin pitkäikäistä. Minne Kojo menee, sinne lähtee Haatajakin, näin veikkaan. Pakeista Vallin ja Järventie ovat hankalia caseja. Kumpikaan ei ole kovin kummoisia esittänyt, mutta aivan kiistattomia liigapakkeja he ovat. Toivottavasti jompikumpi jatkaa ja valintani näistä kahdesta olisi ehdottomasti Mara.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oma adoptiolapseni Juha-Pekka on näistä kolmesta mielestäni -ylläri- paras pelaaja, mutta ei tästä liitosta ifk:n kanssa taida tulla kovin pitkäikäistä. Minne Kojo menee, sinne lähtee Haatajakin, näin veikkaan.

Hyvää settiä. Tästä lainatusta kysyisin ihan ilman mitään antipatioita yms vain että mikä saa homman kääntymään Haden suuntaan? Itse nimittäin valitsisin ilman muuta Ahtolan näistä. Silkkaa uteliaisuutta siis.

Pakisto on nykymuotissaan jännä juttu. Näkyy hyvin, että siellä on soppareita loppumassa. Esim. Kurvinen on aivan eritasolla nyt kuin koskaan aiemmin. En myöskään dumaisi vielä kokonaan Maraa, vaikkei nyt sitä parasta olla nähtykään vielä tällä kaudella. Muodostaa kuitenkin periaatteessa Kangen kanssa aika dynaamisen parin. Vallinilta on lupa odottaa parannusta mutta tällä hetkellä ottaisin mielummin Kurvisen jatkon kuin tämän palkkasoturin. Kevät tulee kuitenkin ratkomaan paljon näiden kavereiden osalta mikä on sikäli hankalaa, koska soppareita ei välttämättä odoteta sinne asti.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En myöskään dumaisi vielä kokonaan Maraa, vaikkei nyt sitä parasta olla nähtykään vielä tällä kaudella. Muodostaa kuitenkin periaatteessa Kangen kanssa aika dynaamisen parin.

Jos itse saisin vaikuttaa jo tällä kaudella pakistoon sen ykköskorin pakin saapuessa, niin valitettavasti Mara olisi ensimmäinen, joka joutuisi kiertoon. Tämä dynaaminen pakkipari on ollut järkyttävän heikko omassa päässä ja nimenomaan Järventien ansiosta. Ei tuo yhteistyö ole mitään pyhää ja tällä kaudella se on ollut kaikkea muuta kuin toimivaa. Vaikeata tässä on se, että Mara on kelpo liigapakki ja tehnyt kelpo tehotkin. Tuohon pakistoon tulee kumminkin vielä vahvistus ja jonkun pitää siirtyä pois - vahvistus tulee luultavasti olemaan myös ykkösluokan mies kiekollisesti eli ylivoimaa ja pisteitä. Vallin tulee pleijareissa olemaan jotain 3x arvokkaampi roolissaan kuin esim. Mara - tästä on näyttöä. Kousa on tätä päivää, mutta myös tulevaisuutta. Mara ei välttämättä ole tulevaisuutta.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos itse saisin vaikuttaa jo tällä kaudella pakistoon sen ykköskorin pakin saapuessa, niin valitettavasti Mara olisi ensimmäinen, joka joutuisi kiertoon. Tämä dynaaminen pakkipari on ollut järkyttävän heikko omassa päässä ja nimenomaan Järventien ansiosta. Ei tuo yhteistyö ole mitään pyhää ja tällä kaudella se on ollut kaikkea muuta kuin toimivaa. Vaikeata tässä on se, että Mara on kelpo liigapakki ja tehnyt kelpo tehotkin. Tuohon pakistoon tulee kumminkin vielä vahvistus ja jonkun pitää siirtyä pois - vahvistus tulee luultavasti olemaan myös ykkösluokan mies kiekollisesti eli ylivoimaa ja pisteitä. Vallin tulee pleijareissa olemaan jotain 3x arvokkaampi roolissaan kuin esim. Mara - tästä on näyttöä. Kousa on tätä päivää, mutta myös tulevaisuutta. Mara ei välttämättä ole tulevaisuutta.

Tällä hetkellä näin on, siitä ei kahta sanaa. Enkä tahtonut mitään ylimääräistä bonusta heittää tolle Kanki-Mara yhteistyölle. Se on kuitenkin kiistatonta ja tuoreet näytöt viimekaudelta. Mutta nyt eletään tässä ja siksi itsekin saattaisin poistaa Maran kuusikosta, jos tulee tilalle jotain hyvää.

Kevääseen on kuitenkin aikaa. Samalla tavalla kun täällä dumattiin/kritisoitiin Söden peluutusta kun se oli silkkaa skeidaa, samalla tavalla nyt tehdään Maran kohdalla. Molemmat ihan aiheesta. Mutta kuten Söde, voi Marakin parantaa tosta vielä huimasti(ja syytä olisi).

Vallinin arvoa en kiistä, mutta nostaisin hänet lähes yhtä heikoksi lenkiksi tällähetkellä kuin Maran. Ehkä Vallin-Kanki olisi kokeiltavissa? Vallinilta odotan kuitenkin paljon enemmän sekä näyttöjen että ennakkohehkutusten perusteella. Miehen piti olla meidän vastuuta kantava ykköspakki, nyt sitä tekee lähinnä Kousa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kannattaa katsoa Bluesin päättyviä pelaajasopimuksia, sieltä löytyy pomminvarmasti ainakin yksi pakki, joka halutaan HIFK:hon ja nyt siis en puhu Jerestä.

Ottakaa vaikka heti.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Pakisto

Melart- koodinimi Zeta
Kousa-Kankaanperä
Kurvinen-Söderholm

+"Honkanen", Ahonen ja junnut.

Hyökkäys onkin sitten mutkikkaampi, toivottavasti Ramstedt jatkaa...
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kai se Jhag vaan vihjaa, että Sane tulee Nordikselle hihat käärittynä kainaloihin asti? Ei varmaan Blueskannattajilla ole mitään sitä vastaan, heh.

Tilasto mitä minä pidän lähes tärkeimpänä yksittäisenä tilastona on plusmiinus-tilasto. Varsinkin puolustajien pelaamisesta se kertoo paljon enemmän kuin tehopisteet, joita ylivoimaa pelaava pakki voi kerätä ihan hyvänkin määrän esittämättä mitään erikoisen hyvää.

Toni Söderholm 12: 2+5= 7 +5
Mikko Kurvinen 12: 0+1=1 +4
Ilari Melart 4: 0+0=0 +2
Markus Kankaanperä 12: 0+1=1 +1
Mikko Kousa 11: 3+3=6 +/- 0
Ari Vallin 9: 0+5=5 +/- 0
Martti Järventie 12: 1+6=7 -4

Kyllä tuosta yksi nimi erottuu aika roimasti joukosta. Aika yllättävää viime kauden perusteella, että Mara on ollut noin paska. Toivottavasti Järventie tuosta parantaa, aika lohduttomat lukemat.

Kurvinen ja Söderholm dominoivat tuota tilastoa pakkien osalta. Melartia ei oikein voi laskea mukaan vähäisten pelien takia, mutta on niissä peleissä ollut yllättävän hyvä, nimenomaan omassa päässä.

Vallinia on parjattu ensimmäisten pelien perusteella ihan aiheesta, mutta mielestäni hän osoittaa nousojohteisuuden merkkejä. Luulisin, että tulee olemaan vielä erittäin hyvä ja käyttökelpoinen puolustaja.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Hyvää settiä. Tästä lainatusta kysyisin ihan ilman mitään antipatioita yms vain että mikä saa homman kääntymään Haden suuntaan? Itse nimittäin valitsisin ilman muuta Ahtolan näistä. Silkkaa uteliaisuutta siis.

Kaikki nuo kolme ovat helvetin tasokkaita, eikä Kibekään mun rankingissa ole pahasti Ahtolan ja Haden perässä. Jokainen osaa tehdä maaleja, mutta Ahtola ja Hade ovat monipuolisempia kuin puhdas snaipperi Kibe. Toisaalta, herranjumala, mitä pahaa siinä on, että joku on "vain" puhdas snaipperi! Mä ajattelen tätä ifk:n kannalta ja olen vakuuttunut, että Ahtola ei pitkään Suomessa pelaa. Ahtola on nuorempi kuin Hade ja tämä logistiikka kertoo sen, että vielä ei oikein voi luottaa siihen, että Ahtola pysyy korkealla tasollaan. Hade on meritoituneempi ja näistä kahdesta ahneempi kaveri. No, onpas helvetin vaikeaa sittenkin näitä laittaa järjestykseen. Ykkös/kakkosketjun laitahyökkääjältä odotan hieman jopa itsekkyyteen viittaavaa ahneutta, vrt. Hannes Hyvönen. Hade haluaa kiekon maaliin aina kun saa sen ja mieluiten omasta vedostaan. Hieno piirre pelaajassa. Ahtola -siis mun silmiin- ei ole niin ahne kuin Hade, mutta on sitten taas puolustussuuntaan parempi. Ahtola voittaa ifk:n eniten kiekollisia kaksinkamppailuja ja on loistava myös av-pelaajana. Loppujen lopuksi kisa ratkeaa Haatajalle eniten sillä, että hänessä on samaa rasittavaa taikaa kuin oli Pubissa ja Marekissa (mittakaava muistaen tietenkin). Välillä täysin kahvilla ja kaksi vaihtoa myöhemmin upea maali tai maalisyöttö. Mun ifk:hon menee mielellään tietty prosentti kiekkotaiteilijoita.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä ajattelen tätä ifk:n kannalta ja olen vakuuttunut, että Ahtola ei pitkään Suomessa pelaa. Ahtola on nuorempi kuin Hade ja tämä logistiikka kertoo sen, että vielä ei oikein voi luottaa siihen, että Ahtola pysyy korkealla tasollaan. Hade on meritoituneempi ja näistä kahdesta ahneempi kaveri. No, onpas helvetin vaikeaa sittenkin näitä laittaa järjestykseen.

On todella vaikeaa, mutta eipä niitä loppujenlopuksi tarvikaan laittaa. Itse ajattelen myös HIFK:n kannalta tätä ja päädyn Ahtolaan. Tästä kaudestahan ei tiedetä vielä mitä tuo tullessaan, mutta näkisin silti Ahtolan lopullisen läpimurron uupuvan vielä. Vasta viimekaudella se kuitenkin erottui rivipelaajasta kuitenkin, nyt vaaditaan jo tason pitämistä+mahdollista nostoa vielä. Tarjoaisin HIFK:na(riippuen siis miten kausi sujuu) yhden vuoden jatkoa+lisävuoden optiolla. Liksaa voi vaikka nostaa jos sikseen, kunhan ei tule mitään Pena-korotuksia.

Hade sen sijaan tuskin tulee enää tosta 'nousemaan' suuremmaksi staraksi. Onko ne eläkefyrkat jo hallussa? Näkisin Hadessa joko eläkesuunnitelman KHL-Sveitsi akselilla eli juuri tota Kojon seurausta. Ahtola sen sijaan voi vielä vetää yhden superkesän(mieshän kertoi toissakesänä nimenomaan panostaneen treenaamiseen) jonka jälkeen selkeä suvereenikausi HIFK:ssa ja sitten rapakon taakse. On sinne huonompiakin prospekteja lähtenyt. Todennäköisempää on tietysti isopahakoohoäl, mikä tulee ja vie meidän Jerryn suurella rahalla. Kunhan HIFK hyötyy niin en välitä tipan vertaa.

Lopullisesti meikäläisen silmissä vaaka kääntyy Ahtolan puoleen kolmessa kohtaa:
1) Tuleva koutsi ja pelityyli sopii mielestäni paremmin Ahtolalle
2) Oletan että Kibelle sorvataan vielä jatkoa ja täten monipuolisempi vaihtoehto kuin Kibe+Hade
3) Ahtola on kestävämpi kuin Hade. Tai ainakin joku HIFK karma näin tahtoo =) Matikaisen systeemihän on tunnetusti lihaa ja luuta kuluttava joten tämäkin on tärkeä pointti.

Tietysti jos maailma kääntyy niinku mä haluan, Jerry tekee 3v sopparin, Kibe 1+1 ja Hade 2v.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensi kauden pelaajistoon yksi toivomus, Tyler Redenbach. Tuo välttämättä jotenkin mieleen Brett Harkinsin. Ei nopea mutta ne maagiset syötöt, ja aina lapaan. Maalivalmiit miehet rinnalle, niin kovat tulevat tehot olemaan.

Hei! Mä olen katsellut samaa kaiffaria! Viime kaudella kävi jo mielessä, että voisi olla hyvä haku.
 
Suosikkijoukkue
En gång HIFK, alltid HIFK. Real Madrid
Minua vähän ihmetyttää miksei Peltonen voisi olla Jeren frendi? Onhan mullakin kavereita, mitkä eivät joka jutusta ajattele samalla tavalla. Eihän se kaukalon ulkopuolella vaikuta minkälainen pelaajatyyppi on joukkueessa`? Mutta topicin aiheeseen sen verran, että Karalahdelle ei. Hankitaan mieluummin joku uusi kasvo joukkueeseen, kun Jere. Häntä vastaan ei ole mitään, mutta riskit holisteilla on olemassa ja muutenkin. Harmihan se on, että koko Karalahti-kuvio meni näin. Oli vähän eri fiilikset vuonna 2003... Seuran etu menee yksittäisen jätkän edelle, AINA.
 
Viimeksi muokattu:

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ykkössenasta keskustellaan nyt jo, sillä valitettavastihan näyttää siltä, että Micke ei vielä jaksa vetää koko kautta keskellä.
Oikeasti, uskoiko tähän joku? Vaikka kuinka lahjakkaasta pelurista onkin kyse, niin kyllähän se pitäisi olla itsestään selvää, että 18-vuotias pelaaja ei vaan vielä voi olla fysiikaltaan siinä kunnossa, että jaksaisi vetää huippuotteluja illasta toiseen joukkueen ykkössentterinä. Jotain realistisuutta näihin juttuihin.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oikeasti, uskoiko tähän joku?

Suht moni. Esimerkiksi jääkiekkoilijoista ja sentteripelaamisesta "jotain" tietävä Kari Jalonen. Vaikea sanoa miten asia jatkossa etenee, mutta en sulje pois nykyistä tilannetta, jossa Miken keskellä pelaamista koulitaan läpi kauden ja keväällä tämä palkitaan. Sehän tässä on ollut myös tarkoituksena. Aika näyttää.
 

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Esimerkiksi jääkiekkoilijoista ja sentteripelaamisesta "jotain" tietävä Kari Jalonen..

Itsekin olen sitä mieltä, että Granlundin sentteri pelaamista tulee koulia. Se tulee kantamaan hedelmää, mutta sen ei tule tapahtua ykkössentterin paikalla. Jonkinlainen vaiheittainen sisäänajo sentterin paikalle olisi kuitenkin suotavaa ottaen huomioon senkin seikan, että viime kaudella Granlund pelasi kuitenkin laidassa. Mielestäni Jalonen peluuttaa Granlundin puhki tämän hetkisellä peluutuksella. Ketä se sitten palvelee. Ei mielestäni ketään. Kakkossentterin paikka pienemmällä peliajalla palvelisi tarkoitusta paremmin.
 
Viimeksi muokattu:

-3112-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU, HSV
Haataja vs. Ahtola:

-Haataja, liksan perässä juokseva palkkasoturi
-Haataja, jokaisella kaudella lasaretissa jonkin aikaa
-Haataja, puheissa maalilinko, todellisuudessa vain muutamalla kaudella onnistunut maalinteossa
-Haataja, kuinka paljon tarvitsee paikkoja maalintekoon? Vähintään viisi-kymmenen per peli
-Haataja, kuinka monta kertaa ratkaissut pelin tiukassa paikassa HIFK:lle?
-Haataja, paljon vienyt yv aikaa HIFK:ssa ilman tehoja?


-Ahtola, toiselle maksetaan yli kaksisataa, toiselle alle satatonnia
-Ahtola, av:ssa kullan arvoinen HIFK:lle
-Ahtola, maalinedustalla SM-liigan parhaimmistoa
-Ahtola, milloin viimeksi loukkaantuneena?

Haatajan kohdalla ei ole missään vaiheessa miehen HIFK uralla kohdannut hinta/laatu suhde. YV aika, jonka mies on seurassa pelannut olisi saanut lähes kenen tahansa laiturin tilastot kelvollisiksi verrattuna Haatajan tilastoihin. Paikkoja on ollut keväällä ratkoa pelejä, mutta tehoja ei ole tarvittavasti löytynyt. Palstaveliä lainaten herran tilastot ovat hieman 'vääristyneet', koska jos nämä tilastoa 'hämäävät' pelit poistetaan tilastosta on mies suorastaan surkea snaipperi. Maaleja tulee, mutta ketä vastaan? Toivon todella, että tämän miehen palkalla palkataan joku maalintekijä, eikä syöttäjää.

Ahtolaan taas pistäisin suurenkin summan rahaa kiinni. Mies kunnioitti jatkosopimuksella seuraa ja luotti valmentajan sanaan. Nyt nöyryys palkitaan ja miestä viedään maailmalle, mutta toivoisin, että ei liian raakileena. Maajoukkue kutsuu tätä miestä nopeasti, sillä Suomessa ei maalintekijöitä ole riittävästi
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielestäni Jalonen peluuttaa Granlundin puhki tämän hetkisellä peluutuksella. Ketä se sitten palvelee. Ei mielestäni ketään. Kakkossentterin paikka pienemmällä peliajalla palvelisi tarkoitusta paremmin.

Tässä on pieni harha, sillä Granlund on peliajoissa HIFK:n listalla 10. Peliaikaa on kertynyt n. 17,5 minuuttia ottelua kohden, joka on kaukana kuluttavasta peliajasta. Tämä on mahdollista, koska HIFK:lla on erittäin laaja hyökkäysmateriaali, jossa kolme ensimmäistä kentällistä rullaa suht tasaisesti sekä 5vs.5 että ylivoimalla. Uskon myös tähän perusajatukseen pohjautuvankin MG:n ajaminen sentteriksi. Itseäni mietityttää enemmän tällä hetkellä MG:n henkinen puoli eli olisiko kannattavaa laittaa poika Ramun ja Jerryn kanssa säätämään viime kauden malliin, jotta peli-ilo saadaan kasvamaan. MG:n pelaaminen on selkeästi tuskallista tällä hetkellä, joka näkyy kehonkielestä. Toisaalta vaakakupissa on kehittyminen sentteripelissä huipuksi joka palkitaan keväällä, koska ilman harjoitusta ei tule kehitystä. Ja kuten edellä mainitsin, niin laaja materiaali on mahdollistanut tämän koulimisen. Vaikeita kysymyksiä, mutta ihanteellisessa tilanteessa.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä on pieni harha, sillä Granlund on peliajoissa HIFK:n listalla 10. Peliaikaa on kertynyt n. 17,5 minuuttia ottelua kohden, joka on kaukana kuluttavasta peliajasta. Tämä on mahdollista, koska HIFK:lla on erittäin laaja hyökkäysmateriaali, jossa kolme ensimmäistä kentällistä rullaa suht tasaisesti sekä 5vs.5 että ylivoimalla. Uskon myös tähän perusajatukseen pohjautuvankin MG:n ajaminen sentteriksi. Itseäni mietityttää enemmän tällä hetkellä MG:n henkinen puoli eli olisiko kannattavaa laittaa poika Ramun ja Jerryn kanssa säätämään viime kauden malliin, jotta peli-ilo saadaan kasvamaan. MG:n pelaaminen on selkeästi tuskallista tällä hetkellä, joka näkyy kehonkielestä. Toisaalta vaakakupissa on kehittyminen sentteripelissä huipuksi joka palkitaan keväällä, koska ilman harjoitusta ei tule kehitystä. Ja kuten edellä mainitsin, niin laaja materiaali on mahdollistanut tämän koulimisen. Vaikeita kysymyksiä, mutta ihanteellisessa tilanteessa.

No kirjoitellaan me nyt keskenämme, kun ollaan tonteilla, vaikka samaa mieltä ollaankin :)

Eilen Mikke oli noin puolikkaan erän poissa, joten jos eilinen laskettiin keskiarvoon, se laskee sitä. Ja minustakin olisi nimenmaan hyvä idea päästää Mikke Jerryn ja Ramun kaveriksi, vaikka peliaika pysyisikin samana - se olisi psykologisesti helpompi paikka pelata kuin olla liigaa johtavan joukkueen ykkössentteri. Mikke on kuitenkin vasta 18-vuotias, vaikka harvinaisen tervepäinen onkin!

Tilastoihmeiltä haluasin kysyä kuka on nuorin suoraan NHL:n miehistöön siirtynyt suomalaispelaajamme? Oliko Aki-Petteri? Tuomo? Eikö Teemu ollut hyvän matkaa päälle parikymppinen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös