Mainos

Joukkueen rakennus kaudelle 2011-2012

• 1 106 502
  • 2 736

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Tässä tulee esille se asia, minkä takia HIFK:sta ei tule nuoria lupaavia veskareita liigatasolle (tämä ei ole Saken vika). Edes fanit eivät halua nähdä nuorta maalivahtia tolppien välissä, vaan siellä pitäisi olla aina valmis ykkösveskari.

Joo ei tänne voi tulla mikään untuvikkoa ykköseksi, ellei ole sitten Kari "Kärppä" Lehtonen, mutta kakkoseksi ja sieltä kehityksen kautta ykköseksi. Mutta on paskapuhetta, että nuoret eivät voisi breikata tai ainakin pelata ihan laadukkaasti.

mm.
1999-2000 Ari Ahonen 18v.
2001-2002 Juuso Riksman 24v.

Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Joo ei tänne voi tulla mikään untuvikkoa ykköseksi, ellei ole sitten Kari "Kärppä" Lehtonen, mutta kakkoseksi ja sieltä kehityksen kautta ykköseksi. Mutta on paskapuhetta, että nuoret eivät voisi breikata tai ainakin pelata ihan laadukkaasti.

No mutta tuolla aikaisemmin BOL oli sitä mieltä, että kakksoveskari ei voi olla mikään untuvikko ja siihen vastasin. En minä ykköseksi mitään untuvikkoa ole laittamassakaan, vaan sitä tuuraava voisi olla ihan hyvin esim. Norja. Miten nuoret veskarit voisivat meillä breikata, jos kannattajatkaan eivät halua nähdä heitä maalinsuulla, viitaten BOLin viestiin.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No mutta tuolla aikaisemmin BOL oli sitä mieltä, että kakksoveskari ei voi olla mikään untuvikko ja siihen vastasin. En minä ykköseksi mitään untuvikkoa ole laittamassakaan, vaan sitä tuuraava voisi olla ihan hyvin esim. Norja. Miten nuoret veskarit voisivat meillä breikata, jos kannattajatkaan eivät halua nähdä heitä maalinsuulla, viitaten BOLin viestiin.

Ja BOL on sitä mieltä, että IFK:ssa pitää olla vähintään yksi piinkova maalivahti. Terve Riksman on mielestäni sellainen. Tällöin tänne voidaan ottaa oppipoika harjoittelemaan ja kehittymään. Sellainen, joka on tulevaisuudessa jopa meidän ykkönen. En näe mitään estettä, miksei Mika Norja voisi tällainen henkilö ollakin. Mutta tällöin täällä pitää olla sellainen ykkösveska, joka pystyy voittamaan pelejä vaikka yksin ja on "taatusti pelikuntoinen", jotta tämä nuori kehittyvä kakkonen saisi mahdollisimman paineettomasti harjoitella IFK:n maalivahtina olemista.

Mutta niin kauan, kun meillä on Juuso Riksman maalissa, joka on todistetusti selkävammainen, tämä asia ei ole minun mielestäni ajankohtainen. Ja edelleenkään, mulla ei ole Juusoa vastaan yhtään mitään. Olosuhteet pitää vain ottaa joukkuetta rakentaessa huomioon ja minun mielestäni Juuso Riksmanin selkä on olosuhde.

Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Mutta niin kauan, kun meillä on Juuso Riksman maalissa, joka on todistetusti selkävammainen, tämä asia ei ole minun mielestäni ajankohtainen. Ja edelleenkään, mulla ei ole Juusoa vastaan yhtään mitään. Olosuhteet pitää vain ottaa joukkuetta rakentaessa huomioon ja minun mielestäni Juuso Riksmanin selkä on olosuhde.

Ja niin kauan kun Juuso pystyy pelaamaan, niin me ei tulla näkemään toista ykkösmaalivahtia joukkueessa. 400k veskareihin on aivan sulaa hulluutta, siinä tapauksessa, että molemmat ovat pelikuntoisia. Tottakai silloin, jos Riksman loukkaantuu niin pahasti, ettei pysty enää pelaamaan, niin silloin hommataan luonnollisesti uusi ykkönen. Silloin, esim. Mika Norja voi olla edelleenkin se kokemusta hakeva kakkosveskari...

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Hirsosta: Ruotsalaiset seurat ovat hyvin ymmärtäväisiä sopimusten suhteen, se on nähty moneen kertaan ja fakta on, että kallis joukkue Timrå ei ole suorittanut kovin hyvin ja fakta on sekin, että HIFK pitää tiiviisti yhteyttä Hirsoon. Olin itse tilaisuudessa jubailla Kimin kanssa muutama viikko sitten ja tokihan sopimus on suora kakkonen, mutta kämpän stadista hankkinut Kimi ei paljon vastustaisi, jos HIFK saisi lobattua sopimuksen ulos. Kahden skidin kanssa ei kiinnosta lähteä ulkomaille. Tässä ei voi kuin venttailla rauhallisesti, mutta on täyttä paskapuhetta, että Hirson siirto ensi kaudeksi olisi totaalisen mahdoton. Pikusta mulla ei ole mitään tietoa. Ihan jäitä hattuun tässä, mutta ei vielä mitään syytä vetää lopullisia ristejä miehen nimen yli.

Jere: Ihmeellinen tilanne. Pelaaja haluaa takaisin ja mikä seura viitsii pitää vastahakoisen kaverin?

Luttinen: Tiedän, ettei ole saitin suursuosikki, mutta pelasi pahasti loukkaantuneena viime kauden ja tervehtyminen kesti leikkauksen (toukokuussa) jälkeen puolisen vuotta. Nyt rupeaa olemaan terve ja on Matikaisen suosikkeja. Hän halusi Artun jengiinsä viime kaudella, enkä ihmettele, jos Arttu tulee samalla ovenavauksella Petun kanssa. Huom - en sanonut, että Luttinen on jo tehnyt sopparin HIFK:hon. Mutta hänen nimensä on jossain määrin esillä. Valmentajien luottomiehet ovat mun käsittääkseni olleet aina tervetulleita HIFK:hon.

Kurvinen: En näe mitään syytä, miksei sopparia jatketa, jos terveys kestää. Hyvä ja edullinen kolmosparin pakki. Paljon kokemusta, tekee vähän virheitä. Ylipäätään - jos ei ole selkeää ehdokasta tilalle, kannattaa pitää kokenut liigapelaaja.

Maalivahdit: Riksmanilla on sopimus ja tottakai tässä toivotaan, että mies pysyy terveenä. Kakkonen pitäisi mielestäni hankkia ulkoa. Lunkan ikuisuusdiili voinee jatkua kolmosena. Tai sitten hän lopettaa.

Haataja: Voivoi...Kyllä Kärpät on aika tosissaan Haden perässä Pelicansin lisäksi.

Suosikkijoukkue
En gång HIFK, alltid HIFK. Real Madrid
JOS Kurvisen tilalle saisi jonkun nuoremman ja freesimmän esim "Varakas", (joo on pahvi Bluesiin) niin en jatkaisi Mikon sopimusta. Koska haluan nähdä myös freesiyttä ja vähän uutta naamaa pakistossakin. Jos pakisto on suunnilleen tuossa pl Vallin joka vaihtuu ehkä Jereen niin minusta tuo ei ole optimaalinen tilanne. Joku nuori ja sähäkkä kundi mahtuu aina porukkaan. Toki esim Melart tulee nousemaan kolmospariin, mutta silti. Jos esim voitetaan tällä kaudella nakkikattila, niin miten nämä meidän vanhat pakit vaivautuu ensi kauden marraskuussa menemään kiekkojen eteen ja tekemään myös paskahommia? Vähän kärjistetysti ilmaistu, mutta kaikki varmaan ymmärsivät. Enkä nyt Kurvista laiskaksi sanonut, mutta hän on eka joka tulee mieleen jos poistetaan joku. Vallinhan nyt menee joka tapauksessa. Hyökkäyshän meillä tulee elämään enemmänkin ensi kaudelle. Mitäs jos Hirso, Osala ja Karalahti tulee ja MG jää Suomeen. Räjähtääkö budjetti käsiin?

Heh olisi aika pommit kärkiketjut

1.Peltonen- MG- Osala
Söderholm- Karalahti

2.Enlund- Hirso- Haataja
Kankaanperä- Kousa

Alempiin ketjuihin sitten halvempia omia ukkoja.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kahden skidin kanssa ei kiinnosta lähteä ulkomaille. Tässä ei voi kuin venttailla rauhallisesti, mutta on täyttä paskapuhetta, että Hirson siirto ensi kaudeksi olisi totaalisen mahdoton.

Minkäslaista paskapuhetta se on, että Hirsolla on kaksi muksua, kun ainakin mun viime tietojen mukaan niitä pitäisi olla kuitenkin kolme. Joo, joo, paluu voi olla mahdollinen, mutta aika paljon pitää tapahtua asioita, että Kimi ensi kaudella pelaisi HIFK:ssa. Itse en siihen usko, joten muita vaihtoehtoja mietin mahdolliseen sentteritarpeeseen... Niitä ei sitten niin kovin montaa olekaan, ainakaan kotimaisia, kun puhutaan ykkössenttereistä. Nybondas taitaa muutenkin käyttää enemmän kotimaisia pelaajia tai ainakin ne ovat etusijalla hankintoja tehdessä.

rancid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Hirsosta: Ruotsalaiset seurat ovat hyvin ymmärtäväisiä sopimusten suhteen, se on nähty moneen kertaan ja fakta on, että kallis joukkue Timrå ei ole suorittanut kovin hyvin ja fakta on sekin, että HIFK pitää tiiviisti yhteyttä Hirsoon. Olin itse tilaisuudessa jubailla Kimin kanssa muutama viikko sitten ja tokihan sopimus on suora kakkonen, mutta kämpän stadista hankkinut Kimi ei paljon vastustaisi, jos HIFK saisi lobattua sopimuksen ulos. Kahden skidin kanssa ei kiinnosta lähteä ulkomaille. Tässä ei voi kuin venttailla rauhallisesti, mutta on täyttä paskapuhetta, että Hirson siirto ensi kaudeksi olisi totaalisen mahdoton. Pikusta mulla ei ole mitään tietoa. Ihan jäitä hattuun tässä, mutta ei vielä mitään syytä vetää lopullisia ristejä miehen nimen yli.

Jere: Ihmeellinen tilanne. Pelaaja haluaa takaisin ja mikä seura viitsii pitää vastahakoisen kaverin?

Luttinen: Tiedän, ettei ole saitin suursuosikki, mutta pelasi pahasti loukkaantuneena viime kauden ja tervehtyminen kesti leikkauksen (toukokuussa) jälkeen puolisen vuotta. Nyt rupeaa olemaan terve ja on Matikaisen suosikkeja. Hän halusi Artun jengiinsä viime kaudella, enkä ihmettele, jos Arttu tulee samalla ovenavauksella Petun kanssa. Huom - en sanonut, että Luttinen on jo tehnyt sopparin HIFK:hon. Mutta hänen nimensä on jossain määrin esillä. Valmentajien luottomiehet ovat mun käsittääkseni olleet aina tervetulleita HIFK:hon.
Näin ulkopuolisena kysyisin, että minkä takia HIFK:n pitäisi lähteä hakemaan menestystä näiden omasta mielestäni profiilipelaajiksi laskettavien kundien kanssa? Miksi se onnistuisi ensi vuonna, kun se ei ole onnistunut näiden kanssa aikaisemminkaan?
En tarkoita, että noissa pelaajissa olisi jotain vikaa, mutta faktahan on, että heillä ei ole menestystä aiemmin saavutettu. Paketti on tällä hetkellä paljon paremmin kasassa, joten miksi mennä taaksepäin, kun voi mennä eteenpäin?

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Näin ulkopuolisena kysyisin, että minkä takia HIFK:n pitäisi lähteä hakemaan menestystä näiden omasta mielestäni profiilipelaajiksi laskettavien kundien kanssa? Miksi se onnistuisi ensi vuonna, kun se ei ole onnistunut näiden kanssa aikaisemminkaan?

Eihän tuossa ole kuin kolme kundia, ei se ole koko joukkue. Ja mun tietääkseni vain Jere on jollain tavalla hallussa näistä.

En tarkoita, että noissa pelaajissa olisi jotain vikaa, mutta faktahan on, että heillä ei ole menestystä aiemmin saavutettu. Paketti on tällä hetkellä paljon paremmin kasassa, joten miksi mennä taaksepäin, kun voi mennä eteenpäin?

Siinähän se juuri on, että emme vielä tiedä kuinka hyvin paketti on kasassa. Tärkeimmät matsit ovat vasta edessä ja kukaties märkä rätti lentää naamaan tänäkin vuonna? Yleisesti ottaen ymmärrän kyllä pointtisi ja joskus tietyn pelaajan mittari vain tulee täyteen tietyn seuran kanssa (Lunkka esimerkiksi). Mutta siinä HIFK tekee oikein, että kuuntelee kulloistakin valmentajaansa ja nämä pelaajat sattuvat vain olemaan tulevan koutsimme suosikkeja. Jos Petu olisi menossa vaikkapa Kärppiin, Jere ja Luttinen menisivät todennäköisesti sinne mukana.

Kun katsoo SM-liigapelaajia ja laskee montako Suomen mestaria on mukana, niin huomaa helposti, että onhan niitä ja melkeinpä jokaisessa joukkueessa. Yhtä hyvin voidaan sanoa, että ei tässä HIFK ole toistaiseksi onnistunut Suomen mestareillakaan mitään voittamaan. Meillähän on Vallin, Wirtanen, Hyvönen, Järventie, Haataja - aika monta mestaria ja siltikin ollaan liigassa "vasta" kolmantena. Kyllä mä sanoisin, että näin pienillä pelaajamarkkinoilla kaikki lähtee vastuuvalmentajasta ja hänen haluamistaan miehistä. Jos tämä paketti on kunnossa, menee hyvin. Osalta HIFK:n pelaajista on mennyt mestaruus ohi ilman heidän omaa syytään. Joukkueen kokonaisuus ja/tai valmennus eivät vain ole riittäneet. Pelaajamarkkinamme on pieni ja kotimaisia tasokkaita senttereitä ei ole kovinkaan paljon. Hirson nimi tulee esiin eniten tämän takia. Ei siksi, että HIFK välttämättä ja vääjäämättä haluaisi vain hänet. HIFK tietää Hirsoa hankkiessaan aika tarkasti, mitä tulee rahalla saamaan. Samasta syystä Jyp hankki Immosen uudestaan, vaikka hänenkään kanssa ei ollut aikaisemmin voitettu mitään. Se ei ollut esteenä sille, että Immosen kanssa voitettiin myöhemmin - joukkue ja valmennus toimivat pirun hyvin.

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Tottakai silloin, jos Riksman loukkaantuu niin pahasti, ettei pysty enää pelaamaan, niin silloin hommataan luonnollisesti uusi ykkönen. Silloin, esim. Mika Norja voi olla edelleenkin se kokemusta hakeva kakkosveskari...

Entä jos Riksman olisi ykkönen, Norja kokemusta hakeva kakkonen ja Lunkka backup-kolmonen :) Varmasti sopisi Lunkallekin, etenkin jos siinä sivussa kouluttautuisi mv-valkuksi niinkuin täällä moni on puhunut (tai muihin tehtäviin seuran sisällä).

EDIT: Näköjään JHag ehdottikin jo tätä Lunkka kolmoseksi -ideaa.

Viimeksi muokattu:

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Luttinen: Tiedän, ettei ole saitin suursuosikki

Mä oon aina tykänny Taikurista. Eihän se mikään synnynnäinen maalintekijä ole, mutta lähietäisyydeltä pirun vaarallinen, ja tekee pyyteetöntä duunia. Vähän samanlainen kuin Haataja. Huonompi laukaus kaukaa mutta läheltä osuu varmemmin, etenkin tyhjään maaliin ;) En pistäisi ollenkaan pahitteeksi, jos on takaisin huippukunnossaan, mitä ei vikana vuonna ollu loukkaantumisen takia.

Kurvinen: En näe mitään syytä, miksei sopparia jatketa, jos terveys kestää. Hyvä ja edullinen kolmosparin pakki. Paljon kokemusta, tekee vähän virheitä. Ylipäätään - jos ei ole selkeää ehdokasta tilalle, kannattaa pitää kokenut liigapelaaja.

Niin, jos seiskapakiksi suostuu niin mikä ettei. Turunen kelpaisi myös, minusta Turunen on näistä kahdesta edelleen se piirun verran parempi.

Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Entä jos Riksman olisi ykkönen, Norja kokemusta hakeva kakkonen ja Lunkka backup-kolmonen :) Varmasti sopisi Lunkallekin, etenkin jos siinä sivussa kouluttautuisi mv-valkuksi niinkuin täällä moni on puhunut (tai muihin tehtäviin seuran sisällä).

Kaunis ajatus ja kyllähän se Lunkka voi olla back uppina, sitä ei mikään estä. Mutta, kyllä mun mielestä olisi jo aika siirtyä eteenpäin ja Lunkka pelaisi vain force majeure-tilanteessa. Tämä tarkoittaisi käytännössä sitä, ettei kukaan muu veskari ole enää pelikunnossa... Jos/kun HIFK voittaa mestaruuden, uskon Lundellin laittavan hokkarit naulaan. Eihän sitä tiedä, jos joku muukin tekee saman asian?

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakiston osalta ensi kausi on selkeästi se kausi jolloin Melart-Kousa kaksikolle on annettava vastuuta jo kauden alusta asti. Jos/kun Järventie, Söderholm ja Kankaanperä ovat ensi kauden pakistossa niin kauden alkuun ei kovin montaa uutta enää tarvita. Karalahti olisi kyllä loistoveto tuohon.

Söderholm-Karalahti
Kankaanperä-Järventie
Kousa-Melart

Lisäksi esim. Kurvinen tuomaan joko lisäsyvyyttä syvyyteen tai lisäleveyttä leveyteen. Kauden aikana katsottaisiin tilanne miten homma lähtee sujumaan ja täsmänä vaan Walsheja kehiin.

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ihan ensisijainen toive tulevaisuuden kannalta on se, että IFK alkaisi vihdoin kaikkien näiden vuosien jälkeen panostamaan maalivahti-asioihin ihan 110%:n tarmolla. Mä olen "vinkunut" meille huippuluokan veskarikoutsia jo ties kuinka ja kauan, enkä aio ajatuksesta luopua. Toiveissa on se, että meillä olisi aina se osa-alue viimeisen päälle kunnossa, ja tingitään vaikka sitten ylä- tai alakerrasta rosterissa, mutta euroja ja panostusta on laitettava veskareihin ja heidän valmennukseen huomattavasti enemmän, kuin tähän asti.

rancid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Eihän tuossa ole kuin kolme kundia, ei se ole koko joukkue. Ja mun tietääkseni vain Jere on jollain tavalla hallussa näistä.

Kun katsoo SM-liigapelaajia ja laskee montako Suomen mestaria on mukana, niin huomaa helposti, että onhan niitä ja melkeinpä jokaisessa joukkueessa. Yhtä hyvin voidaan sanoa, että ei tässä HIFK ole toistaiseksi onnistunut Suomen mestareillakaan mitään voittamaan. Meillähän on Vallin, Wirtanen, Hyvönen, Järventie, Haataja - aika monta mestaria ja siltikin ollaan liigassa "vasta" kolmantena. Kyllä mä sanoisin, että näin pienillä pelaajamarkkinoilla kaikki lähtee vastuuvalmentajasta ja hänen haluamistaan miehistä. Jos tämä paketti on kunnossa, menee hyvin. Osalta HIFK:n pelaajista on mennyt mestaruus ohi ilman heidän omaa syytään. Joukkueen kokonaisuus ja/tai valmennus eivät vain ole riittäneet. Pelaajamarkkinamme on pieni ja kotimaisia tasokkaita senttereitä ei ole kovinkaan paljon. Hirson nimi tulee esiin eniten tämän takia. Ei siksi, että HIFK välttämättä ja vääjäämättä haluaisi vain hänet. HIFK tietää Hirsoa hankkiessaan aika tarkasti, mitä tulee rahalla saamaan. Samasta syystä Jyp hankki Immosen uudestaan, vaikka hänenkään kanssa ei ollut aikaisemmin voitettu mitään. Se ei ollut esteenä sille, että Immosen kanssa voitettiin myöhemmin - joukkue ja valmennus toimivat pirun hyvin.

Se voi olla, että homma toimisikin. Jere nyt on aivan huippu ja klaaraa SM-Liigan tasoisen sarjan vaikka sokeana ja Kiira Korven luistimilla. Sitä ei voi kiistää kukaan.
Mutta Hirso mua eniten närästää, koska hän on pehmentynyt aina tiukassa paikassa joukkueesta tai valmentajasta riippumatta. Luttisesta on vaikea sanoa oikein mitään, kun etukäteen ei voi tietää, mitä tilatessa saa. Voi tulla ihan mitä vain huippukauden ja keskinkertaisuuden väliltä. Ohimennen mainittu Pikkarainen taas edustaa mielestäni juuri sitä edari-henkeä, jota HIFK ei tosipelien tullen tarvitse.
Toki jokaisella on vahva IFK-tausta jne, mutta kirstun päällä istuessani en laittaisi (huom: valmentajasta riippuen tai siitä riippumatta) ropojani mieluusti kiinni hirsoon. Ellei sitten tykkää runkosarjaneppailusta.

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta Hirso mua eniten närästää, koska hän on pehmentynyt aina tiukassa paikassa joukkueesta tai valmentajasta riippumatta. Luttisesta on vaikea sanoa oikein mitään, kun etukäteen ei voi tietää, mitä tilatessa saa. Voi tulla ihan mitä vain huippukauden ja keskinkertaisuuden väliltä. Ohimennen mainittu Pikkarainen taas edustaa mielestäni juuri sitä edari-henkeä, jota HIFK ei tosipelien tullen tarvitse.

Hirso oli viimekauden pleijareissa HIFK:n paras pelaaja ja romutti muutenkin sen 'sulaa pleijareissa'-taakan harteiltaan.

Luttisesta samaa mieltä, paljon riippuu kropan kondiksesta. Tosin ei mitään hajua haluuko herra itse tulla nyt kun homma kulkee Nordiksen ulkopuolella..?

Pikusta voi aina olla montaa mieltä. Mitä luulet, kehtaako jannu alkaa edareilee kopissa missä skulaa Ville Peltonen(ja Petu Matikainen joka on hyllyttänyt 'staroja' aiemminkin vrt Bruckler)?

Hirson ei edes tarvi olla enää kapu joten nekin paineet olisi pois. Jhag jo tossa hyvin kiteyttikin miksi Hirsoa 'halutaan' täällä. Kyllä monelle täällä kelpaisi vaikkapa Niko Kapanen esim(enkä rinnasta taitoja vaan muuten).

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ellei sitten tykkää runkosarjaneppailusta.

Kimi paransi tässä mielestäni paljon. Eka kaudella hän vei pistepörssin runkkarissa, pleijareissa 0+0 ja koko joukkue siis Tepsille näissä kahdessa säälärimatsissa ulos. Tässä kyllä vei eniten Suikkanen Kojoa ja ko. sarjasta myöhemmin. Viime keväänähän HIFK -karmaansa kuuluvalla tavalla- teki pleijarisarjassa enemmän maaleja kuin HPK pudoten silti. Mun mielestäni ykkösketju Kimi-Hade-Micke teki oman hommansa varsin ookoo-tasolla. Ei enää kiikareita.

Lätkän logiikkahan menee niin, että runkosarjajyriä halveksitaan ja vain pleijareissa onnistujia ylistetään. Tämä on mielestäni päin helvettiä. Runkosarjaa tahkotaan 60 matsia läpi syksyn ja talven ja on aivan elintärkeää, että joukkueessa on vakaita runkosarjasuorittajia. Tarkoitan koko runkosarjan ajalle ja erityisesti maalivahtipeliä. Ilman runkosarjan dominaattoreita -ja tätä vikaahan myös Kibessä on viime vuosina ollut- ei päästäisi pleijareihin hyviin asetelmiin. Ja joo, -04 Kibellä oli hienot pleijarit. Totesin tuon asian viime vuosien valossa ja aivan realistisesti. Itse asiassa HIFK:n pitäisi olla kiitollinen näille sälleille, jotka loistavat edes runkosarjassa. Joukkueenkokoajan & valmennuksen tulisi olla ihan duuninsa puolestakin kompetentteja rakentamaan ryhmään syvyyttä. Kun taitoa on useammassa ketjussa, on täysin mahdollista, että vetovuorot pisteidenteossa vaihtelevat kauden mittaan ja pleijareissakin. Tämä on lisäksi vastustajille karmeaa myrkkyä. Koskaan ei tiedä, minkä HIFK-ketjun liimaisi. Tämän kauden joukkue on malliesimerkki -ja siis tähän asti- oikeaoppisesta syvyydestä. Kibe ja Haataja ovat mainio näyte tästä; Kibellä on ollut vahva syksy, Hade on löytämässä jyvän myöhemmin. Yhteisvaikutuksena joukkue hyötyy. Koko ajan on pisteidentekovoimaa. Tänä keväänä voi olla aivan mahdollista, että Kibe tarttuu ohjaisiin taas pleijareissa ja mä en näkisi tätä niin, että pidetään Kibe, Hade ulos. Ehdottomasti pidetään molemmat! Ahtolan ja Haatajan käsitteleminen vaihtoehtoina on myös käsittämätöntä. Molemmille on tilaa. Ei tässä liigassa niin huikea taso ole, että jokaisen pitää tehdä tasaisen tappavasti +20 maalia runkosarjassa pysyäkseen "hyvänä kauppana".

Pentin aikana tehtiin näin: Kaikki munat yhteen koriin eli ketjuun. Kuhta-Harkins-Pärssinen tai Luttinen-Hauhtonen-Salmelainen. Ei syvyyttä ollenkaan. Pleijareissa liimataan sitten kiinni HIFK:n ainoa ketju ja kas - HIFK ei tee tarpeeksi maaleja. Hirso olisi erittäin tervetullut, Ramu kannattaa pitää ja lisäksi tarvittaisiin yksi "Toporowsky", joka jätettiin täksi kaudeksi ottamatta. Koskaan ei ole liikaa senttereitä. Ja pelaamalla niin, että Hirso on yksinäinen ykkönen, hänen mahdollisuutensa onnistua pleijareissa viedään liki samantien. Kyllähän Immosellakin kesti 2-3 ottelua päästä käyntiin Jypin mestaruusvuonna, kun Suikkanen liimasi kiinni Jypin ainoan ketjun. Ja otti Jypiltä eniten voittoja playoffeissa. Suikkanen teki saman Hirson HIFK:lle edellisellä kaudella ja sääläreissähän riittääkin, kun pimentää joukkueen ainoan sentterin kahdessa ottelussa. Syvyyttä.....

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jere nyt on aivan huippu ja klaaraa SM-Liigan tasoisen sarjan vaikka sokeana ja Kiira Korven luistimilla.

Kiitos mielikuvasta Karalahti etenemässä kärkipotkulla (vai mikä lie nimi sille on kun luistelee taitoskrinnareilla) poispäin nujakoinnissta nyrkit pystyssä :P

Mutta Hirso mua eniten närästää, koska hän on pehmentynyt aina tiukassa paikassa joukkueesta tai valmentajasta riippumatta. ..kirstun päällä istuessani en laittaisi (huom: valmentajasta riippuen tai siitä riippumatta) ropojani mieluusti kiinni hirsoon. Ellei sitten tykkää runkosarjaneppailusta.

Viime pleijareissa 6 peliä, 3+6=9, +1. Ei mulla muuta.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viime pleijareissa 6 peliä, 3+6=9, +1. Ei mulla muuta.

No mutta, tilastothan ovat aivan kakkaa. Oikaistut tehot: 0+0=0 , -9

Muu 1-ketju:
Haataja 6 peliä, 4+2=6, -1
Granlund, 6 peliä, 1+5=6, +1

Muita:
Kibe, 6 peliä, 0+4=4, +1, ei enää huono playoffpelaaja ollenkaan
Wirtanen, 6 peliä, 4+1=5, +2, huikeat statsit
Söde, 6 peliä, 1+3=4, 0, voitti paskakaudellaan kirkkaasti mm. Kovasen hänen huikeiden playoffien kaudellaan
Noronen, 6 ottelua, 91,71%, GAA 2,42

Yhteensä 1-ketju teki 8+13=21p ja pelejä siis 6 kpl. Haden ja PW:n 4 maalia on kova suoritus. Milloin viimeksi on HIFK-pelaaja tehnyt 4 tai yli pleijareissa? Murray teki 4 maalia -07 keväällä muistaakseni. On pakko todeta, että floppaus viime keväänä tapahtui kyllä eniten valmennuksen taholla, kun pelaajien suorituksia katselee. Härreguud - kannattaa oikeasti miettiä tosi tarkkaan, keitä keväällä päästää menemään ilman tietoa paremmasta ja keiden paluumuutolle nostetaan hanskaa pystyyn. Ennuste tuleviin playoffeihin näyttää plussaa Hadelle, Kibelle ja PW:lle, kun katsotaan viime kevättä . Ja kaudelle 11/12 kenties kukaan näistä ei jatka ja täällä sanotaan Hirsollekin, että ei käy? PW-Hade-Kibe - jos nämä kaikki jatkaisivat ensi kaudella, olisin äärimmäisen tyytyväinen ja kyselenkin, että onko oikeasti relevantteja ehdokkaita tilalle?

Hanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, alasarjat.
No mutta, tilastothan ovat aivan kakkaa. Oikaistut tehot: 0+0=0 , -9
Muu 1-ketju:
Haataja 6 peliä, 4+2=6, -1
Granlund, 6 peliä, 1+5=6, +1
Olenkohan tajunnut jotain väärin ? Lemieaux kirjoitti, että Hirson playoffs pisteet olivat kuudessa ottelussa 3+6=9 (siis 2009/10) ja sinä oikaiset pisteet luvuksi 0+0=0. Haatajan ja Granlundin pisteet ovat tuollaiset kuin mainitset, mutta kyllä Hirson pisteet ovat just niinku Lemieaux mainitsi. Hirson playoffs pisteet olivat kaudella 2008/09 0+0, mutta silloin otteluita oli vain kaksi.

rancid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Hirso oli viimekauden pleijareissa HIFK:n paras pelaaja ja romutti muutenkin sen 'sulaa pleijareissa'-taakan harteiltaan.
Pikusta voi aina olla montaa mieltä. Mitä luulet, kehtaako jannu alkaa edareilee kopissa missä skulaa Ville Peltonen(ja Petu Matikainen joka on hyllyttänyt 'staroja' aiemminkin vrt Bruckler)?
Hirson ei edes tarvi olla enää kapu joten nekin paineet olisi pois. Jhag jo tossa hyvin kiteyttikin miksi Hirsoa 'halutaan' täällä. Kyllä monelle täällä kelpaisi vaikkapa Niko Kapanen esim(enkä rinnasta taitoja vaan muuten).
Juu, kyllähän mä tossa hätäpäissäni vähän edellisessä hukuin omaan paskaani hirson pleijareiden suhteen, kun unohdin tarkastaa viime kauden esim.. :D
Mutta siitäkin huolimatta en jotenkin vain pysty näkemään hänessä sitä mestarijoukkueen kärkimiestä. Ja onnistuihan Hauhtonenkin yhdesti.. ;). Ehkä sitten, jos hirso pääsisi tosiaan iskemään hieman taka-alalta. Lupaan kyllä ottaa sanani takaisin, jos Hirso teille tulee ja onnistuu.
Pikkaraisesta vain sen verran, että jos Edison ei olisi kehitellyt hehkulamppua, niin tämän kundi sen varmasti tekisi. Ja tästä on ihan omakohtaista kokemusta. Joten jonkun Randy Couturen sinne ennemmin tarttisi paimentajaksi. Lennussa näen enemmän ainesta tälle paikalle.

fakiiri

Jäsen
Hirso, Piku, Arttu ja Jere...Just. Eli juuri kun IFK:ssa on saatu uudistumista aikaan ja vanhaa edaritouhua kitketyksi, pitäisi aloittaa vanhojen edarimiesten roudaaminen takaisin...Ei näin. Äijät kyllä osaavat skulata, ei siinä mitään. Mutta jos tuo nelikko palaisi, palattaisiin taas siihen vanhaan ja liiankin tutuksi tulleeseen menoon.

Tuosta nelikosta vain Hirson ottaisin, en muita. Piku, Arttu ja Jere on nähty. 2010-luvun IFK ei heitä kaipaa, jos menestystä haetaan.

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
Härreguud - kannattaa oikeasti miettiä tosi tarkkaan, keitä keväällä päästää menemään ilman tietoa paremmasta ja keiden paluumuutolle nostetaan hanskaa pystyyn. Ennuste tuleviin playoffeihin näyttää plussaa Hadelle, Kibelle ja PW:lle, kun katsotaan viime kevättä . Ja kaudelle 11/12 kenties kukaan näistä ei jatka ja täällä sanotaan Hirsollekin, että ei käy? PW-Hade-Kibe - jos nämä kaikki jatkaisivat ensi kaudella, olisin äärimmäisen tyytyväinen ja kyselenkin, että onko oikeasti relevantteja ehdokkaita tilalle?

Nykyistä joukkuetta ei ole vielä testattu pudotuspeleissä, mutta silti sanoisin Nybondaksen pääsevän pitkälle vain yrittämällä pitää mahdollisimman monta nykyistä pelaajaa. ”Yhtään pelaajaa ei kannata vaihtaa vain vaihtamisen takia” on täällä jo muutamaan otteeseen sanottu ja olen siitä samaa mieltä.

Hirshovits, Luttinen ja Pikkarainen ovat tervetulleita takaisin. Toki kaikista on helppo luetella huonoja puolia, mutta he ovat huippupelaajia liigaan ja heistä kaikista löytyy myös sitä IFK-väriä, joka erottaa Helsingin IFK:on muista joukkueista. IFK:ohon kuuluu tietty määrä taiteilijasielua ja kuumapäisyyttä, eihän me haluta olla virkamieskärpät tai robottijyp.

Tämän hetkisessä joukkueessa harva pelaaja on uransa huipulla. Jos tällä joukkueella mennään pitkälle, luulisi materiaalin riittävän myös ensi vuonna. Tarkoitan tällä sitä, että potentiaalia on varastossa iso määrä ja mahdollisia breikkaajia useampia.

Maalivahtitilanne pitäisi olla selvä, kun kerta niin Riksmanilla kuin Lundellillakin on sopimukset. Tähän tosin toivoisin nuorta haastajaa ja uutta verta valmennukseen. Riksmanin terveystilanne vaikuttaa tietenkin paljon.

Granlund, Ramstedt, Wirtanen ja Liivik ovat kaikki menossa urallaan ylöspäin ja kauden aloittaminen tämän nelikon kanssa olisi mielestäni ihanteellinen tilanne. Kolmella ensimmäisellä on varmasti vientiä ja kaikkien kolmen pitäminen saattaa olla vaikeata, mutta ehdottomasti tavoiteltavaa. Keskushyökkääjiä lukuun ottamatta vaikea uskoa, että pelaajien jatko olisi muiden kuin valmentajan käsissä.

Kuvitellaan tilanne, että yhtään uutta pelaajaa ei tule. Olisiko se huono asia? Nykyisestä kokoonpanosta voisi hyvin pudottaa pari hyökkääjä ja pari puolustajaa pois, ilman että joukkue heikkenisi yhtään verrattu siihen millä aloitettiin tämä kausi.

Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hanson: Lepo vaan, yritin olla sarkastinen : D. Kyllä se pisteiden puhuja tekaisi 3+6=9. Tuo "pisteiden puhuja" oli myös sarkasmia.

Ei tosiaankaan kannata roudata heti tänne neljää (!!!) paluumuuttajaa. Sanon vielä uudestaan, että mun tietojeni mukaan vain Jere on kohtuullisen varma palaaja. Siinä on tasan yksi jätkä. Hirso: sopimus jatkuu Timråssa ja yhteyksiä pidellään sinne. Voi aivan hyvin jäädäkin sinne ensi kaudeksi. Arttu: Matikaisen suosikkikaveri, jonka sopimus loppuu Bluesissa ja tiedän että Luttisen hän mielellään ottaisi mukaansa. Mitään esisopimuksen esisopimusta tästäkään ei kuitenkaan ole, mutta huhua se ei ole, että Luttinen on PM:n mieleen. Piku: En ymmärrä mistä tämä nimi on tänne ylipäätään ponnahtanut? Mulla ei ole mitään havaintoa hänen takaisintulostaan. Helmikuussa -11 kannattaa lukea omalla vastuullaan spekulaatioita kauden 11/12 joukkueesta. Moni muukin haluaa niitä pelaajia, joita HIFK:kin haluaa. Mukaanlukien HIFK:n nykyiset pelaajat. Ja Liivikillä siis on jatko.

Lundellilla ei ole sopimusta ensi kaudeksi, Riksmanilla on. Olen Ioota Rhoon linjoissa siis siinä, että tällä hetkellä pitäisi tehdä jatkoa mahdollisimman monelle kaverille ja sitten vasta täytellä fantasiakentällisiä ulkopuolisilla. Pelaajamateriaalimme on hyvä, joukkue ei ole sattumalta hyvissä asemissa toista kautta peräkkäin - siis ennen pleijareita. Jos tämäkään kevät ei onnistu, eiköhän se riitä, että Kojo-Rautio -kaksikko siirtyy ulos. Mulle ei tule mieleen juuri nyt ainuttakaan täyttä turistia HIFK:ssa ja se on melko ainutlaatuista. 2v. takaperin jäällä kurvailivat Hacker ja Walsh. EDG oli karmea huti, näitä sattuu, ja onneksi mies on jo muualla. Tietysti on jännittävää ajatella, että vaihdetaan koutsi ja kaikki pelaajat ja sitten kyllä saletisti natsaa, kuten Mr. Mallorcan possujuhlissa. Mulle ei tule kauheasti mieleen tästä liigasta pelaajia, jotka ovat nyt muualla ja olisivat selkeästi parempia kuin meidän jätkät omilla pelipaikoillaan. Sorry, ei tämä ole niin korkeatasoinen liiga. Pitäisi koettaa hinkata tämä moottori toimimaan ennenkuin rakennetaan uutta konetta.

Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Ei niitä entisiä edareita kannata takaisin raijata kaikkia (Hirso ainut, mutta sekään tuskin tulee), kun niistä on kerran jo eroon päästy. Ihan sama, vaikka olisi kuinka paljon IFK:laisuutta taustalla, sehän siinä asian tekeekin huonoksi. Nuorempaa kaartia vain rohkeammin mukaan. Lundellilla ei ole sopimusta ensi kaudeksi, Riksman on ainut kassari tässä vaiheessa.

Ihan spekulaatiopohjalta, Porseland HPK:sta HIFKiin ensi kaudeksi?

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy