hemmo_1973
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK
Aika pahalta näyttää tilanne, jos kolmikko Haataja-Micke-Lennu lähtee.
Kuvailemasi tilanne voi hyvinkin olla mahdollista - mun mielestä ei kannata kovin paljon laskea viimeisen parin viikon aikana pelaajilta kuultuihin kommentteihin jatkosuunnitelmistaan, sillä kevään kovin siirtokaruselli ja eri vaihtoehtojen kartoitus on nyt käynnissä. Pelaajan X mahdollisiin vaihtoehtoihin liittyy usein myös se, mitä pelaaja Y tekee. Haataja, Granlund ja Petrell pois - tilalle esimerkiksi Somervuori, Enlund ja Hirso. Ihan siedettävä tilanne mun mielestä.
Joukkueen nuorissa pelaajissa on vielä paljon lisäpotentiaalia, joten kauhean paljon niin sanottuja ykköskorin pelaajia ei mun mielestä tarvitse vielä tässä vaiheessa hakea. Ja jos miettii kustannuksia, sisään tulevan pelaajan oikea vertailukohta ei ole poislähtevän pelaajan viime kauden liksa, vaan se, mitä hän olisi saanut tulevalta kaudelta jäädessään seuraan.
Ulkkareiden osalta on syytä todeta, että toivottavasti viime syksystä on otettu oppia. ECHL-tason try out-pelaajien saama peliaika harjoituspeleissä on poissa omia nuorilta, joiden potentiaali on tiedossa parempi kuin monesti arpalippuja muistuttavien ECHL-tason pelaajien (ja eräiltä osin myös AHL-pelaajien) potentiaali.