Joukkueen rakennus kaudelle 2010-11

  • 1 132 136
  • 3 357
Tila
Viestiketju on suljettu.

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun nimiä pyöritellään niin voisi hiukan katsoa pelaajien sopimustilanteita. Esimerkiksi Hytönen teki juuri pitkän jatkosopimuksen Jypin kanssa
http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?joukkue=JYP&sivu=uutiset&id=10438
Niinpä... tarinointi on täällä laskenut sille tasolle, että ei paljoakaan lukemisen arvoista, kun toisten jengien sopimuksen alaisten pelaajien nimistä keskustellaan. Eipä liigasta löydy tällä hetkellä montaakaan vapaata kaveria, jonka vaihtaisin Hirsoon josko yhtään... korvaajan pitää tuoda selkeää lisäarvoa! Muuttuvuus aina heikentää joukkuetta... tai sanotaan, että vaihtuvuus on tervettä kun se pysyy 5-15% välillä. Yritysmaailmassa ainakin näin (tietysti riippuen firmasta) ja yleeensä mieluummin siellä 5-10%:ia välillä....
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Mitä Hirsoon tulee niin uskon että siirto ulkomaille tekisi hänelle ihan hyvää. Jos nyt jo KJ laittaa miestä aika usein penkille niin mitä sitten ensi kaudella? Eiköhän sm-liiga ole toistaiseksi Hirsolle jo nähty kortti.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Ja ihan mielikuvaharjoituksena esim. Hytöseen liittyen. Kuvitelkaa hänelle:
- asunto Krunikasta
- stadin slangi-kurssi vaikkapa Hakin seurassa
- schollin suunnittelema asukokonaisuus
- tant gredun stailausvinkkejä
- Olli Jokisen harrikkaviikset
- Marko Kiprussoffin takatukka
- julkista hengailua Sedu Koskisen Burlesque-ravintolassa vaikkapa Anna Abreun kanssa

Valtra-mies alkaa näyttää jo varsin stadilaiselta, eikö? Ja tämä siis pelkän mielikuvaharjoituksen ansiosta. Ei saa olla noin ahdaskatseinen!

HEHE!
Tällaisen koulun/koulutuksen jälkeen JP Hytönen näyttäisi enemmän stadilaiselta kuin stadilaiset itse. Tuossa on muuten liikeideaa.
Juntista stadilaiseksi
 
Kysymyksen Haatajan ja Hirson jatkosta voi myös esittää tosinpäin: Kuinka moni SM-liigan mestaruutta tosissaan tavoitteleva seura palkkaisi heidät joukkuueensa kirkkaimmiksi kärkihyökkääjiksi?

Juuri tätä olen yrittänyt hakea puhuessani Hadesta, en vain ole saanut puettua sanoiksi. JHag vetää Haatajan hommaankin mukaan Kiben vertaamalla Haatajaa muutaman aikaismman kauden Kibeen, kun vertaus nyt on alusta asti päin persettä. Mitä HIFK saavuttu Kibe ykköslaiturinaan? Aivan, eipä juuri mitään, miksi siis pitää ottaa vertailukohdaksi Kibe? Varsinkin, kun JHag on itse ollut jo vuosia sitä mieltä, että Kibe ei riitä ykköslaituriksi, nyt sitten yhtäkkiä lähes identtisillä tehoilla (ja kentälläkään ei näytä yhtään enempää) pelaavalle Haatajalle ollaan tarjoamassa jatkoa, kun palkkakuitti on ilmeisesti Sm-liiga -laitureiden jos ei ihan top5:ssa, niin ainakin hyvin lähelle. Jos huhut Enlundin kotiinpaluusta pitävät paikkaansa, en epäile hetkeäkään, etteikö Enlund löisi Granlundin vierellä kovemmalla teholla kiekot Haatajaa kovemmalla teholla häkkiin.

HIFK:n tilanne on toisaalta hyvä, mutta toisaalta huono; oikeastaan ainoa, mitä ensi kauden joukkueeseen tarvitaan, on sekä hyökkäyksessä, puolustuksessa että maalivahtiosastolla kärki. Ongelma on siinä, että en usko HIFK:n pystyvän kaappaamaan pelaajaa joukkueista: Jokerit, Kärpät, Lukko, JYP, Kalpa, mikäli kyseiset joukkueet haluavat pelaajansa pitää (jos sopimus on ylipäätänsä edes loppumassa). Jäljelle jäävistä joukkueista paras mahdollinen (laita)hyökkääjä on juurikin Enlund, joten todella suuret propsit Nyballe, mikäli on onnistunut saamaan nimen paperiin Sm-liigan tämän hetken maalitilaston kärkinimeltä. Puolustuksen kärkeen liigan sisältä toistaiseksi ensi kaudelle sopimuksettomia pelaajia löytyy anoastaan Mikko Kuukka ja Mikko Mäenpää. Noistakin Mikko Mäenpää on erittäin epätodennäköinen vaihtoehto, nimittäin rahaa tuon tason puolustajalle löytyy kyllä Suomen rajojen ulkopuoleltakin suuret määrät. Maalivahtiosastolle toivon todella hartaasti, että Nortti on viihtynyt täällä ja suostuu jatkamaan meillä, vaikka saattaisikin saada rahaa enemmän Suomen rajojen ulkopuolelta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Maalivahtiosastolle toivon todella hartaasti, että Nortti on viihtynyt täällä ja suostuu jatkamaan meillä, vaikka saattaisikin saada rahaa enemmän Suomen rajojen ulkopuolelta.

Pahaa pelkään, että Nortti ei ainakaan aloita ensi kautta IFK:ssa, vaan viime aikojen otteet on pantu merkille scouttien papereihin ja Noroselle tarjotaan pahvia ulkomaille. Elätellään kuitenkin toiveita siitä, että kävisi samoin kuin ilmeisesti Thomasille aikanaan ja mies palaisi training campin jälkeen Nordikselle. Vai miten TT:n kuvio meni syksyllä 98? Kertokaa joku, kun itse en muista enää. Ilmeisesti ei ainakaan vielä liigan käynnistyessä ollut IFK:n paidassa. Kävikö Timppa jonkun nahila-jengin leirillä, ja kun paikkaa ylhäällä ei auennut, arvosti Suomen korkeammalle kuin AHL:n?

edit: Puolustusta mietittäessä alan pikkuhiljaa kallistua sille kannalle, että mennään ensi kausikin näillä ukoilla, jos ei saada kovan luokan paluumuuttajia, enkä usko, että saadaan. En tietenkään pane pahakseni, jos Nybari taikoo laatikoistaan jonkun uuden huippunimen, olkoon se vaikka "mikkojokela". Leveyttähän meillä olisi hyvin, kun Haverinen ja Melart alkavat vihdoinkin osoittaa liigapakin otteita ja Ahonenkin pelasi syksyllä hyvin. Kynsien pureskelu ja nitrojen popsiminen ei ole enää mitenkään välttämätöntä näiden sankarien ollessa kentällä. Näistä Ahosella ja Haverisella loppuu sopimus tähän kauteen, mutta jatkoa kannattaa tehdä.

Järventie kannattaa tietenkin pitää ja mielellään lisäksi joko Clarke tai Lupa. Oma toiveeni on, että Lupa, sillä ehjänä ollessaan - huhupuheiden mukaanhan sillä on nyt "alaraajavamma" - ja kunnon kesätreenin jälkeen olisi varmasti huippujätkä tähän liigaan. Jos se syksyllä pystyi lähes kylmiltään miltei dominoimaan pelejä, niin ei ne taidot ole voineet mihinkään hävitä parissa kuukaudessa. Loukkaantuminen tuntuu ainoalta järkevältä selitykseltä. Vai onko Rautiolla sama vaikutus puolustajiin kuin Sakella maalivahteihin?
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Ville Peltosta huhuillaan Sveitsiin ensi kaudeksi, joten taitaa HIFK olla kuitenkin vielä toissijainen vaihtoehto, kun pelivuosia on kuitenkin muutama jäljellä (eurot kiinnostaa luonnollisesti)
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ville Peltosta huhuillaan Sveitsiin ensi kaudeksi, joten taitaa HIFK olla kuitenkin vielä toissijainen vaihtoehto, kun pelivuosia on kuitenkin muutama jäljellä (eurot kiinnostaa luonnollisesti)

En tiedä, mistä Mertaranta juttunsa vetää - hatusta esimerkiksi ja on muuten tähän mennessä osanut olla noissa kahdessa Suomen matsissa normaaliakin 'raskaampi'. Mutta Peltoseen. Sveitsi, jatko Venäjällä, siirtyminen Suomeen, uran lopettaminen, pitkällä sopimuksella HIFK:iin (joka siis myös Suomessa) tai jotain muuta. Asiaa ei varmaan tiedä vielä edes mies itsekään.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
En tiedä, mistä Mertaranta juttunsa vetää - hatusta esimerkiksi ja on muuten tähän mennessä osanut olla noissa kahdessa Suomen matsissa normaaliakin 'raskaampi'. Mutta Peltoseen. Sveitsi, jatko Venäjällä, siirtyminen Suomeen, uran lopettaminen, pitkällä sopimuksella HIFK:iin (joka siis myös Suomessa) tai jotain muuta. Asiaa ei varmaan tiedä vielä edes mies itsekään.

Sehän on aivan totta, että Mertaranta horisee tuolla aivan mitä sattuu, tuskin edes muistaa erätauolla mitä on erän aikana sanonut. Kunhan nyt heitin tuon huhun ilmoille, kun täällä pidetään suht varmana sitä että Peltonen palaisi ensi kaudeksi HIFKiin. Olet oikeassa, tuskin Peltonen tietää vielä ensi kauden suunnitelmiaan ja tuskinpa HIFK paljon hänen varaansa laskee edes....
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvää settiä Viherpuiston Ruoskalta. Melko samanlaisia näkemyksiä itselläni, itseasiassa ainoastaan Haverisesta saatan olla erimieltä. Tämä lähinnä siksi, että ei olla vielä nähty Jonia pudostuspeleissä. Lisäksi odotan vielä muun pakiston tilanteen selviämistä. Mutta kyllä mä myönnän itse ekana, että Haverinen on tälläkaudella jo nyt yllättänyt ainakin allekirj. enkä häpeä myöntää olleeni ehkä totaalisen väärässä kaverin suhteen. Hyvä juttuhan tämä. Clarkea en itse tosin halua ensikauden jengiin vaan kallistun aina tässä vaihtoehdossa mieluiten Lupaan. En muuten ottas T.Laaksoa Lupan tilalle, Bonon kylläkin.

Kyllä HIFK:n pitäisi tajuta nyt latoa kaikki viimeisetkin lantit pöytään, että saataisiin Nortti pidettyä ensikauden ajan. Itse tekisin tämän jopa VP:n kustannuksella jos niin vaatisi. Kyllä, Ville Peltosen. Kotimaisessa napapiiriliigassa kun HIFK hyötyy paljon enemmän Mika Norosen torjunnoista kuin mistään mitä VP toisi meille, paitsi jos Ville nyt vetäsis 93,5% prossilla byyrissä. Mutta näin mä oikeesti tekisin. Pahaa pelkään ettei meillä näy kumpikaan ensikaudella punanutuissa, mutta toisesta pitäisi taistella kuin kanada-maljasta ja tämä on nimenomaan Noronen. No, tästä nyt on tullut jo jauhettua mv-ketjussa. Sanotaan vielä kerran: mistä HIFK löytää yhtä hyvän veskan jolla on taustat(kokemus+pelit+voittaminen) kunnossa ja realistinen mahis pelata täällä?

Punasydän sanoi hyvin, meillä on hyvä tilanne ja samaan aikaan huono tilanne. Mun mielestä jengin kasaus on hyvässä aikataulussa, jos oletetaan ettei ihan kaikkia soppareita olla vielä julkastu. Tajuaahan ton jokainen, miksi Ahtolan ja Ramun sopparit julkaistiin, kaverit oli kuumia silloin. Siksi mä muuten ootan Norosen jatkoa näinä aikoina, se kun on ollut meidän paras pelaaja viimeaikoina. Mutta hyvä tilanne siis; leveyttä ja tärkeää runkoa on jo nimissä Kanki, Söde(pikkasen on jo parantanut), Melart(ensikaudella saletti varma perusliigapakki), Kurvinen(peruspakki joka tärkeämpi kuin uskottiin). Näin pakistossa. Hyökkäyksessä sitten vähän samanlainen tilsu; Wirtanen(loistava 2-suunnan työkone), Töykkälä(starojen tapppaja), Lennu("B-29 gliding fortress"), Ahtola(the ranne), Ramu(uusi Hirso?), Wärn(leveyttä), Tallberg(tulevaisuutta) sekä tietysti Mikke.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pahaa pelkään ettei meillä näy kumpikaan ensikaudella punanutuissa, mutta toisesta pitäisi taistella kuin kanada-maljasta ja tämä on nimenomaan Noronen.

Itse epäilen Norosen jatkoa punapaidoissa varsinkaan, jos menestystä piisaa. Norosen meriitit ja ikä ovat sitä luokkaa, että on oikeastaan sattumien summa, että kaveri edes pelaa sm-liigassa. Norosen ja hänen agentin on ehdottoman järkevää odottaa sopimuksen vääntämistä kauden päättymiseen saakka, koska on erittäin todennäköistä, että tuolloin Nortti saa parhaimman mahdollisimman sopparin väännettyä. Edes epäonnistuminen ei romahduta Norosen arvoa, joten oikeastaan mitään järkeä ei tällä hetkellä edes ole ajatella sopparin tekoa. Tietty rahan ja kunnianhimon tielle saattaa tulla jotain maallisempia asioita, jotka vaikuttaa miehen suunnittelmiin, mutta odotusarvona voidaan pitää Norosen kulkevan normaalia raidetta pitkin.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Bismarck: Sanat kuin omasta päästäni. Sanotaanko näin, HIFK:n olisi pitänyt tehdä jo viikkoja sitten niin kova tarjous Noroselle kuin maallisesti on mahdollista. Nybari voisi pitää ohjatun Stadin minne-kannattaa-mennnä-kierroksen ja Valtanen hoitaa mersut ja elisan liittymät. Vitsit sikseen mutta tosiasia on kuitenkin se, että nyt kun annettaisiin se helvetin kova tarjous, se näyttää Noroselle että hänet todella halutaan tänne. Siihen päälle hyvät jengikaverit, viihtyisä ympäristö ja loistavasti pelattu kevät ja eihän sitä tiedä.

Yritetään perkele. Sitä koskaan tiedä. Jälkeenpäin voidaan sitten todeta, että tehtiin kaikki ja vähän enemmänkin mutta ei natsannut. Eikä mitään vitun mottipäisiä lausuntoja.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikä mitään vitun mottipäisiä lausuntoja.

Pahaa pelkään, että juuri mottipäinen summa vaaditaan Nortin pitämiseksi Stadissa, koska Sveitsissä tai Venäjällä sellaisen tarjouksen esittämistä suunnittelee varmasti monikin seura.

Nybarin kannattaisi ehkä lähteä pienelle scouttausreissulle P-Amerikkaan - ei siis Prahan vanhankaupungin bistroihin tai Las Palmasin greeneille - kartoittamaan hyviä, kokeneita AHL-veskoja, jotka ehkä haluavat vaihtelua uralleen. Nuoria, lupaavia maalivahteja ei pakosti kannata tsekata, koska ei ole takeita, että Saken mv-koulun jälkeen kundit olisivat enää muuta kuin nuoria. Valitettavasti.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nybarin kannattaisi ehkä lähteä pienelle scouttausreissulle P-Amerikkaan - ei siis Prahan vanhankaupungin bistroihin tai Las Palmasin greeneille - kartoittamaan hyviä, kokeneita AHL-veskoja, jotka ehkä haluavat vaihtelua uralleen. Nuoria, lupaavia maalivahteja ei pakosti kannata tsekata, koska ei ole takeita, että Saken mv-koulun jälkeen kundit olisivat enää muuta kuin nuoria. Valitettavasti.

Kuullostaa kuin suunnitelmalta. Norosen jatko HIFK:ssa lienee enemmän kuin epävarmaa ja mun mielestä on aivan luonnollista, jos tonikäinen maalivahti lähtee Sveitsiin ja ottaa sieltä sen 500-600 tuhatta euroa kaudesta bruttona ja siihen maltilliset kantonin kanssa sovittavat verot päälle.

Sain kuningasidean. Tiedän, että tällä palstalla ja HIFK-osiossa on paljon fiksuja ihmisiä, jotka seuraavat lätkää laajasti livenä ja telsusta. Pitäiskö perustaa erikseen ketju lupaavista prospecteista ensi kauden rosteriin ja listan vois sitten lähettää Nybarille ja Kautoselle. Eikös se sillä lailla mene, että 100 silmän pitäisi nähdä paremmin kuin 10 silmän?

No, taidetaan aika monessa liigajengissä lukea palstaa muutenkin (ainakin pelaajien toimesta), joten eiköhän vinkit mene perille. Lupaan 'skoutata' ensi kaudelle ainakin yhden paremman ja euromääräisesti halvemman puolustajan kuin Tom Walsh.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Kyllä HIFK:n pitäisi tajuta nyt latoa kaikki viimeisetkin lantit pöytään, että saataisiin Nortti pidettyä ensikauden ajan. Itse tekisin tämän jopa VP:n kustannuksella jos niin vaatisi. Kyllä, Ville Peltosen. Kotimaisessa napapiiriliigassa kun HIFK hyötyy paljon enemmän Mika Norosen torjunnoista kuin mistään mitä VP toisi meille, paitsi jos Ville nyt vetäsis 93,5% prossilla byyrissä. Mutta näin mä oikeesti tekisin. Pahaa pelkään ettei meillä näy kumpikaan ensikaudella punanutuissa, mutta toisesta pitäisi taistella kuin kanada-maljasta ja tämä on nimenomaan Noronen. No, tästä nyt on tullut jo jauhettua mv-ketjussa. Sanotaan vielä kerran: mistä HIFK löytää yhtä hyvän veskan jolla on taustat(kokemus+pelit+voittaminen) kunnossa ja realistinen mahis pelata täällä?

Tästä aivan samaa mieltä. Maalivahti on parhaimmillaan puoli joukkuetta ja nyt pitäisi satsata kunnolla, jotta saataisiin Nortti pidettyä. Mikäli Noronen jatkaa samalla tasolla kuin tähän asti, niin kyllähän mies kannattaisi kiinnittää myös ensi kaudeksi.

Toisaalta en minä laittaisi pahakseni vaikka HIFK:n maalilla olisi ensi kaudella esim. Andy Chiodo tai joku huolella scoutattu AHL-kaveri. Mutta ennen kaikkea tänne pitää saada se uusi ja osaava mv-valmentaja ja Sakke pitää siirtää vaikka sitten joukkueenjohtajaksi. Minä ottaisin saman tien Kaakku Kaarelan tänne takaisin. Hän on tehnyt hyvää työtä Rämön, Wiikmanin, Chiodon ja Lassilan kanssa. Mikäli Kaakku saataisiin takaisin, minä uskaltaisin lähteä ensi kauteen jopa Miika Wiikman ykkösveskarina.

Ja myös minä laittaisin fyrkat kiinni ennemmin Noroseen kuin Peltoseen. Granlund voi pelata ensikin kaudella ykkösen vasemmassa laidassa, mikäli rahat eivät riitä sekä Noroseen että Peltoseen.

Norosen osalta en myöskään usko, että äijällä olisi välttämätöntä halua "paeta" HIFK:sta heti kuin se on mahdollista. Mies on viimeiset pari kautta hieman kierrellyt ja hankkinut kokemusta useankin maan kaukaloista. Nyt saattaisi olla hyvä paikka hakea hieman jatkuvuutta ja kiinnittyä vähäksi aikaa yhteen paikkaan. Noronen on kuitenkin kokenut kaveri, jolla hyviä uravuosia riittää vielä monta senkin jälkeen, vaikka hän pelaisi vielä ensi kaudenkin HIFK:ssa. Kyllä minä uskon, että sekin painaa vaakakupissa, että mies on nyt ja olisi myös ensi kaudella selvä HIFK:n ykkösvahti. Ja kaikkihan tietävät kuinka helppoa on pelata onnistuen HIFK:n ykkösmaalivahtina. Paineita on pikkaisen enemmän kuin esim. Pelicansin maalilla. Mikäli mies taasen onnistuu täällä Helsingissä ja HIFK:n ykkösmaalivahtina, niin kyllä se laitetaan merkille ja kovia tarjouksia satelee maailmalta.

Eiköhän se kokonaispaketti ratkaise sen, jääkö Noronen meille myös ensi kaudeksi. Mikäli tänne kootaan menestykseen kykenevä jengi myös ensi kaudeksi, niin miksei Nortti jäisi. Ei se voi olla vaikuttamatta mieheen, että fanit ovat omineet äijän tänne ja Nortti tuntuu sopivan kuin Nenä päähän HIFK:n maalille ja HIFK:n pelityyliin.

Enlundista sen verran, että minä uskon (mikäli mies siis tänne on ensi kaudeksi hankittu) miestä ajatellun samaan ketjuun entisen junnusentterinsä Ramstedtin kanssa. Toisessa laidassa olisi sitten Ahtola. Tämä ketju toisi murhaavasti lisää hyökkäysvoimaa ensi kaudelle.

Ykkössentterinä minä pitäisin Hirson vain siinä tapauksessa, että mies pelaa erinomaiset ja uransa tähän asti parhaat pudotuspelit. Muuten vaihtakoon maisemaa. Tilalle joku nelikosta: Lehterä, Genoway, Saarenheimo tai AHL-kaveri, joka on huolella scoutattu. Ensi kauden senttereiksi ei riitä Granlund, Wirtanen, Töykkälä, Ramstedt vaan jo ihan loukkaantumisiakin varten tarvitaan yksi sena lisää.

Haatajan minä pitäisin ehdottomasti, samoin Luttisen ja Kuhdan. Ja toki Peltonen on erittäin tervetullut, mikäli fyrkkaa hänen hankkimiseensa riittää. Minä näkisin asian siten, että kahdella-kolmella uudella hyökkääjällä ja jatkosopimuksilla saataisiin jalkeille erinomainen hyökkäys ensi kaudeksi, kas näin:

Peltonen/Granlund-Hirso/Genoway/Lehterä/Saarenheimo/AHL X-Haataja

Luttinen-Wirtanen-Kuhta

Järvinen-Töykkälä-Petrell/Liivik

Ahtola-Ramstedt-Enlund

Nyholm/Vilkman-Tallberg/Piiparinen-Wärn/Pöysti

Pakisto onkin sitten kimurantimpi tapaus. Ensinnäkin minä hankkisin sinne kaksi uutta pelaajaa Kuukan ja Mäkelän muodossa. Lupa ja Clarke saisivat poistua ja Söderholm myös, mikäli mies saataisiin kaupattua muualle (taitaa olla turha toivo). Sitten pitäisi hommata se kiekollinen ykköskorin pakki. Mikko Mäenpää olisi kaikkea sitä, mitä tarvitaan, mutta tuskin häntä tänne saadaan. Osaisikohan Nybari ja Kautonen scoutata tähän ruutuun tasokkaan kaveri AHL:stä? Toisaalta tiedä sitten tuosta Söderholmista, että jos sille saadaan Jere Karalahti vol 2. eli Mikko Kuukka pariksi, niin nouseekohan hän takaisin omalle aikaisemmalle tasolleen.

No tuli tähän kuka tahansa (vaikka kesken kauden) niin Järventielle ehdottomasti jatkoa ja mielellään sitä pitäisi myös junnupakit Ahosen, Haverisen ja Melartin. Eli pakisto:

X/Söderholm-Kuukka/Melart

Mara-Kanki

Kurvinen/Haverinen-Mäkelä/Ahonen

Maalille sitten Noronen ja kakkoseksi vaikka viime kaudella meille huhuiltu Joni Myllykoski. Lunkka Kivaan ja jonnekin maalivahtivalmentaja-koulutukseen, niin kymmenen vuoden kuluttua kaikki suomalaiset maalivahdit pelaavat Butterfly-tyylin sijasta Längnell-tyylillä ja Urpo Ylönen on unohdettuna eläkkeellä ja huippuvahdit valmistuvat Lunkan akatemiasta.
 

roskis

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki, Detroit Red Wings
Nortti olisi pidettävä, mutta turha toistaa muiden esittämiä juttuja. IFKlla ei taida olla muuta mahollisuutta tässä, kuin pitää huoli että pelaa IFKssa jos Suomeen jää.

Pakistoon Maralle tietysti jatkoa.
Södelle pitäis jotenkin saada nyt luotto itseensä takaisin ja tajuamaan ettei aina tarvitse olla viiltävä hyökkäävä puolustaja. Tilanteen vaatiessa pitää osata hoitaa oma ruutu hyökkäyksen kustannuksella. Tämä ajattelutapa sopisi muutamalle muullekkin. Ei ne puolustavat pakit huonoja tai toisen luokan puolustajia ole. Täälläkin Kurvista ikävöidään todella paljon, niin oma ruutu kuntoon omassa päässä ja sen jälkeen vasta se hyökkäykseenlähtö tapetille.
Bono taitaa olla täysin mahdoton saada, mutta pessimistihän ei pety.
Clarke ulos, liian riski ja liian iso ero hyvällä ja huonolla päivällä. Sitähän huippu-urheilu on, ettei hyvän ja huonon päivän väliin jää juurikaan eroa. Lupa sitten onkin erikoinen tapaus. Potskua piisaa, mutta onko jotain vammaa joka estää suorituksen tasonnostoa. Pleijarit näyttää kaverin kohtalon. Omaan silmään yksi perusjyrä Kurvisen tyylillä, Melartin raameilla ja Kangen asenteella olisi pakkohankinta, niinkuin huippu kiekollinen kaveri.

Hirsolle on jatkoa ehdottomasti tarjottava. Se olisi kyllä täydellistä torspoilua päästää kaveri pois kokeilematta pitää himassa. Sopii varmasti kenen tahansa valmentajan kahteen ekaan ketjuun. Ei sen pakko oo olla "ykkösen" sena. Hintalappu on ainoa, miksei Hirsoa pidettäisi.
Haatajalla vähän sama juttu. Jos kaverit tajuaa ettei se ykkösketju titteli oo kaikki kaikessa, on meillä kaksi kovaa nimeä, joille ottajia piisaa. Yleensä kysyntä jo ilmaisee onko pelaaja mistään kotoisin. Sitten alkaakin se hinta/laatusuhde viilaus ja roolitus.
Ei Miken varaan kannata laskea vielä koko joukkuetta, eikä se olisi edes kovinkaan reilua nuorta kaveria kohtaan, että "pelaas teini IFK mestariks." Jos hän sen tekee, se ei varmasti ketään haittaa ja kaverilla vaikuttaa olevan pääkoppa sitä luokkaa että voi siinä hienosti onnistuakkin, koska taidot riittävät siihen kevyesti. Pahintahan olisi saada nuorelta supermieheltä peli-ilo pois ja tehdä hänestä 18v virkamieskiekkoilija.
Enlund jos tulee, niin kuten joku jo mainitsi, olisi siinä Ramulle laituri. Ahtolan tilalle saatetaan joutua vaihtamaan puolustavampi kaveri tai paljon kokemusta omaava veijari, kuten Kuhta. Töykkälän ketju on hyvä, ei tartte muuttaa ellei Lennu halua käydä vierailemassa Järvisen paikalla. Neloseen sitten onkin noita junnareita tarjolla, kuten Nyholm, jota toivoisin Wärnin paikalle lunastamaan odotuksia. Junnuille pitäisi saada tietysti ylempien ketjujen kokemusta, mutta ikävä kyllä se taitaa olla loukkaantumisista kiinni. Ei kai siinä muuta kuin ketjuihin (ei eksakteja pelipaikkoja): Hirso/PW, VP ja MG/Haataja. Enlund, Ramu ja Kuhta/Ahtola/PW. Töykkälä, Liivik ja Lennu. Lennuhan voi pelata tietysti ylempänäkin, mutta nyt näin. Neloseen sitten päivän mukaan junnuja ja miten ketjut sopeutuvat toisiinsa, niin sieltä tulee pelimiehiä alempiin ketjuihin. Meillä on kovia nimiä jengissä, joista ei kannata luopua ellei ole tulopuolella todella kovia kavereita.

Tiivistelmänä Nortti pidettävä jos jää Suomeen. Maralle jatko. Hirsolle ja Haatajalle ehdoton jatko jos vain hinta on järkevä. Ja tietysti inkkari.

PS. VP ois kiva.
 

-3112-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU, HSV
Saksan DEL-liigassa olisi muutama mielenkiintoinen puolustaja. Kenenkään sopimuksen pituudesta en tiedä, mutta varteenotettavia vaihtoehtoja olisivat ainakin minun listalla.

1.Richie Regehr s.1983 183cm/89kg tehot tällä kaudella 13+20 ja +8. Hyvin liikkuva 'kiekollinen' puolustaja
2.Sascha Goc s.1979 187/103kg tehot 15+22 ja +15. HIFK:n 'näköinen' DEL-liigan top1 pakki tällä hetkellä. Ei niin liikkuva, mutta hyvin verrattavissa vaikkapa Jereen.
3.Jeff Likens s.1985 180/83 ja +13. Next Murphy???
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
2.Sascha Goc s.1979 187/103kg tehot 15+22 ja +15. HIFK:n 'näköinen' DEL-liigan top1 pakki tällä hetkellä. Ei niin liikkuva, mutta hyvin verrattavissa vaikkapa Jereen.

Kyseinen Goc kuuluu Saksan olympiajoukkueeseen ja oli kentällä myös aamulla Suomi-ottelussa. Erittäin peruspakki ja käyttökelpoinen myös SM-liigassa. Mutta eiköhän liksataso hänenkin kohdallaan ole se suurin syy, miksi SM-liiga on poissuljettu vaihtoehto.
 

-3112-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU, HSV
Kyseinen Goc kuuluu Saksan olympiajoukkueeseen ja oli kentällä myös aamulla Suomi-ottelussa. Erittäin peruspakki ja käyttökelpoinen myös SM-liigassa. Mutta eiköhän liksataso hänenkin kohdallaan ole se suurin syy, miksi SM-liiga on poissuljettu vaihtoehto.


Juu on pelannut maajoukkueessa jo pidemmän aikaa ja päässyt DEL-liigassa myös allstars otteluun, joten kysyntä ainakin siellä päässä on todella kova. Mutta jos aikeita on vielä ulkomaille niin miksi jottei jopa Suomeen?? Tuskin kuitenkaan.

Offtopiccia....Tietääkö kukaan sivustoa, josta näkisi euroopassa pelaavien pelaajien sopimusten voimassaoloaikoja?
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jännä juttu sinänsä, mutta tälläkaudella kun meidän ulkkarimäärä on jäänyt yhteen, jengi toimii hyvin. Viimekaudella oli Batesia, Brennania, Kinkku-tomia...

Jos käy niin hyvin, ettei tarvi runkopelaajista ketään korvata(eli lähtisi muualle), niin pullat on hyvin uunissa. Voitaisiin rauhassa keskittyä avainpelaajien metsästykseen/signaukseen.

a) Veska - Nortti ykköstoive varmaan jo aikamonella

b) Haataja - Saadaanko jäämään, tuskin löytyy yhtä hyvää Euroopasta

c) Hirso - Jääkö/saadanko korvaaja(vähintään yhtä hyvä saa olla parempi)

d) Ykköspakki - mun silmissä Clarken korvaaja, tämä puolustajien hirso ei ole sitä mitä haettiin, tarvitaan yksinkertaisesti tasaisempi ja varmempi

Noita mä pidän niinä avainpelaajien paikkoina mitkä huolettaa. Ennakoin muun jengin olevan kunnossa a'la sopimukset tulossa: Järventie, Luttinen, Liivik, Nyholm, Kuhta, Järvinen, Wärn.

Pitää vaan saada ykkösmolari, ykkössena, ykkösmaalitykki ja ykköspakki.
Yhtäkkiä tää ei ookaan niin helppoa. Paljon on vielä auki.

ps. Olisi nasta saada kunnon kanukki/jenkki möyhööjä. Mieluiten laituri, mutta pakkikin kelpaa. Kunhan se ei ole yhtä hidas kuin Brennan niin voisi olla uusi ilopilleri.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Jännä juttu sinänsä, mutta tälläkaudella kun meidän ulkkarimäärä on jäänyt yhteen, jengi toimii hyvin. Viimekaudella oli Batesia, Brennania, Kinkku-tomia...

Sori pieni viilaus, mutta kyllähän niitä ulkkareita on kuitenkin kaksi. Kauteen kyllä lähdettiin vain Clarken voimin.

Jos meille joku kovis joukkueeseen haalitaan, pitäisi sen olla sellainen, kenestä on oikeasti hyötyä myös pelillisesti. Eli, ei lähellekkään mitään Brennanin tasoisia pelaajia.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyseinen Goc kuuluu Saksan olympiajoukkueeseen ja oli kentällä myös aamulla Suomi-ottelussa. Erittäin peruspakki ja käyttökelpoinen myös SM-liigassa. Mutta eiköhän liksataso hänenkin kohdallaan ole se suurin syy, miksi SM-liiga on poissuljettu vaihtoehto.

Se on broidi, Marcel, joka Vancouverissa maajoukkueessa pelaa. Sascha pelaa Saksassa. Ottaisin!
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se on broidi, Marcel, joka Vancouverissa maajoukkueessa pelaa. Sascha pelaa Saksassa. Ottaisin!

Erittäin suuret kiitokset korjauksesta! Olin asian suhteen täysin ulalla. No, parempi tää mulle kuin esim. eräälle managerille, jos menisi vaikka Tobias ja Tony Salmelainen sekaisin tai vastaavasti Ilari ja Valtteri Filppula.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
ps. Olisi nasta saada kunnon kanukki/jenkki möyhööjä. Mieluiten laituri, mutta pakkikin kelpaa. Kunhan se ei ole yhtä hidas kuin Brennan niin voisi olla uusi ilopilleri.

Inkkari olisi kiva, mutta nykysäännöillä sitä on vaikea saada mahtumaan kokoonpanoon, kun ei saa peluuttaa 13. hyökkääjää tai 7. pakkia.


Se on broidi, Marcel, joka Vancouverissa maajoukkueessa pelaa. Sascha pelaa Saksassa. Ottaisin!

IFK:hon vai omaksi? ;)
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Jyri Marttisen sopimus Skellefteån kanssa on purettu. Nyt Nybari tämä äijä parin vuoden paperilla ykköspakiksi ja kiekollisen ykköspakin ruutu on täytetty. Samalla voidaan laittaa Clarke ja Lupa kiertoon/muualle ensi kaudeksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös