Mainos

Joukkueen rakennus kaudelle 2011-2012

• 1 106 550
  • 2 736

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse asiassa Juuson selän keston vartominen on ylimitoitettua jo pelkästään tilastojen kautta - toki selässä on ollut ongelmia, mutta vuosien aikana niistä ja eritoten ongelmien tasosta on ollut lähinnä huhua täällä ja naapurin osiossa. Tilastot kertovat, että Juuso on pelannut kaudesta 2005/2006 (tästä lähtien breikkaus säännölliseksi ykkösmaalivahdiksi ja kautta 2007/2008 ei ole laskettu mukaan koska tuolloin joukkueet vaihtui ja ongelma ei ollut fyysisessä puolessa) jokaisen joukkueensa pleijaripelin ja joka kausi enemmistön joukkueensa runkosarjapeleistä (52+29+45+51+32). Mielestäni on suorastaan hysteeristä miettiä meidän ykkösveskaria hänen mahdollisen loukkaantumisriskin kautta, koska keskimäärin se ei ole korkeampi, kuin muillakaan maalivahdeilla. Oikeastaan Juuson erittäin pitkän ajan tilastot osoittavat hänen olevan erittäinkin luotettava yksilö maalinsuulle. HIFK ei pelannut viimekaudella mitään arpapeliä, vaan hankki luotettavan laadukkaan maalivahdin.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Ei noista tilastoista ole mitään hyötyä. Täällä on eri tahoilla varmaa tietoa siitä, että Juuson selkä on paskana. Ja siitä, että tämän takia hän myös viime kaudella oli pois puolet runkosarjasta, vaikka todelliset syyt olivat kuitenkin aivan jotain muuta. Tähän hätään ei tule parempaa vaihtoehtoa mieleen ykkösveskarista, itseasiassa Juuso on paras mahdollinen. Lundellille olisi hyvä saada nuorempi veskari treenaamaan rinnalle, mutta tämä on aika korkealentoinen ajatus, kun HIFK:lla ei ole edes veskarikoutsia. Senpä takia, tämän asian vatvominen onkin turhaa sananhelinää ja omissa toiveissa pyöriskelyä.

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lundellille olisi hyvä saada nuorempi veskari treenaamaan rinnalle, mutta tämä on aika korkealentoinen ajatus, kun HIFK:lla ei ole edes veskarikoutsia. Senpä takia, tämän asian vatvominen onkin turhaa sananhelinää ja omissa toiveissa pyöriskelyä.

Jospa Janne on pelaajavalmentaja :)? Onko muuten kaikille SM-liigan joukkueilla veskarikoutsi? Tai härregyyd KHL- tai NHL-joukkueilla?

Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Onko muuten kaikille SM-liigan joukkueilla veskarikoutsi? Tai härregyyd KHL- tai NHL-joukkueilla?

Maalivahtivalmentaja on yksi olennaisimmista osista valmennustiimiä. Näin äkkiseltään ei tullut mieleen yhtään liigajoukkuetta, jolta veskarivalmentaja puuttuisi valmennustiimistään, poislukien tietysti HIFK. NHL:ssä ainakin on kaikilla joukkueilla veskarikoutsit tai käyttävät konsultointia.

Miksi muuten Suomea kehuttaisiin maalivahtien valmennuksesta, jos täällä ei olisi liigajoukkueissa asiat kunnossa tämän osalta. Tänä päivänä tosin tuo maalivahtivalmennus on erittäin tasaista kaikissa suurissa jääkiekkomaissa, Suomi ei ole enää mikään edelläkävijä.

Viimeksi muokattu:

PJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevat Mestarit
Näin hyvältä ei ole varmaan näyttänyt ikinä tässä vaiheessa kautta. Tässähän on melkein epätodellinen olo.

"Grand"lundin tänne jäämisen varmistuminen on varmaan yksi IFK:n hienoimmista pelaajauutisista ikinä.

Mestaruusjoukkue on vahvistunut ja on hyvin kasassa. Se pääsee myös harjoittelemaan yhdessä ja valmiina kohti kautta. Matikainen on ollut monesti jo lähellä voittaa mestaruuden myös valmentajana, joten nälkä ei todellakaan ole tyydytetty joukkueen johdossa. Erinomainen asetelma uudistaa mestaruus ja pahimmassakin tapauksessa ei varmasti tule Tepsejä tällä sabluunalla. Näin hyvillä mielin en muista toukokuuta viettäneeni about ikinä.

Ja kyllähän IFKiin aina yksi Matikainen pitää saada :)

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Senpä takia, tämän asian vatvominen onkin turhaa sananhelinää ja omissa toiveissa pyöriskelyä.
Näin on. Sitäpaitsi, ei edes brodööri kolmantena veskarina riittäisi yhtään mihinkään. Riksman ei siis pysty pelaamaan, se tieto on varma, joten yksi nuha laittaisi taas Jannen maaliin.

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mistähän nämä selkävaivat ovat edes ilmeentyneet, kun Juuso ei niistä ole omien sanojen mukaan kärsinyt kauden aikana ollenkaan.

"Hän pelasi runkosarjassa vain 32 ottelua ja jakoi vastuun Jan Lundellin kanssa. Vammat ja sairastelut olivat pudotuspeleissä vain muisto, kun Riksman oli viimeinen lukko tiiviin puolustuksen takana.

- Näköjään pienempi pelimäärä toimi hyvin minun kohdallani. Kauden aikana oli flunssaa, vatsatautia, lonkkavaivaa ja henkilökohtaisia juttuja. Siksikin tunne on nyt ihan uskomaton, Riksman kertoi."

Faktahan on se, että Juusolla kävi kauden aikana niin paljon myös huonoa tuuriakin, vaikka kaikki tietää loukkaantumishistoria. "Flunssia" ja "vatsatauteja" on vaikea uskoa, mutta kyllähän Juuso antoi esimerkiksi tuosta vatsataudistakin pitkän haastattelun, että lähti monta kiloa pois ja kertoi miten niitä aletaan keräämään takaisin yms. Sitten vielä nämä henkilökohtaiset syyt, kun hänen äitinsä taisi muistaakseni joulun(?) tienoilla kuolla, huono tuuri vain jatkui.

Kyllä minä uskon Juuson pelaavaan ensi kaudella ainakin 40 matsia, Jannelle ne loput 20 peliä. Näin emme peluuta Juusoa puhki ja hän on taas pleijareissa joukkueemme tärkeimpiä pelaajia.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
JR

Jahas, taitaa pukata Nikki Sixxin tripla!

Mun ymmärtääkseni #25 on liittynyt ensi kauden joukkueeseen. Tuore tieto, saa vahvistaa ja toki myös tarvittaessa ampua alas. Mutta aika hyvältä näytti tilanne nyt pari tuntia sitten.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Juuso oli mies paikallaan keväällä. Mutta siitäkin huolimatta ne samat kysymysmerkit on olemassa kuin viime kauteen lähdettäessäkin ja kauden aikana. Yhtään Juusoa dissaamatta, tämä on mulle suurempi ongelma.

Juuri näin. Mäkään en dissaa Jannea, enkä Juusoa. Totean vaan, että ukot vanhenevat vuosi vuodelta ja se on kuulkaa biologiaa. Ei tästä sen enempää, seuraavaksi pitää odotella miten näille herroille tarttuu kopit. Ei näitä luojan kiitos pysty netissä ratkomaan etukäteen.

ikt

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Stadi HC, St. Louis Blues

Mun ymmärtääkseni #25 on liittynyt ensi kauden joukkueeseen. Tuore tieto, saa vahvistaa ja toki myös tarvittaessa ampua alas. Mutta aika hyvältä näytti tilanne nyt pari tuntia sitten.

Kuulostaa todella hienolta. Nyt sitten odotellaan mitä tietoa asiasta tulee. Mutta mukavaa piristystä näin sateiseen perjantaihin vaikka ei tulisikaan. Toivossa on hyvä elää.

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62

Jestas! Toivottavasti pitää paikkansa. Eihän tieto vain ole peräisin loundgesta? Vai onko mailat jo nähty Nordiksella?

Tuohon Nikki Sixxin triplaan täytyisi kyllä vielä lisätä se, että entinen "maalivahtivalmentajamme" lähti hapankaalin pariin. Äidin, tyttären ja isoäidin lisäksi saamme siis ehkä myös edesmenneen isoisoäidin ruumiin.

Helvetin hieno uutinen. Itse yritin kysellä lähteeltäni tilanteesta, mutta tämä pysyi aika vaitonaisena. Toivottavasti #25 todella on mukana kun ensi kaudella jengi hyppää laatikkoon. Mutta ei niin hyvää, ettei jotain pahaakin, käytännössähän Rudin tuleminen tässä vaiheessa ilmeisetikin tarkoittaa Lennun lähtöä? Vai onko nyt vain kyse siitä, että Ahtolalle tai Tuomaiselle jää Musta-Pekka käteen ja jommallekummalle aletaan etsiä uutta seuraa? Tuntuisi vähintäänkin oudolta jos näin olisi.

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid

Jos näin asia on niin sitten tilanne alkaa olemaan hyvin lähellä sitä, että Lennun Columbuksen soppari on tosiasia. Odottelin jo vähän viime ma tiedotustilaisuudessa uutista Lennun lähdöstä Columbuksen paitaan. Sen suuntaista infoa sain jokin aika sitten kuulla. Voihan tilanne olla myös se, että sekä Rudi että Lennu pelaavat täällä. Kuulostaa vaan jotenkin liian hyvältä ollakseen totta. Odotellaan.

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Noniin viikko etelässä vietetty ja paljon ehti tapahtua sillä aikaa. Ärsyttävää tulla jälkijunassa kirjoittamaan. Kristian Tuohilammen kotiuttamisesta iso plussa Nybarille. Tuohilampi pelasi loistavan kauden Vaasassa, eikä ole yhtään liioiteltua sanoa, että tässä saattaa olla Söderholm 2.0. erittäin saman tyylinen pelaaja ja vahvat siteet ifk:hon jo nuorella iällä. Hienoa huomata, että näihin sälleihin pidetään välit kunnossa.

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres

Mielenkiintoista nähdä. Oma tietoni on että Jarkko Ruutu ei pelaa Euroopassa ensi kaudella.

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Tuskin tuolla Rudin tulemisella on sinällään mitään tekemistä Lennun tilanteen kanssa. Rudi otetaan jos on tullakseen, riippumatta muusta rosterista. Tuskin Jokeritkaan antaisi rukkasia Selänteelle todeten, että "katotaan sitten jos Lahti lähtee Venäjälle"(tuut tuut tuut). Tietysti lennu voi lähteä, tuli Rudi tai ei.

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielenkiintoista nähdä. Oma tietoni on että Jarkko Ruutu ei pelaa Euroopassa ensi kaudella.

Väite tuli JHagilta, jolla on ainakin jonkun mielestä jonkinlaista kompetenssia käytävien asioihin, joten sikäli toivossa on hyvä elää. 23.päivän sopimuksista olin itsekin tietoinen jo aiemmin, mutta Ruudun tilanteesta ei ole mitään käryä. Tiettyjen huhujen mukaan Rudi liittyisi lähiaikoina HIFK:n kesätreenirinkiin. Tämähän on kuitenkin vielä kaukana siitä että JR pelaisi ensi kaudella punaisissa, sillä onhan täällä pyörinyt kesällä Salmelaista, Jokista sun muuta.

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivottavasti nuo ylemmät tiedot pitää paikkaansa ja Ruutu heittää punanuttupaidan päälleen ensi kaudella. Jakke kuuluu samaan kastiin Peltosten ja kumppaneiden kanssa. Yksi hienoimpia IFK-pelaajia ikinä. Tietysti siinä olisi ne haittapuolensa, mikäli Rudi tänne eksyy. Jakkehan on silloin satavarmasti samalla tavalla tuomareiden tarkkailun alla kuin muutama kausi sitten Kip Brennan. Yksikin taklaus jossa vastustaja loukkaantuu, niin dumareilla menee paskat housuun ja tulee ulosajo, vaikka olisikin puhdas niitti. Joka tapauksessa, vaikka näitäkin tapauksia olisi/on tiedossa, ottaisin Jarkon riemusta huutaen vastaan. Saisi Mikkekin vähän enemmän pelirauhaa, kun siellä on oikeasti joku kova kundi omassa joukkueessa puolustamassa omiaan.

Joka tapauksessa, toivottavasti Ruutu palaa IFK:hon. Odotan jo innolla niitä kommentteja lehdistöltä ja muilta kuinka Ruutu on vain kaukalon poliisi ja itse taidot ei riitä yhtään mihinkään. Jakke on jäätävä viimeistelijä sille päällle sattuessaan!

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Tuskin tuolla Rudin tulemisella on sinällään mitään tekemistä Lennun tilanteen kanssa. Rudi otetaan jos on tullakseen, riippumatta muusta rosterista... Tietysti lennu voi lähteä, tuli Rudi tai ei.

Näin just! Ja Rudi on sen verran tärkeä osa HIFK:iä, että luulen hänelle kaivettavan pelaajabudjetin ulkopuolistakin rahoitusta, jos siihen tarve on!

Pettrellin kohdalla kyllä oikeasti toivon, että kaveri saisi hyvän (yksisuuntaisen) sopimuksen johonkin NHL-joukkueeseen ja siten aidon näyttöpaikan osaamisestaan, vaikka olisikin siten meiltä pois. Jotenkin tuntuu, että Petrell ja NHL-joukkueen 3. kenttä olisi ns. 'match made in heaven'... Kyllä sitä kotiin sitten taas myöhemmin ehtii... entistäkin parempana!

Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Vahvistamaan en asiaa minäkään pysty, mutta olen antanut itseni ymmärtää, että Jarkko Ruutu on todellakin HIFK:n mies ensi kaudella. Ei ole 100% tieto, mutta aika lähellä on.

Ja mitä se merkitsee? Allekirjoittaneelle todella paljon. J. Ruutu on minulle aina ollut se the jääkiekkoilija. Tervetuloa Jakke himaan!

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Yes, Raketti....

.....Ja mitä se merkitsee? Allekirjoittaneelle todella paljon. J. Ruutu on minulle aina ollut se the jääkiekkoilija. Tervetuloa Jakke himaan!
....# 25 paluuta on jaksanut odottaa 1990-luvun lopun menestyksestä saakka. Rudyn hankinta helpottaisi jopa Aigars Hiiruksen ja Lucifer Sormusen yhteispaluun aiheuttamaa ****tusta olennaisesti. Lisäksi Leksa Jokelan myöhemmät vaiheet voivat ilomielin tapahtua IFK:ssa. Edellisellä visiitillä Leksa oli hieman liian nuori lyömään itseään läpi, vaikka samaan aikaan OJ kykeni nostamaan itseään tuolloisesta KalPa -standardista monta luokkaa ylöspäin.

Pasha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pavel Datsyuk
Morjens, sorit jos asiani tulee jälkijunassa ymym. mutta yrittäkää ymmärtää! Olen uusi täällä ;p.

Mielipiteeni on Lennusta se, että hänelle tekisin minun mielestäni vain hyvää lähteä rapakontaakse sinitakkeihin. Kyllä hän on sen mahdollisuuden ansainnut ja oishan se taas uus HIFK-kasvatti rapakon takana hieno näky, vaikka nyt en pahemmin Columbusta seuraa.

Ja mitä Jakkeen tulee, niin oishan toi nyt jo vähän liikaa (hyvässä mielessä tietysti!), jos hän joukkueeseen liittyisi. Innolla jään/jäämme odottamaan jääkö hän Nordikselle vai viekö tie muualle.

+ Kysyisin oisko kellään tietoa, onko PW siirtymässä muualle, kun siitäkin on ollut huhupuhetta.

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...
+ Kysyisin oisko kellään tietoa, onko PW siirtymässä muualle, kun siitäkin on ollut huhupuhetta.

IFK tietysti julkisti maanantaina vuoden jatkosopimuksen Wirtasen kanssa ja ilmeisesti ainoastaan yksisuuntainen NHL-sopimus veisi kaverin IFK:sta.

Eiköhän PW jatka siis IFK:ssa.

Pasha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pavel Datsyuk
IFK tietysti julkisti maanantaina vuoden jatkosopimuksen Wirtasen kanssa ja ilmeisesti ainoastaan yksisuuntainen NHL-sopimus veisi kaverin IFK:sta.

Eiköhän PW jatka siis IFK:ssa.

No niimpä tietysti :D.. Noh, kertaus on opintojen äiti!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy